אז מה הכי אובר רייטד? "באנרים - אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים"

כנראה שעולם הגסטרונומיה הפסיד אחרי שמעיין דר בחרה בפרסום הדיגיטלי. דר, מנהלת קריאייטיב ב'אקליפטוס', היא האורחת שלנו השבוע ב-UNDER 40
 | 

מעיין דר חלמה להיות פרסומאית מגיל 12. היום דר, נשואה בת 30, היא מנהלת קריאייטיב בסוכנות הפרסום הדיגיטלית אקליפטוס.

השבוע היא מתארחת במדור UNDER 40 של אייס, ומזכירה את חשיבות הפיד בפייסבוק ככלי שיווקי, ומאיפה היא שואבת השראה. ויש לה גם מלים טובות להגיד על המתחרים.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הפיד הפייסבוקי. 58% מזמן צריכת המדיה של הישראלים מוקדש לדיגיטל, ופייסבוק הוא אתר התוכן המוביל בכניסות גולשים. גם אם נשים בצד את אפשרויות הפילוח והוויראליות המובנת - כולם שם! חייבים להבין שהפיד הוא פצצת הרייטינג הכבר ממש לא חדשה, ורק צריך לדעת איך לפרסם בה.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
באנרים. זה לא שהם ממש אובר רייטד, אני פשוט לא מבינה למה הם עדיין קיימים.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני מהאנשים האלה שלא גאים באמת בשום דבר שלהם, עקב סטנדרטים לא ריאליים, אבל אני כן גאה יחסית בקמפיין הוואטסאפ שלנו לקפה קפה - הפרלמנט של קפה קפה. הפעם הראשונה שחברה מסחרית השתמשה בוואטסאפ בצורה שאיפשרה למותג לנהל שיחה אמיתית עם הגולשים וברשת החברתית הפופולארית ביותר.



4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
ההפסד בתחרות Cannes young lions אליה נשלחתי עם שותפי דן קשאני כשעבדנו ביחד בשלמור. האמינו בנו מאוד ושלחו אותנו לתחרות הצעירים, אך מה לעשות - לא זכינו. לפחות שאר החוויה זכורה לי כאחת הטובות בחיי.

5. מה הולך להיות הדבר הבא בפרסום בדיגיטל?
זה כבר מובן לכולם שהפרסום הדיגיטלי צריך להתחיל מהמובייל, עכשיו האתגר הוא למצוא דרכים קריאייטיביות יותר להיות שם. צפויים לנו לדעתי אינספור קמפיינים בשילוב מדפסות תלת מימד, ספוטים מותאמים לווידאו המובנה בפיד הפייסבוק, וגם כשהפיד האינסטגרמי הממומן ייפתח לכולם. יהיה שמייח.

6. אם לא היית עוסקת בשיווק ופרסום, בטוח היית:
כנראה שמשהו שקשור לתחום האוכל. הייתי לומדת גסטרונומיה ואחר כך נרשמת גם ללימודי בישול בצרפת ואז חוזרת לכאן כדי לפתוח מסעדה שאני מניחה שהיתה נסגרת במהרה, כי תכל'ס אני יותר בנאדם שאוכל מאשר מאכיל.

7. מי פתח לך דלת?
דורון טל ואדי גולדנברג בסאצ'י אנד סאצ'י. ב-2007 הייתי באמצע קורס הקופירייטינג ולא חשבתי שיש אפשרות שייקחו אותי, כי היה לי בדיוק רבע תיק עבודות. דורי בן ישראל לעומת זאת כן חשב, ודחף אותי ללכת לראיון. אני זוכרת שלפני הראיון קראתי כל משפט על פרסום שאדי אי פעם כתב ברשת - והיו די הרבה, למזלי הוא לא כתב רק על פרסום והפלתי אותו עם דיבורים על שירים מהאייטיז שהוא חיבב.

8. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
מכיתה ז' רציתי להיות פרסומאית. טרו סטורי.

9. פרגני למתחרים
אני ממש אוהבת את העבודה האסתטית של חוליגנס ואת העובדה שניתן לזהות כבר מהשניה הראשונה את טביעת האצבע שלהם. בנוסף אני אוהבת את הראש של המקאניסטים הדיגיטלים, למשל בקמפיין האחרון לעמותת שורשים .

10. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
כבר היה כזה.

11. מה נותן לך השראה?
2 דברים: הראשון הוא הגוגל רידר שלי - למרות שגוגל הרגו אותו יש תחליפים. אספתי במהלך השנים כמות נכבדת של יותר מ-200 בלוגים ואתרים בנושאי קריאייטיב, טכנולוגיה, שיווק, אוכל ומוזיקה אחריהם אני משתדלת לעקוב מדי יום כדי לפתוח את הראש. הדבר השני היא מירב, אשתי, שגורמת לי להסתכל בצורה שונה לחלוטין על דברים והלוואי והייתי יכולה לעבוד איתה בלי לרצות להתגרש. Y&R זכו בה בינתיים.

12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
כשהתחלתי לעבוד בדיגיטל ואנשים לא הבינו למה אני לא רוצה להיות קופי "רגילה", אמרתי להם - אתם תראו, זה העתיד, הכל יהיה שם. אז אני רוצה כבר להיות "שם", כי אנחנו עדין רק בתחילת הדרך.

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    פייסבוק?
    ג׳וני לקרדה 05/11/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והנה מחקר חדש שהפרסום בפייסבוק הכי פחות אפקטיבי... http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3615620,00.html
    סגור
  • 22.
    מה מיוחד בקמפיין קפה קפה חוץ מהזה שהו בוואטספ
    עידן 05/11/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסרטון קפה קפה שלהם דומה למה שאידיאולוג'יק היו עושים לפני 8 שנים. מה החידוש שעשיתם קמפיין פייסבוק בוואטסאפ?
    סגור
  • 21.
    באנרים קיימים ובועטים
    רפי 04/11/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא חושב שמנהל קריאייטיב צריך לפסול ערוץ מדיה שלם סתם כך. באנרים הם נדל״ן פרסומים. הם יכולים להיות טובים מאור או גרועים מאוד - זה תלוי בצורה שהמפרסמים משתמשים בהם. בישראל בעלי האתרים המאיסו את הבאנרים על הגולשים בגלל שימוש יתר, פופאפים, פופאנדרים וכדומה - דבר שבעולם במעט ולא נראה. אגב, דווקא פייסבוק בעולם הולך ויורד כאשר השימוש בבאנרים נשאר יציב ומחזיק כ-30% מעוגת הפרסום הדיגיטלי. מנהל קריאייטיב טוב שחושב על הלקוח ולא על ״מה מגניב ויביא למשרד פרס״ צריך לשקול את כל כלי המדיה ולתפור קמפיין שיתאים ללקוח, לתקציבו ולמטרות הקמפיין. העובדה ש״כבר היה כזה״ היא המוטו המוביל מראה שלא טובת הלקוח ראשונה במעלה אלא ה״מגניבות״ של הקמפיין או המשרד.
    סגור
  • 20.
    כיף לקרוא, היא צודקת
    רוני 04/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הענף מתקדם ויש הרבה יותר אפשרויות. לקח לי זמן להבין את זה אבל יש היום לימודים מתקדמים יותר ממה שהיה כשאבא שלי למד את המקצוע. אני לומדת פרסום בתילתן ופשוט רואים איך העולם הזה מתקדם.
    סגור
  • 19.
    צאו מהבועה התל אביבית שלכם! הרוב - ל-א נמצאים
    נמרוד 04/11/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכי לסופר המקומי (לא במרכז תל אביב) ותראי מי קונה שם. הם לא יודעים מה זה פייסבוק בכלל.
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    הבחורה הכי מותק בענף
    ג'יזס 03/11/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי כל המגיבים הממושקפים שיושבים על באנרים ו-seo, לכו לאיזה מסיבה הא? תפתחו איזה בלוג תראו מה קורה בעולם. תתני מעיין.
    סגור
  • 17.
    כישרון אדיר
    יואל 03/11/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד לצידה, לומד ממנה!
    סגור
  • 16.
    גברת מומחית לאוכל
    ברבי 03/11/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו של דבר הלקוחות שלכם יבינו עם מי יש להם עסק .בוא נודה באמת, הפייסבוק הוא סהכ שרות לקוחות של המאה 21 כסף הוא לא מביא ללקוחות אבל אתם כן יודעים לטחון את הלקוחות על אפליקציה של 2 שח ב 10 K
    סגור
  • 15.
    מנהלת קריאטיב עאלק (ל"ת)
    בוב הבנאי 03/11/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מוכשרת!
    אליאב 03/11/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שישרפו הקנאים... :)
    סגור
  • 13.
    השטות של קפה קפה עניינה בדיוק 3 אנשים
    עידן טכנו 03/11/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה, את הבוס שלה שעשה מזה כסף ואת הלקוח שעבדו עליו
    סגור
  • 12.
    לצטט את אדי
    נדב 03/11/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הכי מראה שכל הראיון פח הזה אובר רייטד
    סגור
  • 11.
    הכל סבבה רק דעי שאין דבר בעולם שעובד טוב יותר
    הכל בסדר- רק הערה 03/11/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפרסום דיספליי באנרים ברוב המקרים. זה היה נכון ונשאר נכון. בעלות תועלת הבאנרים יעשו לך יותר עבודה ויכווינו יותר טראפיק לאין שתרצי למעט מקרים מיוחדים כמובן...
    סגור
  • 10.
    קשקשנית שלא מבינה מדיה
    מתושלח 03/11/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היתה לה טיפת בינה בקודקוד היא לא היתה פולטת שטויות. דיספליי זה המדיום הכי שימושי ויעיל כיום. אחוזי החשיפות וההקלקות לבאנרים לא ירדו ואף נמצאים בעליה קטנה. הפיד הוא הכי אוברייטד כי מנהלי קריאטיב טפשים שלא עושים מחקרים חושבים שפייסבוק זה מגניב. אז זהו, שיש נטישה קבועה של משתמשים מפייסבוק לטובת אינסטה ורשתות אחרות. בני 10-18 כבר מזמן לא שם. קופי בינונית הפכה להיות מנהלת בינונית בחברה בינונית. הפנים של ענף הפרסום
    סגור
  • מבין גדול במדיה !
    איש קטן 03/11/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבאנרים מאבדים את מקומם ואת זה אפשר לראות בכל האתרים הגדולים בישראל שנאבקים על תקציבים כמו חיות. אפילו וועדת המדרוג לא הצליחה לרומם את העסק.
    סגור
  • 9.
    איש קראייטיב צריך לחשוב 3-5 שנים קדימה
    ז.א 03/11/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן כבר היום ניתן לקבוע כי עבר זמנם של הבאנרים.
    סגור
  • 8.
    עאלק מנהלת קריאייטיב-כולה חברת פח (ל"ת)
    מגיב בתשלום 03/11/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    סחטיין, בהצלחה (ל"ת)
    רוית 03/11/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הדבר הכי אובר רייטד זה דווקא מנהלי קריאייטיב (ל"ת)
    באנר פלאש 03/11/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בטח גם SEO זה אובר רייטד... (ל"ת)
    NON 03/11/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לראיין אותך זה הכי אובר רייטד
    רועי 03/11/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שאת מתראיינת מפוזיציה מסוימת אבל רבאק... החברה שלך מתעסקת בפרסום במדיה חברתית ולכן ברור שתגידי שפייסבוק זה הכי טוב ושבאנרים זה מיותר. תכלס, גם כשמדברים מפוזיציה צריך לעשות את זה בטוב טעם ובחכמה. להגיד שבאנר מיותר ולא ברור למה עדיין קיים זו אמירה אומללה. גם בחו"ל התקציבים שהולכים לדיספליי גדולים פי כמה מהתקציבים שהולכים לפייסבוק וכנראה שיש לזה סיבה.
    סגור
  • 3.
    אינטרסנטית
    מגיב 03/11/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שתגיד שבאנר זה אובר רייטד כי החברה שלה עושה רק פייסבוק...
    סגור
  • 2.
    איפה היא עשתה את הקורס? (ל"ת)
    דנה 03/11/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בטח אצל תרצה
    קופירייטר 03/11/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אם הייתה עושה היום, בטוח הייתה הולכת לקופיווייז
    סגור
  • 1.
    כישרון אמיתי (ל"ת)
    רינה מצליח 03/11/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות