לאחר שמכר 4,377 טויוטה קורולה: רן דנאי הוא איש השיווק של חודש נובמבר
איגוד השיווק הישראלי בחר ברן דנאי מנכ"ל יוניון מוטורס לאיש השיווק של חודש נובמבר. הבחירה בדנאי היא בזכות מהלכי השיווק המוצלחים למכירת דגם טויוטה קורולה החדשה. ב-3 חודשי הפעילות, מיום השקתה בישראל באוגוסט, נמכרו 4,377 מכוניות מדגם זה.
דנאי עובד ביוניון מוטורס 8 שנים, וב-3 השנים האחרונות משמש כמנכ"ל החברה. במסגרת זו הוא הוביל את תהליך השיווק של טויוטה קורולה החדשה, החל משלב המעורבות בתכנון הדגם החדש והתאמתו לצרכי הקהל הישראלי, ועד למהלכי השיווק והמכירות בחודשים האחרונים. הקורולה הראתה הישג חסר תקדים כאשר שברה שיאי מכירות, תוך 3 חודשים, והפכה לדגם הנמכר בישראל בקטגוריה, בפער ניכר.
הסגמנט הגדול ביותר והתחרותי ביותר בשוק הרכב בישראל, הוא סגמנט המכוניות המשפחתיות, בו מתחרה הקורולה. בשוק המשפחתיות סדאן (סגמנט C קבוצות 2-3) ברמות המחיר של 100-130 אלף שקלים נמכרו 11,983 רכבים ב-3 חודשים אלו, ומתוכן, 4,377 רכבי קורולה חדשה המהווים 36.5% מכלל מכוניות סדאן המשפחתיות.
נתונים משוק הרכב מלמדים כי באוקטובר, נתח השוק של הליסינג היה כשליש מסך מכירות הקורולה החדשה - מה שמצביע על חוזק המותג והנחשקות בשוק הפרטי. הקורולה החדשה הקפיצה את מכירות המותג טויוטה למקום הראשון במכירות רכבים חדשים.
בוועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי מציינים כי "ההצלחה יוצאת הדופן של הקורולה החדשה, היא תולדה של מהלך שיווקי אשר בנה רן דנאי לאורך כשנתיים וחצי. מעורבותו של היבואן הישראלי בתהליך השיווק, שהחלה מתכנון הרכב והתאמתו לצרכים ודרישות הלקוח הישראלי, שהינה מעורבות חריגה בענף, בנתה את היסודות להצלחה". עוד הם מוסיפים כי "העבודה המדויקת במיצוב הדגם, עבודת הפרסום ויחסי הציבור, עבודה מול ציי הרכב וחברות הליסינג - כל אלו חברו יחדיו והביאו את הקורולה החדשה להצלחה גדולה, ולשבירת שיאי המכירות בישראל".
דנאי מסר כי: "בחירת איגוד השיווק הינה הכרה בהצלחת פעילות ההשקה של הקורולה החדשה בישראל, על כל האתגרים הכרוכים במהלך ארוך טווח שכזה. זוהי גם הבעת אמון נוספת שנותן הקהל הישראלי במותג טויוטה ובאופן ספציפי בקורולה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.הסוד היחיד בכניסת מכונית - מחיר נמוך (ל"ת)והעדר יעשה את היתר 26/11/2013 12:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.ככה זה כשיש מותג חזקאופיר 26/11/2013 11:22הגב לתגובה זו0 0כשיש לך מותג חזק ביד השיווק נעשה נוח וקל. לא פשוט היה להגיע למיתוג נכון ואמיתי, אלא רק באמצעות עבודה קשה. ולכן מגיע לאיש. http://www.brandon.co.il/category/projects/סגור
-
4.מגיע לו ומגיע לטויוטהגורי 26/11/2013 11:20הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד. כשיש מותג טוב אפשר לעשות עבודה טובה. אני רכשתי רכב מטרייד אין טויטה חיפה ונוסע מרוצה כל היום. http://www.toyota-mtm.co.il/used.htmסגור
-
3.תחרות פוליטית ומטופשתיואב 26/11/2013 09:24הגב לתגובה זו0 0מה היה בדיוק המהלך השיווקי? הביאו דגם חדש של קורולה שמו סרט שעשו בחו"ל בטלויזיה ועשו עבודת מכירות כמו כל יבואן רכב. התחרות הזאת היא בדיחה. שמור לי ואשמור לך קלאסי. עצובסגור
-
2.איש יקר ונוכשריאיר 25/11/2013 14:50הגב לתגובה זו0 0ברכות!! זכית בזכותסגור
- טען עוד
-
1.מכירות נטו.אין פה שום שיווקמר קטינג 25/11/2013 14:42הגב לתגובה זו0 1איזה מהלך שיווקי היה כאן?היה מיתוג ייחודי ,פילוח לא שיגרתי,פרסום פורץ דרך? כלום נאדה .סתם הגיע דגם חדש ,ביג דיל ,מן הסתם רוב המכירות היו לליסינג . המכירות של טויוטה במצטבר גדלו בערך ב 6% ,לא דרמטי,יונדאי מובילה עליהם בענק . יכול להיות שדנאי דנן איש מכירות מעולה ,אבל צטער ,שיווק לא היה כאן. מה שכאן היה כאן מהלך יח"צני שהביא לו את התואר (נו,עוד תואר) הזהסגור
-
מרמרת הנתוניםשמוליק 26/11/2013 03:48הגב לתגובה זו0 0מרוב מרמור קשה לך לקרוא את הנתונים? כתוב ששוק הליסינג היווה שליש מהמכירות. כשהליסינג בארץ הוא 60% מהמכירות (ובעיקר בקטגוריית המשפחתיות) זה אומר שבדגם הזה טויוטה דווקא הצליחה למכור יותר מכוניות ללקוחות פרטיים מהממוצע בשוק. וידידי פרסום זה רק חלק קטן מאסטרטגיה שיווקית, או במילים אחרות רק אחת מה-P... דנאי הצליח לעשות עבודה שיווקית חזקה מאוד על שני P אחרים המוצר והמחיר, מה שאומר שזה כן מהלך שיווקי מוצלחסגור