ג.יפית ב-2013: פרסמה ב-68 מיליון שקלים בטלוויזיה - 25% מהם בערוץ 10
ביום חמישי שעבר, לפני שבוע, נחתמה העסקה להעברת מניותיו של רון לאודר בערוץ 10 לידי הפרסומאית ג.יפית (יפית גרינברג). העסקה שהפתיעה אפילו את מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת, מחברת בין השאר את ערוץ הטלוויזיה ההפסדי לגרינברג וחברות הפרסום והיח"צ שבהן היא שותפה: G גרופ (שכוללת משרד פרסום ומשרד יחסי ציבור) וענבר מרחב ניסןG (שבו קנתה קבוצת G מניות במהלך השנה האחרונה). כמובן שאי אפשר לשכוח את הקמפיינים השונים אותם מובילה ג.יפית כפרזנטורית - מתודת הפרסום השמרנית והארכאית שמציגה אותה כממליצה - אך עם זאת עסק פורח ומכניס.
בדיקה של יפעת בקרת פרסום עבור אייס, מעלה כי היקף ההוצאה לפרסום בטלוויזיה של עסקי ג.יפית, הכוללים את G, ענבר מרחב ניסן G וקמפיינים אותם היא מובילה כפרזנטורית, עומדים על כ-42.6 מיליון דולר במחירי מחירון - שהם כ-68 מיליון שקלים במחירים ריאליים. חלקו של ערוץ 10 עומד על 10.7 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל ריאלית), כ-25% מהסכום עם זמן אוויר של 11:09 שעות.
חלקה של זכיינית ערוץ 2 רשת עומד על 21.1 מיליון דולר, כ-50% מהסכום עם זמן אוויר של 11:26 שעות, וחלקה של זכיינית ערוץ 2 קשת עומד על 10.8 מיליון דולר, כ-25% מהסכום הכולל עם זמן אוויר של 6:11 שעות.
מהנתונים עולה כי ערוץ 10 אליו מצטרפת ג.יפית, נהנה מהסכום הנמוך ביותר, זאת בהתייחס לעובדה שערוץ 10 משדר 7 ימים בשבוע לעומת זכייניות ערוץ 2 שחולקות ביניהן את ימי השידור.
ב-2012 עמדה ההוצאה לפרסום של יפית כפזנטורית, משרד הפרסום G וענבר מרחב ניסן G על כ-69.9 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-95 מיליון שקלים. כך על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. בשנה זו ההוצאה שהופנתה לערוץ 10 עמדה על 19.7 מיליון דולר, כ-28% עם 24:50 שעות בזמן אוויר. גם בשנה זו זכיינית ערוץ 2 רשת היא הנהנית העיקרית מתקציבי ג.יפית (שנכון לאז טרם הצטרפה כשותפה לענבר מרחב ניסן) עם הוצאה של 31.2 מיליון דולר (מ.מחירון), כ-44.5% עם 18:23 שעות בזמן אוויר. חלקה של קשת עמד על 19 מיליון דולר, כ-27.5% ו-11:50 שעות בזמן אוויר.
בענף הפרסום מתייחסים להיקף התקציבים להם מעורבות כלשהי לג.יפית כ"כסף קטן". עם זאת, הצטרפותה להנהלת ערוץ 10 כשותפה שמחזיקה ב-30% ממניותיו תהפוך לבטח לעניין בעל משקל במו"מ העתידי מול לקוחות פוטנציאליים של אחד מהגופים הללו ו/או במכרזים צמודים מול משרדי פרסום מתחרים. במקביל, בודקים בימים אלה בסביבתה של ג.יפית את ההשלכות העתידיות של כניסתה לערוץ כשותפה, על הופעתה כפרזנטורית בקמפיינים לחברות מסחריות בערוץ 10. סוגיה שדורשת בדיקה מול תקנון הרשות השנייה. גורמים בסביבתה אומרים לאייס כי "יש כאן סיכון ברור - יפית מסכנת פה עסק מאוד מצליח שמרוויח לא מעט, אבל זה באמת חשוב לה והיא עושה את זה מתוך תחושת שליחות".
לצד תחושת השליחות של ג.יפית, המהלך הראשון שעתיד לצאת לפועל יהיה באופן בלתי נמנע הוצאה לפועל של תכנית הבראה לערוץ. גרינברג שמקורביה מוסרים כי הצליחה כבר לגייס משקיעים ישראליים ובינלאומיים עתידה לקיים מפגש עם עובדי ערוץ 10 לרבות דרגי הניהול השונים בערוץ, שם תצהיר על כוונותיה. לדבריהם גרינברג תפקח על הנעשה ברמת המאקרו, לא תתערב בתכני הערוץ ולא תנהל אותו בפועל.
למרות שהעסקה צריכה לעבור בדרך את תחנת הרגולציה, וכן את אישור שאר השותפים להם שמורה זכות הסירוב, גורמים בענף היח"צ כבר מביטים קדימה ורומזים לכך שמשרד היח"צ G בניהולם של גילי כהן ואורן פלדמן (שותפיה של ג.יפית) ימונה למשרד יחסי הציבור של הערוץ.
על כך אמר גילי כהן לאייס כי "אנחנו משרד 'לא רע' שיודע לעשות את העבודה, אך דבר שכזה לא יבוא כהנחתה על הערוץ. אם הגורמים הרלוונטיים יחליטו שזה לטובת כולם כך יהיה. נכון לעכשיו דברים שקשורים ביפית עוברים דרכנו, אך לגבי הערוץ עוד מוקדם לדעת".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה