משתלטים על חיפה: מיזוג בין משרדי הפרסום הגדולים בעיר - לם מרגלית ושפי

רעידת אדמה בחיפה: החברה הממוזגת, אותה ימנכ"ל עודד לם, עשויה להגיע להיקף פעילות של כ-40 מיליון שקלים. כמחצית מעובדי שפי ייאלצו לעזוב
 | 

100 קילומטרים משוק הפרסום התל אביבי, בחיפה נרשם רגע היסטורי סוער בתולדות הפרסום המקומי. 2 משרדי הפרסום המובילים של אזור הצפון: לם מרגלית, בבעלותם של עודד לם וערן מרגלית, ופרסום שפי, בבעלותו של יוקי פרייליך , מסיימים את עידן התחרות ביניהם עם מיזוגו של שפי לתוך לם מרגלית.

במונחי הפרסום בחיפה, מדובר בסוג של רעידת אדמה. לשם ההשוואה בלבד, המיזוג בין 2 המשרדים דומה למיזוג (בלתי אפשרי בעליל) בין באומן בר ריבנאי לאדלר חומסקי. פרסום שפי הוא ממשרדי הפרסום הוותיקים בישראל. משפחת פרייליך שמחזיקה במשרד היא מחלוצי הענף. בשנות ה-90 היה זה משרד הפרסום ורשבסקי פרייליך שעל יסודותיו יצא לדרכו משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי פרייליך, שכיום נחשב לאחד ממשרדי המובילים בארץ. כיום משמש שפי כמעין נציג של קבוצת אדלר חומסקי בצפון, ונעזר בשירותיה של חברת המדיה שלה מדיה-קום בכל הקשור לרכש מדיה בטלוויזיה.

לם מרגלית מוחזק בבעלות משותפת ושווה של עודד לם וערן מרגלית. המשרד פועל באמצעות סניף מרכזי בחיפה ושלוחה תל אביבית שפועלת מזה כ-6 שנים ברמת החיי"ל. במשרדי הפרסום מסבירים לאייס כי "המיזוג לא נעשה ממקום של מצוקה" ולדברי עודד לם, מדובר ב"2 חברות שרוצות לעשות דברים גדולים ביחד". לאייס נודע כי היקף הפעילות המאוחד של 2 המשרדים עשוי להגיע לסביבות ה-40 מיליון שקלים.

פרסום לם מרגלית מפרסם בין היתר את אוניברסיטת בן גוריון בנגב, חברת גב ים, חברת י.ח. דמרי, אתו״ס- פסטיבל הסרטים הבינ"ל, מוזיאוני חיפה, מכבי חיפה, מכללה אקדמית צפת, קופת חולים לאומית צפון, חברת יפה נוף וגופים נוספים. בנוסף, למשרד זרוע פרסום המתמחה בדיגיטל ( לא מחזיקים בה מניות) בשם B WAY INTERACTIVE, העוסקת בפרסום באינטרנט, רשתות חברתיות וסלולר.

לדברי עודד לם המיזוג בין המשרדים לא מחייב ויתור על תקציבים מתנגשים. "גם אם יצוצו כאלה נדע לתת את הפתרון" כך לדבריו. פרסום שפי, בבעלות יוקי פרייליך מחזיק בתקציב הפרסום של עיריית חיפה, חברת הספנות צים, מרכז רפואי בני ציון, ביה״ח אלישע, חברת "הגרעין", טבסקו ועוד.

בתוך כך, המיזוג בין 2 המשרדים יחייב רפורמה בכח האדם. לאייס נודע כי לם מרגלית ימשיך להעסיק את אותה מצבת כח אדם שעומדת כיום על 27 עובדים ואילו בצד של שפי כ-5 עובדים ייאלצו לסיים את דרכם, רובם ממחלקות האדמינסטרציה וניהול חשבונות. המשרד הממוזג יעסיק כ-35 אנשי צוות ו-6 מתוכם יהיו אנשי שפי במקור.

בשלב הראשון של המיזוג יעביר שפי את פעילותו לבניין שבו עובד לם מרגלית. יש לציין כי 2 המשרדים מחזיקים משרדים בנכס נדל"ן השייך להם, ואינם שוכרים. פרסום שפי נמצא כיום ברחוב הרצליה ולם מרגלית ברחוב גדעון. תחילת הפעילות הרשמית מתוארכת ל-1 בינואר 2014.

עודד לם, מנכ"ל לם מרגלית ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת לם מרגלית-שפי. שותפו ערן מרגלית ישמש כמנהל הקריאייטיב הראשי. יוקי פרייליך שמביא עימו לשותפות 43 שנות ניסיון בענף הפרסום (בשנות ה-90 מכר את מניותיו בפרייליך ורשבסקי דובב לראובן אדלר) ימשיך לשמש בתפקיד בכיר בחברה החדשה וילווה את לקוחותיו.

יוקי פרייליך לא מסתיר את התקוות הרבות שהוא תולה בחברה החדשה ואומר לאייס: "שנינו מתים להצליח עוד יותר. אנחנו חושבים שיש כאן יתרון לגודל. מצבו של שפי ומצבו של לם מרגלית הוא מצוין, ואף אחד מהצדדים לא חייב כסף לאף אחד. אנחנו כורתים פה ברית בין מתחרים מובילים ומעתה והלאה נתמצקע בדברים בהם היינו חלשים יותר, וההפך עבור לם מרגלית".

יצוין כי, התחרות בשוק הפרסום בחיפה כוללת שחקן מרכזי נוסף - משרד הפרסום ירקוני בבעלותו של ג'רי ירקוני המטפל בין השאר בתקציבי אוניברסיטת חיפה ובית חולים רמב"ם. החיבור בין שפי ללם מרגלית יצור כעת מאזן דו קוטבי בעיר הצפונית.

תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    שני תותחים!! המון בהצלחה!!
    אורלי 05/12/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם צוות מצוין, וכישורים כמו של עודד ויוקי, אין לי ספק שאתם יכולים רק להצליח!
    סגור
  • 26.
    ג׳רי
    נו באמת 04/12/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש בדיוק כמו השניים האחרים. קחו את הצעירים. קחו את המבריקים. קחו את העתיד ולא את העבר.
    סגור
  • 25.
    מיזוג... אוויר...
    צוזאמן 04/12/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שתקציב העירייה ילך מהם (יונה, קח זאת לתשומת ליבך אל תשכח שעודד לם הריץ בבחירות הקודמות את המתחרה שלך...) ישאר רק מיזוג אוויר וגם זה בסימן שאלה... עלאק כרתו ברית... אההה...
    סגור
  • 24.
    הכל מתוך שנאת המן...
    גדעון 04/12/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'רי היקר. כולנו מאחוריך גש למכרז עיריית חיפה. האמן לי כולם יפרגנו לך ותבין שהכל שנאת המן...
    סגור
  • 23.
    בהצלחה עודד, צביה ויוקי
    עובד לשעבר 04/12/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עזבו אתכם מהרעל, יש משרדים בתל אביב שהיו מתים לתקציבים שלכם. לנוטשים שהקימו משרדים בעצמם. כל הכבוד על היזמות (שאולי וחזי). מקווה שזו תהיה התגובה האחרונה והחיובית למהלך העסקי המבריק.
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    מיזוג
    יוק 04/12/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כששני זקנים נפגשים ברחוב הרצליה..
    סגור
  • ככה זה כששני זקנים נפגשים
    איש מקצוע 04/12/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'רי ירקוני צוחק כול הדרך לבנק
    סגור
  • 21.
    מיזוג
    יוק 04/12/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני זקנים נפגשו ברחוב הרצליה...
    סגור
  • 20.
    איזה מין שם זה למשרד???
    יגאל 04/12/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתבקש שלמשרד פרסום חיפאי שימזג אותם יקראו "מרגלית-הר-שפי"
    סגור
  • 19.
    חיפה אהובתי
    פטפטן 04/12/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה שקורה למי שמפרסם את העיריה. פקידוני העיריה שואבים את הכח של המשרדים ומותירים אותם חסרי כל. תהיו גיבורים ותגידו להם ש120 שח על עיגולד זה עושק של משלמי הארנונה.
    סגור
  • 18.
    שני המשרדים ולא 2 המשרדים (ל"ת)
    אנונימי 04/12/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    רעידת אדמה? (ל"ת)
    אנונימי 04/12/2013 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אין פרסום בחיפה זה רק בכאילו
    חיפאי 04/12/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוקי שהצליח לבזבז את המליונים עם עודד שהצליח לא לעשות כלום במשך שנים רבות. איזה צמד חמד. בכלל כל האנשים שחושבים שהם עוסקים בפרסום בחיפה... קוראים אחד על השני בעיתונות המקומית את מה שהם עצמם מעבירים לעיתונותהמקומית והבעיה הגדולה היא שהם גם מאמינים למה שכתוב...
    סגור
  • ענק כמה נכון !
    אנונימי 04/12/2013 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביצה אבל קטנה ומסריחה באמת
    סגור
  • 15.
    אין פה תגובה מפרגנת אחת
    אנונימי 04/12/2013 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה אומר הכל על האיכות המקצועית והאישית. לא?
    סגור
  • 14.
    אוי ואבוי
