הסיבה להורדת סרטון קפה נמס מהאוויר: מנכ"ל החברה להגנת הטבע "נעלב"
לפני כשבוע עלה לאוויר סרטון פרסומת חדש למותג קפה נמס של שטראוס עלית, כחלק מהשפה התקשורתית החדשה של המותג. הפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי לא שרדה זמן רב על המסך והוסרה כמעט מיד לאחר שידורה, לא נראתה בטלוויזיה מאז שהופיעה, ובנוסף אף הוסרה מהיוטיוב, כך שלמעשה לא ניתן לאתר אותה. הסיבה המסתורית - כך נודע לאייס - היא פנייה של מנכ"ל החברה להגנת הטבע לשטראוס ובאומן בר ריבנאי.
ברי המזל שהספיקו לצפות בפרסומת לפני שזו ירדה למחתרת יכלו לראות שהשפה החדשה של קפה נמס עלית, "מקדשת את אלוהי הפדיחות הקטנות והמריבות המטומטמות" כפי שהוסבר בתחילת המהלך על ידי אנשי באומן. בפרסומת מופיע זוג ישראלי טיפוסי, כשהתסריט מציג את הפער שבין חלום הצימר בגליל והסופ"ש הרומנטי של האשה למציאות - בית ספר שדה אליו לוקח אותה בעלה.
שטראוס ובאומן לקחו 'החלטה בוגרת'
אותו בית ספר שדה הפך לסיבה שבגינה הפרסומת ירדה מהאוויר. בעוד שרבים מהצופים לא ייחסו לבית ספר השדה תשומת לב מיוחדת, היה מי שהגיב לנושא באופן שונה. מנכ"ל החברה להגנת הטבע קושה (משה) פקמן, שבמסגרתה פועל בית ספר השדה, נעלב מהדרך בה הוצג בית הספר - כדוגמה למציאות העלובה שגרמה לאותה אשה בפרסומת להתאכזב. לאייס נודע כי פקמן פנה, עוד באותו הערב, למנכ"ל באומן בר ריבנאי יוסי לובטון והבהיר לו באותה שיחה עד כמה הפרסומת מעליבה ופוגעת בחרה להגנת הטבע.
מיותר לציין שבמשרד הפרסום קיבלו את טענות פקמן בהפתעה גמורה. הפרסומת שכוללת בתוכה התייחסות הומוריסטית לעוד סמל ישראלי, כפי שנעשה בפרסומות רבות אחרות, לא היתה אמורה לייצר סערה שכזאת. בסופו של יום, שטראוס עלית ומשרד הפרסום העדיפו לקחת 'החלטה בוגרת' ונענו לבקשות פקמן. בימים אלו הפרסומת נכנסה ל'חדר הניתוחים' ותעבור עריכה מחדש שתצניע את עניין בית ספר השדה.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
יצוין כי השפה החדשה היא חלק ממהלך גדול יותר שכולל בתוכו פעילות פייסבוק ייחודית וראשונה מסוגה, המזמינה את הגולשים לשתף את הסיפורים שלהם, על רגעי פאדיחות שכאלו, ולקבל אותם "יום למחרת כסרט פרסומת פרסונאלי בפריים-טיים של מדינת ישראל" כך לדברי משרד הפרסום. נכון לעכשיו הפעילות מושהית עד לשלב שבו תחזור הפרסומת הערוכה לאוויר.
היעדר משווע של חוש הומור
מלאכת (התגובה) של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי נעשית בידי אחרים. מבקרת הבית של אתר אייס, אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, הספיקה לנתח את הקמפיין החדש ואז הבינה שהוא הוסר מהאוויר בעקבות הפנייה של מנכ"ל החברה להגנת הטבע. בילר אמרה: "טוב. הבנתי. אני בהלם. אני רוצה עכשיו לעקור ולעזוב את המדינה. אני רואה בתגובה של בית ספר שדה/החברה להגנת הטבע היעדר משווע של חוש הומור. קטנוניות חסרת שמחת חיים. הסרט הוא מאסטרפיס מפוצץ בהומור עצמי וכנות. סאטירה ישראלית עם תובנות חדות. כמה עלוב לצאת למלחמה על איזכור שמו של ביצפר שדה בהקשר של סופ"ש רומנטי כושל. הרי זו המשבצת המיתולוגית שלו. מה קרה?? יגלו שזה לא מלון 5 כוכבים? מישהו חושב אחרת על בית ספר שדה? סופסוף לא פרסומת על אמא אבא ילד כלב קפה?? בושה לחברה הנרקסיסטית שלנו".
בילר הוסיפה ואמרה: "אני מאוכזבת מבית ספר שדה שמוכן לעשות את הצעד הנקלה ולהמחק לחלוטין מהתודעה הישראלית, מאשר לזכות ללידה מחודשת דרך פרסומת יקרה, מושקעת ומשודרת בפריים טיים של הקפה הלאומי. כמה קרטני אפשר להיות? ומדוע דין בית ספר שדה צריך להיות אחר מאשר מותגים ופיגורות אנושיות שעוברים תחת ידיה של הסאטירה האכזרית ולא רק נשארים בחיים אלא מרוויחים מכך? אני בעיקר מאוכזבת מכך שמה שהכי ישראלי מתנהג בצדקנות ופוריטאניות בעוד שהציפייה היא לרוח ספורטיבית נעדרת אגו דווקא באייקונים עממיים שמשותפים להוויה הקולקטיבית שלנו כעם".
- "ארץ נהדרת" הובילה עם 20.4% רייטינג - חדשות 12 עם פער ענק
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מגיירים את הבעיה האוניברסאלית
בכל הקשור לצד המקצועי של העניין - מציינת עטרה בילר בהתייחסה לפרסומת: "אשה צעירה רוצה סופשבוע רומנטי. הכי ישראלי לאשה הישראלית לרצות צימר בגליל. הכי ישראלי לגבר הישראלי לחשוב שטיול רגלי, שלא לומר סנייפלינג בדראג'ה, זה סופ"ש רומנטי ביותר. ואז הוא לוקח אותה לבית ספר שדה. בית ספר שדה הוא התגלמות קומית טראגית של הקונפליקט בין האשה שרוצה קצת פינוק ורומנטיקה לבין הגבר שמחפש פעילות אקסטרים ולא חשוב לו לישון במיטת קומותיים ולהתקלח, אם בכלל, במים חלודים במקלחת משותפת. הסיפור של קפה נמס עלית "מגייר" את הבעיה האוניברסאלית בין גבר לאשה בכל מה שקשור לאיך שכל צד מפרש 'רומנטיקה', והוא עושה את זה מדוייק".
עוד היא מציינת: "הפרסומת הנוכחית עסוקה פחות בלכבות את האש בכובע שבוער על ראש הגנב, והיא נכנסת עם הומור עצמי נערץ להארד-קור של המותג. המותג קפה נמס עלית משחק פה בתפקיד הכי אותנטי שיכול להיות לו".
מחברת שטראוס עלית נמסר בתגובה: "החברה להגנת הטבע הם שותפים שלנו במגוון פרויקטים לאורך השנה וכאשר נודע לנו שהקמפיין ההומוריסטי שהעלנו לקפה נמס עלול לפגוע בהם, בחרנו כחלק מהדיאלוג איתם להשהות את המשך השידורים. בימים אלה מתבצעים השינויים הנדרשים והוא יעלה לאוויר בהמשך".
החברה להגנת הטבע: "אין לנו מה להתייחס".
מבאומן בר ריבנאי לא נמסרה תגובה.
- 16.מי ששותה כזה קפה מגיע לה לבלות בכזה צימר.... (ל"ת)אוהב קפה 28/02/2014 13:27הגב לתגובה זו
- 15.07/02/2014 23:47הגב לתגובה זופשוט לא יאמן לאיזה שיאים מטופשים המנכל יכול להגיע ולגרור אחריו ארגון שלם שהפך לארגון משותק, פחדן וסר למרות של איש שלא ברור הקשר בינו לבין טבע וסביבה אחת התקופות האפלות ביותר של החברה להגנת הטבע, בתקווה שתקופה זו תחלוף ויגיעו ימים טובים יותר
- ניב 23/02/2014 16:50הגב לתגובה זועוד אחד מותיקי הארגון שרוצים להמשיך להתנהל כאילו אנו חיים בשנות השיבעים ואינם רוצים שיגעו בעשייתם הערכאית...
- 14.עכ 06/01/2014 11:42הגב לתגובה זושהורדה תוך ימים, כי היתה כ"כ חתרנית... היה שם זוג מזרחי, כביכול דייג ואשת הדייג, ודג זהב שמעניק משאלות. אבל הכל היה כ"כ לעגני, שזה היה קאלטי. לא החזיק מעמד.
- 13.אריאלי 02/01/2014 16:51הגב לתגובה זוואני שואל, מה עם הקפה. אתם שוכחים שהיה כאן לקוח ששילם מלא כסף שיפרסמו את המותג שלו. אפילו בבלאגן לא זוכרים את המותג. לא שכן גם כשהפרסומת שודרה לא הייתה כאן רלוונטיות אמיתית. הפרסומת מראה לצערי את כל מה שרע בענף הפרסום: גחמה קריאיטיבית בלי פלנינג, יהירות וחוסר מקצועיות של המשרד בבדיקה האם יש גורם "נפגע" כאן, רשות שנייה שלא מפסיקה לרדת לפרטים דביליים אבל כשיש לה משהו כזה על הפנים לא רואה...והכי מבאס, פרשנית מטעם עצמה, עם פרשנות לא רלוונטית למותג ולמה שהוא מספר עם הגדרה מוזרה של "הומור עצמי" (לא היה כאן אף אחד שצחק על עצמו. בקיצור, מבאס.
- 12.אמא של... 02/01/2014 12:25הגב לתגובה זוהילדים של כולנו היו/ יהיו במסגרת טיולים בבתי ספר שדה, זה מה שאנחנו רוצים שהם יחשבו? זה כמו לצחוק על בית ספר או על כל מוסד אחר שחשוב לנו ליצור עבורו ערך חינוכי חיובי! פרסומת טיפשית עם הומור נמוך
- 09/02/2014 18:47הגב לתגובה זוביס שדה מכשיר לתעשיית כסף אין חינוך ואין בטיח כדאי שכולם תתעוררו ותבינו שהמלך הוא עירום
- יגאל 07/01/2014 14:55הגב לתגובה זו"בית ספר שחשוב לנו ליצור עבורו ערך חינוכי חיובי!" ממתי בית ספר הוא ערך חינוכי? גם בזמני הוא לא היה כזה. בד"כ הוא מוסד עם גישות עתיקות וחסר רגישות כלפי הילדים, בסה"כ בית חרושת לציונים ומורות שחוקות בעלות מוטיבציה אדירה להעניש וכיום גם לרשום כל דבר במשוב. ואני בן 50 היום...
- 11.דביר 01/01/2014 20:07הגב לתגובה זואיזה גבוב של שטויות חסרות בסיס. יהירותם וטעותם של באומן תוריד אותם שאולה. טוב עושה שטראוס שלוקחת אחריות על הפיאסקו
- 10.פלצנות פרסומית 01/01/2014 17:42הגב לתגובה זובב"ר שחצנים, שטראוס עאלק מגניבים. בונים את המותג שלהם על פגיעה במותג אחר. מתאים לכם. אוי אוי אוי, הרסו לעטרה את הקשקוש השבועי. נראה אותה אם יסתלבטו עליה. עשה בשכל, מי צריך שיציגו אותו נלעג, בעבור הצלחה של קפה מעפן
- יואב 01/01/2014 23:12הגב לתגובה זונחמד שאתה מטקבק כאן
- עטרה 01/01/2014 19:51הגב לתגובה זוחצי מאוכלוסית ישראל - גברים - רוצים, עמוק בליבם, לקחת את נשותיהם/ חברותיהם לסופ"ש רומנטי במדבר, בשק שינה, בתנאי שדה, בבית ספר שדה, באוהל. בדיוק בתפקיד הזה הביאו את בית ספר שדה לפרסומת. זה שנשים חולמות על צימר רומנטי וזה שגברים ונשים רואים שונה "סופ"ש רומנטי" - לא פוגע בבית ספר שדה. בפרסומת יש אפילו סוג של לגלוגון קל על הנשים הישראליות שלא מסוגלות לגלות רוח 'מילואמיניקית' בגרוש. פה ההפסד של בית ספר שדה ופה בדיוק חוסר היכולת שלו להבין שהוא היה לא רק מפסיד אלא מרוויח מהמהלך. פרסום חינם והציניות הקלה בטלה בששים מול העובדה שהוא היה רדום במוח הציבור הנרחב עשרות שנים. ואגב לא הרסו לי את הקשקוש השבועי כי עובדה שקשקשתי אותו למרות הכל.
- 9.דב 01/01/2014 17:09הגב לתגובה זויש אנשים, כמו עטרה בילר, שיעשו הכול כדי ששמם יתפרסם. להעביר ביקורת חסרת כל שחר ושנובעת מבורות, על החברה להגנת הטבע, מהארגונים החזקים והחשובים בישראל? למה לא, העיקר ששמה יופיע. כל הכבוד, עטרה, יצאת מה זה תותחית, רק חבל שאת לא מבינה כלום ממה שכתבת
- דובי 09/02/2014 18:44הגב לתגובה זודוב דוב היכן חופש הביטוי וחופש הפרסום , מה קרה הילד נעלב ואתה רץ לכסות על כל שטות שלו
- 8.אבא של... 01/01/2014 14:46הגב לתגובה זוהסרטון עלה על שרטון.
- 7.איזה עלובים אתם (ל"ת)פאתט 01/01/2014 14:29הגב לתגובה זו
- 6.שני 01/01/2014 14:15הגב לתגובה זואני בהלם מהתגובה העילגת של עטרה בילר.
- שאלה לשני 01/01/2014 14:47הגב לתגובה זומלבד קרטנות שמותר לכתוב גם בתף וגם בטיט. אנא הבהירי במה עילג מה שנכתב.
- מניה שוחד 28/03/2014 15:09מאחר ומדובר על הטייה של המילה "קרת"- להלן עיר.
- שלא לדבר על כך שטיט= חומר בניין וטי"ת = אות. (ל"ת)הרב פיינשמעקער 09/01/2014 06:50
- שרה 01/01/2014 16:45מנומקת וסדורה כמו תמיד
- 5.אייל 01/01/2014 13:56הגב לתגובה זומדגים היטב את אופי השדרה הניהולית הרווחת במדינתנו הקטנה. נעלב. אנשים שעבדו ימים כלילות, משרד פרסום שתכנן הכנסה ממדיה. נעלב.
- 4.בלה פחמן 01/01/2014 13:25הגב לתגובה זווגם מצליחה לחבר 2 קווים מקבילים
- 3.אבשלום 01/01/2014 12:36הגב לתגובה זוביצפר? קרטני? (מהמילה קרט) הרד-קור? אתרה היקרה, אותיות הם דבר חשוב. למדי לכתוב לפני שאת פורשת את דעותיך, האוויליות: מוסד או מותג, שמוצג בשמו המלא, לא אכסניה, לא מלון דרכים, אלא: בית ספר שדה של החברה להגנת הטבע, מוצג באופן נלעג וכמקום שאסור להיכנס אליו. ממש כמו עמוד הדעות באתר הזה.
- 2.מרקו 01/01/2014 12:06הגב לתגובה זו"בחרנו כחלק מהדיאלוג איתם להשהות את המשך השידורים". איזה דיאלוג, מה דיאלוג נהייתם שקספיר?
- 1.יורם 01/01/2014 11:28הגב לתגובה זוהבן אדם דפוק טוטאלית. סידר לו סביבה של פחדנים מסביבו. כך תראה החברה להגנת הטבע. דיקטטורה של סטאלין.
- יותר יורם מיורם 01/01/2014 20:14הגב לתגובה זובטח מאותם אלה שהועפו מהחברה להגנת הטבע בעקבות הסדר שעושים שם.
- כריש נדל"ן 01/01/2014 12:37הגב לתגובה זוהגנת הטבע חלשה= יותר בניה ופיתוח! אין מי שיפריע