כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
הפרשה
אך מעבר לעניין שצפוי להסעיר את התקשורת בישראל עוד חודשים רבים, דומה כי כל אחד מאתנו חשוף לפגיעה בשמו הפרטי או במותג שהוא מפעיל באמצעות האינטרנט: כתבה לא מפרגנת, אזכור תביעה או פסק דין בשורות הראשונות, ואפילו פוסט או טוקבק לא מפרגנים - יכולים להפוך למפגע תדמיתי הדורש פעולה.
למי שנבהל למקרא שורות אלו, ממהר להקליד את שמו המלא במנועי החיפוש השונים ודג כמה קישורים פחות מוצלחים - אין צורך בבהלה. אני יכול להרגיע אתכם, יש עדיין מה לעשות; איש עסקים ידוע, מותג של חברה מובילה בתחומה ועורכת דין שנתבעה אישית, אשר "זכו" להופעות שליליות בראש עמוד גוגל, נהנים כיום מאזכורים חיוביים בכל 5 העמודים הראשונים.
- חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני שמתחיל החג
- והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
להציף את חצי הכוס המלאה
אז איך עושים זאת? בחריצות ממוקדת. ראשית, עשו תחקיר מהיר על מצבכם ברשת: זה הזמן להקליד כמה צירופים הכוללים את שמכם בהקשריו השונים. קבלו תמונה מלאה, ורק אז גבשו תכנית פעולה מקיפה. רצוי לתכנן כיצד להעשיר את מנועי החיפוש בצמד המילים שפעל לרעתכם ולקשר את התכנים החדשים עם מסרים חיוביים.
זה המקום לפתוח כמה שיותר דפים פרטיים בפלטפורמות חינמיות, דוגמת פייסבוק, לינקדאין או יו-טיוב, לייסד בלוגים חדשים (אם לנוכח הפרשה הפכתם לחובבי טיולים מושבעים או שפים חובבים - זה בסדר גמור) ולהגיב על טוקבקים או על פוסטים שפורסמו בהקשרכם. שמרו על שפה נאותה והשתדלו שלא להצית ריב חדש, שכן אז המהלך עלול לפנות נגדכם.
SEO הפוך - יש חיה כזאת
כדאי לדעת: גוגל משריין לא פעם באינטרנט בעברית מקומות לאתרים, לתמונות או לווידאו בקישורים הראשונים. בדרך כלל מנוע החיפוש ישמור מיקום לכל אחד מקישורי המילים שתויגו עם העלאת הכתבה. זה המקום להעלות למנוע החיפוש תכנים חלופיים לכתבות, לתמונות או לתוכני וידאו שפוגעים בכם (בתיוג זהה) ולהקפיד על תכנים ברמה גבוהה.
אפשרות נוספת להשגת מופע חיובי בראש דף התוצאות, היא על ידי ייזום קמפיין ממומן בשימוש המילים הבעייתיות. קמפיין זה יופיע בראש העמוד ויבטיח לכם 10% פרסום חיובי כבר עם פתיחתו.
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- חתונה ממבט ראשון ממשיכה להוביל בפריים טיים עם 21.4% צפייה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
במקרה של מותג גדול הסובל ממשבר נקודתי בעקבות אירוע שזכה להד תקשורתי שלילי, כזה הדורש מענה מיידי, כאן תרופת הפלא היא היערכות מיוחדת למשברים שתיעשה מראש במסגרת התכנית השנתית לניהול "הנכסים הדיגיטליים" של המותג. לצורך התמודדות נכונה, יש צורך בתגובה מהירה הכוללת שימוש באנשי תוכן ייעודיים, ייזום קמפיינים, הפעלת בלוגרים ורה-מרקטינג, המאפשר לפנות ישירות דרך גוגל למי שנחשף לתוכן השלילי שפורסם על המותג.
אם נחזור לפרשת אייל גולן, שאליו נתייחס כאל מותג בסדר גודל לאומי, נגלה כי הקלקת שמו בטרם הוסר צו איסור הפרסום וגם לאחריו, הציגה תוצאות מעורבות: מחצית מהעמוד הראשון בגוגל כללה תכנים שסופקו על ידי סוכניו בעבר, כגון דף בוויקיפדיה, דף אישי בפייסבוק או כתבות תדמית, ורק מחצית מהקישורים התייחסו לפרשה - נתון המראה לנו את חשיבותו של תוכן יזום לקידום בהתמודדות עם משבר ברשת.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום ולהנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת פיונט טכנולוגיות ומחבר הספרים 'שיווק נכון בפייסבוק' ו'שיווק נכון באינטרנט'