"המוזיקה המזרחית הצליחה מחוץ לגלגלצ - הפלייליסט לא קובע קריירות"
חגיגות 20 השנה לתחנת גלגלצ, התקיימו היום (יום ג') ביום עיון במכללה האקדמית עמק יזרעאל. לצד סיפורי מור"קים על הקמת התחנה וימיה הראשונים, נמתחה עליה גם ביקורת.
יהודה נוריאל מידיעות אחרונות, אמר למשל כי "אולי גלגלצ כבר לא קובעת גורלות וקריירות. אם המוזיקה המזרחית הצליחה מחוץ לגלגלצ, אז מה בעצם רוצים מהם?! הפלייליסט לא קובע קריירות. גלגלצ זו פלטפורמה, אם מישהו מופיע על בסיס שבועי, זה פותח לו דלת אבל לא מבטיח קריירה".
בהמשך הפאנל הפנה נוריאל ביקורת כלפי התחנה: "העובדה כי חיילים בסדיר קובעים את הפלייליסט זה לא שוויון בנטל. גלגלצ היא גוף ציבורי, ואתם לא חייבים 700% רייטינג, תפסיקו את ההתכווננות המדויקת לאמצע, תפתיעו אותי. ברגע שתורידו את זה, התווית האליטיסטית תרד".
משה שלונסקי, מנהל התקשורת היישומית במכללת עמק יזרעאל, ומי שפיקד בעבר על גל"צ, סיפר: "רצינו להקים בגלי צה"ל תחנת רדיו נוספת שתשדר רק מוזיקה. לא היה לנו כסף. מישהו העלה את הרעיון לשדר גם דיווחי תנועה. פנינו לגופים ממלכתיים והם נענו ברצון. כך למעשה הוקמה גלגלצ".
מפקד גל"צ הנוכחי ירון דקל, מאמין כי עתיד הרדיו להיות יותר מפולח, יותר עכשווי וקליל וכי המאזינים צריכים לקבל את מה שהם אוהבים אך עם זאת הרדיו עדיין יהיה מכשיר שיאזינו לו בנהיגה.
בניגוד אליו, ארז טל נסע הרבה יותר פסימי: "הרדיו גוסס, הרדיו זקן, לא גדל כמעט אף כוכב ברדיו ב-10 השנים האחרונות. המגישים זקנים וכך גם המאזינים". טל טוען עוד כי המודל של הרדיו לפיו משדרים פרסומות ומאזינים להן, הוא "מודל גוסס ומת! גלגל"צ חרגה בהצלחתה, כי היא לא עובדת עם פרסומות. הרדיו יצטרך להמציא את עצמו מחדש או שימות".
באותה דעה עם טל נמצא דני נישליס, בעליו של רדיו חיפה ורדיו תל אביב "אני מאוד מודאג, פעם כל אחד היה מאזין לארז טל, ירון דקל, היום אין כבר כוכבים", אמר נישליס. "אנחנו חיים בעולם משתנה וזה משפיע על הרדיו, אין את 'הדבר הבא ברדיו'". בנושא הרגולציה, טען נישליס, כי לרדיו האזורי יש יחס רגולטיבי שונה מתחנות רדיו ציבוריות. "קול ישראל יכולים לעשות מה שבא להם, אין להם בכלל רגולציה יש אנרכיה", הוסיף ארז טל.
בהמשך היום סיפרו דודו טסה ועידן רייכל, כי "היו הרבה 'המלכות' של גלגלצ שמרימה מישהו וטוחנת אותו. יש בזה המון כוח". בתגובה לכך ענה המנהל המוזיקלי של גלגלצ, אור צלקובניק, כי "השירים המושמעים הם אדפטציה למה שקורה בשוק, התוכן האינטראקטיבי והשיתופי משנה את עניין ההמלכה, עם גלגלצ ובלעדיה הקהל עדיין מגיע לחומרים טובים". טסה נשאר בשלו ואמר כי שירים שלא נכנסו לפייליסט, פחות מוכרים. רייכל חיזק את דבריו ואמר כי "אם 3 השירים הראשונים של הפרויקט של עידן רייכל לא היו מושמעים, הם לא היו מצליחים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה