לינקדאין בעברית? ההתרחבות תגדיל מאד את הפרסום בשוק הישראלי

לינקדאין הפכה למובילת השוק העולמי בסקטור העסקי. זיו שיינפלד מסביר על השינויים שהרשת החברתית עברה בשנה האחרונה, לקראת השנה הקרובה
 | 
telegram
(5)

אין ספק שהרשת החברתית העסקית לינקדאין תתבסס בשנה הקרובה לכיוון של מובילת פרסום לקהל העסקי וכמדיה מרכזית בתחרות על נתח השוק העסקי למגייסים ומחפשי עבודה. מנהלי הרשת מבצעים זאת באמצעות שיפור אדיר בפיתוח פיצ'רים לקהלים מגוונים וצעירים יותר ועד פיתוח כלי הפרסום ואפליקציות חדשות אותן אסקור במאמר.

לינקדאין, המונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים, היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. בישראל חברים כבר כמיליון גולשים, מהם כ-300 אלף מוגדרים כמנהלים. בשונה מהתפיסה הרווחת של השנים הקודמות, לינקדאין אינה רק פלטפורמה למפגש בין "עסקים" ו"חיפוש עבודה", אלא רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה מגוונות ויש לה מטרה אחת גדולה והיא להתבסס כפלטפורמה המובילה בעולם לקהל העסקי.

בשנת 2013, לינקדאין ביססה את עצמה כרשת העסקית הבלעדית בעולם, כאשר בשנה החולפת התמקדה ב-2 כיוונים עיקריים:

1. פיתוח אלגוריתמים וממשקים שיסייעו לאנשים לייצר נטוורקינג ובמימוש המטרות העסקיות חברתיות שלהם כמו הנגשת ההמלצות על ידי הממליצים והמומלצים הרלוונטיים, שיפור מנוע החיפוש והתאמתו לסוגי חיפושים: חברות, אנשים, קבוצות. שיפור ממשק הקבוצות כדי להראות על רלוונטיות וקידום אורגני פנימי של מושגי מפתח (כמו מילות המפתח שהמשתמש רושם ועד ה-endorsment skills שגולשים שולחים לחבריהם וגם מגדירים באופן עצמי.

2. הוספת מוצרים ופיצ'רים חדשים: התפתחות נוספת לכיוון פייסבוק כרשת חברתית עם הוספת הפוסטים הממומנים כפרסום של דפים עסקיים, שיפור הדף העסקי, ויצירת רלוונטיות לקהלים כגון מתחם ה-education לסטודנטים, ה-pulse כחדר חדשות שמייצר רלוונטיות אקטואלית למשתמש, במקביל להתפתחות בממשק המשתמש הידידותי יותר ובהיצע תוכן ונטוורקינג לקהל צעיר ורחב יותר.

עם התרחבות הקהלים, המוצרים והעמקת ההיצע שלינקדאין סיפקה לעוגנים החלוציים שביססו את הרשת, למשל חברות ההשמה ומחלקות כוח האדם הגדולות בחברות המסחריות, עלו מספר המצטרפים באופן משמעותי.
ללינקדאין העולמית התווספו ב-2013 מעל 75 מיליון משתמשים. בישראל התווספו יותר מ-100 אלף איש וכרגע המספר האנשים בלינקדאין עומד כאמור על כמיליון.

אולם לינקדאין הבינה שלא מספיק שהגולשים יהיו רשומים, ואף לא מספיק שישקיעו בפרופיל איכותי ואטרקטיבי, אלא שיש צורך - בדומה לפייסבוק - שאותם גולשים יישארו באתר וייצרו קשרים יומיומיים אחד עם השני. מסיבה זו, פיתחה לינקדאין את מתחם ה-pulse, מעין חדר חדשות חברתי המספק עדכונים חמים מעולם העסקים/צרכנות/רשתות החברתיות ומותאם לפרופיל הספציפי של המשתמש. כמו כן שיפרו את האפשרויות בניוז פיד לשתף, לעשות לייק ואף להבליט סטטוס עבודה או לימודים מעודכן.

אלו הפיצ'רים שמאפיינים את לינקדאין של 2014, והדרכים בהם מנהלי השיווק והמנכ"לים יכולים להשתמש בהם כדי להבליט את המותג שלהם:

1. שירות חיפוש עבודות: עוצב מחדש, האלגוריתם של חיפוש העבודות השתפר ומציג לכל משתמש, בהתאם לסוג החיפוש שלו ובהתאם לפרטי הפרופיל שלו משרות רלוונטיות. חברות גדולות יכולות למנף את שירות זה ואף בתשלום להציע מגוון תפקידים ולפלח אותן למתעניינים לפי מילות מפתח בשדה החיפוש.

2. אפליקציית לינקדאין contacts: הוקמה ב-2013 ומאפשרת להתעדכן בצורה מרוכזת ומנוהלת ממסרים, קשרים חדשים, אירועים ועוד. עוד דריסת רגל שרק תמשיך להשאיר לגולש את השימוש בלינקדאין באמצעות הסלולארי.

3. מיתוג אישי: בשנה האחרונה שכללו בלינקדאין את האפשרות להציג פרופיל מיתוגי של כל פרופיל. כיום בפרופיל האישי שלנו ניתן לקשר מצגות, כתבות ומאמרים שפירסמנו, לינק לווידאו ולאתר רלוונטי, תמונות מכנסים, תעודות הצטיינות, פרסים ואף פרסומים או מאמרים שהוצאנו לאור.

4. שינוי נראות ועיצוב סרגל הכלים לניווט טוב יותר: סרגל הכלים החדש הוא רזה יותר, ממוקד יותר ומאפשר בצורה אינטואיטיבית יותר למצוא את העבודות, חברים, חברות וקבוצות אותם היינו מחפשים.

5. עדכוני מדיה עשירה ופרסום: לינקדאין אפשרה השנה לצרף מסמכים ותמונות, אך יותר מכול עדכנה את ממשק הפרסום. בלינקדאין הפרידו בין לקוחות פרימיום הקונים את המדיה ממנהלי הלקוח באתר, ולבין מפרסמים קטנים הקונים את המדיה לבדם ולומדים את מערכת הפרסום באופן עצמאי. בין הפיצ'רים שהוספו בפרסום, לכל המפרסמים יש את היכולת להוסיף גם נגני וידאו. ממפרסמים של 10,000 דולר ומעלה ניתן לפרסם בפורמט של באנרים בפלאש ובוידאו.

6. פוסטים ממומנים: לינקדאין עדכנה השנה למפרסמים את היכולת - הן לדפים עסקיים והן לפרופילים אישיים - לפרסם, בדומה לפייסבוק, את הפוסטים שלהם בתשלום לקהל ייעודי אותו הם מפלחים בממשק הפרסום. זו הייתה הצהרה חדשה לגבי החשיבות שלינקדאין תפנה ב-2014 למינוף הדפים העסקיים.

7. לינקדאין education: בשנים האחרונות הבינו המנהלים בלינקדאין שהקהל הרחב הנמצא באתר, אינו נמנה כבר רק על אנשי עסקים ומחפשי קריירה. דם צעיר וגידול משמעותי, מביאים מדי יום אלפי צעירים להשתמש בלינקדאין לצרכים חברתיים, לימודיים ואף עסקיים. לצורך כך השיקה לינקדאין השנה את הלינקדאין education, איזור בלינקדאין המציג את כל האוניברסיטאות והמכללות הרלוונטיות הקיימות כיום. כל משתמש שנכנס, יכול לנסות ולמצוא קשרים חדשים וישנים בהתאם לקטלוג של האקדמיה בה הוא ציין שלמד. כרגע יש מעל 1,500 אוניברסיטאות ומעל 60 מדינות הרשומות בשירות זה.

8. שיפור ממשק הקבוצות בלינקדאין: שינוי בממשק הקבוצות - כגון הצגת המשפיעים החזקים בקבוצה ופיצ'רים חדשים - מגדילים בממוצע פי 4 את הצפיות של המשתמש.

9. אפליקציות: אפליקציית אייפד חדשה ואינטואיטיבית וגרסה חדשה לסלולאר במערכות אנדרואיד וios

10. פיצ'ר ה-pulse: מעין חדר חדשות המותאם לפי תחומי העניין של הגולשים בלינקדאין ומסביבו לא מעט פוסטים אישיים של מיטב המוחות העסקיים הקיימים היום, כגון ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירגי'ן, מנכ"ל אתר ה-e commerce המצליח zappos ועוד.

11. API: לינקדאין ייצרו חיבורי API לאתרים של חברות השמה שרצו לפרסם באתר שלהם דרך לינקדאין.

***

מראיונות עם בכירים בלינקדאין, נראה שבשנת 2014 יושקע רבות בפיתוח ממשקי הפרסום ואפשרות לפרסום בשפות נוספות, כגון עברית, שינוי שיגדיל משמעותית את הפרסום לשוק הישראלי.

כסף רב גם מושקע במובייל, כמו עדכון גרסאות של אפליקציית הלינקדאין הקיימת, אפליקציית הלינקדאין contact וכמובן עדכוני גרסאות באפליקציית הטאבלטים. צוות פיתוח עובד בקדחתנות על פיתוחיAPI נוספים גם כן, כדי לאפשר לחברות להציג את פרופילי הבכירים שלהם הלינקדאינים באתר הבית שלהם.

עם השינויים החדשים, מנהלי חברות ומנהלי שיווק יכולים באמצעות לינקדאין לחזק את הפיתוח העסקי ולהגיע לאנשים רלוונטיים בצורה אינטואיטיבית יותר, ממוקדת יותר וזולה יחסית. גם חברות כוח האדם, נמצאות שם ופוטנציאל ניהול הגיוס רק מתגבר ומשתכלל.

לינקדאין הלכה רחוק מאד עם האפשרות לקשר בין אנשים, לטעמי בצורה לא פחות יעילה מפייסבוק, בהקבלה של עניין עסקי, מקצועי ואף חברותי. לא בכדי הפרמטר שקיבל את הדירוג הגבוה ביותר מבין השירותים הניתנים בלינקדאין (לפי אתר social media today), הוא השירות "מי צפה בי בשבוע האחרון". עכשיו נותר לבחון כיצד שנת 2014 תבסס את מעמדה של לינדקאין כמדיה הגדולה בעולם לסקטור העסקי.

זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House בית לשיווק דיגיטלי וחברתי. שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. הוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו. לדף הפייסבוק - לחצו כאן

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה עם הפרסום בעברית??
    לינקדאין 23/01/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שהפיצ'ר של הפרסום לא יתיר שימוש בעברית - הכלי הזה יהיה פחות משמעותי בארץ
    סגור
  • לבי הערתך
    זיו שיינפלד 23/01/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון שכרגע אין עוד פרסום בעברית במודעות הרגילות אבל: אפשר היום לייצר מודעת וידאו עם סרטון בעברית. קישור ליוטיוב. אפשר גם להרקים באנר ואז הגראפיקה תהיה בעברית. ארק הטקסט טכנית לא מתקיים בעברית. וגם זה משיחה עם מנהלי הלקוחות בלינקדאין, זה ייפתר. תודה
    סגור
  • 2.
    מבין עניין הבחור ! (ל"ת)
    מעריצה 22/01/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תודה (ל"ת)
    מאיר 22/01/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה על הסקירה. מקיף ביותר. סחתיין (ל"ת)
    חני 22/01/2014 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות