דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי: בולטון בליגה משלו, קלמן V - ההפתעה
סיכום שנת 2013 בפרסום במגזר החרדי, מציג עלייה של כ-8% בהיקף הפרסום הכולל של 10 המשרדים המובילים, לעומת הסיכום אשתקד בסוף 2012. שלישיית הצמרת נותרה כשהייתה כאשר 'בולטון פוטנציאל' במקום הראשון עם עלייה של 12% לעומת אשתקד, אחריו 'אפיקים' עם עלייה של 10% ובמקום השלישי נמצא 'גל אורן BSD' שרשם עלייה של 9% בהיקף הפרסום.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ההוצאה לפרסום לנפש למגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי. הסיבות מגוונות, החל ממדיה טלוויזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן: התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי חרדי".
הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי נשמר, כאשר 7 המפרסמים הראשונים נשארים באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של 25%. קבוצת 'שטראוס' המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ- 44% לעומת 2012. במקום השני ברשימה עומדת 'תנובה' עם השקעה של כ- 4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ-26% ביחס ל-2012. 'יוניליוור' ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום 'מימד' עם השקעה של כ- 4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 21% לעומת 2012.
10 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי
'בולטון פוטנציאל' שמוביל את רשימת משרדי הפרסום רושם שנה תשיעית ברציפות במקום זה, עם פער ניכר מ'אפיקים' במקום ה-2 בטבלה. לעומת זאת, מקומות 2-4 הכוללים את 'אפיקים', 'גל אורן BSD' ו'מימד' צמודים מאוד. שני המשרדים היחידים שרשמו ירידה בפעילותם מקרב רשימת ה-TOP10 של המגזר החרדי הם 'תוצאות אפקטיביות' במקום ה-5 עם ירידה של 17% ו-MCCANN GO במקום ה-9 עם ירידה של 21%, בהתאם לצעד לאחור שלקחה קבוצת 'מקאן' בכל נושא הפרסום למגזר החרדי.
לדברי אברהם בריסק יו"ר 'בולטון פוטנציאל': "חברות רבות "גילו" את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם להשגת market share. מדובר במגזר צעיר, שגיל החציון שלו הוא 15, גיל החציון הנמוך ביותר במדינת ישראל, הצומח בקצב מהיר של כ-6% בשנה ומתפתח כלכלית. התפתחות כלכלית זו יוצרת מצב של הכנסה פנויה המעודדת עלייה בצריכה. כיום, גבולות המגזר החרדי מתרחבים מעבר לבני ברק וירושלים לשאר חלקי הארץ, כשבשנים האחרונות הפוקוס הוא בעיקר על ערי הפריפריה. נתון זה הוביל לפתיחת רשתות שיווק מותאמות כשרותית. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".
הפתעת השנה הוא משרד הפרסום הצעיר קלמן V שהוקם לפני כשנתיים והצליח להיכנס למקום העשירי כשהוא דוחק החוצה את 'פרסום חן'. המשרד מטפל בין היתר בעיתון 'המודיע', עיריית בני ברק המלווה על ידי המשרד אסטרטגית, 'קופת חולים לאומית', המכללה החרדית ירושלים, A.D.R. פיננסים, ארגון טהרת הבית, רויאל הלבשה, מסעדת מנדיס ועוד.
בהנהלת המשרד ציינו: "אנו שמחים ומברכים על ההצלחה ונכונים בס"ד לאתגר, להוסיף ולהעניק ללקוחותינו כולם, כמו גם לענף כולו, יצירתיות צעירה ונמרצת שמוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא מעל ומעבר. נשמח לשמור על מעוף צעיר ומרחב מרתק של יצירה, אלו שבזכותם הגיעו לקוחותינו ליעדים מרתקים. הצלחתנו- שלהם היא".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יוסי רוזנבוים אתה תותחאברימי רוזנטל 03/02/2014 19:03הגב לתגובה זו0 0.סגור