
רשמים ממיפ: תחושה שיוצאים מהמיתון - ושההצלחות גוררות הצלחות נוספות
כבר יותר מחצי פסטיבל מיפ עבר ונראה כי יש שינוי הפעם. התחושה - ולא רק שלי - היא שיש כיוון של יציאה מן המיתון העולמי. במיפ הנוכחי מחליטים מהר יותר, וקונים מהר יותר, כמעט מכל הבא ליד.
עם המיתון הכלכלי העולמי, חיפשו גופי השידור פורמטים קלים להפקה, כאלה שכבר הוכיחו את עצמם, ובעיקר - זולים במיוחד. זו גם הייתה העת לפריחה המחודשת של השעשועונים. ההתעוררות הזו גורמת לקניינים ולגופי השידור וההפקה, לקחת סיכונים - וזה מורגש בכל השווקים, גם אלה שמאד סבלו מהמיתון של השנים האחרונות, כגון ספרד, פורטוגל, איטליה, רוסיה ואפילו יוון, שנציגיה חזרו לקנות.
אז נכון, עדיין מחפשים שעשועונים והרבה, ובגלל שבניגוד לישראל (שמ-17:00 אחר הצהריים משודרות רצועות שידור של חדשות ואקטואליה), הרי שבערוצים בחו"ל יש משבצות שרק ממתינות להפקות פרה-פריים זולות יחסית. אבל עכשיו מחפשים את הדבר הגדול הבא בפריים-טיים, וגם מוכנים לשים על זה כסף, ולא להסתפק רק ברכישת אופציות. אנו ערים גם למגמה במסגרתה ישנה נכונות רבה יותר לרכוש עונה שלמה, בלי דרישה מקדימה לפיילוט, ועם סבלנות רבה הרבה יותר לתת לאותה עונה צ'אנס עד לסיומה.
השוק הישראלי נחל בשנים האחרונות הצלחה גדולה בתחום מכירת הפורמטים לחו"ל, ויש לכך המון השפעה על הצלחות חדשות, וגם לעובדה שבפסטיבל מיפ הנוכחי יש פוקוס על ישראל ותעשיית הטלוויזיה שלה. לא מדובר רק בקידום הסטנדרטי, עם השילוט בכניסה לפאלה דה-פסטיבל על חוף הים של קאן, אלא התמקדות בתוכן הישראלי - עם פאנלים על התעשייה הישראלית.
- "שוק התוכן מצליח אבל המדינה חייבת להזרים כסף - כמו בהייטק"
- עוד עסקה לחו"ל: הסרט "הרפסודה" נמכר לשידור ב-HBO Max
ביומיים הראשונים של הפסטיבל, השתתפתי ב-2 פאנלים כאלה, יחד עם קרן שחר מקשת, והמפיץ אבי ארמוזה. ביום שני השתתף גם נמרוד הראל, ואתמול (יום ג') - אודי מרון מענני תקשורת ויורם מוקדי מ-HOT.
בפאנלים דנים ומסבירים איך לעשות עסקים עם ישראל, איך ליצור קופרודוקציות, ואפיקים חדשים בהשקעה בפורמטים, כגון קרן סינמה (על זוג מנצח VIP).
מבחינת דורי מדיה, שוק מיפ הנוכחי מאיר לנו פנים. המקרה של 'זוג מנצח VIP' הוא דוגמא טובה - עם המכירה הראשונה לפורטוגל. גם בטיפול, אחת הסדרות הוותיקות שלנו, ממשיכה להימכר, לצד פורמטים קטנים יותר כגון SMART FACE (שיצר עודד מנשה), ממנו כבר מכרנו כ-2,000 פרקים.
רויטל בזל היא סמנכ"ל המכירות של דורי מדיה
- 3.יצור מתלבט 18/04/2014 11:07הגב לתגובה זויש לי 2 פומטים שבאמת שווים זהב אבל איך אפשר לסמוך למי לפנות כדי שלא יגנוב ממני את הרעיון ויעשה בעצמו וישאיר אותי בלי כלום?
- עוד יוצר מין המניין 18/04/2014 11:29הגב לתגובה זואני מסכים איתך, זה לא פשוט. רצוי לדבר עם חברים בתעשיה שגם עשו משהו ושלא גנבו להם יותר מדי. מפיקים ומפיצים תמיד גוזרים "סינטה" מכובדת מהפרה שאנחנו מגדלים
- 2.Life is Fun! (ל"ת)Life is Fun! 12/04/2014 20:34הגב לתגובה זו
- 1.אייל 09/04/2014 16:50הגב לתגובה זוצריך להכיר בזה כתעשייה ולתמוך בה