"הקמתי צוות 'קומנדו' לרתום את פאולה עבדול; היא הפתיעה בצילום מושקע"
הוא נולד ונשם יחסי ציבור' ולכן לא מפליא למצוא את אורי לפידות אחראי על מחלקת הדיגיטל בלפידות תקשורת שמנהלת אמא שלו - אורה.
השבוע במדור UNDER40 של אייס, מסביר לפידות, רווק בן 26 (שעוד כמה חודשים מתחתן) ומנהל מחלקת הדיגיטל ב'לפידות תקשורת', למה לא צריך להתלהב יותר מידי מלייקים, למה הוא חובב אנדרדוגים ואיך קשורה לכל זה גם פאולה עבדול.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
התחום עצמו. ההבנה לגבי משמעותן וחשיבותן של הרשתות החברתיות והפוטנציאל העצום שלהן בתחום השיווק והתדמית - בקרב מנכ"לים ומנהלי שיווק - עדיין בחיתוליה. אמנם המצב משתפר מדי יום, אבל עדיין מדובר בתהליך של הפנמה והסתגלות שלוקח זמן ובהתאם לכך גם הקצאת המשאבים לנושא.
ובתוך זה יש גם את סעיף האינסטגרם, כלי שמתחזק מאד בקרב נוער וצעירים, שמעדיפים לשתף תכנים מחוץ לטווח הראייה של ההורים. המבוגרים נמצאים בפייסבוק בזמן שהנוער עוקב אחרי חן טל בלבוש מינימליסטי באינסטגרם. פייסבוק שמזהה את המגמה, הודיעה שבקרוב תאפשר פרסום תמונות ממומנות באינסטגרם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
לייקים. הדבר שהכי מרגיז ומפתיע אותי כל פעם מחדש היא השאלה "כמה לייקים אתה יכול להשיג לי ובכמה זמן?". לקוחות מעתיקים את עולם המושגים שלהם מהפייסבוק הפרטי, אל העסקי. הלייק הוא לא היעד. היעדים הם שיח כן ועמוק עם הקהל, הנעתו לפעולה מעשית, טראפיק לאתר, מתן שירות ויצירת הזדהות רגשית עם המותג. לייקים פחות ופחות רלוונטיים, גם לאור העובדה שפייסבוק הורידה משמעותית את החשיפה האורגנית בעמודים העסקיים.
אורי לפידות ואימו אורה (צילום: אביב חופי)
3. מה האתגר הכי גדול עבורך בעבודה?
להגיע למשתמש המתאים ביותר, להיכנס לו לראש וללב ולהפוך אותו לחלק מקהילה אקטיבית המזהה עצמה עם המותג וערכיו באופן אותנטי.
4. מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?
את נקודת הזמן בה אני מבין שהצלחתי להיכנס לראש של קהל היעד אליו כיוונתי, והוא מגיב בשיח ערני ברשת.
5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
כבר ציינתי שאני "חובב אנדרדוגים?". לקוח בסדר גודל קטן - יבואן מותגי אופנה לגברים, שהצליח בעקבות קמפיין שניהלתי לו ברשת החברתית, לשלש את הכנסותיו ולהרחיב את קהל הלקוחות אל מעבר לאזור הגיאוגרפי בו פועל העסק שלו. זה היה הרגע בו החלטתי להקים במשרד גם תת-מחלקה המתמחה בקידום עסקים קטנים.
6. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע ספציפי כזה, אולי בגלל שאני עדיין צעיר. בגדול מנסה ללמוד גם מרגעים קשים.
7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הקמתי צוות "קומנדו" עם אופירה ממחלקת יחסי הציבור במשרד, במטרה לרתום את פאולה עבדול להצטלם לקמפיין "שואפים לאפס", קמפיין פרו-בונו שיזמתי עבור הוועד הישראלי למלחמה באיידס. אל עבדול הגעתי כשהייתה בעיצומם של צילומי אמריקן איידול באוסטרליה, והיא התייחסה לבקשה ברצינות והפתיעה בצילום מושקע ומקצועי.
8. מי פתח לך דלת?
אמא שלי, שאפשרה לי להגשים חלום ולהקים ב'לפידות תקשורת' מחלקת דיגיטל על פי החזון והעקרונות שלי, מבלי להתערב ועם זאת כשצריך - תמיד עם עצה מקצועית טובה. השני הוא הלקוח הראשון של מחלקת ניו מדיה במשרד - יאיר ורדי, מנכ"ל מרכז סוזן דלל שנתן לי להוביל את המרכז בנפתולי ממלכת הדיגיטל והרשתות החברתיות.
9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
תוכן, תוכן תוכן. לעולם לא אתעייף מלהשקיע בתוכן איכותי, מעשיר ובעל ערך מוסף. ואם מותר עוד כלל: מעקב יומיומי חסר פשרות אחרי כל חידוש של צוקי וחבריו שאיתו אפשר למנף ולמקסם את התוצאות בעבודה.
10. כשהיית קטן מה רצית להיות?
כדורגלן.
11. פרגן למתחרים
אני מפרגן לאבי קסוטו רוזנברג ('מפה לאוזן') על הקמפיין לפרויקט המוזיקלי "לא כוחות". קמפיין ויראלי מגניב שהביא יותר מ-260 אלף צפיות ביו טיוב, ללא מימון. השראה לכל בעל מקצוע.
12. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
"יאללה זריז, אין זמן".
13. מה מוסיפה המחלקה שלך למשרד הוותיק של אימא שלך?
מחלקת הדיגיטל היא השלמה טבעית וערך מוסף חשוב לפעילות הענפה שנעשית לקידום הלקוחות במשרדה של אמי. 2 המחלקות - יחסי הציבור והדיגיטל, מדברות את הלקוח בשפה אחידה, במיתוג זהה ובמסרים תואמים. לקוח שמגיע למשרד, מקבל מענה מושלם לכל מה שקשור בתדמיתו וביעדיו השיווקיים.
14. איך הכי טוב לנצל את הכוח של הרשתות החברתיות ביחסי ציבור?
המושג יחסי ציבור דורש הגדרה מחודשת הכוללת בתוכה גם את הרשתות החברתיות בהיותן כלי יעיל לפרסום, העברת מסרים תדמיתיים ויצירת קשר עם קהלי יעד. בין השתיים - הרשתות החברתיות והתקשורת, מתרחשת סימביוזה יומיומית. התקשורת מסקרת בקביעות את המתרחש ברשתות החברתיות, ניזונה מהן ומחפשת שם סיפורים גדולים וקטנים כאחד. באמצעות פעילות יצירתית ומקורית ברשתות, ניתן להגיע לתקשורת ולהיפך - קמפיין יחסי ציבור בתקשורת יכול לקבל מינוף עצום ברשתות.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להיכנס לתחום הגיימינג וליצור משחק שישגע את העולם...
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.כל הכבוד! (ל"ת)רחל 27/01/2014 11:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.תותח אמיתי. (ל"ת)ציקיליי 27/01/2014 04:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מומלץ !תומר ה 26/01/2014 22:13הגב לתגובה זו0 0אורי היקר ! זה הזמן הכי טוב לפרגן לך, אתה בנאדם נפלא ועונג הוא לי לעבוד איתך, עזרת לי מאוד בפרסום העסק !סגור
-
8.תותח אמיתי, מגיע לו (ל"ת)לירן 26/01/2014 18:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.עם אמא כל כך מוצלחת מה הפלא שהוא כזה? (ל"ת)הדוברת 26/01/2014 17:21הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.חומר אנושי גבוהתומר ק 26/01/2014 16:34הגב לתגובה זו0 0משרד מעולה ומחלקה חדשה ורעננהסגור
-
מה זה "מחלקה"?20 איש? 26/01/2014 17:56הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
5.מוכשר בטירוףרועי 26/01/2014 16:01הגב לתגובה זו0 0כבר לא מייצרים אנשים כאלה מוכשר שנותן את כל כולו בהצלחה ההמשךסגור
-
4.משרד לא גדול, אבל חזק וטוב (ל"ת)ג'רי 26/01/2014 15:54הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אז הוא הבן של אימא שלו...הרקולס 26/01/2014 15:47הגב לתגובה זו0 0המדור התחיל לקדם נפוטיזם?סגור
-
הישגיםדניאל 04/05/2014 12:34הגב לתגובה זו0 0תביט על עמוד הפייסבוק סוזן דלל והחשיפה שלו, ואז תשוב לפה לומר אם מדובר בנפוטיזם או כשרון.סגור
-
2.כל הכבוד תותח ! (ל"ת)אור 26/01/2014 15:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.בחור טוב, בההצלחה (ל"ת)איתן 26/01/2014 15:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כישרון מטורף!הילה 26/01/2014 21:41הגב לתגובה זו0 0הבנאדם הכי חרוץ, מסור ושאפתן שיש!סגור