מחוץ למכרז? דרורי שלומי מפיץ מצגת אסטרטגיה ל'כללית' - למרות שלא זומן

המשרד שלא עומד בתנאי הסף של 90 מיליון דולר פעילות לא עובר על כך בשתיקה ויוצא בקמפיין פרטי שכולל מודעה בעיתון, מיניסייט ועמוד פייסבוק שיפנה את הגולשים והקוראים למצגת אסטרטגיה מושקעת בת 21 דקות
 | 

בשבועות האחרונים ולאחר דחייה של חודשים רבים יצא המכרז על תקציב הפרסום של קופת חולים הכללית לדרכו. למכרז ששם על כף המאזניים תקציב של מיליוני שקלים חיכו משרדים רבים ומובילים בענף, אך רק לחלק קטן מהם ניתנה ההזדמנות להשתתף בו.

בכללית הציבו תנאי סף להתמודדות במכרז - לפיו יוזמנו להשתתף רק משרדים שמחזור הפעילות שלהם עמד בשנים האחרונות (בכל שנה) על 90 מיליון דולר ומעלה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. המשמעות היא שרק משרדים בודדים, והגדולים ביותר (לא כולל אלו שכבר מטפלים בתקציבי קופות חולים אחרות) יכולים להשתתף, ורבים נותרים בחוץ. אחד מאלו שלא קיבל את ההזדמנות הוא דרורי שלומי BBDO, אבל הוא החליט שלא לעבור על כך בשתיקה.

לאייס נודע כי משרד הפרסום יצא, החל מהיום (יום ה) בקמפיין פרסום עצמאי, שבו הוא מעלה את עניין המכרז הסגור של הכללית על סדר היום ומגיב לו בדרך מקורית משלו. המשרד יפרסם הערב (יום ה) מודעה בעיתון הכלכלי גלובס בזו הלשון: "אנחנו בדרורי שלומי מאמינים שתנאי סף במכרז זה לחלשים". עוד מציין המשרד במודעה: "מכרז הפרסום של כללית יצא לדרך. בלעדינו. החלטנו לעשות מעשה". בטקסט נוסף שמסביר את עמדת המשרד נכתב: "אנחנו מאמינים שמשרד פרסום צריך קודם כל להוכיח מחשבה יצירתית, תעוזה, נסיון עשיר וחשיבה אסטרטגית מבריקה ורק אז להוכיח שהיקף פעילות של 68 מיליון דולר הופך אותו למתמודד ראוי".

ומה המעשה שנעשה? לראשונה אי פעם בענף, המשרד משגר ומעלה לחופשי מצגת אסטרטגיה בת 21 דקות שבה עבודה יסודית ומעמיקה על המותג שירותי בריאות כללית. למעשה המשרד נהג כאחד המתמודדים במכרז והציג את תפיסתו ומשנתו לגבי הדרך שבה כללית צריכה לפעול בעתיד - זאת למרות שלא זומן להשתתף, וגם לא קיבל בריף מטעם הלקוח.



במודעה שיפרסם המשרד הוא כותב עוד: "זאת הסיבה שהחלטנו להציג בפניכם את מצגת האסטרטגיה שלנו עבור כללית. נכון, זה לא מקובל, נכון, אף אחד לא עשה את זה מעולם, ונכון, זאת מצגת אסטרטגיה ללא בריף, אבל יש בה הרבה חכמה, ניתוח מעמיק, ורעיונות שיווקיים שלדעתנו הצנועה מוכיחים שמקומנו במכרז הזה".

למודעה מצורף קוד QR שיאפשר לכל קורא לסרוק אותו באמצעות סמארטפון ולעבור לצפייה במצגת. המשרד יעלה גם במודעות פייסבוק מטורגטות לגורמים בעולם הפרסום והשיווק, מיניסייט ו עמוד פייסבוק לטובת המהלך. בנוסף שוקלים במשרד להעלות מודעות חוצות בסביבת מטה ההנהלה של קופת החולים הכללית.

המיניסייט שהקימו בדרורי שלומי לטובת המצגת האסטרטגית
המיניסייט שהקימו בדרורי שלומי לטובת המצגת האסטרטגית


המודעה שתעלה בעיתון
המודעה שתעלה בעיתון


את הפרזנטציה המושקעת מציג לירון שכטר, סמנכ"ל האסטרטגיה של המשרד, לשעבר ב-JWT. בין השאר עולות בה הצעות לפנות אל הצרכן פוסט המחאה החברתית, להקים חנות אפליקציות בריאות ועוד.

מעבר לעוד גימיק// התמונה הגדולה

כללית לא המציאה את הגלגל. תנאי הסף המגבילים שנקבעים לפי היקף פרסום הם דבר מקובל בענף הפרסום. מהלך שכזה מבטיח לה מספר קטן של משרדים, והמובילים שבהם, שייגשו להתמודד על המכרז שנחשב לאחד הגדולים בתעשייה. ההחלטה על זהות המנצח אינה קלה ולכן הקופה מקשיחה את התנאים כדי לזקק ולתעל אליה את הטובים ביותר.

עם זאת, המהלך של דרורי שלומי מספק חומר למחשבה. האם תנאים שכאלו מייצרים קאסטות בענף הפרסום? הכסף הגדול יישאר בידי העשירים והחזקים? המשרדים בסדר הגודל הבינוני (אך לא בהכרח בינוניים בעבודתם) יישארו בינוניים, ואין להם איך לנצח את זה? פרסום הוא תחום דינמי, צעיר ופורץ דרך. המוביליות היא ערך ראשון במעלה עבורו. מכרזים סגורים וקשיחים מדי משמרים את מעמדם של משרדים מסוימים ומשאירים אחרים, שיש להם לא מעט רעיונות חדשניים באמתחתם, מחוץ למשחק.

עניין נוסף ומפתיע הוא זהות המשרד - דרורי שלומי - שבחר שלא לשתוק ולעשות מעשה. המשרד שרבים בענף נוטים לתפוס כסולידי, שמרן ושקט, מראה פן חדש ומעניין באישיותו. ייתכן שהדם החדש שזורם בעורקי המשרד בדמות סמנכ"ל הקריאייטיב פילר, לשעבר במקאן אריקסון ולירון שכטר, סמנכ"ל האסטרטגיה, לשעבר ב-JWT הוא זה שמפיח בו חיים חדשים.

תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 39.
    בלי להתייחס למצגת עצמה התגובות פה פשוט דוחות
    רוני 17/01/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה לא שאף אחד מכם, עכברי המקלדת הזיז את התחת שלו ועשה עם עצמו משהו לפני שהעזתם לשפוך את כל הג'ורה המלוכלכת שלכם כאן. אבל דבר אחד טוב יצא לי מקריאת התגובות השחצניות, העלובות והקוטלות שלכם. אני בהחלט משתפר בזיהוי אפסים :) יום טוב ורק בריאות.
    סגור
  • 38.
    כרטיס הטבות? אפליקציות? נו באמת....זו הבשורה?
    טל 11/01/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי גם כך לא מפסיקים להפציץ אותנו ב"הטבות". אז יורידו לי 10 ש"ח להצגת ילדים? כאילו, מה, אני לא רוצה להוריד את הכולסטרול שלי או את רמת הסוכר בדם גם ככה? חסרות לנו "הטבות" לא חשובות? מפעל הפיס לדוגמא דוחף למנויים "הטבות" שמשתמשים באולי 10% מהם. אפליקציות? נראה לכם שיש לנו זמן לזה? או משום אפליקצייה מגניבולית אני אעשה את כל המעבר הזה ממכבי לכללית? הרעיון השלישי הוא סביר, אבל עדיין לא מניע לפעולה ולהזיז אותי ומשפחתי מקופה לקופה. היוזמה של "דרור שלומי" יפה. מגיע להם לגשת!!! ולא רק למדושנים השבעים. אבל ככה נראית מצגת ללא בריף. אני משוכנע ומבלי לראות את הבריף - הבעיה העיקרית של הכללית היא להניע משפחות לעבור אליהם. זו עדיין קופה "זקנה" עם תמהיל אנושי מבוגר שזקוק להצערה. אפליקציות ומועדון הטבות זניחות, זה חביב, אבל לא יעבירו אנשים מקופה לקופה. מה כן? כדי שלא אצא נותן עצות מהטריבונה? מה שכן יגרום לעבור מקופה לקופה זה טיפול כמה שאפשר קרוב ל TAYLOR MADE. הזמנות לשיחה אישית (של מתעניינים) עוד לפני שהמבוטח עובר ותפירת סל שירותים שיהלמו את צרכיו האישייים או המשפחתיים. אם ה"כללית" תוכל לשדרג ולהיטיב עם המבוטח של מכבי ובכך לשכנע אותו שאצלה יקבל יותר, ולו רק ברמת ההתאמה האישית ויחס שתואם לצרכיו הרפואיים, זה מה שיניע למעבר!!! הטבות ואפליקציות? לא יזיזו משפחה אחת לכיוון הכללית. הכותב הוא איש פרסום אבל לא מהמאגניבולים אלא מהפרקטיים. אשמח לתגובות מנומסות וענייניות: pros99@walla.com ובהצלחה לדרודי בכל מקרה. יוזמה ברוכה.
    סגור
  • 37.
    מצגת כל כך משעממת, הרגשתי שהפונט מדבר אלי
    ZZZzzz 10/01/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיפים בהעברת מצגת: 1) בדיחות בטוב טעם 2) קריצות וחיוכים 3) התלהבות ובלי קול מונוטוני 4) להציג אותה בצורה יצירתית ולא כעבודה בחטיבת ביניים. 5) מישהו אמר קריאיטייב?
    סגור
  • 36.
    כל הכבוד על המהלך היצירתי וההוצאה לפועל.מפתיע (ל"ת)
    מתרשם 10/01/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    לא יודע מי זה, אבל הוא מלחיץ אותי
    מלכישוע 10/01/2014 01:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיבה טובה לא לקחת אותם למכרז
    סגור
  • טען עוד
  • 34.
    הניתוח חכם, האיש מבריק. (בדוק.) (ל"ת)
    מעריץ טרי. 09/01/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    לירון שכטר תעשה לי ילד! (ל"ת)
    לו.לי. 09/01/2014 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    עזבו את הכללית, אחלה מהלך לשיווק עצמי!
    הילה 09/01/2014 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך מקסים שמראה את יכולות המשרד, בעיקר חשיבה מקורית ואומץ. כל הכבוד לירון שכטר!
    סגור
  • 31.
    טעיתם דרורי.קריאייטיב זה שם המשחק.כנסו:
    בקר אויר 09/01/2014 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לקשקש על אסטרגיה מבולבלת ונתונה לויכוח,היה מיטיב דרורי שלומי אם היה משקיע את הזמן ומציע פתרון קריאטיבי מבריק שהיה משאיר את האנשי שרותי בריאות פעורי פה וגורם להם לחשוב עליו שוב ושוב.במקום זה הם קיבלו ים של בלה בלה שמסתמך על נתונים אקראיים שהמשרד קושש מכל מיני מקורות ואכסיומות מבלי לקבל את הנתונים הבסיסיים מהלקוח הפוטנציאלי וכל זה ארוז ע"י מצגת משעממת שאפילו כתובה כמו עבודת גמר של כתה ח' ומוגשת ע"י פרזנטור משעמם.היוזמה ראוייה לשבח.הביצוע טעון שיפור.אולי בפעם הבאה...
    סגור
  • צודק מאה אחוז (ל"ת)
    אנונימי 09/01/2014 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    כל הכבוד על הביצים
    כל הענף 09/01/2014 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סחטיין!!! הלפחות שני רעיונות מצויינים במצגת. למרות שזה באמת לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא המסר וזה עובר פה בצורה הכי ברורה שיש.
    סגור
  • 29.
    מהלך כזה גדול לא יכלתם להשקיע בסקר עדכני?!
    דיוק 09/01/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שהמהלך יצירתי התוצא קצת פחות 1 . סקרים לניתוח מלפני שנתיים 2. פתרונות אסטרטגים בעייתיים מאוד ליישום זה טוב אבל כנראה לא מצויין
    סגור
  • 28.
    תודה לכם דרורי שלומי
    גוגל 09/01/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פטרתם אותנו עכשיו משלב האסטרטגיה. אפשר לגשת ישר לשלב הקריאייטיב
    סגור
  • 27.
    גול עצמי
    בתחום 09/01/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרודי הרעיון גדול הביצוע בזיון
    סגור
  • מצגת של אויבר חוכם - לא פוגע (ל"ת)
    אנונימי 09/01/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    לכו על ההצעות של שלומי (ל"ת)
    מכבי 09/01/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    איזו טעות. פתרונות זניחים שרק מוכיחים שטוב של
    שיבא 09/01/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לאכול רק לכללית את הראש אכל את הראש לכווווולנווו.
    סגור
  • אמת. אכל ראש (ל"ת)
    אנונימי 09/01/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    יפה מאד.
    נטע 09/01/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם המצגת טובה וגם אם לא - יש פה אמירה שהיא יותר חזקה מכל לקוח או משרד פרסום.
    סגור
  • 23.
    מצגת שטחית ולא פוגעת
    שלום עליכם 09/01/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוך הכרת התחום של קופות החולים, מבפנים, קשה לי להאמין שמישהו כאן טרח לדבר עם רופאים ומנהלי מרפאות, או לקרוא מחקרים של ביטוח לאומי והלמ״ס , או לעשות קבוצת מיקוד עם חולים (הצרכן הסופי).
    סגור
  • 22.
    מהיום תנאי הסף לבריף: וידאו תמצית אסטרטגית.
    גוססים בשוק של קצבים 09/01/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרדי הפרסום מרגילים את הלקוחות בכל מהלך "מבריק" להרוג אותם עוד יותר. במקום לשמור על הכבוד המקצועי (והכלכלי: ניתוחים אסטרטגיים מקצועיים שווים ובצדק ים של כסף) מרגילים את הלקוח שאין רף שהוא נמוך מדי. באמת עדיף מכרזי ביזיון עם מיליון מתחרים? תמשיכו. תענוג. ממילא הזוכים כבר סגורים.
    סגור
  • 21.
    ואחרי שהתלהבנו מהמהלך...האסטרטגיה חובבנית
    אנונימי 09/01/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הניתוח שגוי - כללית עשו קפיצת מדרגה עצומה בפרמטר של הכי טובה למשפחה. הם התחילו בנחיתות איומה מול מכבי. שוויון זה הישג ההצעות מתעלמות מהחיים במציאות - 2 מתוך 3 רעיונות אינם ישימים בוודאות. ורעיון האפליקציות בנאלי המציג לא כריזמטי ולא פרזנטור
    סגור
  • 20.
    לירון אתה מלך!!! מהלך מבריק! (ל"ת)
    אוה 09/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    חבל רק שעשיתם את העבודה לשאר המתמודדים
    מישו 09/01/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקחו עכשיו את הניתוח האסטרטגי שלכם
    סגור
  • ממש לא. לא משהו וזה בלשון המעטה (ל"ת)
    אנונימי 09/01/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר
    מנהל שצריך לשכפל 09/01/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר
    סגור
  • 17.
    פרפורים אחרונים לפני שנמכרים...!?
    דודו 09/01/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצגת חביבה אבל למה עכשיו? האם ככה לירון חושב שהוא יבטיח את המשך העסקתו ב - Y&R? הרבה אומץ והשקעה.... נקווה /שיעזור!
    סגור
  • 16.
    איזה מעפן
    לירן 09/01/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הם עושים מהלך כזה לפחות היו מציגים קריאייטיב פורץ דרך. זה חסר כריזמה, חסר מעוף ולעזאזל בזבזתם לי 2 דקות מהחיים מהלסתכל על הזבל הזה
    סגור
  • 15.
    שאפו
    שחר דמרי 09/01/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד!! במהלך הזה אתם כבר ניצחתם
    סגור
  • 14.
    גאוני.. סחתיין על המשרד! (ל"ת)
    טליה 09/01/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אחלה מהלך (ל"ת)
    ענת 09/01/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מהלך מבריק
    אסטרטג 09/01/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד - לא לעצם המצגת, שגם היא איכותית ומושקעת כשלעצמה אלה למהלך הפרסומי של המשרד. אהבתי כאן הכל את הכרטיס בריא, את חממת הסטארטאפ, את השקיפות - הבעיות הן, כרטיס בריאות כבר הוצע בזמנו לקופה, חממת סטרטאפ זה אאוט דר לא במרחבים שהקופה שולטת, אבל היא תשמח אם דרורי שלומי תפתח אחת כזו וכשהעסק יבשיל לשקול אולי לקחת על דברים שימצאו חן בעיניה בעלות. חוסר השקיפות יטופל בכל מקרה בחודשים הקרובים בהוראת הממונה על הביטוח. מחכים לפרזנטציה הבאה שלכם, יש עוד רעיונות ?
    סגור
  • 11.
    וואו, גופן דוד בכחול על רקע לבן...איזו השקעה!
    ארט פלצן ממשרד גדול 09/01/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהכל כל כך מכוער, קשה להתעניין בתוכן. אם אתם רוצים לשחק עם הגדולים, תתחילו להשקיע בפרטים הקטנים.
    סגור
  • איזה שטויות
    לקוח 09/01/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה דרורי מציגים את כל מצגות האסטרטגיה שלהם. הפואנטה היא שיתרכזו במהות ובתוכן ולא בקישוטים ובקשקושים. יעשו טוב המשרדים הגדולים אם יעשו אותו דבר.
    סגור
  • לפיכך צריך להוריד את ה"קישוטים" גם מהקמפיין.
    למה רק מהאסטרטגיה? 09/01/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה יתרכזו במהות. לא ככה? עוד רעיון "מבריק" של יורם דרורי.
    סגור
  • חחחח... תירוץ של ילדה מכוערת (ל"ת)
    יניב המגניב 09/01/2014 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ליניב הלא מגניב, תלמד לפרגן (ל"ת)
    אחת שיודעת 09/01/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    טליה 09/01/2014 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיון גדול, משרד מדהים כללית רק הפסידו
    סגור
  • 9.
    טיפ לבחור השמנמן. תפסיק לזוז בפרזנטציות (ל"ת)
    אליק 09/01/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אלופים. לראות וללמוד. (ל"ת)
    אני 09/01/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    המצגת
    נו באמת 09/01/2014 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו העיצוב שלה נראה כאילו הקלידו אותה בפאור פוניט. זו בושה.
    סגור
  • 6.
    שאפו שאפו שאפו
    ע 09/01/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד!
    סגור
  • 5.
    חבר'ה - זו מצגת מטרחנת, לא חכמה ולא סקסית (ל"ת)
    דויד וויה 09/01/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד על הביצים וההשקעה
    WHATS YOUR POO 09/01/2014 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כללית תלמדו, זה משרד שיתייחס אליכם בריספקט.
    סגור
  • (ל"ת)
    Telling you? 09/01/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גאונים!!!!!
    רוני 09/01/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך מבריק ומלא פאן יותר כאלה בבקשה!!!
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד תותחים (ל"ת)
    יוסי 09/01/2014 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי אכל את לירון שכטר?
    ברבאבא 09/01/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור תפח למימדי ענק
    סגור
  • הנאנסת 09/01/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיון השכל שלא נחסך מאיתנו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות