ניתוח קמפיין

פרסומות קרולינה למקה ופוקס עם בר רפאלי: מי יותר טובה?

רגע לפני שהמוסד שנקרא בר רפאלי מגיע לחשיפת היתר, ולפני שזה נהיה too much, הדוגמנית מופיעה ב-2 פרסומות חדשות ומפוצצות בחן ובסקסיות שלה
עטרה בילר | (5)

בשורה התחתונה: אנחנו על גבול חשיפת יתר למוסד הזה הקרוי בר רפאלי. אבל רגע לפני שזה too much יש עוד 2 פרסומות מפוצצות בחן ובסקסיות שלה.

הפרסומת לקרולינה למקה והפרסומת לפוקס, שתיהן פרק נוסף בסדרה של פרסומות שכוללות את בר רפאלי. במקרה של פוקס מדובר במערכת יחסים זוגית אותה מגלמים רפאלי ונעם טור. הקונספט הוא basic is beautiful. היחסים בין הזוג הינם מטאפורה לפשטות ולבסיסיות של החיים.

אם בעבר היה מדובר בקליפ lip dub שכאילו מצולם בחובבנות בחדר, בבית, אז כעת מדובר ברגע פשוט שהוא הבסיס של כל מערכות היחסים. רגע של חוסר בטחון. בחורה מתעוררת במיטה ריקה ומעבירה 'סרטים' בראש. 'ננטשתי' זו האופציה הראשונה. בסרטון רואים את רפאלי זורקת את כל הבגדים של נעם מהחלון כי גודל הקריזה כגודל האכזבה. כשהבגדים נופלים מהחלון אנחנו עדים לכמה וכמה וכמה שניות ארוכות של סווטשירטים של פוקס בכל צבעי הקשת, עטים ב-slow motion על אחת השדרות המהממות של מנהטן. סבבה אבל לא מפתיע. אפשר היה לקחת את יופיה של הבסיסיות לעוד מקום לפני שנעם טור נכנס הביתה עם קפה טייקאווי - מחווה בסיסי ופשוט שמשנה את העלילה ב-180 מעלות ומשאיר אותנו עם סוף שמח. כשאני אומרת שאפשר היה לקחת את הבסיסיות לעוד מקומות אני מתכוונת לכך שעם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד לסיפור החינני הזה, בכל זאת נשארנו עם רמזורים ואופניים שלא ממש צריכים את הבגדים, ואפשר היה להכניס עוד סיפור בתוך הסיפור על אלה שמקבלים 'מהשמים' סווטשירט של פוקס. וללכת עם זה עוד צעד כדי להראות שבאמת הבסיסיות מנצחת.

לטעמי יש פה משהו לא סגור עד הסוף אבל גם בלי המחשבה הזו שהיא שלי בלבד, מדובר בפרק נוסף ביחסי הזוג הישראלי הזה שפעם הוא באחו, פעם בחדר צפוף ופעם בדירת סטודיו בניו יורק. ואגב, נדמה לי שקראתי שזהו פרק הסיום של סאגת רפאלי וטור לאחר שנים רבות שהם משרתים נאמנה את פוקס. במקרה של קרולינה למקה יש גם פרק בסדרה אבל פה יש התפתחות מסקרנת. בניגוד לסרט עם ציון ברוך ("אוהב אותך כמו אחות"), פה יש עלילה אחרת תוך שימוש באותה פרזנטורית. כנראה שכדי להבהיר שכעת מדובר במשקפי ראייה, אז בניגוד למשקפי השמש מהסרטון הקודם, ההתרחשות עוברת מהמדבר החשוף בצהרי היום - לחדר חשוך ואפלולי.

הסצנה מאפשרת לנו לדמיין מה שאנחנו רוצים כי לא 'לעוסים' לנו אותה. מה שרואים זה את בר רפאלי רוקדת לבד, עטויה טייטס שחורים צמודים ואוזני שפנפנה. וכמובן - משקפי ראייה. הקומבינציה מסקרנת ולא בנאלית. אנחנו לפני הקרנבל? אחריו? בבית או בחדר אחורי של מועדון לילה? היא חוגגת משהו שקרה או משהו שעומד לקרות? הסיפור מותיר לדמיון לעבוד. הוא מספיק ברור כדי שנבין שאנחנו רואים את בר רפאלי רוקדת כפי שלא ראינו אותה מעולם, אבל מספיק פתוח כדי שנשער השערות.

החריגה מהשגרה היא גם לגבי נרטיב המותג קרולינה למקה ברלין וגם לגבי הפרזנטורית בר רפאלי אותה אנחנו רגילים לראות מתקתקה, חייכנית ו"משלנו". אז זהו שפה היא בתפקיד אחר..

מה שעובר, בצורה לא מתאמצת זה הקונטרסט בין משקפי ראייה קצת חנוניים לבין שיא הסקסיות ושביעות הרצון העצמית. אשה שפנפנה שרוקדת לבדה. פוקס יצא עם סרטון חביב אבל אינו חוקר את גבולות הגזרה של ה'סיפור' של הבסיסיות בסרטון האחרון. קרולינה למקה כן.

קרולינה למקה, מצליחה להציע edge כלשהו שקשור במושג ה"ראייה" או ה"הסתכלות" במובנים היותר פילוסופיים שלו, כפי שאני רואה את זה. בסרטון הקודם ראינו שהיחסים של הגיבורה עם ציון ברוך הם לא כפי שנדמה לנו (ידידים ולא זוג, בהתאמה) ואילו בסרטון הנוכחי התעתוע הוא בר 'כפי שלא דמיינו'. אני לא יודעת אם לכך התכוון המשורר אבל הרעיון "דברים הם לא תמיד כפי שהם נראים על פני השטח" זה אחלה קונספט למותג משקפיים, ובתחושה שלי זה מה שאני מקבלת מקמפיין קרולינה למקה.

ועוד משהו: בשבוע הקודם רשמתי הערה על פרסומת ה Racer של הטוטו שהיתה לא ברורה. קיבלתי מספר הרמות גבה ועל כן אני מבקשת להבהיר את כוונתי. אנחנו לא רגילים להמר על סוסים בישראל. בכלל. אנחנו לא שייכים לתרבות מרוצי סוסים ועל אחת כמה וכמה - תרבות ההימור על מירוצי סוסים.

הפרסומת נאלצת להחדיר את 2 הקונספציות בנשימה אחת. ובכך היא עושה עבודה מצויינת: יש היפודרום בישראל ויש הימור על המירוץ שהוא גם מהנה. הסיפור של אנשים שאינם קשורים לרכיבת סוסים אשר יושבים מאחרוי הרוכב מנהלים את התחרות משם הוא רעיון תקשורתי נכון שמגלם בתמונה אחת את המירוץ, את ההימור על המירוץ ואת החוויה של המהמר שמייצרת הזדהות ואדרנלין, ואת העובדה שכל אחד יכול, בין אם אתה צעיר או סבתא!

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איילת 05/11/2013 01:48
    הגב לתגובה זו
    סתם בשביל היידע שלך אין היפודרום בישראל. ואם כבר מדברים - את תמיד מדברת על טלוויזיה כאילו זו המדיה היחידה. במקרה של הימורי סוסים מדובר בקהל ממוקד של כמה אלפי אנשים ולכן היה חכם אם הם היו לוקחים את כל המיליונים שהם שפכו בטלוויזיה לטובת פעילות הרבה יותר ממוקדמת והרבה יותר עוצמתית (גם אם היא לא הייתה נכנסת לזכורות והאהובות). או במילים אחרות - לא, זאת לא פרסומת מצוינת. זו פרסומת שעשתה את הפרסומא יותר עשיר ואת איש הקריאטיב ומנהל השיווק עם סרט להשוויץ איתו לחבר'ה.
  • עטרה 05/11/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    אני עושה בטור הזה הערכת יתר לטלוויזיה. באופן אישי אני הרבה יותר מתעניינת בדיגיטל ובחופש החדש שגילינו בעזרתו.
  • 3.
    בר כבר מזמן בחשיפת יתר (ל"ת)
    אייל 04/11/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה שאנא אמרה (ל"ת)
    כן 04/11/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנא פרנק 04/11/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    ואיך הצליחו להוציא את בר כה גרוע בפרסומת של קרולינה למקה, פשוט לא ברור. זוויות לא מחמיאות וזה