רשמים ממיפ: תחושה שיוצאים מהמיתון - ושההצלחות גוררות הצלחות נוספות

עם מכירות לכל העולם, לצד הכרזתה של ישראל כמדינת נושא, הישראלים הגיעו להציג את מרכולתם בפסטיבל הפורמטים בקאן. רויטל בזל בטור מיוחד
 | 
telegram
(4)

כבר יותר מחצי פסטיבל מיפ עבר ונראה כי יש שינוי הפעם. התחושה - ולא רק שלי - היא שיש כיוון של יציאה מן המיתון העולמי. במיפ הנוכחי מחליטים מהר יותר, וקונים מהר יותר, כמעט מכל הבא ליד.

עם המיתון הכלכלי העולמי, חיפשו גופי השידור פורמטים קלים להפקה, כאלה שכבר הוכיחו את עצמם, ובעיקר - זולים במיוחד. זו גם הייתה העת לפריחה המחודשת של השעשועונים. ההתעוררות הזו גורמת לקניינים ולגופי השידור וההפקה, לקחת סיכונים - וזה מורגש בכל השווקים, גם אלה שמאד סבלו מהמיתון של השנים האחרונות, כגון ספרד, פורטוגל, איטליה, רוסיה ואפילו יוון, שנציגיה חזרו לקנות.

אז נכון, עדיין מחפשים שעשועונים והרבה, ובגלל שבניגוד לישראל (שמ-17:00 אחר הצהריים משודרות רצועות שידור של חדשות ואקטואליה), הרי שבערוצים בחו"ל יש משבצות שרק ממתינות להפקות פרה-פריים זולות יחסית. אבל עכשיו מחפשים את הדבר הגדול הבא בפריים-טיים, וגם מוכנים לשים על זה כסף, ולא להסתפק רק ברכישת אופציות. אנו ערים גם למגמה במסגרתה ישנה נכונות רבה יותר לרכוש עונה שלמה, בלי דרישה מקדימה לפיילוט, ועם סבלנות רבה הרבה יותר לתת לאותה עונה צ'אנס עד לסיומה.

פסטיבל מיפ, שלשום (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)
פסטיבל מיפ, שלשום (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)

פסטיבל מיפ, שלשום (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)

השוק הישראלי נחל בשנים האחרונות הצלחה גדולה בתחום מכירת הפורמטים לחו"ל, ויש לכך המון השפעה על הצלחות חדשות, וגם לעובדה שבפסטיבל מיפ הנוכחי יש פוקוס על ישראל ותעשיית הטלוויזיה שלה.
לא מדובר רק בקידום הסטנדרטי, עם השילוט בכניסה לפאלה דה-פסטיבל על חוף הים של קאן, אלא התמקדות בתוכן הישראלי - עם פאנלים על התעשייה הישראלית.

ביומיים הראשונים של הפסטיבל, השתתפתי ב-2 פאנלים כאלה, יחד עם קרן שחר מקשת, והמפיץ אבי ארמוזה. ביום שני השתתף גם נמרוד הראל, ואתמול (יום ג') - אודי מרון מענני תקשורת ויורם מוקדי מ-HOT.

פאנל בהשתתפו ארמוזה, שחר, הראל ובזל (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)
פאנל בהשתתפו ארמוזה, שחר, הראל ובזל (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)

פאנל עם ארמוזה, שחר, הראל ובזל (צילום: © DESJARDINS / IMAGE & CO)

בפאנלים דנים ומסבירים איך לעשות עסקים עם ישראל, איך ליצור קופרודוקציות, ואפיקים חדשים בהשקעה בפורמטים, כגון קרן סינמה (על זוג מנצח VIP).

מבחינת דורי מדיה, שוק מיפ הנוכחי מאיר לנו פנים. המקרה של 'זוג מנצח VIP' הוא דוגמא טובה - עם המכירה הראשונה לפורטוגל. גם בטיפול, אחת הסדרות הוותיקות שלנו, ממשיכה להימכר, לצד פורמטים קטנים יותר כגון SMART FACE (שיצר עודד מנשה), ממנו כבר מכרנו כ-2,000 פרקים.

רויטל בזל היא סמנכ"ל המכירות של דורי מדיה

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    על מי אפשר לסמוך שלא יגנוב את הרעיון שלי?
    יצור מתלבט 18/04/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי 2 פומטים שבאמת שווים זהב אבל איך אפשר לסמוך למי לפנות כדי שלא יגנוב ממני את הרעיון ויעשה בעצמו וישאיר אותי בלי כלום?
    סגור
  • שאלה מצוינת!
    עוד יוצר מין המניין 18/04/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מסכים איתך, זה לא פשוט. רצוי לדבר עם חברים בתעשיה שגם עשו משהו ושלא גנבו להם יותר מדי. מפיקים ומפיצים תמיד גוזרים "סינטה" מכובדת מהפרה שאנחנו מגדלים
    סגור
  • 2.
    Life is Fun! (ל"ת)
    Life is Fun! 12/04/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוק פורמטים מטורף בישראל
    אייל 09/04/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להכיר בזה כתעשייה ולתמוך בה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות