הקלישאה של שוופס: לא מתאמץ ומפוצץ בבטחון עצמי והומור שמעורר בנו חיוך

"אחרי כמה וכמה פרסומות, ה"קייס" עובר, ולנגד עינינו מצטייר מותג שלא דומה לכלום - הישג שקשה לקחת כמובן מאליו". עטרה בילר מחמיאה לשוופס
 | 

בשורה התחתונה: כדי להגיד "אנחנו לא קלישאה" צריך להראות את הקלישאות שכולנו נהנים לראות וגם להיות, כי בשורה התחתונה כיף להיות קלישאה אבל לחשוב שאנחנו שונים.

הפרסומת לשוופס מצליחה לאחוז את החבל בשני הקצוות. גם הקצה של הקלישאות שכולנו אוהבים וגם הקצה של להיות שונה ומיוחד שכולנו שואפים לו.

מבחינה אסטרטגית קשה מאד וכמעט בלתי אפשרי לייצר בידול של ממש בשוק של משקאות קלים תוססים. במקרה של שוופס האתגר הוא להחיות בכל פעם מחדש את המסר Drink Different ולשבור בכל פעם מחדש את השגרה כדי לבסס את ה"אחר?ת". כדי להיות שונה צריך להתמודד בכל פעם מחדש עם השוואה לעולם ה"בלתי שונה" כדי להראות ממה אנחנו שונים, במה אנחנו שונים ומה זה בכלל "לשתות שונה". לא קל. אבל שוופס מרים את הכפפה בקלות ועושה מכל זה חגיגה.

כי כאשר אתה מחליט שאתה מקדם הומור נונסנס טוב - זה לא כל כך קשה. שוופס מצליח לפצח את הגנום הזה בכל פעם אחרת בזכות העובדה שהוא מעניק לנו מצד אחד בידור משובח ומהצד האחר - הוא מוותר על היומרה להגיד משהו חכם. ובכל זאת הוא תומך בכל מאודו ברעיון ה-drink different...



שוופס לא נכנס לשאבלונה ולא לקלישאה של פרסומות למשקאות קלים. אם בקליפ הקודם הבנו שלשתות אחרת זה "עם לימון", ובקליפים קודמים ראינו את אוכלי האדם מדברים במבטא בריטי לא קשור, אז עכשיו מתנהל דיון שלם על מה זו קלישאה ומה זה להיות שונה.

אנחנו רואים סצנה שהיא,למעשה, סוג של קלישאה. בחור ובחורה שנראים טוב משיקים שני בקבוקי שתיה. אין יותר קלישאה מזה. ואז הבחורה הופכת להיות מודעת לכך. אנחנו לא קצת קלישאה? היא שואלת את הבחור במבטא בריטי מעורר קנאה. "זאת קלישאה?" שואל אותה הבחור בתדהמה. זאת קלישאה! מתריס כנגדה ומצביע על שרשרת של קלישאות קולנועיות שמתרחשות בזו אחר זו מול עינהם.

מאותו רגע אפשר להישען לאחור וליהנות מרגעים הולוודיים מבויימים לעילא הגם שמדובר, איך לומר, בקלישאות. עיניים של בחור ובחורה נפגשות ברגע רומנטי אגב ספרים שנופלים לה על הרצפה, אשה איטקלייה זורקת את דבריו של גבר מהמרפסת וצועקת לו תחזור לאמא שלך, בחור ובחורה מתנשקים בגשם, בלש משטרתי נכנס לסצנת הפשע ומודיע לשוטרים "אני אקח מפה", אדם עוצר מכונית יקרה כי הוא 'צריך אותה' למרדף ואופנוע כמעט מתנגש בזכוכית ענק המתומרנת בקושי בידי שני מובילים. אלו קלישאות! אומר הבחור, אנחנו לא קלישאות, אנחנו שונים.

הצופה יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: הוא גם מרגיש מיוחד ושונה ולא קלישאה, הוא גם נהנה מהקלישאות אותן יהיה מוכן לראות שוב ושוב ושוב כי לא סתם הן הפכו קלישאות, והוא גם נהנה מהבחור והבחורה שלא הוכיחו לנו במה הם אינם קלישאה ובכך, למעשה, אינם שונים משרשרת הקלישאות כי להגיד "אנחנו שונים" זו האמא של הקלישאות.

לסיכום, יש חן אינסופי בנרטיב של שוופס הבנוי מהלוגיקה שבחוסר הלוגיקה של "לשתות אחרת". תיאוריה שלמה על "אחר?ת" המתבססת על תילי תילים של נונסנס. הצהרות לא מתאמצות, לא בדוקות, לא מוכחות, לא מנומקות אבל מפוצצות בבטחון עצמי ובהומור שמעוררות בנו חיוך ומוציאות אותנו ולו לרגע מהכבדות השכלתנית שלנו.

והכי חשוב, אחרי כמה וכמה פרסומות לשוופס, ה"קייס" עובר, ולנגד עינינו מצטייר מותג שלא דומה לכלום, הישג שקשה לקחת כמובן מאליו בעולם של משקאות קלים תוססים שקשה עד בלי נשוא לייצר בו בידול משמעותי.


עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    קישקוש של הברנזה על הברנזה. לא מעניין וממש לא (ל"ת)
    חשוב 01/04/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    המבחן היחיד הוא מבחן התוצאה: האם שוופס הגדילה
    איציק 01/04/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירותיה או לא? כל השאר- התפלספות של בעלי עניין שרוצים להראות כי פרסומת הוא עניין מדעי.
    סגור
  • פרסומת היא מדעית כמו האמונה במפלצת הספגטי
    שפיציק 01/04/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי טוען שטות שכזו?
    סגור
  • 13.
    הפרסומות הכי טובות הן של YES. (ל"ת)
    עידו 01/04/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    עטרה - פשוט כתבה מעולה!!
    תומריקו 30/03/2014 00:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרצי לשתות שוופס עמי? ;)
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    אהבתי את הכתבה - האחר הוא האני
    רונה 27/03/2014 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים מגדירים את עצמם לפי איך שהם רואים אחרים- לפי מה שהם לא
    סגור
  • 10.
    הרבה כלום על לא כלום. כתבה מיותרת. (ל"ת)
    איתמר 27/03/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מה ששעשע אותי כאן
    גאון הדור 27/03/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי צריך להמתין ולראות פרסומת כדי לראות פרסומת.
    סגור
  • 8.
    כמעט בלתי אפשרי לא להיות קלישאה.
    צופה כורסא פאסחבי 27/03/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אם תגיד או תמציא משהו שאיש לפניך בכל תולדות העולפ לא אמר או עשה, לא תהיה קלישאה! בעצם מה שכתבתי עכשיו נאמר נך או אחרת ולכן גם הוא קלישאה. אז מה. אם יש בזה טעם או עזרה שיהיה. אם זוג מכיר בדרך שבה הכירו מליוני זוגות לפניו,ויוצאים להם חיים,משפחה ואושר אז שיהיה בקלישאה! יותר טוב שכל אחד מהם ישכב בבדידות בין 4 קירות, העיקר לא ליצור קשרים בדרך קלישאתית?!
    סגור
  • 7.
    קולע
    עדי 27/03/2014 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסופו של דבר, כיף לראות את הפרסומות האלה. הם עושים את ה"עבודה" בצורה שלא נמאס מהקלישאות האלה והפכו אותן למשהו חמוד. אני אהבתי. =)
    סגור
  • 6.
    זאת פשוט קלישאה שונה (ל"ת)
    שפינוזה 25/03/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    צודקת
    רום 25/03/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שנכתב - אמת ויציב!
    סגור
  • 4.
    איזה שטויות, חרא פרסומת, האמאמא של הקלישאות (ל"ת)
    אנונימי 25/03/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    השאלה האמיתית שעלינו לשאול היא
    הילה 25/03/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה יקום מקביל בריטים יושבים ב-חוץ- ושותים משהו -קר-...??
    סגור
  • 2.
    הפרסום האמיתי
    זומבי 22/03/2014 23:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפירסום האמיתי הוא לדחוף עוד סוכר ממכר למשקאות ולהסוות באמצעות סודה.
    סגור
  • תרמתי מעל 200 לייקים משלי ואני אפילו לא יודע (ל"ת)
    למה 01/04/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה זו המערכת השקרית הזו?@
    פחחחחחחחחחחח 29/03/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אחד יכול לעשות כמה לייקים שהוא רוצה! בנוסף - זה מכפיל כל לייק או אנלייק פי 2. מה יהיה?
    סגור
  • 1.
    זכוכית
    גונן 21/03/2014 06:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עטרה היקרה , את לא ראית כניראה את הפירסומת מספיק פעמים . בסצנה של הזכוכית האופנוע אכן מיתנגש בה ! פשוט לא רואים את זה אלה רק שומעים את רעש ניפוץ הלוח "חסכו" מאיתנו את הסצנה עצמה , מספיק רעש הניפוץ +המבט של הזוג הצעיר כדי להבין שאכן הלוח נישבר .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות