דרורי-שלומי נפרדים ממודי כידון: במגעים לרכישת חלקה של גיתם BBDO במשרד
בחודשים האחרונים נצפה יוסי ארועטי הבעלים של GPS יוצא ונכנס במשרדי גיתם BBDO ברמת החייל. העובדה שארועטי מחפש אחר קונה/משקיע/שותף שייכנס לתמונת משרד הפרסום שלו הייתה ידועה וגלויה לבכירי ענף הפרסום ובשבועות האחרונים הואצו המגעים בינו לבין בעלי גיתם BBDO. לאייס נודע כי אחד הטריגרים מאחורי עסקת GPS-גיתם - במה ששיחק לידיו של ארועטי - המשווע לפרטנר שיעזור לו לסחוב את העגלה קדימה - הוא למעשה הרצון של יורם דרורי, דהיינו דרורי שלומי להיפרד מגיתם ולהחזיר לעצמו את השליטה במשרד.
בסופו של יום, ייתכן והעניין שמביעים מודי כידון וגיתם BBDO ב-GPS, שבעבר היה חלק מקבוצת אדלר חומסקי, נובע מהדאגה להיקף רכישת המדיה שיקטן כתוצאה מהעובדה שדרורי שלומי קונים את גיתם BBDO החוצה מההחזקה במשרדם. בגיתם, שרוכשת את המדיה באמצעות TMF בה היא שותפה (יחד עם דרורי שלומי ויהושע TBWA) הבינו שקיטון בווליום הרכישה ישפיע לרעה על מחירי המדיה אותם הם מקבלים היום בשוק.
עם זאת, גורם בכיר בענף טוען כי 2 העסקאות, בין גיתם לדרורי-שלומי ובין גיתם ל-GPS מנותקות האחת מהשנייה. לטענתו העסקה מול GPS נועדה לייצר מנגנון של התייעלות ואיגום משאבים במסגרתו יחסכו עלויות תפעול שונות.
נכון לעכשיו, המגעים בין גיתם ל-GPS מעידים על כוונה עתידית לרכישת מניות המשרד על ידי BBDO, אך התקופה הקרובה תשמש כמבחן במהלכה יוחלט בגיתם כיצד והאם להמשיך את המשא ומתן.
בכל הקשור לגזרת המדיה - העסקה המדורגת שנרקמת בין גיתם ל-GPS אמורה למלא את החלל שדרורי שלומי עשוי להשאיר אחריו, למרות שטרם ידוע האם יפסיק לרכוש מדיה דרך TMF. מהלך שכזה יורגש גם בחברת רכש המדיה של אדלר חומסקי מדיה-קום באמצעותה קונה GPS את המדיה שלה כיום. עבור ארועטי GPS שהעביר את השנה האחרונה בפגישות עם משרדים רבים במטרה למצוא קונה/משקיע מדובר בעסקה משתלמת - במסגרתה הובטח לו שותף למשרד שמתקשה לגייס בשנים האחרונות תקציבים חדשים ומשמעותיים - וזאת בתמורה לרכישת המדיה דרך TMF.
חלקה של BBDO העולמית בדרורי-שלומי עומד על 30% אותם רכשה באמצעות גיתם בשנת 2000. לדרורי שלומי שמורה האופציה לקנות את גיתם החוצה - במה שכאמור, עשוי להוביל לכך שהיא תחל לקנות מדיה באמצעות TMF. עם זאת, גורמים בענף מציינים כי העסקה רחוקה מלהיות מושלמת מכיוון שרכישה שכזו תחייב את אנשי דרורי שלומי לשים סכום לא מבוטל של כסף על השולחן - הון שייתכן ויהפוך למכשול שיעכב את העסקה.
גורמים בענף הפרסום מציינים בפני אייס כי דרורי-שלומי לא קיבל מעסקה זו את היתרון היחסי אליו הוא שאף. עדות לכך היא העובדה שגיתם BBDO אף התחרה מול דרורי-שלומי על תקציבים בהם טיפל המשרד זאת במקביל לעובדה שהוא לא ניצל את קשריו וגודלו כדי להעביר לדרורי שלומי תקציבי פרסום, כפי שעשו משרדים אחרים עבור גופים בהם החזיקו מניות. הקשר בין גיתם לדרורי-שלומי, היה אם בכלל, רופף ולא מורגש. למרות זאת בדרורי-שלומי עשו דרך יפה אל עבר העשירייה השנייה של הענף וכעת בעלי המשרד מעוניינים להחזיר לידיהם את השליטה המלאה.
בדרורי-שלומי וגיתם BBDO סירבו להגיב לידיעה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.ברכבות ליורם וטובית. אתם משרד נהדר ומשפחתי (ל"ת)אחד שעבד אצלכם 15/10/2013 15:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.דרורי שלומי - האנשים הכי נחמדים בתעשייה (ל"ת)אוזיל 15/10/2013 13:03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.gps ודרורי שלומי שייכים לעולם הישן...יגיל 14/10/2013 17:30הגב לתגובה זו0 0הדור החדש של פוקס גורן, חברון זלצמן , טוויסטד ועוד... מתחיל לקחת את המושכות וגם הלקוחות מבינים את זהסגור
-
פוקס גורן? אתה רציני?לאה 14/10/2013 18:53הגב לתגובה זו0 0משרד עם תקציבים בשקל וחצי יקחו את המושכות?סגור
-
עוד אחד שמביןמשה 14/10/2013 17:44הגב לתגובה זו0 0מר יגיל, אם היית עושה מעט שיעורי בית היית יודע שדרורי שלומי עשו מהפכה וחיזקו מאוד את ניהול הלקוח וגם צירפו מנכ"לית שיודעת מה היא עושה. אז לפני שאתה מדבר על כל מיני משרדים קיקיוניים בבקשה תבדוק את העובדותסגור