הזירה הסוערת של הבחירות המקומיות: מי יכבוש את לשכת ראש העיר ירושלים?
האחד מעורר את השיח הכי גבוה כמועמד לרשות המקומית של בחירות 2013 והאחד התעורר קצת מאוחר כשזה מגיע לשיח ברשת. אחרי שהתחלנו עם תל אביב , והצפנו ל חיפה , היום (יום א') אנחנו נוחתים בירושלים, אולי הזירה המקומית הסוערת ביותר בבחירות המוניציפאליות הנוכחיות.
כזכור, יועצת השיווק הדיגיטלי טל נברו , בדקה עבור אייס את הפעילות הדיגיטלית של צמדי המתמודדים המובילים לראשות העירייה ב-3 הערים הגדולות: תל אביב (ראש העירייה הנוכחי רון חולדאי נגד ח"כ ניצן הורוביץ), חיפה (ראש העירייה המכהן יונה יהב מול ניצב בדימוס יעקב בורובסקי) וירושלים (ראש העירייה המכהן ניר ברקת נגד משה לאון): כיצד הם התנהלו בפייסבוק, איך עבדו ביוטיוב, ואיזה קבוצות הוקמו נגדם.
כאמור, בחלק השלישי של פרויקט אדוני ראש העיר - נבדוק את 2 מהמתמודדים הבולטים והמוכרים בירושלים: ראש העירייה ניר ברקת שמתמודד לקדנציה שנייה, מול משה לאון, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי נתוני באזילה, עולה כי השיח על 2 המועמדים הירושלמיים היא הגבוה ביותר באופן משמעותי מבין 3 הערים הגדולות: השיח על ברקת עומד על 1,419 מול 1,510 לליאון.
פעילותו של ניר ברקת ברשת בהחלט ראויה לציון. סגמנט הפעילות שלו על פי מחקר של באזילה, הוא הגבוה ביותר מבין שאר המועמדים שנמדדו. פעילותו נפרשת על מספר פלטפורמות, וגישתו האותנטית והאישית חיברה אליו המון קהל.
פילוח אתרים:
* רשתות - 53% (39% מתוכם דף הבית שלו)
* כתבות - 27%
* טוויטר - 11%
* פורומים - 8%
* בלוגים - 1%
פייסבוק: פעילותו של ראש העירייה בפייסבוק ראויה לציון. עם 72,084 לייקים בדף העסקי , מצליח ברקת ליצור אינטראקציה גבוהה ולהביא לעצמו המון חשיפה ברשת. האינטראקציה שהוא יותר בפייסבוק זוכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות רבות.
תכניו בדף רשומים כפניה בגוף ראשון, באופן אותנטי ואפילו מרגש מדי פעם. ברקת משתף בתמונות "אישיות" כגון תמונה בה הוא מזמין פיצה וממליץ על בית עסק מקומי, פנייתו לפלחי קהל שונים מביאה לו תמיכה מכיוונים שונים, למשל תומכי כדורגל ירושלמים, משפחות, סטודנטים וכו'. לכולם הוא פונה בנימה אישית, משתף בתמונות ומשוחח על השינויים החיוביים שיקרו במידה והוא יבחר.
מחקרי באזילה מעידים כי יש גם קהל לא ירושלמי שתומך בפעילות הפייסבוק של ברקת (כנראה ירושלים חשובה לכולנו). נמצאו פעילויות שונות כמו קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק נוספים התומכים בברקת, גם בשפות נוספות. דוגמא: סרוגים על ניר ברקת .
יוטיוב: לברקת 120 מנויים בדף היוטיוב שלו . הסרטונים שלו לא זכו לחשיפה גבוהה במיוחד, פרט ל'תכנית ברקת 2013' שהשיגה נתוני צפייה יוצאי דופן - כ-180 אלף צופים, לאחר שקודמו בדרך זו או אחרת ברשת והגיעו לתפוצה גבוהה.
לסרטונים אין אופטימיזציה טובה, רבים מהם חסרי תיאור ולינק הנעה לפעולה שיכול להגביר את החשיפה של ברקת. הנעה לפעולה היא בדרך כלל לינק שצריך להופיע בתחילת הפסקה בתיאור הסרטון.
אינסטגרם: זוכה ל-314 עוקבים, משתף גם בפעילות אישית וגם בפעילות פוליטית, עבודה יפה של חשיפה אישית שחשובה מאד ליצירת החיבור האישי עם הקהילה.
ציון לגנאי: ישנה הזנחה של פלטפורמת הטוויטר וחבל. הקהל בטוויטר שונה מהקהל בפלטפורמות אחרות. זהו פלח חשוב בפעילות הדיגיטלית, ודאי למועמד לבחירות.
פעילותו של המתמודד מטעם הליכוד משה ליאון ברשת מועטה יחסית, למרות פריסת הפעילות שלו על פני פלטפורמות שונות. המיקוד שלו היה בעיקר בפייסבוק ומעט ביוטיוב. בפלטפורמות נוספות - הוא בעל חשבונות ללא פעילות כמעט.
ראוי לציין את האתר המושקע והמעוצב אסתטית ומקצועית. כמו כן, האתר מקושר לפלטפורמות החיצוניות, כך שניתן להגיע אליהן בקלות אם לא מוצאים אותן באופן ישיר.
זירות פעילות:
רשתות - 43% (2 דפים של משה ליאון, המחזיקים יחד 34% מהשיח בפייס)
כתבות - 24%
טוויטר - 22%
פורומים - 10%
בלוגים - 1%
פייסבוק: משה ליאון מחזיק 2 דפי פייסבוק. להחזיק שניים מפצל בלי סיבה את התנועה ביניהם, במקום לרכזה במקום אחד. בנוסף מדובר בעבודה כפולה על תחזוק שוטף של תכנים וקהילה אינטראקטיבית, משום שאם אין אינטראקציה בדף הפייסבוק - קיומו לא אפקטיבי לעסק או למותג שמחזיק אותו.
ממש כמו במקרה הזה, יש 641 לייקים וכמעט אין כלל פעילות. כמו בדף הפייסבוק של יעקב בורובסקי מחיפה, גם זה של ליאון מאד רשמי, לא אישי ולא מעורר לאינטראקציה - נושאים חשובים להגברת החשיפה במדיה החברתית.
בדף השני החזק יותר של ליאון , בעל 6,890 לייקים, יש יותר פעילות ונראה כי גם שפת התוכן היא פניה ישירה ממשה לקהילה, מה שמביא ליותר אינטראקציה, תגובות ולייקים על הפעילות. גם לליאן נמצאו פעילויות שונות כמו קבוצות פייסבוק התומכות בו בעברית וגם בשפות נוספות, וקבוצת פייסבוק שמסתלבטת עליו מזה תקופה בשם משה ליאון לראשות העיר - גבעתיים , העיר בה התגורר ליאון עד לאחרונה.
יוטיוב: ערוץ עם 22 מנויים , עיצוב בסיסי אחיד עם מראה הפייסבוק והאתר, שזה מצוין, אך רק על מספר מצומצם של סרטונים נעשתה אופטימיזציה כגון - הכנסת תיאור, מילות מפתח, קישור בין סרטונים שונים בתוך ערוץ היוטיוב. אופטימיזציה חשובה בעיקר לקידום הסרטונים במנועי החיפוש של גוגל.
סרטון אחד - "משה ליאון - הסיפור האמיתי", הצליח להגיע ל-36 אלף איש.
טוויטר: לליאון רק 35 עוקבים בטוויטר . אגב, נראה כי הוא מצייץ הרבה, אך לא באופן ישיר אלא בצורה אוטומטית מפלטפורמות אחרות, שזהו מהלך חשוב כדי לשמור על "עירנות" ופעילות בטוויטר, אך תמיד עדיף לנסח הודעות ישירות בטוויטר מאשר בצורה אוטומטית.
אינסטגרם: רק 8 עוקבים ו-8 פוסטים . מעט מאד פעילות, נראה כי התמונה הראשונה הועלתה ביולי ומאז מעט מאד תמונות או פעילות נעשתה בפלטפורמה זו. פעילות באינסטגרם חושפת פן אישי יותר של המועמד וחשובה מאד לאינטראקציה שלו עם הקהילה.
על 2 הפלטפורמות האחרונות (טוויטר ואינסטרגרם) צריך לומר לאנשיו של ליאון ובכלל - פלטפורמות שאינן מתוחזקות, עדיף שלא תהיינה קיימות כלל, כדי לא להביא למקום שיראה שיש פעילות שאינה מקצועית.
טל נברו היא יועצת שיווק דיגיטלי, מרצה, מדריכה אישית ומלווה אירגונית בתחום הדיגיטל והמדיה החברתית. לאתר האינטרנט שלה - לחצו כאן
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.רציתי להעניק לניר ברקת פרס מצויינות.אנונימי 06/02/2014 17:23הגב לתגובה זו0 0בימים קשים לקיומינו כעם וברמת מוסריות ירודה!נבחרת לאדם ראוי ועם טוהר מידות לכול תפקיד ציבורי.סגור
-
2.לא יודעים לעשות עבודת דיגיטל בישראלסיגל 20/10/2013 11:18הגב לתגובה זו0 0אנשי מקצוע אמיתיים לא היו מזניחים את הטוויטר ושאר הנושאים. לא הכל פייסבוק! מה עם יוטיוב?סגור
-
מסכים איתך. יש המון רשתות לפעו בהן וחבל שלאאחד שיודע 20/10/2013 11:28הגב לתגובה זו0 0משתמשים בהן. ניצול גרוע של כלים מצויניםסגור
-
1.יופי של סקרים. שלושת החלקים. תודה (ל"ת)איתי ב. 20/10/2013 10:58הגב לתגובה זו0 0סגור