    אחד העם 03/12/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת שכואב הלב לקרוא את הכתבה, אבל אם הם מאמינים במה שכתוב. שיערב להם כי אין קשר למציאות והיא קשה מאוד.
    סגור
  • 13.
    טלי עופי הביתה!!! לכולם יהיה יותר טוב (ל"ת)
    ערן 03/12/2013 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טלי כבר עפה...
    מה 5אתה אומר 04/12/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמועה אומרת שהיא בירקוני תראו את הפרסום העלוב לאוניברסיטה: שנה 2013 וחצי
    סגור
  • 12.
    חה חה חה
    חיפאית 03/12/2013 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עודד לם ימנכל חה חה חה בדיחה!!! מרוב שהוא ממנכל אנושי ורגיש העובדים לשעבר שלו תוקעים לו סכינים בגב ופפותחים משרדים מצליחים ומתחרים!!! לפני שהוא מנסה לעשות כסף שילמד יחסי אנוש!!!
    סגור
  • 11.
    חה חה חה
    חיפאית 03/12/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עודד לם ימנכל חה חה חה !!! מרוב שהוא ממנכל אנושי ורגיש כולם תוקעים לו סכינים בגב ופותחים משרדי פרסום מתחרים!!! זה העונש שלו על איך שהוא מתייחס לעובדים ולאנשים שנתנו לו שעות וימים ארוכים של עבודה!!!! " בהצלחה "
    סגור
  • 10.
    חיפה חיפה עיר עם תחתית (ל"ת)
    בני 03/12/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    למען הדיוק ...חשוב מאוד
    דרור 03/12/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסום ירקוני מזמן לא משרד שלישי בחיפה ואפילו לא קרוב לדירוג הזה איפה אתה חי אדון כתב .... ממש לא את העיר , יש משרדים שעקפו אותו בגדול כמו פרסום ספין למשל , שעושים עבודה מצויינת ,ואני לא עובד שלהם אלא ממשרד פרסום אחר בעיר ועוד כמה אחרים שעקפו אותו רעידת אדמה .... מזמן הפסיקו לדבר על זה אחרי שגיכחו ....
    סגור
  • 8.
    לא מתוך מצוקה?? חחחחח
    אני 03/12/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שפי מפסידה כבר שנים עודד אכל אותה לא יודע מה הראו לו אבל הוא התחבר לחברה מפסידה שמנהלה לוזר אחד גדול
    סגור
  • 7.
    שוק הפרסום 03/12/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת שוק שני יריבים מרים פתאום בוקר אחד מתאחדים שכונה או לא??
    סגור
  • 6.
    פחחחחחחח
    אנונימי 03/12/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחחח.... 2 המשרדים השנואים וחסרי היצירתיות בחיפה, חברו להם יחדיו למשרד אחד גדול וחסר יצירתיות במיוחד.... אכן חדשות מרעישות... מן הפח אל הפחחח.ת וכן כל מי שמכיר את התמונה האמיתית ומכירים כולם את התמונה האמיתית אז כן הכל נעשה מתוך מצוקה
    סגור
  • 5.
    רעידת אדמה ?????
    פרסומאי שיודע 03/12/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני משרדים שכבר מזמן גמרו את הסוס וכל שנותר להם הוא להתרפק על העבר, שהיה ממש מזמן. מצחיק לקרוא שכזו ידיעה תופסת כזו כותרת, אפילו בחיפה אף אחד לא מדבר על זה. וכמה אי דיוקים - הזרוע האינטרנטית היא בבעלות לם מרגלית ואשתו של עודד לם ממנכ"לת אותה, היקף התקציבים המשותף שלהם לא יעבור את ה 20 מיליון במקרה הטוב ומספר העובדים ..... בדיוק חצי ממה שדווח ואולי אף פחות. חפני 10 שנים זו באמת הייתה ידיעה, אבל היום שני המשרדים כבר מזמן פאסה- קומפוסה
    סגור
  • 4.
    יוקי
    גיא 03/12/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלת מאבא שלך על מגש כסף משרד פרסום משגשג במונחים חיפאיים. חיברו אותך לאדלר כדי שתמנף את המשרד שלך. ובזכות היכולות שלך, הרסת הכל והבאת לסגירה של המשרד.
    סגור
  • 3.
    נשמע מרגש (ל"ת)
    ג'יזס 03/12/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כתבה שנעשתה בחיפזון
    מה קורה פה 03/12/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה טעויות יא ווילי... רם מרגלית רחוב גדרון 13 עובדי שפי - יש שם בקושי 10 איש אם חצי מפוטרים סימן ש...5 עוברים.דההה...
    סגור
  • 1.
    עובדים
    סקרן 03/12/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש 10-12 עובדים בשפי ומחצית מפוטרים אז איך בדיוק הם יהיו 13 עובדים מכלל עובדי לם?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות