הכנסה של מיליונים: מחיר נקודת רייטינג בגמר 'הכוכב הבא' יעמוד על 2400 שקל

קשת דורשת 20% מעל למחיר הרגיל. ממוצע הרייטינג של העונה עומד על 33.2%. בהנחה שהגמר יביא לפחות 35%, כל ספוט יכניס לקשת 84,000 שקל
 | 
telegram
(2)

העונה הראשונה של 'הכוכב הבא' - הפורמט הנוצץ של קשת קרובה לסיום. הגלגול החדש של כוכב נולד המיושנת, החליף אותה השנה ונכון לעכשיו, כבר אפשר להגדיר את הפורמט כהצלחה מסחררת. תעיד על כך העלייה המשמעותית ברייטינג הממוצע של העונה לעומת השנה החולפת ומכירת הפורמט למדינות רבות מסביב לעולם. בהתאם לכך, לאייס נודע כי מחיר נקודת רייטינג במהלך פרק הגמר שישודר ביום שלישי הבא צפוי לעמוד על 2400 שקלים - מחיר המהווה עלייה של 20% לעומת המחיר בעונה הרגילה.

כאמור, בשנה שעברה כוכב נולד סגרה את עונתה העשירית תחת זכיינית ערוץ 2 קשת. חגיגות העשור היו מאכזבות יחסית מבחינת נתוני רייטינג והדיבור סביב הריאליטי במהלך השנה. פרק הגמר הניב רייטינג של 34.1% בלבד (יחסית לתכנית זו) בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית.

השנה, על פי נתוני קשת, הרייטינג הממוצע של הכוכב הבא, אשר הושקה בתקופת החגים, עומד עד כה על 33.2% וכ- 845 אלף צופים (לא כולל פרק חצי הגמר והגמר). זאת לעומת רייטינג ממוצע של 26.7% בלבד לכוכב נולד בשנה שעברה.

יוזכר כי, גמר העונה העשירית עמד על 34.1% בלבד. רייטינג שהיה נמוך משמעותית מזה של העונה שקדמה לו (2011, העונה ה-9) ב-17% - אז הוא עמד על 41% עם פיק של 47.1%. גם גמר העונה השמינית היה גבוה יותר - עם 36.1%. בסך הכל, גמר עונת העשור מוקם במקום החמישי מבין 10 הגמרים של 'כוכב נולד' מאז 2003, אז זכתה נינט טייב.

בהנחה שפרק הגמר של הכוכב הבא יעמוד על 35% לפחות (בקשת בונים על נתון גבוה בהרבה), ההכנסה הצפויה מפרסומת של 30 שניות, לפי המחיר המסתמן של 2,400 שקלים, עתידה לעמוד על 84,000 שקלים. לשם ההשוואה, ב-2010, דרשה קשת, על פי במחירון שהפיצה בקרב משרדי הפרסום והמפרסמים, כ-2,600 שקלים עבור נקודת רייטינג בספוט של 30 שניות.

בהנחה שמשדר הגמר של הכוכב הבא יקצה כ-30 דקות לצרכי פרסום - כ-60 ספוטים של חצי דקה, ההכנסה הצפויה מפרסום בלבד עשויה להגיע ל-5 מיליון שקלים. בדיקת אייס מעלה עוד כי נכון לעכשיו ברייק הזהב טרם נמכר למפרסם כלשהו. בשוק המדיה מניחים כי הספוט, הפרסומת האחרונה לפני ההכרזה על הזוכה, תמכר במהלך השבוע הקרוב ותעמוד על כ-250 אלף שקלים.

על פי הערכות שונות, הפורמט החדש והמושקע של הכוכב הבא עלה לקשת כ-200 אלף דולר לפרק. האינטראקציה של התכנית עם הקהל בבית מבוססת על אפליקציה שפותחה אף היא בהשקעה של מאות אלפי שקלים. באמצעות האפליקציה הצופים מחליטים על עתידו של המתמודד: עובר או לא עובר, ברגע שהוא מתחיל לשיר. בנוסף, הציון של המתמודדים מורכב מהצבעת פאנל השופטים: ריטה, אייל גולן (שהוחלף מאוחר יותר במוקי), רני רהב וצביקה הדר.

הפורמט החדשני שהציגה הזכיינית זכה גם להצלחה בינלאומית מרשימה. תוך זמן קצר, במהלך שידורי העונה הראשונה נמכר הפורמט ל-16 מדינות, בהן: רשת abc בארה"ב, רשת ITV בבריטניה, צרפת, רוסיה, איטליה, גרמניה ועוד.

מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר: "אין תגובה".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי מה חדשני
    רוני 18/12/2013 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחרות כשרונות. בגדול רק החליפו תפאורה ושיטת ניקוד. אני לא מבין איך קוראי לזה "פורמט" ומי מוכן לשלם על זה כסף
    סגור
  • 1.
    לא שווה את הכסף (ל"ת)
    בקרת מדיה אורי רפאלי 18/12/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות