עדי סופר תאני - קבלי טיפים מהתעשייה: "עזרי למפרסמים הקטנים, ו... תהיי גוגל"
השבוע נפל דבר בשוק הפרסום המקומי עם הכרזתה של פייסבוק על על מינוי מנכ"לית מקומית לעסקיה בישראל - עדי סופר תאני. מבחינת שוק הדיגיטל בישראל מדובר בבשורה משמעותית - לראשונה, גוף המדיה הפופולרי ביותר בישראל, וזה שמאות אלפים גולשים בו על בסיס יומי, מציג נציגות מקומית שתשמש כאוטוריטה ותפתח את הקשר עם המפרסמים וחברות הפרסום.
לרגל המינוי שעתיד לתת את אותותיו על גזרת הפרסום, ביקשנו מאנשי התעשייה המובילים להצביע על הנקודות שלדעתם פייסבוק ישראל תחת ניהולה של סופר תאני, חייבת לפתח ולייעל. עיון קצר בתובנות של אנשי הפרסום ויועצי השיווק הדיגיטליים מלמד, כי נכון לעכשיו, הבעיה האקוטית ביותר היא המענה, או חוסר המענה ליתר דיוק, של פייסבוק ישראל למפרסמים קטנים.
הדגש של איתי צמיר, יועץ, מרצה ומומחה לשיווק דיגיטלי
"להאריך את הזנב. נכון להיום פייסבוק בישראל נותנת שירות בעיקר ללקוחות גדולים. כל עוד העסק נוהל בשלט רחוק זה בסדר, אבל מרגע שפייסבוק מקימה פה בסיס יש מקום להתחיל להאריך בהדרגה את הזנב ולהיות מסוגלים לתת מענה ושירות גם ללקוחות פחות גדולים. מהלך כזה, בשילוב עם תמהיל כלי הפרסום בפייסבוק שהולך ומשתכלל, יוכל להוביל בעתיד להגדלת הנתח שלהם מתוך תקציבי פרסום שהם אולי לא ענקיים, אבל הם בהחלט רבים".
הדגש של רועי פוברצ'יק, בלוגר ויועץ בתחום השיווק הדיגיטלי
"עד כה פייסבוק, דרך הנציגות בדאבלין הצליחה לספק לרוב סוכנויות הסושיאל והדיגיטל מענה מוצלח לצרכיהם השיווקיים אבל פספסה למדי את העסקים הקטנים יותר אשר לא עובדים דרך סוכנות פרסום. השוק הישראלי הוא שוק שיש בו המון עסקים קטנים שחלקם הגדול מנסה לפצח את פייסבוק מזה תקופה ארוכה ופשוט לא מקבל את הכלים הנכונים, אם זה מבחינת היענות, ואם זה מבחינת קשיי שפה. על ידי חיזוק הקשרים עם שוק העסקים הקטנים-בינוניים, יצירת והנגשה של תכנים ומדריכי אופטימיזציית פרסום בעברית, אני מאמין שעדי סופר תאני יכולה ליצור דור חדש וחכם יותר של עסקים קטנים".
הדגש של דן אבלגון, לשעבר סמנכ"ל הדיגיטל של אדלר חומסקי וכיום יזם על קו ההייטק והפרסום הדיגיטלי
"עדי סופר תאני, מנכ"ל פייסבוק ישראל, שלום ומזל טוב על המינוי. טוב שבאת. זה זמן מה שאנחנו צריכים פה מישהו אמיתי מפייסבוק - שיעשה קצת סדר, ינקה את האבק, יספר על המפגשים שלו עם הבוס הגדול וייתן את התחושה שהסיפור הזה של האתר, הוא באמת רציני ולא נגמר בחלוקת תווי קניה כפרס בתחרות הלייקים השבועית. והאמת היא שיותר ממנכ״ל אנחנו צריכים פה שריף:
1) שיסתכל לתעשייה בעיניים ויהיה אמיתי : לגבי מה אפשר להשיג באמת בפלטפורמה ומה לא. השוק הישראלי בוגר מספיק ומכרו לו מספיק אשליות לגבי האינטרנט. הגיע הזמן לכנות.
2) שיגדיר מחדש את השיחה על פייסבוק : תוכן, מיתוג, טירגוט, קניה ממוחשבת, אפקטיביות. יותר מידי זמן שיחקנו פה בלי מבוגר אחראי, והבלבול אצל כולם גדול. צריך פה דמות מחוקקת ושופטת יחד.
3) שייגע בשאלות הקשות שנוגעות לשיווק בפייסבוק : לתוצאות, למטרות השיווקיות, למדדים המקובלים בעולם (עם התייחסות לשוק הישראלי המקומי) ובכלל - לוודא שאנחנו מיישרים קו עם העולם בנוגע לשיווק בסושיאל.
4) שיידע למנף את ה״סטארט אפ ניישן״ שאנחנו ויהפוך את ישראל לבטא סייט של פייסבוק בנוגע למוצרים מסחריים חדשים. המפרסם הישראלי אוהב שמרגשים אותו באופן קבוע. והוא מוכן לשלם על זה.
5) שיחבר את הסטארטאפיסטים הלוחמים והעייפים לאנשים הנכונים בחוף המערבי. סצנת ההון סיכון צמאה למידע, לסדנאות, לדייק ולהבין האם פייסבוק תאהב את המוצרים שהם מפתחים. תראו לתעשייה את הכיוון שאליו צועדת הפלטפורמה ותקבלו עשרות חברות חדשות שרוצות לשנות את העולם לחברתי יותר.
6) ובכלליות צריך שתהיי לנו שריף אמיתי. עם משרד, וכתובת, ואקדח שהוא יכולת הענשה, אבל נגישה וחיובית. שתהיי כזו שאפשר לפגוש אותה בארוחת צהריים באזור המשרד או בשישי במעבר חצייה עם השקיות של הסופר או של השוק. שיידבק אלייך בטעות הריח של האיקרא. ובערב נזרוק לחברים בארוחת שישי ״היום פגשתי את מנכ״ל פייסבוק ישראל״ וכולם ינהנו כזה עם הראש ביראת כבוד. מגיע לנו קצת ריח של אמריקה. אם זה ירגיש אמיתי - כולם יקנו את זה פה. חיכינו לך. טוב שבאת. וולקאם.
הדגש של תמיר יולביץ', מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום Dsay
"שתי המלצות למנכ״לית הנכנסת: הראשונה, לחדד את הצעת הערך של פייסבוק ללקוחות והמפרסמים בשוק הישראלי באמצעות הדרכות, כנסים וחיזוק הקשר האישי עם המפרסמים מחד, ומשרדי המדיה והסושיאל מאידך. השנייה היא להתאים את פילוחי הקטגוריות כך שיתאימו לאופי השוק הישראלי והרגלי הרכישה של הקהל המקומי, דבר שישפר את ביצועי המדיה ויגרום להגדלת תקציבים בהתאם".
הדגש של אבירן מניר, שותף ובעלים בסוכנות הדיגיטל Modern Talking
"בעיני הדבר הכי חשוב שפייסבוק ישראל יכולה לעשות בשוק שלנו הוא להתאים כלי פרסום להרגלי ודפוסי השימוש הישראלים. שוק הפרסום הישראלי הוא רחב מספיק כדי שנקבל כלים מתאימים יותר עבורנו. בנוסף, אני מאוד מאמין ביכולת של פייסבוק לייצר חשיפה לפרסומות וידאו. יחד עם אחוז החדירה הגבוה של פייסבוק בישראל ויכולות הפילוח של הפלטפורמה, אני מאמין שכלי מדיה מדיד לוידאו, בדומה ליכולת המדידה של יוטיוב, יוכל לתת פייט גדול מאוד לשוק הפרסום בטלוויזיה. הבשורה על כלי הוידאו החדש של פייסבוק מעוררת אצלנו המון חשק ותקווה בנושא".
"בנוסף, שוק המפרסמים הבינוני-קטן משתוקק להיכנס ולפרסם בפייסבוק אך החוסר לעיתים במענה אנושי (כשאין משרד פרסום מתווך) מהווה חסם משמעותי בכניסה שלהם לפרסום במערכת".
הדגש של נועם אופיר, סמנכ"ל דיגיטל במשרד הפרסום ראובני פרידן
"פתיחת נציגות מקומית של פייסבוק בישראל הוא צעד מבורך שיגדיל משמעותית את נפח הפרסום בפייסבוק. בראיה של משרד פרסום, המפתח להצלחה הוא נציג צמוד שמכיר טוב את המשרד ואת לקוחותיו, ומסייע בהתאמת הצרכים של הלקוחות לפלטפורמה של פייסבוק. אפשר ללמוד ממודל המכירות של גוגל ישראל שעשו זאת בהצלחה. חינוך שוק הוא תהליך ארוך ולכן מומלץ להתחיל עם העסקים הגדולים, להגדיל את נפח הפעילות שלהם ולאחר מכן ה-SMB יבואו בעקבותיהם".
הדגש של מעיין טירנגל, סמנכ"ל דיגיטל בבאומן בר ריבנאי
"אשמח להציע לעדי מספר עצות פרקטיות מניסיוני בעבודה רבת שנים מול גופי המדיה והפלטפורמות השונות בארץ. העצה הטובה ביותר שאוכל לתת היא: תהיו גוגל! וכמובן שלא במובן הפלטפורמה או הכלים השונים, אלא בפיצוח שהצוות בגוגל ישראל הצליח לעשות מול משרדי הפרסום.
"עד לפי 4-5 שנים, גוגל נחשבה בעיננו (משרדי הפרסום) כאויב הגדול ביותר.
עם השנים הצוות בגוגל ישראל למד את התנהגות השוק הישראלי והשכיל לעבוד אתנו בשיתוף פעולה מלא. מאז, אנחנו בבאומן עשינו אינסוף פעילויות פורצות דרך ומעולות ללקוחותינו בשת"פ עם גוגל, אז עצתי אלייך - תהיי גוגל. תביאו לנו את התמיכה והעזרה בכלים חדשים שפייסבוק מפתחת, כדי שנוכל לייצר יחד מהלכים פורצי דרך. צרו את הקשר הישיר עם תעשיית השיווק והפרסום בארץ. אנחנו מעוניינים לעשות עבודה מצוינת ללקוחות שלנו, עבודה שתייצר ROI באמצעות קריאייטיב חכם ונכון.
"לכם יש פלטפורמה מעולה לכך, אם ב-BIG DATA שיש לכם על היוזרים, אם במובייל ואם ביכולות השונות של הפלטפורמה, אז אל תחשבו רק על מכירת עוד פוסט ממומן בפייסבוק. אם תייצרו עבורנו את הערך המוסף בחדשנות. הכסף כבר יזרום אליכם".
הדגש של קובי גמליאל מנכ"ל חברת המדיה החברתית iSOCIA
"יש צורך אדיר בקונסולידציה בשוק המקומי. אנו עדים לתופעה דומה לזו שקרתה עם כניסתה של גוגל לישראל, כשזירות ה-SEO וה-PPC יצרו שוק של עשרות חברות קטנות שלא כולם מקצועיות ומתעמקות בעבודה (בלשון המעטה) וחמור מכך - עוד מאות "פרילנסרים" שעושים הכל בתחתונים ממרפסת ביתם. החשש הוא שגם בעולם הסושיאל מתפתח "שוק" שהורג את המקצועיות והייחודיות שיש לאנשי המקצוע בינינו שכן מצליחים לתת ערך מוסף גבוה ללקוח ולא מסתפקים בלהיות אחד ממאות ספקים שחיים ללא מודל עסקי.
"בדומה לגוגל, פייסבוק צריכה לקחת את החברות המובילות, לתת להם פייסבוק Certificate על מיקוד והתמחות בתחומים שונים ולחלק את השוק למספר ורטיקלים בהם הם ימליצו למותגים לעבוד עם החברות המתמחות בתחום מסוים: תחום הרכב, נדל"ן, אופנה, צרכנות, אפליקציות, ווב וכדומה. בשלב הבא ניתן יהיה גם להמליץ על חברות המתמחות במכירות, תוכן קריאטיבי, ניהול שוטף וכו'. בכך השוק יצליח להגיע למיצוב במחירים ולהפנמה מצד הלקוחות לגבי אופן וטיב השירות שהם ראויים וצריכים לקבל".
הדגש של דנה קול, מנכ"לית ובעלים של חברת המדיה החברתית 'דיבור'"
הי עדי, אני מקווה שזה בסדר שאני קוראת לך בשמך הפרטי. כי הרי בפייסבוק כולם חברים. אבל עם כאלה חברים, תאמיני לי - מי צריך אויבים. אני מברכת אותך על כניסתך לתפקיד, בחירה מבריקה, וגם העובדה שאת אשה, באמת מדהימה. אבל הנה רשימת המשאלות הקטנות שלי".
ביסוס התחום - תאכלס, אנחנו פה במלחמת הישרדות. כל יום שעה שעה. "הפייסבוק זה פאסה", "הצעירים בורחים", "הזקנים יושבים" ו"היפים מהממים". כל יום אנחנו שומעים את האמירות האלה שנאמרות על ידי משרדי פרסום - שלא טרחו להתייחס לתחום הזה מעולם, או חלק מהמפרסמים הגדולים שאפילו לא פתחו דפים. תני לנו נתונים, מידע, רלוונטיים, מעניינים ובעיקר מדויקים על השוק שלנו. Case studies טיפה יותר מעודכנים ומעניינים... טרנדים. ואת הנתונים האלה שנותנים לנו בסיס מוצק ולגיטימי לעבודה תצעקו - כמה שיותר חזק. בתקשורת, במדיה, בכנסים בפגישות עם מפרסמים גדולים וקטנים. נמאס להיות האנדרדוג, ונמאס להתפרנס בקושי מהעבודה שלנו, אנחנו עושים עבודה מצוינת, ואין שום סיבה שישלמו לנו עליה בשווי של מסטיק בזוקה.
"אנחנו החיילים שלך, אל תשכחי - מי שדואג להפעיל את המפלצת הזו ולהפוך אותה למעניינת ולרלוונטית יותר, אל תתעלמו מאיתנו ובחיאת אל תעשו לנו את החיים קשים. תהיו שם, זמינים - תענו לשאלות. יש לכם עובדים ממש חמודים באירלנד אבל אנחנו רוצים תגובה מהירה. מיידית ומדויקת. ועוד בקשה קטנה לי אליך - אם תוכלי להעביר הלאה, הירידה הדרסטית בשיעור החשיפה האורגנית של הדפים המסחריים שמפרנסים אותי ובעיקר אותך, למה??? זו התאבדות. תודה ובאמת בהצלחה, את בשורה (קצת מוזר לקרוא למישהו ככה)".
הדגש של דויד אלהרר מנהל תחום מדיה חברתית בסוכנות הדיגיטל Great Interactive
"הי עדי, ברוכה הבאה לפייסבוק ולייק ענקי לרגל התפקיד החדש. בימים שכולם מדברים על כך שהתוכן הוא המלך, אין ספק שפייסבוק הוא הארמון.
בתור אחת הסוכנויות הוותיקות שפועלות בזירה זו וכמי שמנהלים כמה מהקהילות המשמעותיות ביותר בה עבור שותפינו (נייקי, מגנום, קליק, תלמה ועוד ועוד..), חשוב לנו מאוד ללוות את כניסתך לתפקיד עם הטיפ הבא: אפשרי לנו ולשותפינו המפרסמים לשמור על איזון בין ניהול הקהילות שבנינו לאורך שנים והמשך בנייתן והגדלתן הלאה. במציאות שבה מותגים נאלצים להשקיע 3 פעמים: פעם בגיוס האוהדים, פעם בהפקת התוכן ופעם נוספת בחשיפתם לתכנים, היכולת להשקיע בתוכן איכותי הולכת ופוחתת ורמת המסחור הולכת ועולה.
"עזרי לנו להשיב את הכתר לתוכן ולהביא באמצעותו ערך למשתמשים - חברי הקהילות שלנו בפייסבוק. אפשרי לתוכן להשיג רמות חשיפה אורגניות סבירות אשר יהיו כדאיות ללקוחותינו ויגרמו להם לרצות לטפח ולהעמיק את נוכחותם בפלטפורמה זו גם בעתיד. בהצלחה מהחברים מגרייט".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.תלמדי את המשרדים איך מביאים טלפוניםפרסומאי 20/03/2014 14:00הגב לתגובה זו0 0איך יוצרים מותג איך מגדילים מכירות איך מייצרים מבצעים איך תומכים בקמפיין באופליין איך הופכים לייק לכסף תפלחי לנו קהל יעד כמו שצריך ואז אולי נשקול ברצינות לפרסם באופן מסיבי בכלי הזהסגור
-
8.תאשרי אותי כבר בפייסבוק!!!!! (ל"ת)אלעד 20/03/2014 11:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.טפכו לעצמם על השכםניב 20/03/2014 07:25הגב לתגובה זו0 0יפה שנתנו פלטפורמה למשרדים שמוכרים ללקוחות ״ מוצרים פורצי דרך״ במקום לרדת לשרוש העיניין של הפייסבוק ,רשת חברתית תקדמו תוכן ודברים שיענינו את הצרכנים זה עובד הרבה יותר טוב מכל סיסמה אבל למשרדים בימנו אין מקום בשוק בפרסום הם נשארו מאחור הדבר היחידי שעדיין מציל אותם זה ידע טכנלוגי וגם זה מצטמצם מיום ליום ברוכה הבאה מנכל פייסבוק ישראל בהצלחהסגור
-
6.הדגש של סממית פיקסל, מנכלית סושיזיבי אינגייג'סממית פיקסל 19/03/2014 20:51הגב לתגובה זו0 0הי עדי, נעים מאד. סממית מחברת הסושיאל המובילה סושיזיבי אינגייג'. כמי שהובילה לא מעט מהלכים שיווקיים פורצי דרך ברשת הפייסבוק, ביניהם המהלך של "לייק שמייק עם בורשטיין מייק", "בידה ניסים - לשתף את מי ששוטף" ו- "מי צפה בפרופיל שלי? כרית האויר של גום אויר", וכמי שגם מלמדת שיווק ברשתות חברתיות מזה 12 שנה במכללת סממית, אני מייעצת לך להתמקד בהדגשת המקצועיות של פייסבוק והמדיה החברתית ובהתנערות מכל מיני שרלטנים שמייעצים בשקל תשעים בנושאי שיווק בפייסבוק. מזמינה אותך ואת הקוראים לסדנת אינסטוש בוובינר משגע איתי ועם לימור תדמור, המומחית מספר אחת באיזור החולה והאגמים.סגור
-
5.פלנינג...סטרטגיה...ובסוף לייקים של ערבים....באלי 19/03/2014 16:05הגב לתגובה זו0 0בשקל...סגור
- טען עוד
-
4.מגיע לכם כל הכבודאבנר 19/03/2014 14:52הגב לתגובה זו0 0שהצלחתם לאסוף כל כך הרבה דושבגים במקום אחד, כשכמובן פרס הדוש השנתי הולך למר אבלגוןסגור
-
3.משעשע...יצחק 19/03/2014 13:17הגב לתגובה זו0 0בקיצור, אתם רוצים שהיא תפתור אתכם מלייצר תוכן איכותי בשביל לייקים וחשיפות. יפה לכם. מה עם לייצר דברים שאנשים אשכרה ירצו לשתף ולהגיב אליהם?סגור
-
2.לא משנה מה היא תעשה העסק רץ לבד (ל"ת)חסרה רק נערת הפוסטר 19/03/2014 13:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.היא בכלל מתאימה לתפקיד הזה?שי 19/03/2014 12:41הגב לתגובה זו0 0מדובר על גוף ענק שהיא מכנסה למנכל, והפז"ם שלה שהוא טוב, אבל לא מספיק לזהסגור
-
איזה גוף ענק?גיל 19/03/2014 12:57הגב לתגובה זו0 0פעילות קטנה בישראל. נראה שהרזומה שלה מכובד מספיק לסיפור הזהסגור