הכנה לקאן: המהלך 'בוקרשט, לא בודפשט' זכה בתחרות ה-ONE SHOW
כ-9 חודשים לאחר שעלה לראשונה לאוויר ובמהלכן הספיק לזכות גם בתחרות הגולדן דראם, מהלך הפרסום הרומני-ישראלי "בוקרשט, לא בודפשט" זכה בפרס החשוב ביותר שלו עד כה: "עפרון" בתחרות ה-ONE SHOW הניו יורקית.
המהלך, קמפיין פרסום למותג השוקולד הרומני ROM הוא למעשה שיתוף פעולה חוצה יבשות בין אנשי מקאן אריקסון ישראל לדורותיו: ניר רפואה ששימש בעבר כסמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן דיגיטל ודנה בלום סרטורי לשעבר באותו המשרד וכיום פרילנסרית.
מותג השוקולד שעובד אסטרטגית על פמפום ערך הגאווה והפטריוטיות של אזרחי רומניה (סוג של 'טורטית' במונחי ישראל) שהצליח לסחוף אחריו את הקהל הרומני ולהחזיר עטרה ליושנה במהלכים מוצלחים אחרים חיפש את הצעד הבא בחיזוק הקשר עם הקהל. הפתרון הוא מהלך מצחיק שדוהר על אחת הטעויות הנפוצות והמביכות ביותר שקשורות בבוקרשט, או בבודפשט - טוב זאת הבעיה בעצם: חוץ מאזרחי רומניה והונגריה אף אחד לא מצליח להבדיל בין 2 הבירות האירופאיות.
כדי לפתור אחת ולתמיד את הבלבול העלה המותג קמפיין חוצות ברומניה, וכן בבודפשט, בעזרתו מותגו מחדש שמות הערים. לבוקרשט נוסף השם "לא בודפשט" ובאותו האופן לבודפשט נוסף השם "לא בוקרשט". פתרון זה נהגה על ידי בלום סרטורי, בשיתוף MRM WORLDWIDE, מקאן רומניה, ואנשי הקריאייטיב המקומיים אדריאן קונסטנטין וסבסטיאן אולר.
הזכייה בתחרות הפרסום הניו יורקית מגיה לאחר גראנד פרי בגולדן דראם וארד ביורובסט, ואינה דבר של מה בכך. כמות הפרסים אותה מחלקת התחרות היא מהקטנות בסבב העולמי. המהלך זכה ב"עפרון" עבור חלק הדיגיטל שבו, במסגרתו הגולשים הרומנים הוזמנו להוריד תוסף ייחודי לדפדפן הגוגל כרום שלאחר הטמעתו יופיעו צמד המילים Not Budapest בכל מקום ברשת בו כתובה המילה Bucharest.
סמיכות הזמנים של התחרות, לזו שמתקיימת בקאן (בסוף יוני) הופכת את ה-ONE SHOW לאחד מהאינדיקטורים לקראת אירוע הפרסום הענק שמתקיים בצרפת, ומדי שנה מרכז לשבוע את מיטב המוחות ואנשי הקריאייטיב של תעשיית הפרסום העולמית. לרוב, יש הלימה בין זוכי ה-ONE SHOW לאלו שחוזרים מצרפת עם האריה הנכסף בידיים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ביג!ג׳יזס 08/04/2014 17:48הגב לתגובה זו0 03>סגור
-
1.רפואה, לא רפואי! (ל"ת)הדוקטור 08/04/2014 17:36הגב לתגובה זו0 0סגור