נשות ויצו בחרו: סנו JET של דרורי שלומי היא הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2013

יו"ר ויצו: "סנו מסיגה אותנו לאחור עם סטראוטיפיים מיושנים שהיו מקובלים לפני 50 שנה". בקמפיין מככבות 2 ילדות שמתחרות על "האמא המושלמת"
משה בנימין |
נושאים בכתבה דרורי שלומי ויצו

קמפיין "לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו JET" של משרד הפרסום דרורי שלומי BBDO נבחר לפרסומת הסקסיסטית ביותר ב-2013 - כך בחר ארגון ויצו במסגרת "מצעד הקלון" השנתי של הארגון.

לדברי ויצו, אות הקלון למפרסם הפוגעני ביותר ניתן לסנו JET "על היותו מנציח סטראוטיפים מיושנים המקבעים את התפיסה שמקומן של נשים הוא במרחב הפרטי בלבד ובשל הטמעת התפיסה בקרב ילדות קטנות שהן יהיו תככניות, תחרותיות וביצ'יות בעתיד". גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל התייחסה לבחירה סנו ואמרה: "במקום לצעוד קדימה, סנו מסיגה אותנו לאחור בייצוג מתוחכם של סטראוטיפיים מיושנים, שהיו מקובלים לפני 50 שנה ולפי הפרסומת ילוו את ילדינו לעוד 50 שנה".

צפו בכל הפרסומות ב"מצעד הקלון": לחצו כאן

5 הפרסומות שעלו לשלב הסופי ונבחרו על ידי ועדת שיפוט מקצועית הן: "סנו JET" של דרורי שלומי, 'קרולינה למקה' של ראובני פרידן, "קמפיין הסקס" לאתר 'הארץ', מודעת שילוט החוצות של נעלי 'אלדו', וקמפיין "תשמרי על הכוס שלך" של מגזין TIME OUT.

קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה השישית ברציפות, לציון יום האישה הבין-לאומי. לדברי הארגון, מטרת "מצעד הקלון" להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות לנזק החברתי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי.

הפרסומות נבחרו ע"י ועדת שיפוט מקצועית, אשר סקרה מאות אלפי פרסומות (טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ועוד), ומתוך 50 שעלו לקו הגמר דירגה את המבזות ביותר. הוועדה מורכבת מנציגות של חברות כנסת, ממומחיות מגדר ותקשורת, נשים אקטיביסטיות, נשות אקדמיה, עיתונות ומשפט.

לדברי שרון צ'רקסקי, מנהלת קמפיין "אות הקלון" של ויצו "הייצוגים הפורנוגרפיים של נשים כבר לא נחשבים לתופעת שוליים, אלא חדרו ללב ליבו של המיינסטרים. אין פלא שצצים קמפיינים שלמים שמבוססים על תנועת ה"טוורקינג", או שמופיעות "אושיית רשת" פרובוקטיביות, המדורגות במקומות הגבוהים בכלל החיפושים בגוגל, מקבלות חשיפה וראיונות בכלי התקשורת ואפילו תכניות טלוויזיה. אין ספק שהדבר מחלחל אלינו כחברה ומעוות את תפיסת המיניות בקרב צעירים ובני הנוער".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "אנו פונות אל החברות המסחריות הגדולות במשק יש לכן נוכחות והשפעה רבה על חיי הצרכנים. קחו אחריות, הפסיקו לאשר ולממן קמפיינים חסרי מעוף, שיש בהם שימוש רע בדימוי האישה ובגופה. אמצו עקרונות של פרסום צודק והוגן".

תגובת משרד הפרסום דרורי שלומי BBDO לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה