איגוד השיווק הישראלי בחר בהשקות המנצחות: אל על, שטראוס וחוגלה

המותגים נבחרו להשקות מנצחות בחודשים אוקטובר-דצמבר 2013. אל על השיקה את UP, שטראוס את שוקולד פרה בטעמים וקימברלי את לילי קומפקט
 | 
telegram

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי העניקה את פרס ההשקה המנצחת לחודשים אוקטובר-דצמבר 2013 ל-3 מותגי ענק במשק הישראלי: אל על, שטראוס וחוגלה קימברלי. בחודשים אלו הוגשו 12 מועמדויות של מגוון מהלכי השקה חדשניים בתחומי תחבורה, מדיה, טואלטיקה, פיננסים, קמעונאות, אופנה, ממתקים-שוקולד, פארמה, מזון ומשקאות.

3 ההשקות המנצחות הן מותג ה-LOW COST החדש של אל על UP, בתחום התחבורה/תעופה; שוקולד 'פרה' בטעמים של שטראוס בתחום חטיפים מתוקים ושוקולד ו'לילי קומפקט' מבית חוגלה קימברלי בתחום הטואלטיקה.

מנימוקי השופטים/ אל על

התחרות בשוק ה-LOW COST, שחדרה גם לחברות התעופה המקומיות, הביאה את חברת אל על להתמודד עם ערעור נאמנות הצרכנים למותג וחיפוש אלטרנטיבות אחרות מכל עבר. השקת UP מבית אל על, המודל החדש של החברה, המציע טיסות במחירים מוזלים ובהתאם לדרישות הלקוח, נהנתה מחשיפה תקשורתית רחבה ומתגובות אוהדות בקרב הציבור. עם שפה פרסומית צעירה, המדברת בגובה העיניים, הוכתרה ההשקה כהצלחה, כאשר נרשם גידול של 90% במכירות אל על ליעדים הרלוונטיים, בהשוואה לנתוני המכירות בשנה החולפת.

מנימוקי השופטים/ שטראוס

השקת שוקולד פרה בטעמי מותגי עלית המוכרים כמו בזוקה, חטיף טעמי, טורטית וקפה נמס, אשר נולדה מתוך רצון לשמר את מעמדו ותדמיתו של המותג הוותיק, עוררה עשרות תגובות בקרב הציבור ודיון נוקב אחד סביב השאלה - שוקולד בטעם בזוקה, טעים או מגעיל? אלו ועוד הביאו לגידול של 27% מעל התכנון המקורי בייצור ומכירות המוצרים בשליש מהזמן שתוכנן למהלך ההשקה.

מנימוקי השופטים/חוגלה קימברלי

נוחות, אחד הערכים הנדרשים בחיינו, תקף ורלוונטי לכל תחום ועניין. קטגוריית נייר הטואלט בישראל, שבה תחרות רבה ושחקנים חזקים, סבלה עד כה מחיסרון ברור של ערך הנוחות, כאשר אריזות הנפח הגדולות שמציעות החברות נתפסות כמסורבלות וככאלו 'שאינן נכנסות לארון'. המותג המוביל, לילי מבית חוגלה, בחר להתמודד עם מציאת פתרון לערך הנוחות, והשיק בהצלחה רבה את לילי קומפקט - אותו נייר טואלט באריזת גלילים דחוסים, החוסכת ב-30% במקום האחסון ומתאימה לאחסון בארון הביתי. לאחר קמפיין פרסומי מוצלח שכלל שימוש במגוון מדיות מסורתיות וחדשות, קיבל קהל היעד העיקרי של לילי, הצרכניות, בחום את המוצר בגרסתו החדשה. בחלוף 3 חודשים ממועד ההשקה, נמכרו כ- 300,000 יחידות מהמוצר, ונתח השוק כולו עלה ב-9.8%.

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "במלאת שנה למותג החדש של האיגוד "ההשקה המנצחת" - אנו שמחים להיווכח כי חברות ומותגים רבים אימצו את התחרות הרבעונית המוקירה חדשנות, והשקות רבות מגיעות אל שולחנה של ועדת החדשנות. בחודש מאי הקרוב במהלך כנס החדשנות של האיגוד נחשוף את השקת ההשקות - ההשקה המנצחת לשנת 2013, ונמשיך לציין לשבח מצוינות שיווקית אשר מביאה עימה ערך מוסף לצרכן הישראלי".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות