הסיבה להורדת סרטון קפה נמס מהאוויר: מנכ"ל החברה להגנת הטבע "נעלב"

בפרסומת מוצגת אשה המאוכזבת מכך שבן זוגה לקח אותה לבית ספר שדה במקום לצימר. שטראוס: "הם שותפים שלנו; כשנודע לנו שהקמפיין עלול לפגוע בהם, בחרנו כחלק מהדיאלוג איתם להשהות את המשך השידורים"
 | 

לפני כשבוע עלה לאוויר סרטון פרסומת חדש למותג קפה נמס של שטראוס עלית, כחלק מהשפה התקשורתית החדשה של המותג. הפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי לא שרדה זמן רב על המסך והוסרה כמעט מיד לאחר שידורה, לא נראתה בטלוויזיה מאז שהופיעה, ובנוסף אף הוסרה מהיוטיוב, כך שלמעשה לא ניתן לאתר אותה. הסיבה המסתורית - כך נודע לאייס - היא פנייה של מנכ"ל החברה להגנת הטבע לשטראוס ובאומן בר ריבנאי.

ברי המזל שהספיקו לצפות בפרסומת לפני שזו ירדה למחתרת יכלו לראות שהשפה החדשה של קפה נמס עלית, "מקדשת את אלוהי הפדיחות הקטנות והמריבות המטומטמות" כפי שהוסבר בתחילת המהלך על ידי אנשי באומן. בפרסומת מופיע זוג ישראלי טיפוסי, כשהתסריט מציג את הפער שבין חלום הצימר בגליל והסופ"ש הרומנטי של האשה למציאות - בית ספר שדה אליו לוקח אותה בעלה.

שטראוס ובאומן לקחו 'החלטה בוגרת'

אותו בית ספר שדה הפך לסיבה שבגינה הפרסומת ירדה מהאוויר. בעוד שרבים מהצופים לא ייחסו לבית ספר השדה תשומת לב מיוחדת, היה מי שהגיב לנושא באופן שונה. מנכ"ל החברה להגנת הטבע קושה (משה) פקמן, שבמסגרתה פועל בית ספר השדה, נעלב מהדרך בה הוצג בית הספר - כדוגמה למציאות העלובה שגרמה לאותה אשה בפרסומת להתאכזב. לאייס נודע כי פקמן פנה, עוד באותו הערב, למנכ"ל באומן בר ריבנאי יוסי לובטון והבהיר לו באותה שיחה עד כמה הפרסומת מעליבה ופוגעת בחרה להגנת הטבע.

מיותר לציין שבמשרד הפרסום קיבלו את טענות פקמן בהפתעה גמורה. הפרסומת שכוללת בתוכה התייחסות הומוריסטית לעוד סמל ישראלי, כפי שנעשה בפרסומות רבות אחרות, לא היתה אמורה לייצר סערה שכזאת. בסופו של יום, שטראוס עלית ומשרד הפרסום העדיפו לקחת 'החלטה בוגרת' ונענו לבקשות פקמן. בימים אלו הפרסומת נכנסה ל'חדר הניתוחים' ותעבור עריכה מחדש שתצניע את עניין בית ספר השדה.

יצוין כי השפה החדשה היא חלק ממהלך גדול יותר שכולל בתוכו פעילות פייסבוק ייחודית וראשונה מסוגה, המזמינה את הגולשים לשתף את הסיפורים שלהם, על רגעי פאדיחות שכאלו, ולקבל אותם "יום למחרת כסרט פרסומת פרסונאלי בפריים-טיים של מדינת ישראל" כך לדברי משרד הפרסום. נכון לעכשיו הפעילות מושהית עד לשלב שבו תחזור הפרסומת הערוכה לאוויר.

היעדר משווע של חוש הומור

מלאכת (התגובה) של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי נעשית בידי אחרים. מבקרת הבית של אתר אייס, אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, הספיקה לנתח את הקמפיין החדש ואז הבינה שהוא הוסר מהאוויר בעקבות הפנייה של מנכ"ל החברה להגנת הטבע. בילר אמרה: "טוב. הבנתי. אני בהלם. אני רוצה עכשיו לעקור ולעזוב את המדינה. אני רואה בתגובה של בית ספר שדה/החברה להגנת הטבע היעדר משווע של חוש הומור. קטנוניות חסרת שמחת חיים. הסרט הוא מאסטרפיס מפוצץ בהומור עצמי וכנות. סאטירה ישראלית עם תובנות חדות. כמה עלוב לצאת למלחמה על איזכור שמו של ביצפר שדה בהקשר של סופ"ש רומנטי כושל. הרי זו המשבצת המיתולוגית שלו. מה קרה?? יגלו שזה לא מלון 5 כוכבים? מישהו חושב אחרת על בית ספר שדה? סופסוף לא פרסומת על אמא אבא ילד כלב קפה?? בושה לחברה הנרקסיסטית שלנו".

בילר הוסיפה ואמרה: "אני מאוכזבת מבית ספר שדה שמוכן לעשות את הצעד הנקלה ולהמחק לחלוטין מהתודעה הישראלית, מאשר לזכות ללידה מחודשת דרך פרסומת יקרה, מושקעת ומשודרת בפריים טיים של הקפה הלאומי. כמה קרטני אפשר להיות? ומדוע דין בית ספר שדה צריך להיות אחר מאשר מותגים ופיגורות אנושיות שעוברים תחת ידיה של הסאטירה האכזרית ולא רק נשארים בחיים אלא מרוויחים מכך? אני בעיקר מאוכזבת מכך שמה שהכי ישראלי מתנהג בצדקנות ופוריטאניות בעוד שהציפייה היא לרוח ספורטיבית נעדרת אגו דווקא באייקונים עממיים שמשותפים להוויה הקולקטיבית שלנו כעם".

מגיירים את הבעיה האוניברסאלית

בכל הקשור לצד המקצועי של העניין - מציינת עטרה בילר בהתייחסה לפרסומת: "אשה צעירה רוצה סופשבוע רומנטי. הכי ישראלי לאשה הישראלית לרצות צימר בגליל. הכי ישראלי לגבר הישראלי לחשוב שטיול רגלי, שלא לומר סנייפלינג בדראג'ה, זה סופ"ש רומנטי ביותר. ואז הוא לוקח אותה לבית ספר שדה. בית ספר שדה הוא התגלמות קומית טראגית של הקונפליקט בין האשה שרוצה קצת פינוק ורומנטיקה לבין הגבר שמחפש פעילות אקסטרים ולא חשוב לו לישון במיטת קומותיים ולהתקלח, אם בכלל, במים חלודים במקלחת משותפת. הסיפור של קפה נמס עלית "מגייר" את הבעיה האוניברסאלית בין גבר לאשה בכל מה שקשור לאיך שכל צד מפרש 'רומנטיקה', והוא עושה את זה מדוייק".

עוד היא מציינת: "הפרסומת הנוכחית עסוקה פחות בלכבות את האש בכובע שבוער על ראש הגנב, והיא נכנסת עם הומור עצמי נערץ להארד-קור של המותג. המותג קפה נמס עלית משחק פה בתפקיד הכי אותנטי שיכול להיות לו".

מחברת שטראוס עלית נמסר בתגובה: "החברה להגנת הטבע הם שותפים שלנו במגוון פרויקטים לאורך השנה וכאשר נודע לנו שהקמפיין ההומוריסטי שהעלנו לקפה נמס עלול לפגוע בהם, בחרנו כחלק מהדיאלוג איתם להשהות את המשך השידורים. בימים אלה מתבצעים השינויים הנדרשים והוא יעלה לאוויר בהמשך".

החברה להגנת הטבע: "אין לנו מה להתייחס".

מבאומן בר ריבנאי לא נמסרה תגובה.

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מי ששותה כזה קפה מגיע לה לבלות בכזה צימר.... (ל"ת)
    אוהב קפה 28/02/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מנכל עם אינטליגנציה רגשית של ילד בן 10
    אנונימי 07/02/2014 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט לא יאמן לאיזה שיאים מטופשים המנכל יכול להגיע ולגרור אחריו ארגון שלם שהפך לארגון משותק, פחדן וסר למרות של איש שלא ברור הקשר בינו לבין טבע וסביבה אחת התקופות האפלות ביותר של החברה להגנת הטבע, בתקווה שתקופה זו תחלוף ויגיעו ימים טובים יותר
    סגור
  • עוד טוקבק של אחד מותיקי הארגון
    ניב 23/02/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אחד מותיקי הארגון שרוצים להמשיך להתנהל כאילו אנו חיים בשנות השיבעים ואינם רוצים שיגעו בעשייתם הערכאית...
    סגור
  • 14.
    אני עוד מחפש פירסומת להוט מלפני 5-4 שנים,
    עכ 06/01/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהורדה תוך ימים, כי היתה כ"כ חתרנית... היה שם זוג מזרחי, כביכול דייג ואשת הדייג, ודג זהב שמעניק משאלות. אבל הכל היה כ"כ לעגני, שזה היה קאלטי. לא החזיק מעמד.
    סגור
  • 13.
    פרסםומת ופרשנות מאוד לא חכמי
    אריאלי 02/01/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני שואל, מה עם הקפה. אתם שוכחים שהיה כאן לקוח ששילם מלא כסף שיפרסמו את המותג שלו. אפילו בבלאגן לא זוכרים את המותג. לא שכן גם כשהפרסומת שודרה לא הייתה כאן רלוונטיות אמיתית. הפרסומת מראה לצערי את כל מה שרע בענף הפרסום: גחמה קריאיטיבית בלי פלנינג, יהירות וחוסר מקצועיות של המשרד בבדיקה האם יש גורם "נפגע" כאן, רשות שנייה שלא מפסיקה לרדת לפרטים דביליים אבל כשיש לה משהו כזה על הפנים לא רואה...והכי מבאס, פרשנית מטעם עצמה, עם פרשנות לא רלוונטית למותג ולמה שהוא מספר עם הגדרה מוזרה של "הומור עצמי" (לא היה כאן אף אחד שצחק על עצמו. בקיצור, מבאס.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    פרסומת מטופשת!
    אמא של... 02/01/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הילדים של כולנו היו/ יהיו במסגרת טיולים בבתי ספר שדה, זה מה שאנחנו רוצים שהם יחשבו? זה כמו לצחוק על בית ספר או על כל מוסד אחר שחשוב לנו ליצור עבורו ערך חינוכי חיובי! פרסומת טיפשית עם הומור נמוך
    סגור
  • אמא יקרה את חייה בעבר כיום ביס שדב עושה כסף
    אנונימי 09/02/2014 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביס שדה מכשיר לתעשיית כסף אין חינוך ואין בטיח כדאי שכולם תתעוררו ותבינו שהמלך הוא עירום
    סגור
  • בית ספר
    יגאל 07/01/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "בית ספר שחשוב לנו ליצור עבורו ערך חינוכי חיובי!" ממתי בית ספר הוא ערך חינוכי? גם בזמני הוא לא היה כזה. בד"כ הוא מוסד עם גישות עתיקות וחסר רגישות כלפי הילדים, בסה"כ בית חרושת לציונים ומורות שחוקות בעלות מוטיבציה אדירה להעניש וכיום גם לרשום כל דבר במשוב. ואני בן 50 היום...
    סגור
  • 11.
    כל קרקור בביצה הוא סינפוניה
    דביר 01/01/2014 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה גבוב של שטויות חסרות בסיס. יהירותם וטעותם של באומן תוריד אותם שאולה. טוב עושה שטראוס שלוקחת אחריות על הפיאסקו
    סגור
  • 10.
    צודק המנכ"ל הנעלב
    פלצנות פרסומית 01/01/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בב"ר שחצנים, שטראוס עאלק מגניבים. בונים את המותג שלהם על פגיעה במותג אחר. מתאים לכם. אוי אוי אוי, הרסו לעטרה את הקשקוש השבועי. נראה אותה אם יסתלבטו עליה. עשה בשכל, מי צריך שיציגו אותו נלעג, בעבור הצלחה של קפה מעפן
    סגור
  • ברוך הבא מנכ״ל החברה להגנת הטבע
    יואב 01/01/2014 23:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחמד שאתה מטקבק כאן
    סגור
  • תשובה לפלצנות פרסומית
    עטרה 01/01/2014 19:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי מאוכלוסית ישראל - גברים - רוצים, עמוק בליבם, לקחת את נשותיהם/ חברותיהם לסופ"ש רומנטי במדבר, בשק שינה, בתנאי שדה, בבית ספר שדה, באוהל. בדיוק בתפקיד הזה הביאו את בית ספר שדה לפרסומת. זה שנשים חולמות על צימר רומנטי וזה שגברים ונשים רואים שונה "סופ"ש רומנטי" - לא פוגע בבית ספר שדה. בפרסומת יש אפילו סוג של לגלוגון קל על הנשים הישראליות שלא מסוגלות לגלות רוח 'מילואמיניקית' בגרוש. פה ההפסד של בית ספר שדה ופה בדיוק חוסר היכולת שלו להבין שהוא היה לא רק מפסיד אלא מרוויח מהמהלך. פרסום חינם והציניות הקלה בטלה בששים מול העובדה שהוא היה רדום במוח הציבור הנרחב עשרות שנים. ואגב לא הרסו לי את הקשקוש השבועי כי עובדה שקשקשתי אותו למרות הכל.
    סגור
  • 9.
    אין ספק
    דב 01/01/2014 17:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אנשים, כמו עטרה בילר, שיעשו הכול כדי ששמם יתפרסם. להעביר ביקורת חסרת כל שחר ושנובעת מבורות, על החברה להגנת הטבע, מהארגונים החזקים והחשובים בישראל? למה לא, העיקר ששמה יופיע. כל הכבוד, עטרה, יצאת מה זה תותחית, רק חבל שאת לא מבינה כלום ממה שכתבת
    סגור
  • דוב משרת אדונו ומכון לבלוע כל שטות
    דובי 09/02/2014 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוב דוב היכן חופש הביטוי וחופש הפרסום , מה קרה הילד נעלב ואתה רץ לכסות על כל שטות שלו
    סגור
  • 8.
    בית ספר/חולים שדה
    אבא של... 01/01/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסרטון עלה על שרטון.
    סגור
  • 7.
    איזה עלובים אתם (ל"ת)
    פאתט 01/01/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טוב. הבנתי. אני בהלם?!?!
    שני 01/01/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בהלם מהתגובה העילגת של עטרה בילר.
    סגור
  • אנא נמקי ׳עילגות׳
    שאלה לשני 01/01/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלבד קרטנות שמותר לכתוב גם בתף וגם בטיט. אנא הבהירי במה עילג מה שנכתב.
    סגור
  • קרתנות דווקא אך ורק בתי"ו
    מניה שוחד 28/03/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחר ומדובר על הטייה של המילה "קרת"- להלן עיר.
    סגור
  • שלא לדבר על כך שטיט= חומר בניין וטי"ת = אות. (ל"ת)
    הרב פיינשמעקער 09/01/2014 06:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קרתני דווקא רק ב-ת' אבל חוץ מזה כלום לא עילג
    שרה 01/01/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנומקת וסדורה כמו תמיד
    סגור
  • 5.
    בהחלט קטנוני מצדם
    אייל 01/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדגים היטב את אופי השדרה הניהולית הרווחת במדינתנו הקטנה. נעלב. אנשים שעבדו ימים כלילות, משרד פרסום שתכנן הכנסה ממדיה. נעלב.
    סגור
  • 4.
    פולה סייקביץ לא נעלבת ומקדמת הומור עצמי
    בלה פחמן 01/01/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם מצליחה לחבר 2 קווים מקבילים
    סגור
  • 3.
    עטרה צריכה לשכתב ולהגות את השטויות שלה.
    אבשלום 01/01/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביצפר? קרטני? (מהמילה קרט) הרד-קור? אתרה היקרה, אותיות הם דבר חשוב. למדי לכתוב לפני שאת פורשת את דעותיך, האוויליות: מוסד או מותג, שמוצג בשמו המלא, לא אכסניה, לא מלון דרכים, אלא: בית ספר שדה של החברה להגנת הטבע, מוצג באופן נלעג וכמקום שאסור להיכנס אליו. ממש כמו עמוד הדעות באתר הזה.
    סגור
  • 2.
    איזה תגובה פלצנית של שטראוס...
    מרקו 01/01/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "בחרנו כחלק מהדיאלוג איתם להשהות את המשך השידורים". איזה דיאלוג, מה דיאלוג נהייתם שקספיר?
    סגור
  • 1.
    מנהל החברה להגנת הטבע
    יורם 01/01/2014 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם דפוק טוטאלית. סידר לו סביבה של פחדנים מסביבו. כך תראה החברה להגנת הטבע. דיקטטורה של סטאלין.
    סגור
  • יושב בבית ומשמיץ.
    יותר יורם מיורם 01/01/2014 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח מאותם אלה שהועפו מהחברה להגנת הטבע בעקבות הסדר שעושים שם.
    סגור
  • טוב מאוד
    כריש נדל"ן 01/01/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגנת הטבע חלשה= יותר בניה ופיתוח! אין מי שיפריע
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות