JCDecaux נכנעת: מסירה את מודעות קמפיין "הילד השמן" שעלה בתל אביב

חברת החוצות שעמדה בלב הסערה לאחר תגובות נזעמות לקמפיין תחליף את המודעות בפוסטר עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה רק בידיים שלך"
 | 
telegram
(7)

יממה לאחר שקמפיין המודעות להשמנת יתר בקרב ילדים עורר סערה בציבור , סוקר בהרחבה על ידי כלי התקשורת ואף הגיע לדיון בכנסת, חברת החוצות הצרפתית JCDecaux נכנעת לרחשי הקהל והחליטה להוריד את כל מודעות של הקמפיין שעלה בתל אביב - 400 במספר.

הפוסטרים שיוסרו ממתקני השילוט - 12 מודעות שונות (9 של משרדי פרסום ו-3 שהוגשו על ידי הקהל הרחב) יוחלפו בפוסטר שיעלה על כל המתקנים, עם הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה נשאר רק בידיים שלך".

כזכור, יום האתמול (יום ד') היה בסימן התגובה הקשה של הציבור לקמפיין הגברת המודעות להשמנה. פוסט שעלה בסטטוסים מצייצים נתן את האות להסתערות, ואחריו הגיעו פוסטים נוספים שחלקם נכתבו על ידי דמויות מוכרות בציבור, כגון השף חיים כהן שהביע את שאט נפשו מהקמפיין המדובר. היום (יום ה) התייחסה לנושא גם יו"ר הועדה לזכויות הילד אורלי לוי-אבקסיס שהגדירה את הקמפיין כ"מסע פרסום פוגעני, מבזה ומשפיל שלא עוזר אלא דוחק לפינה. דור נוסף של ילדים אשמים המתקשים לקבל את עצמם, פגועים ומוקנטים ובטח לא ילדים בריאים יותר".

הפוסטר שיחליף את המודעות שיוסרו היום
הפוסטר שיחליף את המודעות שיוסרו היום


מהחברה נמסר כי היא "קשובה לרחשי הציבור, מטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר, הושגה ועל כך אנו שמחים. אנו מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם, לא קיימנו כל בחירה מבין העבודות שנשלחו. בדף הפייסבוק שלנו נתנו ההזדמנות לציבור הרחב להביע את דעתו ורעיונותיו בנושא, בהתחשב בכמות הגדולה של הפוסטרים שהתקבלו, נאלצנו לבחור שלושה מהם. כפי ששמנו דגש בפני משרדי הפרסום והגולשים בעמוד, הבעיה של השמנת יתר משפיעה על 1 מכל 4 ילדים בישראל".

מנכ"ל JCDecaux פילים רו
מנכ"ל JCDecaux פילים רו


עוד נמסר מ-JCDecaux: "בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב וזאת מטרת הקמפיין, למצוא פתרונות, באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי נעימות או לעג כלפי ילדים אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות והמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים".

בסופו של יום, חברת החוצות הצרפתית שלא הייתה ערוכה לתגובה שכזאת, השיגה את מבוקשה, בדרך לא דרך. לאחר 3 שנים רצופות בהן שיתפה פעולה עם ענף הפרסום בקמפיינים לטובת בטיחות בדרכים, אימוץ בע"ח ואיכות הסביבה, החברה זכתה לחשיפה נרחבת, שביום מן הימים עוד תשמש ככרטיס ביקור בעזרתו תפנה למפרסמים.

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ניסיון עלוב ונפסד לקדם את המדיה שלהם תוך לעג
    אני 12/01/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של ילדים שגם ככה מתמודדים עם בעיה קשה שהפתרון לה כמעט תמיד קשה מאד מאד . פשוט בושה
    סגור
  • 6.
    חבורה של אידיוטים מי שכתב ומי שאישר
    רפי 11/01/2014 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה שעצוב שמי שעומד מאחורי זה חושב שהצליח לעשות באזז. ארץ נהדרת מיצתה את מה שיש להגיד על הקמפיין הזה
    סגור
  • 5.
    לכל המגיבים פה, לא ככה עושים קמפיין ויוצרים
    ת"אביבי 10/01/2014 00:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מודעות, הושגה פה תוצאה הפוכה וקהל היעד יצא זה שנפגע מן הקמפיין, אז אל תשחקו אותה חכמים גדולים (1 אתה בסדר) הסתכלו בלינק מתחת איך יוצרים מודעות, קולעים למטרה ומצליחים לייצר השפעה http://adsoftheworld.com/media/print/vizo o_magazine_bullying_girl
    סגור
  • 4.
    אורי 09/01/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קמפיין מזעזע וזה מה שהוא אמור להיות שכול בעל עודף משקל יקח לצומת ליבו
    סגור
  • 3.
    דוקא צדקו- כל הזמן מתעסקים באוכל
    תוכניות הבישול 09/01/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שבאמת אכפת לו מהילד יפסיק לפסמם לו לאכול כל הזמן, תוכניות שפים, בישול, ועוד טמפלויזיה. אם איכפת לכם צאו להליכות בטבע ותפסיקו להאשים את המפרסמים שרק מביאים לתודעתכם את ההפקרות התזונתית שהגענו אליה בשם התרבות המודרנית והחגים והשבתות והסיבות למסיבות אוכל
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    חבל
    שלומי 09/01/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מדינה שיצא קמפיין נגד השמנת ילדים, המפרסמים וחברות המדיה חטפו אש מידיהם של יפי נפש ומתחסדים למיניהם שטענו שהם ורק הם יודעים מה טוב לקהל היעד. טוב נו, לפחות הקמפיין עשה מספיק רעש כדי להעלות את הנושא לדיון ציבורי. מקווה שההורים והילדים הפנימו את המסר ויפעלו לשינוי התופעה.
    סגור
  • 1.
    קמפיין מביך ומיותר (ל"ת)
    אנונימי 09/01/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות