הביצים של ריפרש ומוזס עושות את העבודה: קמפיין הפייסבוק הקפיץ מכירות

בקמפיין שנועד לקדם את חגיגות 100 אלף החברים של מוזס בפייסבוק, נשלחו לסמארטפונים שלהם ביצי הפתעה, שהובילו אותם לקבלת הטבה בסניפים
 | 

אז יש לכם עשרות אלפי לייקים וחברים בעמוד הפייסבוק של המותג. יופי, עכשיו מה עושים ואיך, במידה ואתם מותג שמוכר מוצר כלשהו, מגדילים את המכירות? סוכנות המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב נדרשה לסוגיה הזו ומצאה פתרון שהוא אמנם לא פסגת הקריאייטיביות אבל בהחלט מניע לפעולה ובסוף גם בא לידי ביטוי בתוצאות חיוביות.

בעיקר, העניין שעומד בלב הקמפיין הוא היכולת של ריפרש ו מוזס לתרגם את האהדה העצומה בעמוד הפייסבוק - 100 אלף חברים - למהלך מסחרי שיסתיים בפעולות קופה בסניפים על ידי אותם חברים שעד עתה היו בעיקר וירטואליים.

כאמור, במסגרת חגיגות 100 אלף החברים של מוזס בפייסבוק, יצאה רשת ההמבורגרים וריפרש בקמפיין פייסבוק-סלולר יצירתי. המהלך החל בעמוד הפייסבוק שם חולקו דרך אפליקציה "ביצי הפתעה" עם טוויסט. הביצה יצאה מגבולות הפייסבוק ונשלחה אל הסמארטפון של הצרכן, ובשביל לגלות מהו תוכן ההפתעה המסתתר בה - הוא היה צריך להגיע לסניף המסעדה ולראות אם זכה באחת מ-100,000 הטבות, ממנות ראשונות, קינוחים או ארוחות מלאות.



כשאוהדי הפייסבוק הגיעו לסניף, חיכתה להם הפתעה דיגיטלית נוספת: בשביל לגרום לביצה לבקוע, מלצרי הסניף הצמידו אליה טאבלט שסרק קוד על גב הביצה והקרין סרטון בקיעה אישי עם ההפתעה הרלוונטית.

עידן אלדר, מנהל הקריאייטיב של ריפרש אמר לאייס: "ידענו שברגע שנבקש מהאוהדים עצמם לסרוק קוד QR אחוזי המימוש ירדו, ולכן החלטנו לחדש ולתת לשם שינוי לבית העסק להיות האחד שסורק את הקוד של הצרכנים שמגיעים אליו, והמספרים היו בהתאם".

בסופו של יום, על פי נתוני ריפרש ומוזס: "אלפי משתמשים קיבלו ביצת הפתעה מהפייסבוק אל הסמארטפון שלהם, ומהם כ-30% הגיעו לממש ברצפת המכירה, מספר מרשים בתחום שבו אפילו 5% אחוז המרה נחשב ליפה".




"אפשר ורצוי לייצר מכירות מפייסבוק אל רצפת המכירה, ובטח היום כאשר המובייל הוא המתווך הטבעי ביניהם" מסכם אלדר, "כשהקריאייטיב הנכון פוגש את הצעת הערך הנכונה, פייסבוק הופכת לגן עדן של ROI".

יובל סלע מנכ"ל ושותף ברשת אמר לאייס: "חגיגות העשור למוזס היו עבורנו הזדמנות מעולה לפנק את מאה אלף האוהדים שלנו ובמקביל לייצר קמפיין דיגיטלי שמניע לקוחות ויוצר להם חוויה מפתיעה עם הטבה משמעותית".

אדם שוב, מנכ"ל ובעלי ריפרש אמר לאייס: "בקמפיין הזה היו לנו 3 מטרות: לגרום לאלפי לקוחות שנמצאים במסעדה להצטרף לפייסבוק; לגרום לאלפי אוהדים "רדומים" שנמצאים בפייסבוק לחזור למוזס ולחגוג ארוחה ולהגדיל את הפדיון בקופות. הקמפיין הזה יצר סנכרון מלא של המטרות: מי שישב במסעדה נחשף לתקשור של הקמפיין, ולכן הצטרף לפייסבוק. כך צירפנו בפרק זמן קצרצר עוד כ-5,000 אוהדים לעמוד מוזס המונה למעלה ממאה אלף אוהדים. בנוסף, מי שהיה בפייסבוק נחשף לקמפיין ורכש ארוחה כדי להשתתף בפעילות".

שוב מוסיף ומציין: "כשניגשנו לקמפיין לא חשבנו קקטוס חשבנו אפ"י, איך להשתמש בכלים דיגיטליים כדי להביא מקסימום תוצאה ללקוח, וזה אכן מה שקרה: הפידיון בקופות גדל בכ-15% והממוצע לסועד עלה גם הוא בשיעור משמעותי".

דקלה פוגל מנהלת השיווק של הרשת מציינת כי "מוזס הפעילה באחרונה חנות מקוונת שמאפשרת לראשונה בישראל להזמין ארוחות ולשלם באשראי ישירות מעמוד הפייסבוק של המותג. לדבריה, השילוב של קהילת אוהדים חזקה עם חנות מקוונת הפכו להזדמנות שיווקית עוצמתית".

תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מאין היו להם את מספרי הטלפון של העוקבים? (ל"ת)
    שלומי 28/12/2013 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מהאוהדים עצמם
    עידן 29/12/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהזינו את מספר הנייד שלהם בתוך האפליקציה כדי לקבל את ביצת ההפתעה.
    סגור
  • 13.
    קמפיין פח
    אדם בוש 27/12/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל מילה מיותרת
    סגור
  • 12.
    המחיר של הביצים בארץ הוא שערוריה (ל"ת)
    פולה סייקביץ 24/12/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    לפי המספרים כל המצטרפים היו סועדים ולא אוהדים
    יואב 24/12/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם 5000 איש עשו לייק כי הם נחשפו לפרסום במסעדה ואלפים מימשו את הביצה אז חשבון פשוט אומר שמה שקרה זה סועדים עשו לייק כדי לקבל מתנה . בקיצור חזרנו לשלם על לייקים ...
    סגור
  • טען עוד
  • על סועדים ולייקים
    עידן 24/12/2013 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעשה, סועדים נוכחיים במסעדה לא יכלו לעשות לייק כדי לקבל מתנה, מאחר והייתה תקופת המתנה בת 3 שעות בין הרגע שנרשמת לאפליקציה ועד הרגע שקיבלת את הביצה בסמארטפון.
    סגור
  • 10.
    השאלה היא
    ארז ש. 24/12/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זה הגדיל את המחזורים ביחס לחודש הזה בשנה שחלפה לא ביחס לחודש הקודם כי במסעדות יש עונתיות. בכל אופן אחלה קמפיין!
    סגור
  • 9.
    אני לא אוהבת המבורגר
    בלה פחמן רהב מאיר 24/12/2013 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה אין חותמת עם תאריך?
    סגור
  • 8.
    סוף סוף הבנתי איך באמת אפשר לנצל את המדיום
    פרסומאי 24/12/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו, לדעתי זה אבן דרך בפרסום (בלי צחוק)
    סגור
  • 7.
    קישקושי ביצים. שיתחילו לטפל באוכל שנהיה זוועה (ל"ת)
    אחד שהיה חבר מועדון 24/12/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אם כבר
    אלונה 24/12/2013 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפרסם מבין שאפשר לעשות כסף מהפייסבוק אז שיילך עד הסוף וימכור בדף שלו!
    סגור
  • 5.
    זו מודעת דרושים לארט דירקטור? (ל"ת)
    ניר 23/12/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כן כן תיכף יגיעו המפרגנים
    רון לוי 23/12/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופר עד 3,2,1 (: תכל'ס עבודה יפה. לא נופל מהקריאייטיב אבל למטרות שלה היא בומבה
    סגור
  • 3.
    אם הנתונים נכונים
    בן 23/12/2013 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מרשים מאוד
    סגור
  • 2.
    לא קל לי לפרגן אבל...
    רועי 23/12/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעילות מעולה. השילוב של סלולר ורצפת מכירה וסגירת מעגל בקופה - מהלך קלאסי. ואני עובד במשרד פרסום של המתחרים (:
    סגור
  • 1.
    (ל"ת)
    מה??? 23/12/2013 19:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות