מחוץ למכרז? דרורי שלומי מפיץ מצגת אסטרטגיה ל'כללית' - למרות שלא זומן
בשבועות האחרונים ולאחר דחייה של חודשים רבים יצא המכרז על תקציב הפרסום של קופת חולים הכללית לדרכו. למכרז ששם על כף המאזניים תקציב של מיליוני שקלים חיכו משרדים רבים ומובילים בענף, אך רק לחלק קטן מהם ניתנה ההזדמנות להשתתף בו.
בכללית הציבו תנאי סף להתמודדות במכרז - לפיו יוזמנו להשתתף רק משרדים שמחזור הפעילות שלהם עמד בשנים האחרונות (בכל שנה) על 90 מיליון דולר ומעלה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. המשמעות היא שרק משרדים בודדים, והגדולים ביותר (לא כולל אלו שכבר מטפלים בתקציבי קופות חולים אחרות) יכולים להשתתף, ורבים נותרים בחוץ. אחד מאלו שלא קיבל את ההזדמנות הוא דרורי שלומי BBDO, אבל הוא החליט שלא לעבור על כך בשתיקה.
לאייס נודע כי משרד הפרסום יצא, החל מהיום (יום ה) בקמפיין פרסום עצמאי, שבו הוא מעלה את עניין המכרז הסגור של הכללית על סדר היום ומגיב לו בדרך מקורית משלו. המשרד יפרסם הערב (יום ה) מודעה בעיתון הכלכלי גלובס בזו הלשון: "אנחנו בדרורי שלומי מאמינים שתנאי סף במכרז זה לחלשים". עוד מציין המשרד במודעה: "מכרז הפרסום של כללית יצא לדרך. בלעדינו. החלטנו לעשות מעשה". בטקסט נוסף שמסביר את עמדת המשרד נכתב: "אנחנו מאמינים שמשרד פרסום צריך קודם כל להוכיח מחשבה יצירתית, תעוזה, נסיון עשיר וחשיבה אסטרטגית מבריקה ורק אז להוכיח שהיקף פעילות של 68 מיליון דולר הופך אותו למתמודד ראוי".
ומה המעשה שנעשה? לראשונה אי פעם בענף, המשרד משגר ומעלה לחופשי מצגת אסטרטגיה בת 21 דקות שבה עבודה יסודית ומעמיקה על המותג שירותי בריאות כללית. למעשה המשרד נהג כאחד המתמודדים במכרז והציג את תפיסתו ומשנתו לגבי הדרך שבה כללית צריכה לפעול בעתיד - זאת למרות שלא זומן להשתתף, וגם לא קיבל בריף מטעם הלקוח.
במודעה שיפרסם המשרד הוא כותב עוד: "זאת הסיבה שהחלטנו להציג בפניכם את מצגת האסטרטגיה שלנו עבור כללית. נכון, זה לא מקובל, נכון, אף אחד לא עשה את זה מעולם, ונכון, זאת מצגת אסטרטגיה ללא בריף, אבל יש בה הרבה חכמה, ניתוח מעמיק, ורעיונות שיווקיים שלדעתנו הצנועה מוכיחים שמקומנו במכרז הזה".
למודעה מצורף קוד QR שיאפשר לכל קורא לסרוק אותו באמצעות סמארטפון ולעבור לצפייה במצגת. המשרד יעלה גם במודעות פייסבוק מטורגטות לגורמים בעולם הפרסום והשיווק, מיניסייט ו עמוד פייסבוק לטובת המהלך. בנוסף שוקלים במשרד להעלות מודעות חוצות בסביבת מטה ההנהלה של קופת החולים הכללית.
את הפרזנטציה המושקעת מציג לירון שכטר, סמנכ"ל האסטרטגיה של המשרד, לשעבר ב-JWT. בין השאר עולות בה הצעות לפנות אל הצרכן פוסט המחאה החברתית, להקים חנות אפליקציות בריאות ועוד.
מעבר לעוד גימיק// התמונה הגדולה
כללית לא המציאה את הגלגל. תנאי הסף המגבילים שנקבעים לפי היקף פרסום הם דבר מקובל בענף הפרסום. מהלך שכזה מבטיח לה מספר קטן של משרדים, והמובילים שבהם, שייגשו להתמודד על המכרז שנחשב לאחד הגדולים בתעשייה. ההחלטה על זהות המנצח אינה קלה ולכן הקופה מקשיחה את התנאים כדי לזקק ולתעל אליה את הטובים ביותר.
עם זאת, המהלך של דרורי שלומי מספק חומר למחשבה. האם תנאים שכאלו מייצרים קאסטות בענף הפרסום? הכסף הגדול יישאר בידי העשירים והחזקים? המשרדים בסדר הגודל הבינוני (אך לא בהכרח בינוניים בעבודתם) יישארו בינוניים, ואין להם איך לנצח את זה? פרסום הוא תחום דינמי, צעיר ופורץ דרך. המוביליות היא ערך ראשון במעלה עבורו. מכרזים סגורים וקשיחים מדי משמרים את מעמדם של משרדים מסוימים ומשאירים אחרים, שיש להם לא מעט רעיונות חדשניים באמתחתם, מחוץ למשחק.
עניין נוסף ומפתיע הוא זהות המשרד - דרורי שלומי - שבחר שלא לשתוק ולעשות מעשה. המשרד שרבים בענף נוטים לתפוס כסולידי, שמרן ושקט, מראה פן חדש ומעניין באישיותו. ייתכן שהדם החדש שזורם בעורקי המשרד בדמות סמנכ"ל הקריאייטיב פילר, לשעבר במקאן אריקסון ולירון שכטר, סמנכ"ל האסטרטגיה, לשעבר ב-JWT הוא זה שמפיח בו חיים חדשים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
39.בלי להתייחס למצגת עצמה התגובות פה פשוט דוחותרוני 17/01/2014 19:24הגב לתגובה זו0 0וזה לא שאף אחד מכם, עכברי המקלדת הזיז את התחת שלו ועשה עם עצמו משהו לפני שהעזתם לשפוך את כל הג'ורה המלוכלכת שלכם כאן. אבל דבר אחד טוב יצא לי מקריאת התגובות השחצניות, העלובות והקוטלות שלכם. אני בהחלט משתפר בזיהוי אפסים :) יום טוב ורק בריאות.סגור
-
38.כרטיס הטבות? אפליקציות? נו באמת....זו הבשורה?טל 11/01/2014 14:24הגב לתגובה זו0 0הרי גם כך לא מפסיקים להפציץ אותנו ב"הטבות". אז יורידו לי 10 ש"ח להצגת ילדים? כאילו, מה, אני לא רוצה להוריד את הכולסטרול שלי או את רמת הסוכר בדם גם ככה? חסרות לנו "הטבות" לא חשובות? מפעל הפיס לדוגמא דוחף למנויים "הטבות" שמשתמשים באולי 10% מהם. אפליקציות? נראה לכם שיש לנו זמן לזה? או משום אפליקצייה מגניבולית אני אעשה את כל המעבר הזה ממכבי לכללית? הרעיון השלישי הוא סביר, אבל עדיין לא מניע לפעולה ולהזיז אותי ומשפחתי מקופה לקופה. היוזמה של "דרור שלומי" יפה. מגיע להם לגשת!!! ולא רק למדושנים השבעים. אבל ככה נראית מצגת ללא בריף. אני משוכנע ומבלי לראות את הבריף - הבעיה העיקרית של הכללית היא להניע משפחות לעבור אליהם. זו עדיין קופה "זקנה" עם תמהיל אנושי מבוגר שזקוק להצערה. אפליקציות ומועדון הטבות זניחות, זה חביב, אבל לא יעבירו אנשים מקופה לקופה. מה כן? כדי שלא אצא נותן עצות מהטריבונה? מה שכן יגרום לעבור מקופה לקופה זה טיפול כמה שאפשר קרוב ל TAYLOR MADE. הזמנות לשיחה אישית (של מתעניינים) עוד לפני שהמבוטח עובר ותפירת סל שירותים שיהלמו את צרכיו האישייים או המשפחתיים. אם ה"כללית" תוכל לשדרג ולהיטיב עם המבוטח של מכבי ובכך לשכנע אותו שאצלה יקבל יותר, ולו רק ברמת ההתאמה האישית ויחס שתואם לצרכיו הרפואיים, זה מה שיניע למעבר!!! הטבות ואפליקציות? לא יזיזו משפחה אחת לכיוון הכללית. הכותב הוא איש פרסום אבל לא מהמאגניבולים אלא מהפרקטיים. אשמח לתגובות מנומסות וענייניות: pros99@walla.com ובהצלחה לדרודי בכל מקרה. יוזמה ברוכה.סגור
-
37.מצגת כל כך משעממת, הרגשתי שהפונט מדבר אליZZZzzz 10/01/2014 11:06הגב לתגובה זו0 0טיפים בהעברת מצגת: 1) בדיחות בטוב טעם 2) קריצות וחיוכים 3) התלהבות ובלי קול מונוטוני 4) להציג אותה בצורה יצירתית ולא כעבודה בחטיבת ביניים. 5) מישהו אמר קריאיטייב?סגור
-
36.כל הכבוד על המהלך היצירתי וההוצאה לפועל.מפתיע (ל"ת)מתרשם 10/01/2014 09:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
35.לא יודע מי זה, אבל הוא מלחיץ אותימלכישוע 10/01/2014 01:00הגב לתגובה זו0 0סיבה טובה לא לקחת אותם למכרזסגור
- טען עוד
-
34.הניתוח חכם, האיש מבריק. (בדוק.) (ל"ת)מעריץ טרי. 09/01/2014 23:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
33.לירון שכטר תעשה לי ילד! (ל"ת)לו.לי. 09/01/2014 19:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
32.עזבו את הכללית, אחלה מהלך לשיווק עצמי!הילה 09/01/2014 19:10הגב לתגובה זו0 0מהלך מקסים שמראה את יכולות המשרד, בעיקר חשיבה מקורית ואומץ. כל הכבוד לירון שכטר!סגור
-
31.טעיתם דרורי.קריאייטיב זה שם המשחק.כנסו:בקר אויר 09/01/2014 18:40הגב לתגובה זו0 0במקום לקשקש על אסטרגיה מבולבלת ונתונה לויכוח,היה מיטיב דרורי שלומי אם היה משקיע את הזמן ומציע פתרון קריאטיבי מבריק שהיה משאיר את האנשי שרותי בריאות פעורי פה וגורם להם לחשוב עליו שוב ושוב.במקום זה הם קיבלו ים של בלה בלה שמסתמך על נתונים אקראיים שהמשרד קושש מכל מיני מקורות ואכסיומות מבלי לקבל את הנתונים הבסיסיים מהלקוח הפוטנציאלי וכל זה ארוז ע"י מצגת משעממת שאפילו כתובה כמו עבודת גמר של כתה ח' ומוגשת ע"י פרזנטור משעמם.היוזמה ראוייה לשבח.הביצוע טעון שיפור.אולי בפעם הבאה...סגור
-
צודק מאה אחוז (ל"ת)אנונימי 09/01/2014 19:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
30.כל הכבוד על הביציםכל הענף 09/01/2014 17:55הגב לתגובה זו0 0סחטיין!!! הלפחות שני רעיונות מצויינים במצגת. למרות שזה באמת לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא המסר וזה עובר פה בצורה הכי ברורה שיש.סגור
-
29.מהלך כזה גדול לא יכלתם להשקיע בסקר עדכני?!דיוק 09/01/2014 17:31הגב לתגובה זו0 0אין ספק שהמהלך יצירתי התוצא קצת פחות 1 . סקרים לניתוח מלפני שנתיים 2. פתרונות אסטרטגים בעייתיים מאוד ליישום זה טוב אבל כנראה לא מצוייןסגור
-
28.תודה לכם דרורי שלומיגוגל 09/01/2014 17:10הגב לתגובה זו0 0פטרתם אותנו עכשיו משלב האסטרטגיה. אפשר לגשת ישר לשלב הקריאייטיבסגור
-
27.גול עצמיבתחום 09/01/2014 16:34הגב לתגובה זו0 0דרודי הרעיון גדול הביצוע בזיוןסגור
-
מצגת של אויבר חוכם - לא פוגע (ל"ת)אנונימי 09/01/2014 16:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.לכו על ההצעות של שלומי (ל"ת)מכבי 09/01/2014 16:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.איזו טעות. פתרונות זניחים שרק מוכיחים שטוב שלשיבא 09/01/2014 15:27הגב לתגובה זו0 0במקום לאכול רק לכללית את הראש אכל את הראש לכווווולנווו.סגור
-
אמת. אכל ראש (ל"ת)אנונימי 09/01/2014 16:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.יפה מאד.נטע 09/01/2014 15:23הגב לתגובה זו0 0גם אם המצגת טובה וגם אם לא - יש פה אמירה שהיא יותר חזקה מכל לקוח או משרד פרסום.סגור
-
23.מצגת שטחית ולא פוגעתשלום עליכם 09/01/2014 14:45הגב לתגובה זו0 0מתוך הכרת התחום של קופות החולים, מבפנים, קשה לי להאמין שמישהו כאן טרח לדבר עם רופאים ומנהלי מרפאות, או לקרוא מחקרים של ביטוח לאומי והלמ״ס , או לעשות קבוצת מיקוד עם חולים (הצרכן הסופי).סגור
-
22.מהיום תנאי הסף לבריף: וידאו תמצית אסטרטגית.גוססים בשוק של קצבים 09/01/2014 14:29הגב לתגובה זו0 0משרדי הפרסום מרגילים את הלקוחות בכל מהלך "מבריק" להרוג אותם עוד יותר. במקום לשמור על הכבוד המקצועי (והכלכלי: ניתוחים אסטרטגיים מקצועיים שווים ובצדק ים של כסף) מרגילים את הלקוח שאין רף שהוא נמוך מדי. באמת עדיף מכרזי ביזיון עם מיליון מתחרים? תמשיכו. תענוג. ממילא הזוכים כבר סגורים.סגור
-
21.ואחרי שהתלהבנו מהמהלך...האסטרטגיה חובבניתאנונימי 09/01/2014 14:23הגב לתגובה זו0 0הניתוח שגוי - כללית עשו קפיצת מדרגה עצומה בפרמטר של הכי טובה למשפחה. הם התחילו בנחיתות איומה מול מכבי. שוויון זה הישג ההצעות מתעלמות מהחיים במציאות - 2 מתוך 3 רעיונות אינם ישימים בוודאות. ורעיון האפליקציות בנאלי המציג לא כריזמטי ולא פרזנטורסגור
-
20.לירון אתה מלך!!! מהלך מבריק! (ל"ת)אוה 09/01/2014 13:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.חבל רק שעשיתם את העבודה לשאר המתמודדיםמישו 09/01/2014 13:28הגב לתגובה זו0 0שיקחו עכשיו את הניתוח האסטרטגי שלכםסגור
-
ממש לא. לא משהו וזה בלשון המעטה (ל"ת)אנונימי 09/01/2014 14:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילרמנהל שצריך לשכפל 09/01/2014 13:05הגב לתגובה זו0 0שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילרסגור
-
17.פרפורים אחרונים לפני שנמכרים...!?דודו 09/01/2014 13:00הגב לתגובה זו0 0מצגת חביבה אבל למה עכשיו? האם ככה לירון חושב שהוא יבטיח את המשך העסקתו ב - Y&R? הרבה אומץ והשקעה.... נקווה /שיעזור!סגור
-
16.איזה מעפןלירן 09/01/2014 12:43הגב לתגובה זו0 0אם הם עושים מהלך כזה לפחות היו מציגים קריאייטיב פורץ דרך. זה חסר כריזמה, חסר מעוף ולעזאזל בזבזתם לי 2 דקות מהחיים מהלסתכל על הזבל הזהסגור
-
15.שאפושחר דמרי 09/01/2014 12:18הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד!! במהלך הזה אתם כבר ניצחתםסגור
-
14.גאוני.. סחתיין על המשרד! (ל"ת)טליה 09/01/2014 12:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.אחלה מהלך (ל"ת)ענת 09/01/2014 11:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.מהלך מבריקאסטרטג 09/01/2014 11:55הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד - לא לעצם המצגת, שגם היא איכותית ומושקעת כשלעצמה אלה למהלך הפרסומי של המשרד. אהבתי כאן הכל את הכרטיס בריא, את חממת הסטארטאפ, את השקיפות - הבעיות הן, כרטיס בריאות כבר הוצע בזמנו לקופה, חממת סטרטאפ זה אאוט דר לא במרחבים שהקופה שולטת, אבל היא תשמח אם דרורי שלומי תפתח אחת כזו וכשהעסק יבשיל לשקול אולי לקחת על דברים שימצאו חן בעיניה בעלות. חוסר השקיפות יטופל בכל מקרה בחודשים הקרובים בהוראת הממונה על הביטוח. מחכים לפרזנטציה הבאה שלכם, יש עוד רעיונות ?סגור
-
11.וואו, גופן דוד בכחול על רקע לבן...איזו השקעה!ארט פלצן ממשרד גדול 09/01/2014 11:55הגב לתגובה זו0 0כשהכל כל כך מכוער, קשה להתעניין בתוכן. אם אתם רוצים לשחק עם הגדולים, תתחילו להשקיע בפרטים הקטנים.סגור
-
איזה שטויותלקוח 09/01/2014 13:14הגב לתגובה זו0 0ככה דרורי מציגים את כל מצגות האסטרטגיה שלהם. הפואנטה היא שיתרכזו במהות ובתוכן ולא בקישוטים ובקשקושים. יעשו טוב המשרדים הגדולים אם יעשו אותו דבר.סגור
-
לפיכך צריך להוריד את ה"קישוטים" גם מהקמפיין.למה רק מהאסטרטגיה? 09/01/2014 15:23הגב לתגובה זו0 0ככה יתרכזו במהות. לא ככה? עוד רעיון "מבריק" של יורם דרורי.סגור
-
חחחח... תירוץ של ילדה מכוערת (ל"ת)יניב המגניב 09/01/2014 13:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ליניב הלא מגניב, תלמד לפרגן (ל"ת)אחת שיודעת 09/01/2014 14:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.טליה 09/01/2014 11:44הגב לתגובה זו0 0רעיון גדול, משרד מדהים כללית רק הפסידוסגור
-
9.טיפ לבחור השמנמן. תפסיק לזוז בפרזנטציות (ל"ת)אליק 09/01/2014 11:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אלופים. לראות וללמוד. (ל"ת)אני 09/01/2014 11:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.המצגתנו באמת 09/01/2014 11:25הגב לתגובה זו0 0אפילו העיצוב שלה נראה כאילו הקלידו אותה בפאור פוניט. זו בושה.סגור
-
6.שאפו שאפו שאפוע 09/01/2014 11:21הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד!סגור
-
5.חבר'ה - זו מצגת מטרחנת, לא חכמה ולא סקסית (ל"ת)דויד וויה 09/01/2014 11:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כל הכבוד על הביצים וההשקעהWHATS YOUR POO 09/01/2014 11:13הגב לתגובה זו0 0כללית תלמדו, זה משרד שיתייחס אליכם בריספקט.סגור
-
(ל"ת)Telling you? 09/01/2014 11:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.גאונים!!!!!רוני 09/01/2014 11:10הגב לתגובה זו0 0מהלך מבריק ומלא פאן יותר כאלה בבקשה!!!סגור
-
2.כל הכבוד תותחים (ל"ת)יוסי 09/01/2014 10:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מי אכל את לירון שכטר?ברבאבא 09/01/2014 10:41הגב לתגובה זו0 0הבחור תפח למימדי ענקסגור
-
הנאנסת 09/01/2014 15:45הגב לתגובה זו0 0זיון השכל שלא נחסך מאיתנוסגור