'הודיז', 'פוקס' ובר שביניהם: הפרסומות של המתחרות עלו יחד - יש מנצחת?

מבקרת הבית של אייס על 'פוקס' לאחר בר רפאלי ו'הודיז' איתה. "למרות חשיפת היתר, מעבר בר ל'הודיז' לא פגע ב'פוקס' כי הנרטיב של 'הודיז' שונה"
 | 
telegram
(6)

בשורה התחתונה: למרות חשיפת היתר לבר רפאלי כפרזנטורית של מותגי אופנה, המעבר שלה מ'פוקס' ל'הודיז' לא פוגע בפוקס, והתפקיד שלה ב'הודיז' שונה לחלוטין מתפקידה ב'פוקס' כי הנרטיב של 'הודיז' שונה.

אחרי שסיימה כמה וכמה שנים של ייצוג המותג 'פוקס' עוברת בר רפאלי ל'הודיז' והענף על רגליו האחוריות. האמת היא שזה לא מאד מעניין בעיניי. בר רפאלי, מלבד להיות בר רפאלי, מפגינה יכולת משחק מעולה. ב'פוקס' היא גילמה את הישראלית טבעית בעוד שב'הודיז' היא הבימבו הבלונדינית, תפקיד שמבוים ומשוחק, ולו לרגע קט, באופן מושלם.

הומור על שובניזם גברי שגובל בשובניזם נשי בריא

'הודיז' יודעים לצחוק על עצמם ולספר סיפור שיש בו דבר והיפוכו. מצד אחד שובניזם גברי שאינו יודע גבול. מצד שני - הומור על שובניזם גברי שגובל בשובניזם נשי בריא. למעשה המסר הוא מסר על אופנת 'יוניסקס' שפירושה - יש לנו בגדים לגברים ולנשים באותה מידה. אבל כדאי להגיד את זה באופן מעניין ולא בנאלי...

הפנטזיה על תאומות, כשהיא מוגזמת, היא פנטזיה על שלישיה. מקופל בפנטזיה דימוי עצמי מא'צואיסטי של גבר שמצליח להשביע שלש נשים תאוותניות, כנועות, ריקניות ובלונדיניות.

הסטרואטיפ של השלישיה מושלם. הן מבלות איתו במיטה, שוטפות לו את האוטו כשעל פניהן הבעה של הערצה לגבר שלהן, הן משחקות משחקי קלפים מטופשים על כסף וצוהלות כשהגבר שלהן מפסיד להן את התחתונים, והן מבלות איתו זמן מטופש ונהנתני בג'קוזי. הכל בהילוך איטי מתגרה ומוגזם.
זה היה עלול להיות חמור ובסיס לעילה לתביעה ייצוגית של הפמיניסטיות אילוליא היו מתקיימים שני תנאים.



האחד - הגבר הוא רד אורבך, בובת לבד כעורה ופאטתית. אמנם כוכב רוק של הרד באנד אבל אחרי הכל - מאריונטה. השני - השלישיה היא אחת ולא אחרת מבר רפאלי שכידוע יכולה לסובב גם אלף גברים על אצבע אחת והיא אולי האחרונה שצריכה לחלוק את יצועה עם עוד כמה תאומות כדי לקבל זכות קיום. מחווה מושלמת של "הפוך על הפוך".

בגלל שני תנאים אלה הקליפ לחלוטין, אבל לחלוטין - אבסורדי. מה זה אומר על המותג הודיז? שהם הולכים על הקצה. שהם במהות שלהם מאמינים בשיוויון בין המינים. שהקלישאות המאצ'ואיסטיות מהם והלאה. אבל הם מספרים לנו את זה בצורה פתלתלה ומעניינת ולוקחים אותנו לסיבוב קטן כדי להחזיר אותנו הביתה למקום המאד נכון בו הם רוצים להיות להיות ממוקמים בראש.

אני אוהבת את זה כי הם היו יכולים לעשות קמפיין דוגמנים ודוגמניות בנאלי ולהפגין "קולקציה" והם התאפקו והגישו לנו את הסיפור.

ומה בפוקס?

בפוקס איני חושבת שבר רפאלי הותירה מאחוריה חלל שקשה לסתום. נהפוך הוא. לדעתי היא עשתה עבודה טובה אך מיצתה את תפקידה במותג הזה. בר עשתה שני דברים מעולים לפוקס. היא שרה עם נעם טור את forever young בקליפ של lip dub ביתי והשיקה בכך את basic is beautiful. הקליפ סגד לחובבנות הטבעית והספונטאנית, והתכתב עם 'רוח' האופנה הבסיסית של פוקס.

הדבר החשוב השני שרפאלי עשתה לפוקס היה מודעת "פלטת הצבעים" הבסיסית שרידדה את האופנה, באופן נועז ומקורי לצבעי הבסיס. בקליפ האחרון בו היא זורקת את הדברים שלו מהחלון כי היא לא יודעת שהוא רק ירד להביא לה קפה - איבד המותג מדייקנותו. הבסיסיות פתאום זזה הצידה לטובת סצנה בנאלית של 'רבנו והתפייסנו'.



כעת, דווקא אחרי שהשחקנית הראשית פינתה מקום, חוזר פוקס לבשורה שלו, ממקום חדש ורענן. פוקס משתייך למותגי אופנה שמדברים על פשטות ובסיסיות בסגנון ובמחיר. מבחינה מסויימת פוקס בשבילנו הוא כמו מה שבנטון היה לאירופה בשנות התשעים. אופנה יומיומית נעדרת פוזה שסובבת סביב הטי שירט והג'ינס, שמציעה איכות בסיסית במחיר הוגן.

הקליפ הנוכחי מוסיף את ערך האיכות והסטייל לפשטות ומוכיח שזה כן הולך יחד. מדובר במפגן יכולות עריכת וידאו ועבודת פוסט מתוחכמת, שמשמשת מטאפורה לאיכות של המותג. בסיסיות אינה סותרת איכות וסטייל, והקליפ עושה את זה במקום לדבר על זה.

הקליפ מציג בנונשלאנטיות לא רק אנשים צעירים ומלאי חיוניות אלא אופציות רבות של גוונים וגזרות בטכניקה מצודדת ומושכת לצפיה שנראית כמו קליפ אוניברסאלי state of the art.

פוקס פותרים באמצעות הפרסומת הזו את נושא האיכות שתמיד מרחף מעל ראשם. לא מספיק להיות בסיסי וזול. צריך להיות בסיסי, זול ואיכותי. אחרת אין סיפור. בדיוק כפי ש-H&O אמרו במשך שנים "זה רק נראה יקר", וכפי שאיקאה מגישה איכות במחיר שווה לכל נפש, פוקס עושים את זה בקליפ שנראה מיליון דולר על רקע הלהיט Happy.

ועוד משהו על לילי לח

אי אפשר להתעלם מהטוק שואו בשירותים שמנהלת אפרת אברמוב עבור המותג לילי לח. מה שמעניין פה זה שהמותג לילי שמייצר גם נייר טואלט רגיל בווריאציות אינסופיות של צבעים, רכות, רב שכבתיות ובישום, השיק כבר את מגבוניו הלחים בשנה שעברה בקול ענות חלושה וללא תוצאה משמעותית. ההשקה הראשונה נעשתה בטון נימוסי ומתנצל כאשר קריינית דידקטית המליצה להשתמש במוצר "להשלמת הניקוי" בסגנון של "המבין יבין".

המהלך הנוכחי נוקט באסטרטגיה הפוכה מאסטרטגית הביישנות ומוציא את השד מהארון על ידי פלישה חסרת בושה לשירותים. ההתנפלות חסרת הטאקט על אנשים שזה עתה סיימו את בילויים בשירותים מצחיקה, מביכה ומייצרת תהודה משמעותית שקולה נשמע עד לפינות הרחוקות של רשת החברתית.



רך או לח. שוב הוכחה לכך שגם אם המוצר הפונקציונאלי מציע הגיינה - אסור לגשת לאנשים באופן סטרילי. המגע האנושי האותנט תמיד מייצר יותר רגש ותגובה - תנאי הכרחי ליצירת תקשורת.

עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הודיז מתכתבת בתחכום עם שלל פרסומות קודמות
    אורנה ל. 18/04/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על הניתוח המעולה של הפרסומת להודיז. אוסיף עוד שבפרסומת יש קריצות לפרסומות רבות אחרות ובין היתר לזו של בושם של דיור בכיכובה של נטלי פורטמן. בפרסומת להודיז מופיעה בר/ברבי בתנוחות שיוצרות פרודיה משעשעת לפרסומת עם נטלי פורטמן. בהתחלת הפרסומת בר מוטלת על המיטה הלבנה בתנוחה שמעתיקה את פורטמן על מיטת ורדים בפרסומת לדיור. הקטע בו בר בג'קוזי פונה אל הצופה בחיוך משכפל באירוניה את פורטמן בבריכת המים כשהיא מביטה אל הצופה במבטה האמור להיות הורס במלכותיות ובעורגנות שלו. הפרסומת לדיור שבה הרומנטיות נודפת במתקתקות ובבנאליות מוארת באור פרודי בפרסומת המשעשעת להודיז ששוברת את הקודים הקונבנציונליים המציגים זוג יפהפה מתנשק בערגה ושבסופה בר/ברבי פונה שוב אל הצופה בקריצה שאומרת לו שהכול פה בצחוק והמסר הוא שהבגדים של הודיז טובים גם לבחורים וגם לבחורות ושהמותג מאמין בשוויון בין המינים. אורנה ל. http://liebermanorna.wordpress.com/
    סגור
  • 5.
    הפרסומת לא משכנעת למרות שרד מהמם
    לעניין בר והודיס 10/04/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל רק שהוא מדבר, הקול והשנינות עושים את הדמות, בימבו אמריקאית כמה זה מוכר? היא פשוט לא מושכת תשומת לב. שיעשו פרסומת של בר בלי איפור הכי יפה ככה ילדת טבע שבה , האקסטרים והים שהיא אוהבת , ושהיא רוקדת, אלו הצדדים החזקיים שלה. שישמו לב גם באינסטגרם על אלו תמונות היא קיבלה הכי הרבה לייקים, התמונה מפנאי פלוס ואיפור ותדמית מסויימת , למרות כל תמונות הבקיני וצילומי אופנה.
    סגור
  • 4.
    תשומת הלב ישר מופנת לפרסומת בגלל השיר
    פוקס אהבתי השיר 10/04/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוסיקה כל כך חשובה , גם הפרסומת כיפית וצעירה, ישר אם אתה עסוק אפילו אתה מרים את הראש כדי לראות במה מדובר. דוגמא נוספת זו הפרסומת של אפריל, אחת הפרזנטריות יפה אבל ממש לא לטמי מבחינת אופי, או הפרסומת הבנאלית, אולם ממשיכה לצפות בה אך ורק בגלל השיר שלוקח אותך פנימה. פרסומת נוספת מהממת מבחינתי היא של joy במיוחד הקטע שחוזר על המילה, הפרסומת לסופר פארם יצירתית אבל השיר לא חזק מספיק , והפרסומת של you
    סגור
  • 3.
    פוקס אהבתי מאוד, הודיס הלכו על נוסחה מנצחת
    טל ליאור 10/04/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציניות של הודיס על הבלונדינית הבלומה והגבר השוביניסט מצחיקה אולם בזמן האחרון רואים יותר מידי נשים כנועות בטלוויזיה, אפילו שהפרסומת הנ"ל הומוריסטית. פוקס פשוט אהבתי כי הפרסומת עשויה נפלא, היא קלילה ובחירת השיר מצוינת. הפכו את פלטת הצבעים לחיה ובועטת במסגרות של תמונות של אנשים חיים- אהבתי.
    סגור
  • 2.
    HOODIES הם BASIC אמיתי בלבד לעומת
    זחש 07/04/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעומת FOX הם מוכרים מכל הבא ליד.ואין להם חתימה של בייסיק אמיתי, כמו HOODIES שהחתימה שלהם בייסיק בקונספט
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    הפרסומת של הודיס משעשעת ומקסימה !!!!!!!!
    רוית 07/04/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מוגזמת ומטופשת וההשוואה מיותרת. אני אוהבת מאוד את הפרסומת של הודיס וחושבת שכל הספקולציות של הכתבה מוגזמות ולא משרתות דבר וחצי דבר.מה גם שהאיכות של הודיס הרבה יותר טובה . פוקס מיצתה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות