הפלנרים מגיבים לטור של גינגי פרידמן: "אסטרטגיה טובה עושה פרסום מצוין"

סמנכ"ל האסט' של פובליסיס עונה לגינגי שקרא לפרסום ללא פלנרים: "לברוח 50 שנה לאחור זה נחמד, אבל יותר נחמד להתמודד עם מה שקורה עכשיו"
 | 

Creative without strategy is called 'art'. Creative with strategy is called 'advertising'. Jef I. Richards. - לפני שבוע פורסם כאן טור דעה עם הכותרת "מי צריך פלנר?", ובו הכותב טוען בעיקר שאנשי האסטרטגיה רק "מסרסים את היצירתיות" ומונעים בגופם "פרסום מבריק". זכותו.

יש לו רק טעות מרכזית אחת והיא מלכודת הסטריאוטיפ. הוא מתבסס על דעה קדומה מוטעית כשהוא מדמיין פלנר שיושב כל היום עם הראש למטה בתוך אמבטיה של מספרים ומחקרים. כמו שאולי בחדר ליד אפשר לדמיין את הארט והקופי עושים שורות, ובקומה למעלה אולי נדמיין את הבוס על הספה עם המזכירה שלו.

המציאות, מה לעשות, היא לא בדיוק כזאת, ואנשי האסטרטגיה מעבירים את היום בעיקר בדברים אחרים (לגבי הבוסים אנחנו לא מתחייבים..). מחקרים הם חלק קטן מארגז הכלים של הפלנר ב-2014, ארגז כלים שכל הזמן משתנה ומתעדכן כדי שכל בריף שאנחנו כותבים יהיה שונה ומעודכן יותר מהבריף שקדם לו.

זה נכון שאנשי אסטרטגיה מצטיינים יש כיום מעט בהשוואה לעבר. אבל הסיבה היא כנראה שהמשימות שלהם היום מורכבות יותר. להגדיר קהל יעד אחד ממוקד למכונית חדשה? משימה כמעט בלתי אפשרית. למצוא מסר שישכנע הורים לנסות תחליף חלב אחר? אין סיכוי. לבנות מותג שיהיה אמין, ומבדל, ורלוונטי, ובולט וגם פרימיום וגם עם מחיר הוגן! לא פשוט..אנשי קריאייטיב שצוללים לתוך הנהר הסוער הזה בלי אסטרטגיה שתחתור עבורם קדימה (ולא ברוורס) צפוי להיתקע בסלע או לטבוע. אצלנו לפחות, הם הראשונים לדעת ולבקש את זה.

האסטרטגיה נחוצה בפרסום בדיוק כמו שהיא נחוצה בפוליטיקה. בקרבות צבאיים. בעולם העסקים. במאבקי ספורט. אפילו בוועד הבית ואפילו בדייטים. לפעמים יש אנשים שמוציאים למקצוע הזה שם רע ולוקחים הרבה כסף בשביל אפס תמורה, אבל הם נמצאים בעיקר מחוץ למשרדי הפרסום.

לברוח 50 שנה אחורה כי אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדנו זה תמיד נחמד. אבל יותר נחמד דווקא להתמודד עם מה שקורה עכשיו, ואולי אפילו עם מה שיקרה עוד שנה-שנתיים, יותר מזה זה כבר מדע בדיוני. להפך, התחושה היא דווקא שאסטרטגיה זה חשוב אבל לא מספיק, התפקיד הגדול הבא שיצטרף לצוות הפרסום של העתיד עוד לא קיים ואנחנו עוד לא יודעים מהו.

יצירתיות היא המילה השחוקה ביותר אבל עדיין הרלוונטית ביותר עבור מי שעוסק בפרסום, ויצירתיות אינה מסתכמת רק בעבודת הארט, הקופי והמעצב. היא נכונה לגבי כל עובדי המשרד. אסטרטגיה טובה אינה מגיעה בקלות. נדרש הרבה מאמץ כדי להגיע לבריף אסטרטגי טוב, אבל כשמגיעים אליו הוא אינו מגביל את חופש היצירה של אנשי הקריאייטיב אלא להפך, הוא יודע להפוך את הכישרון האומנותי שלהם לפרסום מצוין.

כל הסתכלות אחרת על הסיטואציה היא תירוץ, תירוץ לזרוק את המצוקות שכולנו שותפים אליהן, על "שעיר לעזאזל" ולעשות לעצמנו הנחות. והנחות זה לחלשים.

הכותב הוא סמנכ''ל אסטרטגיה במשרד הפרסום פובליסיס



תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    איתי בונה, קללת הקריאיטיב (ל"ת)
    חגי 08/05/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מי זה הליצן הזה?
    פרסומאי 24/03/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פובליסיס זה סוס מת ועכשיו אני מבין למה
    סגור
  • 12.
    כתיבה מביכה (ל"ת)
    משה 13/03/2014 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    למה להגיב לגינגי
    למה 13/01/2014 21:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא ברמה שלו, הוא לא שווה את זה
    סגור
  • לא מכיר את גינגי
    סליחה 14/01/2014 20:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל מכיר את הרמה של בונה, יותר נכון את התת רמה שלו
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    גינגי אל תיקח את זה אישית
    איש 13/01/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדובר בעוד סמנכ"ל אסטרטגיה שמחפש נואשות חשיפה וחושב שהטור הזה יעזור לו למצוא עבודה חדשה (לא בפלנינג)
    סגור
  • 9.
    איתי בונה
    לכל המשמיצים 13/01/2014 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא פלנר בחסד, לא מכיר אותו אישית, אבל אומרים שהוא תותח-על? שמעתי שהבריפים שלומרימים להנחתה ושהוא עושה אחלנה אסטרטגיה, זה נכון?
    סגור
  • 8.
    כמה שטויות
    אבי 12/01/2014 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    "האסטרטגיה נחוצה בפרסום בדיוק כמו שהיא נחוצה בפוליטיקה. בקרבות צבאיים. בעולם העסקים. במאבקי ספורט" זה ציטוט מאנציקלופדיה?
    סגור
  • 7.
    מה?
    ג'חנון 12/01/2014 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כזאת כתיבה עדיף לנו בלי פלנינג..
    סגור
  • 6.
    יצירתיות והשורה התחתונה
    סיגל גפני דלל 11/01/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה לגמרי עם הכותב. פלנינג טהור סופר נחוץ דווקא אם רוצים שהיצירתיות גם תוביל לRoi פלנר טוב יכול לתת לקריאטיב פוקוס ולבחור בין כמה חלופות יצירתיות זו החוכמה שמשותפת לכל הצוות במטרה להוביל לקוח לא רק לפרסים אלא בעיקר לניצחונות שיווקים.
    סגור
  • 5.
    אהבתי את דבריך
    ת"אביבי 09/01/2014 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו... רציתי לדעת אם יש אפשרות לקבל מייל בשביל לשלוח לך קו"ח שלי... תודה מראש
    סגור
  • חביבי
    שמע 12/01/2014 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תדאג, אין לך הרבה תחרות, כולם בורחים מפובליסיס
    סגור
  • 4.
    הוא וודאי התכוון,מי צריך פלנרים גרועים,
    מ. שיווק 07/01/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שהענף בארצנו "התברך" בהם. אבל האמת גם הקריאטיב לא משהו אז קשה לדעת למה הפרסומות כה גרועות,האם בגלל הפלנר שלא הבין מה האסטרטגיה (מה זה אסטרטגיה בכלל?) או בגלל הקריאטיב הגרוע, נו טוב הלקוח אשם
    סגור
  • 3.
    לייק לאיתי!
    סוניה 07/01/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש אסטרטגיה מעולה. כל מילה בסלע! לא הטור הראשון של גינגי שכתובות שם שטויות.
    סגור
  • 2.
    נו באמת
    גונזו 07/01/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש משהו שתמיד ידעתם לעשות זה לספר על מה שאתם עושים, לעטוף הכל טוב טוב בערימת מילים ריקות שלא אומרות כלום. אתם המקצוע הכי מיותר בענף, אחרי סמנכ"ל פיתוח עסקי. אז תחסכו מאיתנו את הטיעונים הריקים שלכם ותנו לעבוד
    סגור
  • 1.
    בעד אסטרטגיה
    גינגי פרידמן 07/01/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתי מכובדי, תתפלא אבל אני מסכים איתך. כל מה שניסיתי להעלות לדיון זה את הסברה שפעמים רבות האסטרטגיה נמצאת בבטן של הקריאייטיב. ופעמים רבות היא מוצלחת ומפרה יותר מהבריף המשמים (לא תמיד ולא אצל כולם) המגיע מהפלנינג.
    סגור
  • "מסכים איתך, רק מדגיש שלא לגמרי מסכים איתך"
    אשדודי 07/01/2014 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מבקש סליחה, אבל לא חושב שיש לי על מה להתנצל" אלה ש...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות