הקמפיין שמרגיז הורים: הרשות השנייה החליטה להגביל את הפרסומת ל'שוש'

לאייס נודע כי הפרסומת לשוש בה ילד קובע "אתם לא מחליטים עליי", תשודר מ-20:00 בלבד, לאחר שיותר מ-50 תלונות התקבלו אצל נציב תלונות הציבור
 | 

זה היה צפוי וייתכן שאפילו מתבקש. פרסומת שטראוס למותג הבמבה שוש שעלתה לאוויר בשבוע החולף באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל , תוגבל לשידור מהשעה 20:00 - כך על פי החלטת הרשות השנייה. ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות תלונות לגביה הועברו לרשות השנייה ונציב תלונות הציבור.

הפרסומת השנויה במחלוקת מציגה ילד קטן כבן 4 שמדבר לדמותו המשתקפת במראה כשהוא משנן, בוריאציות שונות, את המשפט "אתם לא מחליטים אליי" - מהאמירות שהורים לא אוהבים לשמוע מילדיהם וקל וחומר כשמדובר במסרים שמגיעים מהטלוויזיה. הקריין מסכם את הפרסומת במשפט: "אמא, הילד שלך אוהב שוש, אז אל תחליטי עליו".

הפרסומת שמרתיחה הורים - לטור של טלי בריל

ברשות השנייה מציינים כי בימים האחרונים התקבלו עשרות תלונות כנגד הפרסומת ל'שוש' בהן תלונות של אירגוניים חברתיים, אירגוני ילדים והורים שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים. חלקם אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת וחוזרים על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.



ברשות השנייה החליטו להגביל את שעת שידור הפרסומת לשעה 20:00, שעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים ואשר אינה מיועדת לצפייה של ילדים קטנים העלולים להיות מושפעים ממנו. לדברי הרשות "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש הביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים".

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לנושא ואמר: "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם ״אתם לא תחליטו עלינו״. אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".

ממשרד הפרסום y&r ישראל טרם התקבלה תגובה. משטראוס נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    עצומה לא קונים שוש:
    אנונימי 04/12/2013 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.atzuma.co.il/lokonimshush
    סגור
  • 14.
    ילד בובון ומתוק ביותא שעושה שמח בלב
    שירלי 02/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה עם אחת המגיבות פה. אם החינוך יציב ואיתן, אין מה לחשוש מהפרסומתהשסך הכל הומוריסטית וחביבה.
    סגור
  • 13.
    אני רוצה להתלונן על ההורים האלה
    אורן 28/11/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנותנים לילד קטן לראות ערוץ 2. המיץ של הזבל.
    סגור
  • 12.
    הילד הורס, מתוק שאין דברים כאלה
    שולה 27/11/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת מתוקה וגאונית, הילד לא רק עושה חשק לאכול שוש אלא גם לאכול אותו
    סגור
  • 11.
    האם יש חינוך בארץ???
    רפאל 27/11/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הרשות לטלוויזיה מאשרת פרסומת כזו?האם כך אנו מחנכים את ילדינו? אני לא מבין. בושה למדינה.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    להחרים את המוצר הזה. רק ככה הם ילמדו! (ל"ת)
    שרון 27/11/2013 02:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    פרסומת לבמבה שוש
    נעמה 26/11/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת גאונית, אהבתי
    סגור
  • 8.
    את שלהם הם כבר עשו .... (ל"ת)
    אזרח 26/11/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מה הפלא שזה שוב שטראוס? (ל"ת)
    לא סופרים את הצרכן! 25/11/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הוא כל כך חמוד!! (ל"ת)
    לילך 25/11/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תדאגי, במשרדי פרסום יודעים לבחור פרזנטורים
    שאול 25/11/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא חמוד כי הקופירייטרים, הבמאי והלקוחות עברו על עשרות תמונות של ילדים ובחרו את זה שייראה הכי מתוק :-)
    סגור
  • הוא לא כל כך חמוד....
    שושנה 25/11/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי זה נראה כמו פרסומת ל"איך לגדל ילד ערס בביתך בשיעור אחד"...מתחילים, מתקדמים ומצטיינים בשיעור אחד
    סגור
  • 5.
    ואני שואלת להיכן נעלם חוש ההומור ? (ל"ת)
    שמרית 25/11/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דווקא קמפיין חביב ומשעשע וילד מתוק (ל"ת)
    מד מן 25/11/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שיילמדו קודם עברית
    בשם אבשלום קור 25/11/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה :לא מחליטים עליי"?! אם כבר, לא מחליטים בשבילי, או בעברית ממש צחה : לא מחליטים עבורי. מה זו השפה הקלוקלת הזו?
    סגור
  • כן, כי ילדים בני 4 מאוד מקפידים על העברית. (ל"ת)
    א 25/11/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אמא יקרה.. רק אחרי 22:00 אל תחליטי עליו..
    איריס 25/11/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כן, מה שהילד יבקש, תאמרו אמן!!
    סגור
  • 1.
    ההורים של היום עלים נידפים ברוח!!
    אמא חכמה 25/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורה שבטוח בעצמו ובחינוך שנותן לילדיו לא צריך לחשוש מפרסומת שכזאת!
    סגור
  • תגובה ל 1
    רפאל 27/11/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אימא שלך הייתה משקיע בחינוך שלך הייתה תחשוב לפני שאתה עונה. דביל. כמה שתחנך את ילדך ההשפעה מטלוויזיה יותר חזקה.
    סגור
  • פרסומת שוש
    חיים מלי 19/12/2013 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתה על הילד הזה,חייבת לצפות בפרסומת 50 פעם ביום.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות