נלחמים בשחם: אדלר, מקאן, פוגל, גליקמן וראובני שכרו את עו"ד דן להט
ציר אדלר-מקאן עולה להתקפה כנגד ועדת יעקב שחם. לאייס נודע כי משרדי הפרסום מקאן אריקסון, ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב ,אדלר חומסקי ופוגל אוגילבי העבירו ביניהם בימים האחרונים טיוטה שמסכמת ביניהם על מאבק משותף בהמלצות הוועדה הנוגעות לרכש המדיה בטלוויזיה.
עוד נודע לאייס כי לשם המאבק בהמלצות הוועדה נשכרו שירותיו של עורך דין דן להט, המשמש גם כמשרד עורכי הדין של מקאן אריקסון. על פניו נראה כי בכוונת המשרדים שהתאגדו לתקוף את הלגיטימיות של הוועדה ובעיקר של העומד בראשה, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה יעקב שחם. בין היתר מאשימים המשרדים את שחם בניגוד עניינים, עקב היותו קשור לעולם העיתונות שכן הוא הבעלים של המקומון ידיעות חיפה, ולכן הוא בעל עניין מובהק בשוק העיתונות.
כזכור, המלצות ועדת שחם קובעות כי יש להגביל את רכש המדיה בשוק הטלוויזיה ל-10%-15% לכל חברת מדיה או גוף מפרסם. במצב עניינים שכזה נפגעים האינטרסים של יוניברסל מקאן - חברת המדיה הגדלה בישראל שנתח השוק שלה עומד על כ-35% בשוק הטלוויזיה. בנוסף נפגע האינטרס של מדיה-קום - חברת המדיה של אדלר חומסקי המעוניינת להגדיל את כוחה ולצמוח - סיטואציה שתהפוך לבלתי אפשרית, במידה וההמלצות יתקבלו.
יוניברסל מקאן, חברת המדיה של מקאן אריקסון, הגדולה בישראל רוכשת מדיה עבור מקאן, משרד הפרסום הגדול בישראל לפי היקפי פרסום ומשרדים רבים נוספים, שבינהם גליקמן נטלר סמסונוב. ראובני פרידן שכמו מקאן מוחזק על ידי קבוצת אינטרפאבליק (IPG) הבינלאומית חולק עמו את אותם האינטרסים. מדיה-קום רוכשת מדיה עבור אדלר חומסקי, פוגל אוגילבי ומשרדים נוספים.
הברית בין אדלר חומסקי ומקאן אריקסון כנגד יעקב שחם כוללת בתוכה את יו"ר איגוד הפרסום אמיר גיא, מבעלי אדלר חומסקי. גיא מקדם מחד את האג'נדה הכללית של משרדי הפרסום ואיגוד הפרסום שמרגיש כי ועדת שחם "לא סופרת" אותו ובמקביל, כשהכובע של בעלי המשרד על ראשו, הוא נלחם בשחם ובוועדה כדי להישאר שחקן מרכזי בשוק המדיה.
על פניו נראה כי ההמלצות הראשוניות של הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה הן הארץ המובטחת אליה מכוונים משרדי הפרסום. עם זאת, הדלת שנפתחה לתוך הרפורמה הכה מיוחלת בשוק המדיה, שחררה "מפלצת" שלה המשרדים לא ציפו בדמות ועדת שחם והמלצותיה.
בולטים בהיעדרם, משרדי הפרסום הגדולים באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ויהושע TBWA שרוכשים מדיה באמצעות זניט ו-TMF בהתאמה. עם זאת, גם במשרדים אלו מעוניינים שרף הקנייה יעמוד על כ-25% ולא ירד לאזור ה-15-17% - תסריט שיאזן עבורם את המצב בשוק המדיה, ימתן את כוחה של יוניברסל, וכאמור יאפשר לחברות מדיה נוספות לצמוח.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.מקאןמקאניסט 06/08/2015 15:51הגב לתגובה זו0 0אין עלינוסגור
-
9.מסקנות צודקות של שחםאייל 21/11/2013 09:55הגב לתגובה זו0 0כל הענף מייחל לצדק הזה, נמאס מהגדולים שעושקים את המדיהסגור
-
8.הדיון האמיתי הוא על החתול שיש לשחם על הראש (ל"ת)פרסומאי 21/11/2013 09:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.יוניברסלועדת ביקורת 21/11/2013 09:15הגב לתגובה זו0 0ברור למה יוניברסל של מקאן בפניקה. חלק גדול מהשוק קונה דרכם ולכם הם מצליחים להציע לרוכשים דרכם מחירים מוזלים. הם דופקים את המדיה וגם מושכים לעצמם עמלות יתר הזויות. אני לא מכיר את יעקב שחם וזה לא משנה לי מי הוא (או כמה שלדים יש לו בארון). כששלום שמחון עשה רפורמה בשוק הסלולר כל חברות הסלולר יצאו נגדו וניסו לתקוף את היוזמה. היום כולנו (כולל אלון שטרן מיוניברסל)נהנים ממחירים הגיוניים. אני מתמקד בהצעה שעל הפרק. היא עושה צדק עם כולם. עם המדיה שבקושי שורדת (ראו ערך ערוץ 10), עם משרדי הפרסום היותר קטנים ואפילו עם המפרסמים. סביר שמחיר המדיה עבורם ישאר אותו דבר. ברור שיוניברסל ושות' ירויחו פחות. העולם הישן נגמר והצדק החברתי הוא לא רק על קוטג'. אם מדברים על האינטרנט, שם כבר אנחנו בעיצומה של מהפכה. העולם עובר להגשה ולעולם של real time bidding - אין שום יתרון יחסי לחברות כמו יוניברסל מקאן דיגיטל. מי שלא יתן ערך אמיתי ללקוח יעוף.תענוג...סגור
-
6.יש הרבה שלדים בארון של שחםאנונימי 20/11/2013 19:38הגב לתגובה זו0 0תבדקו למשל את קשריו עם עיריית חיפה והעומד בראשהסגור
- טען עוד
-
לא נתפלא אם אתה מהמוזכרים בכתבה... (ל"ת)שמוליק 21/11/2013 09:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.הריכוזיות בענף הפרסום תוצאה של הרכוזיות במשקקראייטיב 20/11/2013 18:25הגב לתגובה זו1 0קבוצות מעטות מידי מחזיקות בחברות רבות מידי ושיטת שמור לי ואשמור לך עובדת שעות נוספות. ההמלצה היא ברכה לענף הפרסום! היא שינוי מבורך שיאפשר תחרותיות, הוגנות, ורמה גבוהה יותר של עבודה בענף! כיוון שמשרדים יתחרו על כישרון ולא על קשרים הדבר יוביל לשיפור משמעותי בתנאי העבודה ופריחה כוללת של תחום הפרסום! כך שבסוף כולנו נרוויח!סגור
-
4.נלחמים בתחנות רוחבלוגר 20/11/2013 17:52הגב לתגובה זו0 0משהו אחד לא הבינו עדיין כל גאוני הפרסום, אט אט שוק הטלויזיה משתנה. הפרסום עובר לאינטרנט ושם אין לאף אחד יכולת להיות בנתחי שוק של 10 אחוזים. המחירים שמשלמים שם הרבה יותר זולים ואין צורך במפלצות מדיה ששואבות את כל העמלות לעצמם. עם זמן אויר של פרסומת בפריים טיים עולה עשרות אלפי שקלים, בכסף הזה אפשר לפרסם פי כמה יותר אפקטיבי בסלולרי ובאינטרנט ובמחירי קליקים יחודיים שבאמת ראו את הפרסומת ולא רייטינג שנגזר ממדגם מיצג של ממוצע כלל ארצי של צופים. לדעתי לאורך זמן חברות המדיה הגדולות יתחילו להעלם והביזור ישלוט - כמו מטבע ביטקווין. לפני 20 שנה אף אחד לא האמין שתהיה בישראל טלויזיה רק ערוצית ואינטרנט כל כך מפותח, שלא לדבר על מכשירי סלולריים חכמים שיש לכל אחד ביד, היום אף אחד לא מאמין שיכולה להיות אלטרנטיבה לערוץ 2, זה רק שאלה של זמן עד שזה יקרה. וג.יפית עוד תאכל הרבה קש עם ערוץ 10 המקרטע.סגור
-
תרגע. בעולם אין שני ערוצים ו- 40% רייטינג (ל"ת)בלוגר1 21/11/2013 08:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אזתסביר 20/11/2013 20:00הגב לתגובה זו0 0איך זה שהטלוויזיה בארה״ב רק מתחזקת? הסדרות תופסות תאוצה? השידור בטלוויזיה של הפרקים מתחזק ברייטינג? עלויות הפרסום מאמירות ועוד אחוזים נוספים בצפייה הנדחית? איך?סגור
-
3.לא הגיוני שמקאן מהווים חצי משוק הפרסום (ל"ת)שלומי 20/11/2013 17:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.לעיונך, הממונה על ההגבלים (ל"ת)דני 20/11/2013 17:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.צריך לבדוק אם זה לא הסדר כובל (ל"ת)אחד שמכיר 20/11/2013 17:17הגב לתגובה זו0 0סגור