אז מה הכי אובר רייטד? "באנרים - אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים"
מעיין דר חלמה להיות פרסומאית מגיל 12. היום דר, נשואה בת 30, היא מנהלת קריאייטיב בסוכנות הפרסום הדיגיטלית אקליפטוס.
השבוע היא מתארחת במדור UNDER 40 של אייס, ומזכירה את חשיבות הפיד בפייסבוק ככלי שיווקי, ומאיפה היא שואבת השראה. ויש לה גם מלים טובות להגיד על המתחרים.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הפיד הפייסבוקי. 58% מזמן צריכת המדיה של הישראלים מוקדש לדיגיטל, ופייסבוק הוא אתר התוכן המוביל בכניסות גולשים. גם אם נשים בצד את אפשרויות הפילוח והוויראליות המובנת - כולם שם! חייבים להבין שהפיד הוא פצצת הרייטינג הכבר ממש לא חדשה, ורק צריך לדעת איך לפרסם בה.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
באנרים. זה לא שהם ממש אובר רייטד, אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני מהאנשים האלה שלא גאים באמת בשום דבר שלהם, עקב סטנדרטים לא ריאליים, אבל אני כן גאה יחסית בקמפיין הוואטסאפ שלנו לקפה קפה - הפרלמנט של קפה קפה. הפעם הראשונה שחברה מסחרית השתמשה בוואטסאפ בצורה שאיפשרה למותג לנהל שיחה אמיתית עם הגולשים וברשת החברתית הפופולארית ביותר.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
ההפסד בתחרות Cannes young lions אליה נשלחתי עם שותפי דן קשאני כשעבדנו ביחד בשלמור. האמינו בנו מאוד ושלחו אותנו לתחרות הצעירים, אך מה לעשות - לא זכינו. לפחות שאר החוויה זכורה לי כאחת הטובות בחיי.
5. מה הולך להיות הדבר הבא בפרסום בדיגיטל?
זה כבר מובן לכולם שהפרסום הדיגיטלי צריך להתחיל מהמובייל, עכשיו האתגר הוא למצוא דרכים קריאייטיביות יותר להיות שם. צפויים לנו לדעתי אינספור קמפיינים בשילוב מדפסות תלת מימד, ספוטים מותאמים לווידאו המובנה בפיד הפייסבוק, וגם כשהפיד האינסטגרמי הממומן ייפתח לכולם. יהיה שמייח.
6. אם לא היית עוסקת בשיווק ופרסום, בטוח היית:
כנראה שמשהו שקשור לתחום האוכל. הייתי לומדת גסטרונומיה ואחר כך נרשמת גם ללימודי בישול בצרפת ואז חוזרת לכאן כדי לפתוח מסעדה שאני מניחה שהיתה נסגרת במהרה, כי תכל'ס אני יותר בנאדם שאוכל מאשר מאכיל.
7. מי פתח לך דלת?
דורון טל ואדי גולדנברג בסאצ'י אנד סאצ'י. ב-2007 הייתי באמצע קורס הקופירייטינג ולא חשבתי שיש אפשרות שייקחו אותי, כי היה לי בדיוק רבע תיק עבודות. דורי בן ישראל לעומת זאת כן חשב, ודחף אותי ללכת לראיון. אני זוכרת שלפני הראיון קראתי כל משפט על פרסום שאדי אי פעם כתב ברשת - והיו די הרבה, למזלי הוא לא כתב רק על פרסום והפלתי אותו עם דיבורים על שירים מהאייטיז שהוא חיבב.
8. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
מכיתה ז' רציתי להיות פרסומאית. טרו סטורי.
9. פרגני למתחרים
אני ממש אוהבת את העבודה האסתטית של חוליגנס ואת העובדה שניתן לזהות כבר מהשניה הראשונה את טביעת האצבע שלהם. בנוסף אני אוהבת את הראש של המקאניסטים הדיגיטלים, למשל בקמפיין האחרון לעמותת שורשים .
10. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
כבר היה כזה.
11. מה נותן לך השראה?
2 דברים: הראשון הוא הגוגל רידר שלי - למרות שגוגל הרגו אותו יש תחליפים. אספתי במהלך השנים כמות נכבדת של יותר מ-200 בלוגים ואתרים בנושאי קריאייטיב, טכנולוגיה, שיווק, אוכל ומוזיקה אחריהם אני משתדלת לעקוב מדי יום כדי לפתוח את הראש. הדבר השני היא מירב, אשתי, שגורמת לי להסתכל בצורה שונה לחלוטין על דברים והלוואי והייתי יכולה לעבוד איתה בלי לרצות להתגרש. Y&R זכו בה בינתיים.
12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
כשהתחלתי לעבוד בדיגיטל ואנשים לא הבינו למה אני לא רוצה להיות קופי "רגילה", אמרתי להם - אתם תראו, זה העתיד, הכל יהיה שם. אז אני רוצה כבר להיות "שם", כי אנחנו עדין רק בתחילת הדרך.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
23.פייסבוק?ג׳וני לקרדה 05/11/2013 18:59הגב לתגובה זו0 0והנה מחקר חדש שהפרסום בפייסבוק הכי פחות אפקטיבי... http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3615620,00.htmlסגור
-
22.מה מיוחד בקמפיין קפה קפה חוץ מהזה שהו בוואטספעידן 05/11/2013 12:36הגב לתגובה זו0 0הסרטון קפה קפה שלהם דומה למה שאידיאולוג'יק היו עושים לפני 8 שנים. מה החידוש שעשיתם קמפיין פייסבוק בוואטסאפ?סגור
-
21.באנרים קיימים ובועטיםרפי 04/11/2013 14:24הגב לתגובה זו0 0אני לא חושב שמנהל קריאייטיב צריך לפסול ערוץ מדיה שלם סתם כך. באנרים הם נדל״ן פרסומים. הם יכולים להיות טובים מאור או גרועים מאוד - זה תלוי בצורה שהמפרסמים משתמשים בהם. בישראל בעלי האתרים המאיסו את הבאנרים על הגולשים בגלל שימוש יתר, פופאפים, פופאנדרים וכדומה - דבר שבעולם במעט ולא נראה. אגב, דווקא פייסבוק בעולם הולך ויורד כאשר השימוש בבאנרים נשאר יציב ומחזיק כ-30% מעוגת הפרסום הדיגיטלי. מנהל קריאייטיב טוב שחושב על הלקוח ולא על ״מה מגניב ויביא למשרד פרס״ צריך לשקול את כל כלי המדיה ולתפור קמפיין שיתאים ללקוח, לתקציבו ולמטרות הקמפיין. העובדה ש״כבר היה כזה״ היא המוטו המוביל מראה שלא טובת הלקוח ראשונה במעלה אלא ה״מגניבות״ של הקמפיין או המשרד.סגור
-
20.כיף לקרוא, היא צודקתרוני 04/11/2013 13:21הגב לתגובה זו0 0הענף מתקדם ויש הרבה יותר אפשרויות. לקח לי זמן להבין את זה אבל יש היום לימודים מתקדמים יותר ממה שהיה כשאבא שלי למד את המקצוע. אני לומדת פרסום בתילתן ופשוט רואים איך העולם הזה מתקדם.סגור
-
19.צאו מהבועה התל אביבית שלכם! הרוב - ל-א נמצאיםנמרוד 04/11/2013 10:12הגב לתגובה זו0 0לכי לסופר המקומי (לא במרכז תל אביב) ותראי מי קונה שם. הם לא יודעים מה זה פייסבוק בכלל.סגור
- טען עוד
-
18.הבחורה הכי מותק בענףג'יזס 03/11/2013 18:54הגב לתגובה זו0 0אוי כל המגיבים הממושקפים שיושבים על באנרים ו-seo, לכו לאיזה מסיבה הא? תפתחו איזה בלוג תראו מה קורה בעולם. תתני מעיין.סגור
-
17.כישרון אדיריואל 03/11/2013 17:43הגב לתגובה זו0 0עובד לצידה, לומד ממנה!סגור
-
16.גברת מומחית לאוכלברבי 03/11/2013 17:43הגב לתגובה זו0 0בסופו של דבר הלקוחות שלכם יבינו עם מי יש להם עסק .בוא נודה באמת, הפייסבוק הוא סהכ שרות לקוחות של המאה 21 כסף הוא לא מביא ללקוחות אבל אתם כן יודעים לטחון את הלקוחות על אפליקציה של 2 שח ב 10 Kסגור
-
15.מנהלת קריאטיב עאלק (ל"ת)בוב הבנאי 03/11/2013 16:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.מוכשרת!אליאב 03/11/2013 16:51הגב לתגובה זו0 0שישרפו הקנאים... :)סגור
-
13.השטות של קפה קפה עניינה בדיוק 3 אנשיםעידן טכנו 03/11/2013 16:35הגב לתגובה זו0 0אותה, את הבוס שלה שעשה מזה כסף ואת הלקוח שעבדו עליוסגור
-
12.לצטט את אדינדב 03/11/2013 16:08הגב לתגובה זו0 0זה הכי מראה שכל הראיון פח הזה אובר רייטדסגור
-
11.הכל סבבה רק דעי שאין דבר בעולם שעובד טוב יותרהכל בסדר- רק הערה 03/11/2013 16:05הגב לתגובה זו0 0מפרסום דיספליי באנרים ברוב המקרים. זה היה נכון ונשאר נכון. בעלות תועלת הבאנרים יעשו לך יותר עבודה ויכווינו יותר טראפיק לאין שתרצי למעט מקרים מיוחדים כמובן...סגור
-
10.קשקשנית שלא מבינה מדיהמתושלח 03/11/2013 15:08הגב לתגובה זו0 0אם היתה לה טיפת בינה בקודקוד היא לא היתה פולטת שטויות. דיספליי זה המדיום הכי שימושי ויעיל כיום. אחוזי החשיפות וההקלקות לבאנרים לא ירדו ואף נמצאים בעליה קטנה. הפיד הוא הכי אוברייטד כי מנהלי קריאטיב טפשים שלא עושים מחקרים חושבים שפייסבוק זה מגניב. אז זהו, שיש נטישה קבועה של משתמשים מפייסבוק לטובת אינסטה ורשתות אחרות. בני 10-18 כבר מזמן לא שם. קופי בינונית הפכה להיות מנהלת בינונית בחברה בינונית. הפנים של ענף הפרסוםסגור
-
מבין גדול במדיה !איש קטן 03/11/2013 16:40הגב לתגובה זו0 0הבאנרים מאבדים את מקומם ואת זה אפשר לראות בכל האתרים הגדולים בישראל שנאבקים על תקציבים כמו חיות. אפילו וועדת המדרוג לא הצליחה לרומם את העסק.סגור
-
9.איש קראייטיב צריך לחשוב 3-5 שנים קדימהז.א 03/11/2013 15:08הגב לתגובה זו0 0ולכן כבר היום ניתן לקבוע כי עבר זמנם של הבאנרים.סגור
-
8.עאלק מנהלת קריאייטיב-כולה חברת פח (ל"ת)מגיב בתשלום 03/11/2013 14:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.סחטיין, בהצלחה (ל"ת)רוית 03/11/2013 14:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.הדבר הכי אובר רייטד זה דווקא מנהלי קריאייטיב (ל"ת)באנר פלאש 03/11/2013 13:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.בטח גם SEO זה אובר רייטד... (ל"ת)NON 03/11/2013 13:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.לראיין אותך זה הכי אובר רייטדרועי 03/11/2013 13:45הגב לתגובה זו0 0ברור שאת מתראיינת מפוזיציה מסוימת אבל רבאק... החברה שלך מתעסקת בפרסום במדיה חברתית ולכן ברור שתגידי שפייסבוק זה הכי טוב ושבאנרים זה מיותר. תכלס, גם כשמדברים מפוזיציה צריך לעשות את זה בטוב טעם ובחכמה. להגיד שבאנר מיותר ולא ברור למה עדיין קיים זו אמירה אומללה. גם בחו"ל התקציבים שהולכים לדיספליי גדולים פי כמה מהתקציבים שהולכים לפייסבוק וכנראה שיש לזה סיבה.סגור
-
3.אינטרסנטיתמגיב 03/11/2013 13:41הגב לתגובה זו0 0בטח שתגיד שבאנר זה אובר רייטד כי החברה שלה עושה רק פייסבוק...סגור
-
2.איפה היא עשתה את הקורס? (ל"ת)דנה 03/11/2013 13:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בטח אצל תרצהקופירייטר 03/11/2013 17:05הגב לתגובה זו0 0אבל אם הייתה עושה היום, בטוח הייתה הולכת לקופיווייזסגור
-
1.כישרון אמיתי (ל"ת)רינה מצליח 03/11/2013 13:27הגב לתגובה זו0 0סגור