"הפרסום בשפל; הענף שמייצר נחשקות למותגים - מתקשה לעשות זאת לעצמו"
אין דבר כזה צרכן חדש, אלא משווקים שחושבים בצורה ישנה; הגיע הזמן שענף הפרסום יחזור להיות נחשק וסקסי, ואל תשאלו אותו על השנתיים שבהן עבד כעורך דין. יהב דרייזין הוא אורח המדור השבוע (חפשו אותו גם באינסטגרם). .
1.מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? לצערי, מעמדו של הענף נמצא בשפל, מקצוע הפרסום שייעודו למצב מותגים בצורה מדויקת ולייצר נחשקות מתקשה לעשות זאת עבור עצמו...ממש הסנדלר שהולך יחף. מדובר בתחום קריאטיבי, מרגש ומעניין והפער בין האמת הזו ובין הדימוי עושה לנו עוול. יש לכך סיבות רבות, שלא כאן המקום להעמיק בהן, אבל הייתי מאוד רוצה לראות את מקצוע הפרסום חוזר לרמת הנחשקות והסקסיות שראויה לו בצדק.
2.מי הכי אובר רייטד בתחום שלך? בשנים שעברו מאז המשבר הכלכלי אני שומע המון ניתוחים ותאוריות אודות הצרכן הישראלי החדש , אז יש לי חדשות, אין דבר כזה. אין צרכן חדש, יש משווקים שחושבים בצורה ישנה.
הצרכן הישראלי מאז ומעולם היה בררן ולא רצה לצאת פראייר אך במקביל היה עצלן מכדי לעמוד על זכויותיו. ההתפתחיות הטכנולוגיות יוצרות עולם חדש ושקוף, שבו לכולנו יש אפשרות לדעת הכול בזמן אמת ולעמוד על זכויותנו, גם לעצלנים שבינינו. התפקיד שלנו כשותפים שיווקיים של לקוחותינו הוא להבין את העולם החדש ולהוביל לפריצות דרך בתקופה המאתגרת שאנו חווים.
3.מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? המסלול שלי בעולם הפרסום היה למזלי רצוף במהלכים גדולים, משני שוק, שאני גאה בהם מאוד. עברתי במשרדים שלדעתי הם מהטובים בענף: אדלר חומסקי, ראובני פרידן ועכשיו ענבר מרחב ניסן g. בין המהלכים הבולטים נמצאים השקת השפה החדשה של פלאפון (עולם אחר), השקת מזגני טורנדו ותמי 4, העבודה עם בנק הפועלים ומזרחי טפחות, קסטרו, ניסאן, שוקולד השחר וקופ ח מאוחדת. ועדיין אני רוצה לקוות שהמהלך המשמעותי ביותר בקריירה עדיין לפניי. 4.מה זה פלנינג קריאטיבי ומה חשיבותו הצרכן היום מותקף באינסוף מסרים פרסומיים, בכל מקום ובכל רגע. פרסום הופך לשקוף ולכן גם קשה יותר לחדש ולרגש. במקביל הלקוחות (המפרסמים) נהיים יותר ויותר מתוחכמים ושולטים במידע הקשור למותג שלהם ברמה גבוהה מאוד, לכן תפקידו של האסטרטג במשרד פרסום הופך למורכב יותר והדגש הוא פחות על איסוף המידע ויותר על הדרך שבה הוא מנותח ומעובד. לדעתי, המבחן האמיתי של הפלנינג הוא כבר לא רק ברמת הקונספט הפרסומי, אלא ביכולת לייצר חדשנות שיווקית אמיתית שתהווה מגדלור להנהלת המותג. 5 .מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? במבט לאחור הייתי מוותר על השנתיים בהן הייתי עו"ד במשרה מלאה.
6 .מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? בקרוב אני וריקי אשתי חוגגים 20 שנה ביחד. היכולת שלה להתמיד איתי מפתיעה אותי כל פעם מחדש. 7. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית: הלקוח שהוא הסיוט הגדול ביותר של משרד הפרסום.
8. איך הגעת לפרסום ומי פתח לך דלת? הכניסה שלי לעולם הפרסום הייתה הפוכה מהמקובל. למרבה הצער עבור מרבית העובדים בענף מדובר בתחנה זמנית בתחילת הקריירה. אני הגעתי אחרי שהייתי בצד של הלקוח , כסמנכ ל שיווק בסלטי שמיר, והבנתי שרגעי הסיפוק והריגוש הגדולים בשיווק הם נדירים וקורים בעיקר סביב מהלכים אסטרטגיים שבהם מעורב בדרך כלל גם משרד פרסום, לכן החלטתי לעבור צד וליהנות מיצירה והובלה של מהלכים אסטרטגיים. את הדלת לעולם הפרסום פתח לי אמנון גולן, סמנכ ל האסטרטגיה דאז באדלר חומסקי, איש מבריק ומיוחד שהפך לחבר קרוב.
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- חדשות 12 בפער עצום; "הפטריוטים" ממשיכים לבלוט
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר אנחנו תמיד מזכירים לעצמנו ולצוותים במשרד שנקודת השיא של אתמול היא נקודת ההתחלה של היום.
10.כשהיית קטן מה רצית לעשות? תמיד אהבתי לצלם והיום אני מכור לאינסטגרם (YAHAVD למי שבעניין)
תמונות של יהב דרייזין מהאינסטגרם
11.מה האתגרים הכי קשים בעבודה שלך? פרסום זה רכבת הרים רגשית, המעברים התכופים בין היי מטורף לאכזבה עלולים לשחוק. היכולת להמשיך תמיד עם אנרגיות ולשמור על התלהבות בלי להתפשר בדרך היא משהו שחייב להיות לכל אחד שרוצה לשרוד את בית המשוגעים הזה. 12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? אני עושה אותו בדיוק עכשיו. 13. פרגן למתחרים בכל ביקור בחו"ל אני תמיד מתעניין בפרסום המקומי ובדרך כלל מופתע מרמת הבנאליות ששולטת שם. אני חושב שלפרסום הישראלי אין במה להתבייש, לא ברמת החדשנות ולא ברמת הקריאטיב.
14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה? נוצרה אצלנו דינמיקה מקצועית בין השותפים חן, ירון, אייל ורובי שגורמת לנו לאתגר אחד את השני ברמה היומית. כל מהלך שאנחנו גאים בו התחיל במשפט - יש לי רעיון שהולך להישמע הזוי, אין מצב שזה עובר אבל....
15. הדבר הבא שאתה חולם לעשות? נדבר כשאתעורר.
- 17.גיא 23/12/2013 20:52הגב לתגובה זוכמה חוסר פרגון מאנשים אנונימיים בדיוק הסיבה שברחתי מהענף הזה
- 16.איתור שקרים בעמ 23/12/2013 16:23הגב לתגובה זואיזה מהלך "הזוי" עשית ב"ענבר" ובכלל? מה אתה מזיין ת'מוח?
- 15.מופתע 23/12/2013 16:21הגב לתגובה זוהיכולת של אשתך להתמיד איתך, מפתיעה גם אותי
- 14.אחד 23/12/2013 13:23הגב לתגובה זו"אנחנו תמיד מזכירים לעצמנו ולצוותים במשרד שנקודת השיא של אתמול היא נקודת ההתחלה של היום."
- 13.חזק (ל"ת)ערן 23/12/2013 09:37הגב לתגובה זו
- 12.אחת שמכירה ממש טוב 23/12/2013 08:48הגב לתגובה זויהבון תמשיך כך
- 11.רפי טל 23/12/2013 08:16הגב לתגובה זולא מבין את כל אלה שאוהבים לא לפרגן ולא להזדהות במקביל. אם אתם רוצים לא לפרגן לפחות תזדהו. מעריך מאד את יהב, את האנרגיות ואת הגישה שלו מכמה פרויקטים משותפים שעבדנו עליהם, הוא נשמה ומקצוען.
- 10.תקציבאית 22/12/2013 17:57הגב לתגובה זומאוד אוהב לצלם ואת עצמו. לא רואה אף אחד חוץ מזה. עצלן.
- 9.רועי 22/12/2013 17:24הגב לתגובה זותהיה בקשר איש
- רק רובי אם כבר 22/12/2013 17:55הגב לתגובה זוכל החפירות שלך לא עומדות בקנה אחד עם התוצרים של המשרד שלך, נכון זה משרד קטן וקשה לעשות את ההבדל ממקום כזה אבל אם אתה לא יכול עדיף שתמשיך לצלם תמונות יפות
- 8.מיכל 22/12/2013 17:14הגב לתגובה זויפה כתבת
- 7.מירב 22/12/2013 17:10הגב לתגובה זואחד התותחים בתחום מוכשר בטירוף כל הכבוד!!!
- 6.ניר 22/12/2013 16:40הגב לתגובה זובן אדם ילדותי, איש ריב ומדון
- 5.pole dancer 22/12/2013 16:13הגב לתגובה זומקסים חכם וצלם מוכשר מאוד.
- 4.אני 22/12/2013 14:12הגב לתגובה זותחזור לעשות סלטים. עצלן וקשקשן
- 3.גימל 22/12/2013 14:01הגב לתגובה זואין הרבה אנשים כמוהו בענף, רהוט, אינטליגנטי ונותן ערך מוסף.
- 2.צביקה 22/12/2013 13:10הגב לתגובה זועם כריזמה של רגל קרושה בלי חזרת עדיף שישאיר את הבמה לרובי, חן ומרחב וישאר להכין מצגות במשרד
- 1.שגיא 22/12/2013 12:53הגב לתגובה זולמרות שהוא גר בפתח תקווה, יש לו במה להתגאות, אחד התותחים