בקרוב אצלכם: איך הפכה מכונת השתייה האוטומטית לטרנד הכי לוהט בפרסום

למה למכור רק פחית, כשאפשר למכור גם המחשה של מסר? רביד קופרברג מסביר ומדגים כיצד הפכה המכונה האוטומטית לפלטפורמה תקשורתית
 | 
telegram

זה כבר לא גימיק חד פעמי. זו תופעה שהולכת ומתעצמת והופכת להיות מאוד נפוצה. המכונה האוטומטית לשתייה או לחטיפים או לסנדביצ'ים, זו שאנו עוברים לידה בנונשלנטיות כל יום במשרד או ברחוב, הפכה למכונה משומנת ל...המחשת מסרים תקשורתיים.

זו דוגמא נוספת למעבר של עולם הפרסום מהצגת סיפורים יצירתיים במדיה ליצירת המחשות יצירתיות במציאות. כאלה שהופכות מהר מאוד לסנסציה ברשת אם מייצרים מהן את התוכן הנכון. במשרד הפרסום Duval Guillaume Modem הבלגי, שזוכה בשנים האחרונות להצלחה גדולה בפסטיבל קאן, קוראים לזה: "Instead of just telling a story, give people a story to tell."

זו המנטרה שהובילה אותם לעבודות מבריקות ואפקטיביות כמו TNT Push the Button, Carlsberg Bikers Test ועוד. או אם במכונות אוטומטיות עסקינן אז ל: Coca Cola Zero - Unlock the 007 in You.



קוקה קולה כבר מזמן הפנימה את היכולת של מכונת שתייה להציע לצרכן לא רק מוצר, אלא גם חוויה שהוא ירצה לספר עליה או לעקוב אחריה. תחת המסר Open Happiness שרץ כבר שנים, קוקה קולה עשתה מגוון שימושים (ושיבושים) יצירתיים במכונות השתייה שלה. זה התחיל לפני כ-4 שנים עם "מכונת האושר" המפורסמת:



והמשיך לאורך השנים עם עוד ועוד פעילויות שהפכו להצלחה גדולה, כולל פעילות ה- Small World Machines שעשתה חיל בפסטיבל קאן האחרון.









מה סוד ההצלחה של שימוש במכונה האוטומטית?
1.היכולת לשבור התקבעות פונקציונאלית (Functional Fixedness) בה המוח שלנו מכוון אותנו לעשות שימוש מסורתי באובייקט שאנו מכירים. לפתע אנו מגלים שמכונת השתייה מציעה אופן שימוש חדש.

2.היכולת לייצר סחר באמצעות מטבע חלופי, שאינו כספי ואינו קונבנציונאלי. מטבע המייצג את המסר שהמותג מעוניין להמחיש. למשל לשלם בחיבוקים ולא בדולרים.

3.כל זה מוביל לתוכן ממותג מעניין, שצרכנים מעוניינים להיחשף אליו בגלל הערך הבידורי שלו. המכונה האוטומטית מהווה פלטפורמה אפקטיבית ליצירת סוג שלBranded Entertainment המעורר עניין.

4.בסופו של תהליך, ניתן באמצעות משאב קיים ומוכר, לקבל תשומת לב רבה. מתברר שמעקב אחר מכונה אוטומטית בודדת, שעוברת שינוי כדי שתתפקד באופן בלתי צפוי, יכול להוביל במהרה ל- Brandversations (branded conversations) ברשת.

מותג השוקולד Milka עשה לא מזמן שימוש במכונה אוטומטית במסגרתו התבקשו צרכנים לייצר chain of tenderness כדי לקבל את השוקולד האהוב. זאת בהמשך למסר של המותג השוויצרי: "Dare to be Tender".



כמובן שהטכניקה רלוונטית גם עבור מכונות לממכר קפה. כפי שהוכיחו ב Douwe Egberts.



אם אין לכם במערך ההפצה מכונה אוטומטית למכירת מוצרים, אפשר לייצר כזו. למשל, כדי להמחיש את עמידות הצלחות שלכם:



או לחילופין, ניתן להשתמש במכונה אלטרנטיבית העומדת לרשותכם ומתפקדת באופן דומה למכונה אוטומטית. כפי שעשו עם מקרר במהלך הבא של מותג הבירה Molson Canadian:



במקרה של בנק, הכספומט יכול לעזור לכם להעביר מסר:



ואם אנחנו בסמוך לכריסמס, הנה דוגמא לפעילות המתחילה במכונה להדפסת כרטיסי עליה למטוס. פעילות שעוזרת לחברת תעופה להמחיש שהיא לא רק יודעת לאחל חג שמח, אלא גם יודעת לעשות חג שמח.



כמובן שיש עוד דוגמאות חכמות רבות נוספות. וכפי שזה מסתמן יהיו עוד דוגמאות חכמות רבות בעתיד. בתקווה שחלקן יהיו שלכם.

הכותב הוא בעלים משותף של חברת המיתוג Zygota ושותף ובחברת Mindscapes לפיתוח חשיבה יצירתית

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות