
השכר בענף הפרסום: 40 אלף למנכ"ל, 30 לסמנכ"ל לקוחות, וכמה לקופי מתחיל
מה רשום על תלוש המשכורת של מנכ"ל משרד הפרסום בו אתם עובדים, כמה מקבל הפלנר שאתם פוגשים במסדרון ומה השכר החודשי של הקופירייטר המתחיל שהרגע הצטרף? סקר השכר השנתי של ADMAN בבעלות גינגי פרידמן, שנערך אחת לשנה ב-12 השנים האחרונות מתפרסם היום (יום א') וחושף את המספרים העדכניים.
הסקר נערך על ידי ADMAN למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת, הוא סקר המבוסס על נתוני אמת והפך עם השנים ל"מחירון" הרשמי של התעשייה. טבלאות השכר בענפי הפרסום, הדיגיטל, יחסי הציבור, הקד"מ והשיווק מבוססות על הסקר הנערך באופן שוטף לאורך כל השנה. הסכומים נקובים באלפי שקלים ובמונחי ברוטו, והמספרים אינם כוללים הטבות נלוות, כגון ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, בונוסים, רכב וכו'.
על פי פרידמן, "להבדיל מסקרים אחרים, סקר השכר מבוסס על נתוני אמת, דהיינו חשבוניות שהוצאתי ללקוחות לאחר השמת עובדים. אני יודע בדיוק מהו השכר שקיבל העובד שלו נעשתה ההשמה - כמובן בנתוני ברוטו ללא נתונים נלווים לשכר".
לדברי גינגי "ניתן לראות שכל הזמן מופיעים תפקידים חדשים, בעיקר בתחום הניו מדיה, שמתחילים להשפיע על תנודות כח האדם, מהתפקידים המסורתיים לתפקידים החדשים. אנשים שבעברם היו הולכים להיות קופירייטירים הולכים להיות מנהלי תוכן וכן הלאה". עוד הוא מציין, כי "ישנו מחסור חמור בעובדים טובים בכל התפקידים החשובים: פלנרים, ארטים וקופירייטרים".
לעניין הטענות כי מדובר בנתונים מופרכים שגבוהים בהרבה מהמציאות בתעשייה אומר גינגי: "כל אחד עושה השלכה לעצמו - אם זה מישהו שיש לו שכר נמוך הוא מאשים בעצם את הראי, ומי שיש לו שכר גבוה - קולו לא נשמע. הנתונים הם ממוצעים, ממה שעובר תחת ידיי. עם זאת, אפשר לסייג ולומר שרוב האנשים שעוברים אצלי הם מהיותר טובים, להבדיל מכח האדם האיכותי פחות".
פרידמן מציין עוד כי "עד לתפקידים הניהוליים הבכירים, השכר גבבה יותר במשרדים הפחות גדולים וזה מתאזן רק ברמת הסמנכ"לים". הוא מסביר זאת בעובדה ש"במשרדים קטנים צריכים לפצות על הקוטן ולכן משלמים יותר לאנשים טובים שמוכנים לבוא אליהם, ומי שרוצה להתהדר בנוצות של משרד גדול מקריב חלק מהמשכורת". לדבריו "יש טרנד מאוד מובחן בחייו של הפרסומאי המצוי: כשהוא ייכנס לענף הוא ילך למי שייתן לו את ההזדמנות, אחר כך שאיפת חייו היא לעבור למשרד גדול ואז הוא מגלה שהתהילה ריקה מתוכן, ואז הוא עובר למשרד קטן יותר שם הוא עובד פחות שעות ומקבל שכר גבוה יותר ממשרדים גדולים".
בהשוואה לשנה שעברה, הסקר הנוכחי מצביע על עלייה ברמות השכר. מנכ"ל משרד פרסום ששכרו עמד על 35 אלף שקלים קיבל בשנה החולפת יותר - בין 40 ל-45 אלף שקלים (עלייה של כ-14% ויותר). סמנכ"ל לקוחות שקיבל בשנה שעברה בין 20 ל-25 אלף שקלים, יקבל עכשיו 25-35 אלף (עלייה של כ-25% ויותר). שכרו של מנהל קריאייטיב עלה מ-16-18 אלף שקלים ל-18-25 אלף (עלייה של כ-12.5% ויותר). קופי מתחיל שקיבל 5,500 שקלים יקבל כיום 6-8 אלף שקלים (עלייה של כ-9% ויותר).
כפי שעולה מהסקר, פערי השכר בין סמנכ"ל קריאייטיב לקופי מתחיל עומדים על 19 אלף שקלים, כך שיש הרבה לאן לשאוף אם נכנסתם לענף רק לאחרונה. הפער בין מנהל קריאייטיב לארט עומד על כ-10 אלף שקלים. בענף הדיגיטל, הפער בין סמנכ"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל עומד על 12 אלף שקלים. כמו כן, זהו גם הפער בין סמנכ"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל בענף יחסי הציבור. בענף השיווק, הפער בין הסמנכ"ל למנהל המותג עומד על כ-17 אלף שקלים.
פרסום
תחום האינטראקטיב מציין אף הוא עלייה ברמות השכר. מנכ"ל שהשתכר לפי הסקר של השנה שעברה 20-25 אלף שקלים יקבל לפי הסקר הנוכחי 25-30 אלף שקלים. שכרם של מנהלי הפעילות ברשתות החברתיות, מהתקפידים היותר פופולריים בשנים האחרונות, צמח אף הוא מ-12 עד 14 אלף שקלים ל-14-16 אלף שקלים.
דיגיטל
התחום ששמר על קפאון הוא דווקא ענף היח"צ בו רמות השכר נשארו כשהיו לפי הסקר של השנה שעברה.
יחסי ציבור
קד"מ
שיווק
- 21.עומרי חיון עושה יותר (ל"ת)משעשע 20/01/2014 10:29הגב לתגובה זו
- 20.בכיר 20/01/2014 08:51הגב לתגובה זוגינגי מציג נתונים מטורפים והרבה מגיבים טוענים שהמספרים האמיתיים רחוקים ממה שהוא מציג. זו המציאות - אם לפני עשר שנים הענף משך את האנשים היצירתיים ביותר והטובים ביותר הרי שהיום זה ממש לא ככה. 90% מהענף הזה מורכב מאנשים בינוניים (במקרה הטוב). האנשים הבינוניים האלו מרוויחים חרא של משכורות, הרבה מתחת למספרים של גינגי (כן, כנראה מדובר בכם, כל אותם מגיבים מתוסכלים). תקציבאי 10? פלנר 16? פחחחח... אבל... יש את ה-10% הנותרים. אותה שכבה של אנשים שבעלי המשרדים מבינים שבלעדיהם הם פשוט יקרסו. אותם מעטים (שבעבר היו הרוב) שעדיין שומרים על רמה של חדשנות, יצירתיות, מקוריות ועומק. האנשים האלו מרוויחים המון כסף. הם גם מקבלים המון בונוסים והטבות. אותם 10% מרוויחים משכורות גבוהות יותר ממה שמצוין בטבלה. הם לא חייבים להיות מנהלים בכירים. כולכם מכירים את הקופירייטר הכוכב או הפלנר הכוכב. יכול להיות שהם מרוויחים הרבה יותר ממש שאתם חושבים הממוצע כנראה מגיע למספרים של גינגי
- 19.ההוא מכאן 20/01/2014 00:42הגב לתגובה זואז אחרי 7 שנים בתחום, אני חייב להודות המשכורות כאן בהחלט הגיוניות (לפחות ביחס לעשרים המשרדים המובילים). קופי צעיר מרוויח בסביבות 6000 ש"ח, אחרי שנה וחצי 7500, קופי בכיר בסביבות 15-16, מנהל קריאייטיב בין 16-24 וסמנכ"ל אין לי מושג..עוד לא הייתי. אם המשכורת שלכם נמוכה יותר תילחמו במקום להתבכיין כמו סאקרס.
- מתעניין 18/08/2017 23:17הגב לתגובה זוהיי,אני בחור בן 27 עם תואר באמנות ושוקל להכנס לעולם הפרסום. מבחינתי לעשות תואר נוסף. תחום הקריאייטיב מאד מעניין אותי ואשמח לשמוע חוות דעתך מה המסלול הנכון בכדיי להגיע לתפקיד משמעותי בחברה פרסום ולהפתח בהמשך למנהל קריאייטיב?
- יעל 20/01/2014 09:54הגב לתגובה זוקופי בכיר לא מרוויח בחיים 15-16... לא יודעת איפה אתה עובד או אם אתה סתם טרול שעובד עלינו אבל אשמח לקבל סריקה של המשכורת שלך להראות לבוס שלי...
- 18.ארט שמרוויח פחות 19/01/2014 22:59הגב לתגובה זובא לי גם לקבל 12
- 17.סקר אלטרנטיבי 19/01/2014 22:53הגב לתגובה זושלחו לי לפה תלושים סרוקים בלי זיהוי שלכם ציינו בבקשה על הסריקה את התפקיד [email protected]
- 16.שמיז 19/01/2014 20:19הגב לתגובה זובתור סופרוויזר מתחיל במשרד בינוני שאכן מרוויח 10 ובדיוק כפי שגינגי רשם וכתקציבאי הרווחתי 6 עד 8 בהתאם להתקדמות, למה אתם פשוט לא רושמים כמה אתם מרוויחים? סוג של חכמת המונים. הכי פשוט כל פעם מחדש לרשום כמה הוא הזוי במקום לרשום נתוני אמת. אל תתחבאו, תרשמו נתונים
- 15.טוב שלא הגזמתם נתתם משכורות הייטק חרטה ברטה (ל"ת)ששון החצילון 19/01/2014 17:25הגב לתגובה זו
- 14.19/01/2014 17:18הגב לתגובה זותקציבאי מתחיל 4500-5000 מעצב מתחיל 4500 מעצב מנוסה -12000 קופי מתחיל - חינם במשרדים מסוימים. 5500 אחרי שנה שנה וחצי ייתכן והנתונים ממדינה אחרת ?
- א 20/01/2014 12:02הגב לתגובה זותבדוק בתלוש משכורת שלך מה הברוטו.
- 13.וכשתגיעו לגינגי לראיון, הוא יגיד לכם שפלנר (ל"ת)מנוסה יקבל 8-10.חרטא 19/01/2014 16:38הגב לתגובה זו
- 12.19/01/2014 16:21הגב לתגובה זוהמשכורות בענף הפרסום המופיעות בכתבה גבוהות ב-20 עד 30 אחוז מהמציאות במשק. אני לא יודע מהיכן אתה לוקח את הנתונים שלך אבל כעובד בענף הפרסום כבר 20 שנה (ומס' שנים כמנהל) המשכורות שרשמת פשוט הזויות.
- נכון מאד. ניפוח היסטרי (ל"ת)19/01/2014 17:14הגב לתגובה זו
- 11.פז צוק 19/01/2014 16:16הגב לתגובה זועושקים את הקטנים, והגדולים כבר מה לעשות עם הבוחטות, אוכלי חינם
- 10.נ 19/01/2014 16:00הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחחח
- פז צוק 19/01/2014 16:19הגב לתגובה זוממש עושקים את הצעירים שמתחילים לפרנס ולהתפרנס ,בושה
- 9.ערן 19/01/2014 15:55הגב לתגובה זוגינגי, אתה אומר שהנתונים מבוססים על מספרים אמיתיים. אני מאמין לך אבל אני רק רוצה להבין כמה מנכ"לים וסמנכ"לים של משרדי פרסום עוברים תחת היד שלך כל שנה? אתה מציג פה עלייה ענקית במשכורות אבל בינינו כמה בכירים עברו השמה השנה בכל הענף? 2-3 מנכ"לים, 3-4 סמנכ"לי קריאטיב, 3-4 סמנכ"לי פלנינג? בהנחה שלא כולם הגיעו דרכך, אני מנסה להבין על סמך מה אתה מבסס את הנתונים האלו?
- 8.בועז 19/01/2014 15:48הגב לתגובה זולפחות לגבי העובדים ה'קטנים' המשכורות גבוהות בכתבה ב-2000-3000 שח מהמציאות בדוק.
- 7.בול ושיט (ל"ת). 19/01/2014 13:54הגב לתגובה זו
- 6.וחבורתו 19/01/2014 13:42הגב לתגובה זוהשתתפות של כולנו במאמץ המשרדי למול "המשבר"
- 5.אין שכל בענף, 19/01/2014 13:30הגב לתגובה זוהבנאדם משקיע ומנסה להעלות את השכר המקובל בענף וכל העובדים מטקבקים " מה פתאום - השכר נמוך יותר" גינגי- הם מפגרים , אין לך עם מה לעבוד פה
- באמת אין לך שכל (ל"ת)19/01/2014 19:29הגב לתגובה זו
- 4.שוב עובדים על ג'ינג'י ? (ל"ת)אחד שעבד 19/01/2014 12:56הגב לתגובה זו
- 3.בום 19/01/2014 12:54הגב לתגובה זואני לא יודעת איזה משרדים נבדקו בסקר, אבל לא אני ולא אף אחד מחבריי הארטים המתחילים, לא הרוויחו בשנה הראשונה יותר מ-4500. ברוטו.
- 2.מיטל 19/01/2014 12:22הגב לתגובה זוהשכר שציינתם פה רחוק מהשכר האמיתי בשוק... בתור אחת שעובדת זמן לא מועט במשרדי פרסום
- 1.ומה עם קופי בכיר? (ל"ת)ארנולד 19/01/2014 12:10הגב לתגובה זו