לאחר שנה וחצי בבאומן - תקציב 'טושיבה' עובר ל-THE BOX

חיבור טושיבה לבאומן לא הוביל למהלך משמעותי, ובזמן שהמותגים הקוריאנים מתחזקים, טושיבה מאבד מכוחו. שי גורן רושם מבחינתו הישג יוקרתי
 | 

לפני כשנה וחצי ערכה קבוצת ניופאן שינויים במערך הפרסום שלה וסידרה מחדש את תקציביה בין גליקמן נטלר סמסונוב ובאומן בר ריבנאי, לאחר הפרידה מ-y&r ישראל, שלמור אבנון עמיחי (דאז). במסגרת רה-הארגון תקציב מותג טושיבה שהיה בזמנו המושקע ביותר מבין מותגי ניופאן, עשה את דרכו לבאומן וכעת הוא ממשיך בדרכו לידי THE BOX- כך נודע לאייס.

כזכור, המותג טושיבה הגיע לבאומן בר ריבנאי כשהוא מלווה בקו קריאייטיב ותיק ומזוהה, תחת הקונספט של "הכי חד". במשרד הפרסום המליצו לחברה שלא לנטוש את השפה המוצלחת שנהגתה בשלמור אבנון עמיחי וכך החלו הצדדים בעבודה המשותפת שלא עלתה יפה, כך מסתבר. ב-2012 עמד תקציב הפרסום של טושיבה, על פי יפעת בקרת פרסום, על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון. לעומת זאת ב-2013, באומן לא זכה לראות מטושיבה את אותם המספרים ולמעשה התקציב נחתך באופן חד בעשרות אחוזים. ב-2013 עמד תקציב ניופאן כולו על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון.

הקמפיין המשמעותי האחרון - בשלמור אבנון עמיחי

בשורה התחתונה ניתן לראות שבכל התקופה בה התקציב טופל על ידי באומן בר ריבנאי לא יצא לאוויר העולם אף קמפיין משמעותי. האחרון שהיה כזה הוא מתקופת שלמור אבנון עמיחי. בשוק המסכים שבו טושיבה היא אחד השחקנים המובילים כבר ערוכים לקראת דור הטלוויזיות הבא בטכנולוגיית 4K שנחשבות לדבר הגדול הבא וטושיבה אף היא מחזיקה בגם משלה, ועם זאת, עובדה זו לא הובילה למהלך פרסום כלשהו.

בסופו של יום, סיבת הפרידה בין באומן לטושיבה היא בעיקר מהמניע הכספי. תקציב הפרסום נחתך וטושיבה שבעבר, לפני כניסת השחקנים הקוריאנים LG וסמסונג לשוק, הייתה מותג בעל מעמד בכיר, צמצמה את היקף הפרסום באופן ניכר. העובדה שהמותג מחזיק בתקציב קטן הביאה את באומן וטושיבה להסכמה משותפת שייטב לו במשרד אחר, וכך THE BOX, שכבר קיבלה לפני מספר חודשים את תקציב GRUNDIG מבית ניופאן, עושה צעד נוסף לתוך מערך הפרסום של החברה.

חובת ההוכחה על THE BOX

עבור THE BOX, קבלת תקציב טושיבה הוא לא עניין של מה בכך אלא הישג יוקרתי. במשרד שמנוהל על ידי שי גורן יודעים שבניופאן מצפים מהם לפתרון לא שגרתי שיצדיק את המעבר מטייקון בסדר הגודל של באומן לחברה צעירה שחובת ההוכחה עליה. המטרה, גם אם לא מוצהרת, של ניופאן היא להשיב לטושיבה את המעמד הנוצץ ממנו היא נהנתה בשנים עברו בשוק הישראלי. לזכות THE BOX ייאמר שהעובדה שהוא מקבל את ההזמדנות מיד ניופאן מעידה עליו.

כאמור, במסגרת רה-הארגון שנערך לפני כשנה וחצי, גליקמן נטלר סמסונוב קיבל לידיו את תקציב מרכז השירות של ניופאן וכן, את תקציב המותג הסיני 'האייר' שבו מרוכזת כעת רוב תשומת הלב של ניופאן. בנוסף לטושיבה טיפל באומן בר ריבנאי בזמנו גם במותגים 'מוליניקס' ו'טפאל' שימשיכו להיות מוחזקים על ידי המשרד.

ירון צפדיה, סמנכ"ל השיווק של ניופאן אמר לאייס: "החלטנו לסיים את דרכנו בבאומן בר ריבנאי בעצת הנציגות הבינלאומית של טושיבה בישראל. ההחלטה לעבור למשרד קטן יותר מתאימה לנו יותר כעת שכן עם התחזקות השחקנים הקוריאנים, כחלק ממגמה בינלאומית, חיפשנו להפחית את הווליום בגזרת הפרסום ולעבור לעבודת שטח מאומצת. ב-THE BOX חושבים אחרת ויש להם תאבון אדיר להצליח. ה-DNA של טושיבה מתאים כעת יותר ל-THE BOX שיכול להעניק לנו טיפול ברמת ה"פינצטה" וזאת בנוסף להתמחות שלה בתחום הדיגיטל". צפדיה מדגיש עוד, כי "את היחסים עם באומן, שימשיכו לטפל במותגים אחרים מקבוצת ניופאן סיימנו בצורה טובה וחברית".

תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    איזה לקוח תיק. בהצלחה. (ל"ת)
    ג׳יימס 15/11/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    המון בהצלחה ל-BOX.... באמת......
    ואוו 15/11/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם פרזנטציות הסרק שמחכות לכם...
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד שייקה
    גיורא 14/11/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר אתי, אשמח לעזור
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד לבאומן שהעיפו את השכונה הזאת
    אחד שמכיר 14/11/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טושיבה לא שמו שקל על פרסום. כבר רואה את אינספור הקריאייטיבים שהוצגו ונפלו- כי פשוט לא היה כסף. מה כן היה? בארטר, בדקה ה-90- תשע בערב מתקשרת הפרחה מניפאן ומבקשת מודעת עמוד לעכשיו!עם כל הרצון לפרגן לThe Box ניופאן פשוט רצו Beach שתפתח רגליים- באומן כנראה גילו חוט שדרה.
    סגור
  • לקוח פח. שאפו לבאומן שהעיפו אותם (ל"ת)
    אנונימי 14/11/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • מצטער, לא אמין. ו BITCH כותבים ככה. (ל"ת)
    רונן 14/11/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחד שמכיר לא יודע
    אחד שיודע 14/11/2013 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש-beach זה חוף ים, ו-bitch זו כלבה?
    סגור
  • 9.
    אכן הישג מרשים. בחרו טוב! (ל"ת)
    מיכאל 14/11/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    The Box ROXXXX !!! כול הכבוד (ל"ת)
    ליאל 14/11/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כנראה שעדיף משרד קטן וצעיר על גדול וזקן (ל"ת)
    שוקי 14/11/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    בהצלחה! בחרו נכון! (ל"ת)
    מיכל 14/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שינוי מבורך!
    דנה 14/11/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שינויים זה תמיד טוב. ואין ספק שהם בחרו במשרד שיביא להם את השינוי.
    סגור
  • 4.
    טושיבה מותג מת (ל"ת)
    אנונימי 14/11/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חבר'ה מוכשרים ביותר! בהצלחה!!! (ל"ת)
    עודד 14/11/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שי בחור מוכשר ביותר ! (ל"ת)
    ברי 14/11/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בחור על הכיפאק, מאוד חכם, עבדתי איתו בעבר (ל"ת)
    אחד מפעם 14/11/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לחבר'ה המוכשרים של THE BOX (ל"ת)
    טל 14/11/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות