הטור שיעצבן את אנשי השיווק באינטרנט: איך החברות מוליכות שולל את הלקוחות

תחום שמתעדכן באופן תדיר, השוני בין בנייה לקידום אתרים, ולקוחות שלא מבינים את התחום. און יבין ממליץ על דרכים איך לא ליפול בבחירת ספק
 | 

בעלי עסקים רבים כבר מבינים שהמשפט הכה מצוטט "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", מתייחס בימינו לנוכחות באינטרנט, ובהתאם מפנים לכך יותר ויותר משאבים, אולם למרבה הצער, חלק ניכר מהם מוותר על הבנה, ולו מינימאלית בתחום. למרבה הצער, ישנן חברות שיווק באינטרנט המנצלות זאת ומוליכות שולל לקוחות רבים, ובכך מוציאות שם רע לכל העוסקים בתחום, שמעטים, כמובן, עושים מלאכתם נאמנה.

אפשר בהחלט להבין את בעלי האתרים שמעדיפים לא לצלול אל עולם השיווק באינטרנט: מדובר בתחום זר לחלוטין עבורם, מה גם שישנם לא מעט אנשים שמתקשים לאמץ טכנולוגיות חדשות, ואין פלא כי רבים נרתעים ממונחים דוגמת SEO, CTR, גוגל אנליטיקס, טקסט עוגן, דרופל או פנדה 2.0, ומעדיפים לסמוך על אנשי מקצוע שנראים אמינים.

הבעיה, כאמור, היא אותן חברות המציגות עצמן כמומחיות בתחום, אך בפועל לא רק שאינן מקדמות את העסק דרך פעילות אינטרנטית, אלא שבמקרים מסוימים אף מזיקות לאתר שלו ולו, בין אם מתוך חוסר ידע וחוסר מקצועיות ובין אם בשל שרלטנות.

אז מדוע לקוחות רבים הולכים שולל אחרי הבטחות שווא? חשוב לזכור שמדובר בתחום פרוץ לחלוטין, וכל אחד יכול להציג עצמו כמומחה לקידום אתרים או כבר סמכא בכל הקשור לשיווק באינטרנט. אם בתחומים אחרים בהם נדרש ידע רחב היקף, חייב איש מקצוע להציג תעודה המעידה על כך שעבר הסמכה מסודרת במוסד מוכר, הרי שמקדמי אתרים לא נדרשים לכך.

בנוסף, קיים טשטוש בין תחומי פעילות שונים כמו בניית אתרים וקידום אתרים. מדובר ב-2 מיומנויות שונות לחלוטין, כך שבהחלט ייתכן איש מקצוע שבונה אתרים נפלאים, אך לא יודע כיצד לקדם אותם - בעוד לקוחות רבים מעדיפים את הנוחות שבעבודה עם חברה אחת ולא בוחנים האם ביצועיה אכן איכותיים בכל המרכיבים הדרושים לעסק.

גורם אחר שנמצא בעוכרי הלקוחות שאינם מתמצאים בעולם השיווק באינטרנט, הוא ההתעדכנות הבלתי פוסקת של התחום. עדכוני האלגוריתם של גוגל (הדרך בה מדרג מנוע החיפוש את אינספור האתרים ודפי האינטרנט הקיימים), המעבר של יותר ויותר אנשים לגלישה באינטרנט דרך טלפון סלולרי, השפעתן של הרשתות החברתיות על קידום אתרים – כל אלה מחייבים את החברות העוסקות בשיווק באינטרנט להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק, אך למרבה הצער במקרים רבים אין זה המצב.

קידום אתרים אורגני - מי שלא מעודכן עלול להזיק

התחום של קידום אתרים אורגני (אותו SEO שכולם מדברים עליו) הוא אחד המרכיבים המשמעותיים של שיווק באינטרנט, ודווקא בו חברות רבות מזייפות ולעיתים אף ממש מוליכות שולל את לקוחותיהם.

גוגל, כאמור, שינתה באופן משמעותי את האלגוריתם שלה ומה שעבד עד לפני שנתיים פלוס מינוס לא בהכרח יועיל היום ולמעשה אף עלול להזיק. בפרט מדובר בעדכון פנדה, שנועד לשים קץ לאתרים שהתוכן בהם דל, ומתמקד רק במילות מפתח במקום בהענקת ערך מוסף לגולשים, ובעדכון פינגווין, שמטרתו למנוע שימוש בקישורים פיקטיביים לשם קידום אתרים.

למרבה הצער, לא מעט חברות לקידום אתרים אורגני, עשו שימוש בשיטות הבעייתיות וממשיכות לנקוט בדרכים פסולות אלה גם לאחר העדכונים - וכיום לא רק שהן לא מקדמות באמת את האתר ואת העסק העומד מאחוריו - ואף עלולה "להרגיז" את גוגל שנוטה להעניש אתרים סוררים (וממש לא כדאי להתעסק עם גוגל...).

האם חברת השיווק באינטרנט באמת עובדת עבורכם?

לא קל לבחור חברת קידום אתרים, כולן מתהדרות בהצלחות מרשימות ומציגות אתרים שבזכותן הגיעו לאחד המקומות הראשונים בתוצאות חיפוש כאלה או אחרות (אם כי אין דרך לדעת באיזה מקום היו אתרים אלה לפני שאותן חברות קידום אתרים נכנסו לתמונה).

בנוסף, אנשי חברות אלה מצוידים לרוב במצגות עמוסות נתונים ומושגים שללקוח לא תמיד יש דרך להבין אותם באמת, ואבן הנגף העיקרית בפני מי שרוצה לוודא שחברת השיווק באינטרנט אכן פועלת עבורו במלוא המרץ ומקדמת את העסק שלו, היא שקשה לקבל תוצאות מדידות לעבודתה של חברה שכזו.

אמנם, האינטרנט גדוש בכלים המאפשרים מעקב מדוקדק אחרי ביצועי אתרים, כזה המציג תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון ומאפשר פילוחים מכל סוג שהוא, אך נדרשת מיומנות בלתי מבוטלת כדי להשתמש בהם, ולרוב בעלי האתרים אין אותה. התוצאה היא שמקדמי אתרים, מקבלים תשלום חודשי קבוע עבור עבודתם, ובעלי האתרים כלל לא יודעים מה הם עושים בפועל ועד כמה הם באמת משקיעים באתר שלהם - וכאמור יש חברות שיווק באינטרנט המנצלות זאת לרעה.

איך להימנע מנפילה לידיים לא מקצועיות?

על מנת לוודא כי אתם נמצאים בידיים מהימנות ומקצועיות, כדאי לבצע מספר צעדים: הראשון, לעקוב כי באתר המקודם מתווסף תוכן מקורי ואיכותי בתדירות נאותה - עם דגש על המקוריות והאיכות. השני, רצוי לבקש מהחברה לקידום אתרים דו"ח מפורט, מדי חודש, של הקישורים שנבנו עבור האתר שלכם, ולבחון האם מדובר בקישורים אמיתיים ולא כאלה שגוגל יפסול. והכי חשוב, זה התקדמות בתוצאות החיפוש - כל זמן שהחברה מספקת דוח חודשי שמוכיח שיש התקדמות כל חודש (או גג כל חודשיים), אפשר לדעת שהחברה אכן מבצעת עבודת קידום.

המלצה נוספת היא לבקש חוות דעת מאיש מקצוע מנוסה אחר, על מנת שיבחן עד כמה חברת השיווק באינטרנט אכן התאמצה למען האתר שלכם, ועד כמה אפקטיביות הפעולות שלה.

און יבין הוא מנכ"ל ומנהל תחום אינטרנט בחברת הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    לדעתי הונאה
    אנונימי 01/02/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ממש מאוכזב חברת ice לא נותנת לבטל עיסקה של אנטיוירוס הלכו לי 1500 שח
    סגור
  • 35.
    מומחה קידום אתרים ?
    מומחה 21/04/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראשון שהייתי נזהר ממנו הוא און יניב כותב המאמר אשר מגדיר את עצמו "מומחה קידום אתרים" זה כבר צריך להדליק נורה אדומה.
    סגור
  • 34.
    אומץ
    גל 18/04/2014 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לבחור אומץ לכתוב כך
    סגור
  • 33.
    מעניין
    רועי 31/03/2014 06:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מעניין לקרוא תודה
    סגור
  • 32.
    מתן 29/03/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עובד בתחום ולא ידעתי שהמצב כל כך חמור. צריך באמת להזהר מאד.
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    חקיקה
    אורי 25/03/2014 07:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין למה לא מחוקקים חוקים שיגנו עלינו מפני כל השרלטנים האלה
    סגור
  • 30.
    קידום אתרים
    עדי 24/03/2014 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה אפשר ללמוד קידום אתרים?
    סגור
  • 29.
    תקן
    עידית 22/03/2014 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת צריך להיות תקן בתחום הפרוץ הזה..
    סגור
  • 28.
    כל כך נכון
    קולגה 22/03/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מה שרשמת
    סגור
  • 27.
    כתבה מעניינת
    עומרי קרסו 21/03/2014 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאד נהנתי לקרוא תודה
    סגור
  • 26.
    אתמול אלוף בסנוקר, היום איש seo
    אחד שיודע 15/03/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    און יבין הוא לא איש מקצוע בתחום ולא מוכר לאף אחד. עד לפני כמה שנים הוא ניהל מועדוני ביליארד, ואז עשה הסבה, ומורתו המקצועית היתה השרלטנית שכל קהילת האינטרנט צוחקת עליה, ענב גנד גלילי. הוא יודע עוד הרבה פחות ממנה. היזהרו מאון יבין, לא ממליץ לעבוד מולו באף רמה.
    סגור
  • 25.
    דפי 11/02/2014 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד דרך מצוינת היא לבדוק מיהם המומלצים של גוגל. אני לא יודעת מאיפה משיגים את הרשימה, אבל יודעת שיש מישהו בשם אסי "אייס" מאיר שנבחר להיות אחד מעשרת המומלצים בישראל, על ידי גוגל, ויש לו תעודה המוכיחה את זה. בהצלחה!
    סגור
  • 24.
    קורס קידום אתרים זול באתר אסכולי
    אסף 11/02/2014 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף על לשלם אלפי שקלים
    סגור
  • 23.
    הדרך היחידה היא הכרות עם החברות בתחום
    ecommerce-israel.com 10/02/2014 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש נוכלים, יש בעלי מקצוע גרועים ויש כאלו שפשוט גדולים מידי בשביל לתת לך יחס של לקוח. הדרך הכי טובה היא לעבוד עם יועץ דיגיטלי שישלח אתכם ישר לחברות איכותיות שמתאימות לכם. ידע זה כח!
    סגור
  • 22.
    הכל כל כך נכון חוץ מבניית קישורים, זה פאסה (ל"ת)
    בר סמכה 10/02/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    כל כך נכון - רוב החברות בתחום הזה לא עושות עב
    אלי ברון 09/02/2014 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה, אבל יודעות יפה לקחת את הכסף
    סגור
  • 20.
    כל הכבוד על היוזמה כתבה נהדרת (ל"ת)
    דנה הראל 09/02/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    תודה על העצות
    ככה זרקתי כסף לפח... 09/02/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנים, בתפיקדי הראשון בתחום, לקחתי חברה שגבתה ממני המון כסף בתמורה לכלום. היום אני מבין כמה בלבלו לי במוח. דבריך הם דברי טעם ומקווה שיעזרו לאחרים, שלא יפלו כמוני.
    סגור
  • 18.
    עובדים על מלא לקוחות, יש שמשלמים בשביל כלום (ל"ת)
    רענן 09/02/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    כל הכבוד על האמת ועל הביצים. לא ומבן מאליו
    יונתן 09/02/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תחום של רמאים. מעטים יודעים לעשות את העבודה. כתבת יםה.
    סגור
  • 16.
    הכתבה רק מחזקת את זה שלכל
    רגע רגע 09/02/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד בתחום הזה יש דעת מומחה. כשהוא בעצמו לא מבין על מה הוא מדבר. בדיוק מאנשים מסוג זה יש להיזהר.
    סגור
  • 15.
    מי הסמיך את הכותב לעסוק בתחום? (ל"ת)
    הסמכה 09/02/2014 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    לקוחות אומנם לא מבינים אך לא טיפשים
    קרול - נקסט ווב 08/02/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לשלול לקוחות בשיווק באינטרנט ובטח לא בקידום האתר שלהם. שיווק באינטרנט הוא הערוץ השקוף ביותר מכל הערוצי השיווק וכל אחד יכול לראות את התוצאות אונליין וההתקדמות מידי חודש. אין ספק שיש שרלטנים בשוק אבל היום הלקוחות רחוקים מלהיות טיפשים ומבקשים לראות תיק עבודות ומקבלים המלצות לפני שמתחילים.
    סגור
  • 13.
    לגבי הפסקה האחרונה במאמר
    מנשה אברמוב 08/02/2014 01:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    -אם חברת הקידום אתרים יוצרת את התוכן אין ספק שהוא היה שיווקי וחסר ערך(בעיקר בפן המקצועי), לכן אינני בטוח שנכון לבחון את התכנים. נכון יותר היה שבעל העסק ייצור אותם, ואת זה חשוב לתזכר במאמר. -הבדיקה לגבי הקישורים נראית דיי תמוהה, למה הכוונה קישורים אמיתיים? מזה קישורים לא אמיתיים, למה אתה מתכוון, כי מבחינת גוגל יש קישורים טבעיים, ואם חברת הקידום יצרה אותם בצורה מלאכותית(אז הם לא טבעיים), לכן האתר תלוי על הקצה ויכול להיעלם בעדכון הבא. לדעתי הפתרונות שהצגת אינם פתרונות שירחיקו את בעל העסק מפגיעה באתרו, אמליץ לעיין בהנחיות של גוגל לבחינת חברות ה SEO: https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=iw
    סגור
  • 12.
    כתבה ריקה מערך
    קולגה 07/02/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה רק מחזקת את מה שאתה אומר. במקום לתת לקוראים ערך וכלים משמעותיים אתה רק אומר להם- בואו אליי לייעוץ אני תותח. ואתה לא נשמע תותח לפי הכתבה הזו. חבל, פיספסת הזדמנות.
    סגור
  • 11.
    פרסום מיתוג ושיווק באינטרנט
    מיקי 07/02/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן יש דברים נכונים בכתבה זו אך אל לנו לשפוך את התינוק עם המים, הרי קידום אתרים זהו מקצוע שרוב האנשים אכן הולכים ללמוד אותו הן בג'ון ברייס ואחרים, מה שכן העדכונים כה גדולים ובתדירות גבוהה כך שצריך להיות עדכני כל הזמן, אין מה לזרוק סיסמאות לאוויר ולפרק שוק שלם של תעשיה שמתפרנסת סביב נושא גדול שקוראים לו קידום אתרים ובמיוחד גוגל זה שגוגל הפכה לתמנון רב זרועות שרוצה את כל הכסף לעצמו דרך קידום ממומן זה דבר אחד אך רוב מקדמי האתרים בישראל , לדעתי, הם אנשים הגונים שכל עניינם זה לדרג את הלקוח כמה שיותר גבוה, ואין לי ספק שגוגל היא המרויחה העיקרית מתחום זה שכן, ללא מקדמי האתרים אינני יודע איך היו נראות תוצאות החיפוש האמיתיות של גוגל
    סגור
  • 10.
    עושה רושם שהוא מבין במה מדובר (ל"ת)
    ירין 07/02/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כתבה מצויינת (ל"ת)
    דניאל 07/02/2014 06:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אחלה טור! (ל"ת)
    מרטין ס. 06/02/2014 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שלא יעבדו עליכם
    אבי גנאור 06/02/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דרך אחת בדוקה כדי לוודא אפקטיביות של נותן שירות והיא לקבל מהספק רשימת לקוחות קיימים ולקוחות עבר ולבדוק עם כל אחד מהם האם ספק השירות אכן תרם להגדלת ההכנסות של העסק. זהו זה בלי כחל וסרק
    סגור
  • 6.
    תודה!
    דני 06/02/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב רהוט וברור. קיבלתי חיזוק למה שתמיד ידעתי, אבל לא הייתי בטוח. אני בעל אתרי תוכן ותמיד היה לי חשוד כל גישת הקומבינה" והקישורים המוזרים שהציעו לי. מצטרף לדעה שקודם כל תוכן, ותוכן איכותי!
    סגור
  • 5.
    מי באמת מבין?
    אופיר 06/02/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב ה"מומחים" לקידום אתרים בסופו של דבר הם מומחים להתרסקות האתר בתוצאות החיפוש. הבעיה שלקוח רגיל לא יכול לדעת מי באמת מקצועי ומי רק מקצועי בשיווק ובמתק שפתיים.
    סגור
  • 4.
    צודק
    עידית 06/02/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה כתבה!
    סגור
  • 3.
    תותח, אחלה פוסט! (ל"ת)
    אריאל 06/02/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אחלה
    גיל 06/02/2014 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא שמעתי עליך או על החברה
    סגור
  • 1.
    צודק, יש הרבה שרלטנים בתחום,
    יוסי 06/02/2014 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר שפעם אחת עקצו אותי ובמשך חודש עבודה לא ראיתי תוצאות החלטתי שאני פונה רק למשרד מוכר וגדול ולא לכל מיני עצמאיים חסרי אחריות
    סגור
  • בקידום אתרים לא רואים תוצאות אחרי חודש
    -- 07/02/2014 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בתהליך ארוך טווח ודרושים לפחות מספר חודשים עד שרואים שיפור משמעותי. הכל תלוי כמובן במידת התחרותיות בתחום שלך ומצב האתר תחילת העבודה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות