היח"צנים עוקפים את איגוד הדוברות - מקימים גוף חלופי

רני רהב סידר טיימינג מושלם להכרזה על הקמת "הלשכה" - גוף ייצוגי למשרדי יח"צ, דוברות ודיגיטל, שזוכה לברכת כ-80% מהמשרדים הגדולים. המייסדים הם גילי כהן, זאב ינאי ואורי רודריגז-גרסיא. ומה אומרים באיגוד הוותיק?

ענף יחסי הציבור שעלה לכותרות בעת האחרונה בעקבות פרשת רני רהב - שרון שפורר, ייכנס בקרוב לעידן חדש, עם הקמתו של גוף בשם לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה ששם לעצמו למטרה - להחליף את איגוד הדוברות ויחסי הציבור הקיים כיום. הגוף החדש נוסד על ידי גילי כהן, זאב ינאי ואורי רודריגז-גרסיא, שישמש כמנכ"ל האיגוד.

הקמתו של האיגוד החדש נעשתה מאחורי הקלעים במהלך החודשים האחרונים. פניות של מייסדיו למשרדי היח"צ המובילים בשוק נענו בחיוב, כאשר למעלה מ-80% מהמשרדים הגדולים בענף הביעו את תמיכתם.

לדברי המייסדים, "הקמת האיגוד החדש, מגיעה לאחר שבשנים האחרונות חשו רבים בענף כי האיגוד הקיים לא תורם תרומה משמעותית לענף המתפתח ביותר בתחום התקשורת בשנים האחרונות".

המייסדים טוענים כי "לשכת יועצי התקשורת והדיגיטל שמה לה למטרה להרים את קרנו של הענף בישראל, ליצור סביבה מקצועית ליועצי התקשורת והדיגיטל, ליזום כנסים, תחרויות והשתלמויות מקצועיות לענף, להסדיר את היחסים בין העיתונאים והעיתונים לענף היח"צ והדיגיטל, בכדי להמשיך ולפתח את תחום יחסי הציבור והתקשורת הדיגיטלית בישראל".

כאמור, מייסדי 'לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה', הם זאב ינאי, מנכ״ל שותף בשטרן אריאלי & ינאי ומייסד קהילת יועצי התקשורת והדיגיטל הגדולה בארץ PRguru; גילי כהן, מנכ"ל ושותף משרד יחסי הציבור גיל-עד תדמיות; ואורי רודריגז-גרסיא, עיתונאי שערך בעברו את 'נתח שוק' בגלובס ואת אתר אייס, ובשנים האחרונות משמש כיועץ תקשורת ושיווק עצמאי, שישמש כמנכ"ל האיגוד.

יעבוד במתכונת של תאים מקצועיים

האיגוד החדש אמור לייצג לא רק את גופי היח"צ ויועצי התקשורת, אלא גופים מתחום הדיגיטל והניו מדיה כדוגמת 'ריפרש' של אדם שוב ו'דיבור' של דנה קול אשר הביעו את הסכמתם לקחת בו חלק.

מצטערף לאיגוד החדש. אייל ארד (יח"צ)
מצטערף לאיגוד החדש. אייל ארד (יח"צ)

מצטערף לאיגוד החדש. אייל ארד (יח"צ)

כפי שצוין, מרבית המשרדים בענף יחסי הציבור והניו מדיה הביעו את תמיכתם בהקמת הלשכה החדשה, וחלקם אף הביעו נכונות לשמש כחברי הנהלה האיגוד. בין המשרדים, הדוברים וחברות הניו מדיה ניתן למנות את: עמירם פליישר, בן חורין אלכסנדרוביץ', יוניק, G Group, ריפרש, ארד תקשורת, שרף תקשורת, דני לוי תקשורת, אלונה אריאלי-להב (סמנכ"ל תקשורת תנובה), דבי תקשורת ורבים נוספים.

במקביל לתחילת פעילותו הרשמית יקיים האיגוד החדש בחירות פנימיות כדי למנות גוף מנהל. בימים אלה מתגבשת רשימת חברי ההנהלה של הלשכה, שתורכב מנציגי המשרדים הותיקים, הדור החדש, דוברים ונציגים מחברות תוכן ודיגיטל. בדומה ללשכות אחרות, הלשכה תהיה מורכבת ממספר תאים מקצועיים של: יחסי ציבור, דוברות, ניו מדיה ופרילנסרים. התאים ייצרו פעילות מקצועית ייחודית לתתי הענפים בתחום, וייצגו את עמיתיהם מהתחום בהנהלת האיגוד. בשונה מהאיגוד הישן, החברים בתאים ובהנהלה יגיעו אך ורק ממשרדים וגופים מובילים שפעילים בימים אלה בענף.

האיגוד נרשם כעמותה אצל רשם העמותות. משרד עורכי הדין של גדעון פישר מלווה את הלשכה כיועץ משפטי וכאחראי על תחום הרגולציה. מנכ"ל חברת יפעת, מני אברהמי, הודיע כי החברה תתמוך בלשכת יועצי התקשורת והניו מדיה.

זאב ינאי וגילי כהן: "האיגוד כבר לא מייצג אותנו"

גילי כהן: "כנציג אחד המשרדים הצומחים ביותר בענף, אני חש כבר זמן רב כי האיגוד הקיים כבר לא מייצג את מרבית העוסקים בתחום. הפרשיות האחרונות בענף יחסי הציבור והפארסה בהתנהלות האיגוד הישן, הביאו אותנו ליצור גוף שייתן הכרה ערכית ומקצועית לתחום, ויקח את ענף יחסי הציבור ואת העוסקים בו למעמד שהמקצוע הזה ראוי לו".

זאב ינאי: "דרך קהילת PRGURU הבנתי כי יש דור שלם של יועצי תקשורת ודיגיטל שחשים כבר זמן רב שהאיגוד לא ייצג ולא מייצג אותם במאום. גם המשרדים הותיקים עייפו מהפוליטיקה הקטנה והלא אפקטיבית של הנהלת האיגוד הישן. אנו מצרפים אלינו כחברים שווים את הגופים העוסקים בניו מדיה ותוכן שיווקי בפייסבוק, מאחר ואנו מאמינים שהם חלק בלתי נפרד מתעשיית התקשורת במאה ה-21".

"זה אירוני שדווקא ענף יחסי הציבור סובל מתדמית שהיא רחוקה ממיצובו האמיתי בענף התקשורת", אומר רודריגז-גרסיא. "לא באנו לשנות את מפת התקשורת בישראל - היא כבר השתנתה עם גידול של מאות אחוזים בעוסקים בתחום. אנו מאמינים שביחד נוכל לשים את ענף יחסי הציבור והניו מדיה במקום שהוא ראוי לו - בצמרת".

האיגוד: "מוטב היה לו האדונים הנכבדים היו משלבים כוחות"

ומה אומרים באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור על המהלך שנועד לרשת אותם? "איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, קיים למעלה מ-40 שנה והוא האיגוד היציג של העוסקים בתחום הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות", נמסר לאייס מהאיגוד. "התחום שבו אנו עוסקים, למרבה הצער, הוא תחום פרוץ, לא מוסדר וכל אדם או גוף יכול להציג עצמו כיועץ תקשורת, דובר, מומחה לתקשורת וכיוב'. האדונים הנכבדים גילי כהן, זאב ינאי ואורי רודריגז היו עם האיגוד לא אחת בקשר וחלקם אף השתתף בישיבות הנהלה של האיגוד".

עוד נמסר כי "ניסיונות של האיגוד לרתום אותם לשיתוף פעולה למען העוסקים בתחום, לא צלחו בשל אי-היענותם ובמקרה מסוים אף בשל דרישה כספית לתגמול כתנאי לפעילות. האיגוד לא יכול להסכים לתנאים שכאלה שכן הינו עמותה (מלכ"ר) וכל הפעילים בו עושים מלאכתם בהתנדבות וללא תמורה. לדברי ראשי האיגוד מוטב היה לו האדונים הנכבדים היו משלבים כוחות וביחד פועלים למען העוסקים בענף".

בעקבות דברי האיגוד, מלשכת יועצי הציבור והדיגיטל נמסר כי "אנו מצרים כי האיגוד הקודם בחר לנקוט בשיטות של קמפיינים נגטיביים שפסו מן העולם. בעבר נבחנה האפשרות להקים אתר ייעודי לתעשיית יחסי הציבור. האיגוד, ששמע על האתר, ביקש הצעה למתן חסות עליו. המשא ומתן לא הבשיל. אנו מכבדים את האיגוד ומאחלים לו בהצלחה. רק בעבודה משותפת, נצליח להציל את התעשייה שלנו, לא בהתנגחויות הדדיות".

תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    איזכורנו בכתבה
    רוני רימון 14/01/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבהרה: שמו של משרדנו,"רימון כהן שינקמן" הוכנס להודעה של האיגוד החדש שלא על דעתנו. עניינית, אני אישית איני חבר בשום איגוד יחסי ציבור, וטרם קיבלתי החלטה האם להצטרף, ואם כן למי.
    סגור
  • 9.
    כתבה הזויה שאין לה ביסוס מלבד אגו
    בעל משרד גדול 12/01/2014 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של שלושה צעירים בעלי אגו מנופח ותו לא. איזו בדיחה זו ??
    סגור
  • 8.
    מי מכיר את גילי כהן ?? מעולם לא שמעתי עליו !! (ל"ת)
    צביה 12/01/2014 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ועל שני האחרים שמעת ????!!! כי אני לא (ל"ת)
    חבר 12/01/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רודריגז גרסיה זה ההוא מקחי אותי שרון ? (ל"ת)
    מנחם 12/01/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    למה שמקצוע מכובד כמו דוברות יכנס לאותה מיטה
    אחד 12/01/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם מקצוע בזוי כמו יחסי ציבור? שוב הצלחה של היח"צ ללמתג את עצמו כמקצוע הגון למרות שהוא פשוט רמאות.
    סגור
  • 6.
    נו באמת ! תעשו לי טובה
    יעל 12/01/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלושה יחצנים שפועלם הוא חידה הכתירו עצמם למובילי הענף. על מה ולמה ?? מי אתם ? איפה החזקתם מעל חצי שנה? חוץ מתארים מפוצצים כיועצים אסטרטגיים מה עשיתם בחיים ? באמת זה כבר מביך ואומלל
    סגור
  • 5.
    חדשות ממש מרעישות, איך ארדם עכשיו? (ל"ת)
    אביבית 10/01/2014 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    גרעעעעפססססססס !... אהה (ל"ת)
    רני רעב 09/01/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בשעה טובה.... (ל"ת)
    ירון מיכאלי 09/01/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צניעות ועבודה מתחת לרדאר היא שם המשחק
    חטא היוהרה 09/01/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי אחרי המון שנות נסיון אני נאלצת לצפות מהצד באנשי מקצוע שלא החזיקו יותר משנה וחצי במקום עבודה והמליכו עצמם למובילי הענף. אמנם האיגוד הישן סובל מאימפוטנציה אך במקרה זה הגיל לפחות משאיר כבוד מסויים במקצוע, בקרב העוסקים במלאכה שכוונותיהם חיוביות בתחום שלנו קמו כוכבי רשת שמציגים עצמם כ"יועצי אסטרטגיה" ועוד מילים מפוצצות, אך אינם יודעים דבר על ליבת המקצוע כל אדם יכול להקים עמותה וליהנות מהדיבידנד התקשורתי. אמנם לא ניתן להתעלם ממשמעותה של הניו מדיה אך להכניס את שני התחומים תחת אותה המטריה זו טעות, בעיקר בעידן שכל בוגר קורס מדיה חברתית הוא "יועץ ניו מדיה"
    סגור
  • 1.
    ברכות לגילי כהן! (ל"ת)
    דן 09/01/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה פח! (ל"ת)
    רני רעב 12/01/2014 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות