חכם מה הוא אומר? על הטעויות בהיערכות הדיגיטלית רגע לפני החג
פסח, אחד ממועדי הצרכנות הבולטים שבחגי ישראל, מעורר חשיבת קרב מבצעית בקרב רשתות שיווק ובעלי עסקים. לא מדובר רק במבצעים שיספקו לעם ישראל המשתולל בקדחת קניות, כי אם באיך יקרעו את ים הסוף של התחרות השיווקית בדקה ה-90 של המומנטום.
האם נקיטת צעדי מכירה משמעותיים, התעוררות למאמצים שיווקיים במחשבה לשרת מטרות של נוכחות אורגנית וחיזוק הנכס הדיגיטלי רגע לפני פסח היא חשיבה נכונה? את זה יעשה התם. והחכם? הוא כבר נערך מראש לקידום שיווקי כל השנה, וברגע האמת יתבשם מפירות האביב.
התם - מה בעצם הוא אומר? פעילות מוגברת לפני החג, תגבה את אי הפעילות השנתית ותוביל בכל מקרה למכירות. התם בתמימותו, לא לוקח בחשבון למשל שקידום אורגני בעיקר, המטמיע מילות מפתח לטובת נוכחות חזקה במנועי החיפוש, הוא פעולה שיש לבצע כל השנה כדי ליהנות מאפקטיביות בזמן אמת. תזמון מהרגע להרגע והתעוררות בישורת האחרונה שלפני החג, לא תוביל את התם להיות עסק הנהנה מיעילות מכירתית וגם אם ישקיע תקציב משמעותי לקמפיין ממומן בגוגל ו/או בפייסבוק, אין זה מבטיח שיכסה את הפער כמו של זה הנוהג באחריות דיגיטלית כל השנה.
- והוא בכלל לא ידע שהוא כזה: על מורשת באינטרנט - ומותגים אלמותיים ברשת
- כל אחד יכול להיות פתאום אייל גולן: אז איך "נלחמים" בפרסום שלילי באינטרנט?
חכם מה הוא אומר? לשריין נדל"ן בגוגל חודשים קודם
ניהול פעילות שיווקית סדורה יש לבצע תוך תכנון אסטרטגי רב שנתי הכולל את לוח זמני החגים, ולא כמבצע יציאת מצרים לא מבוקר. כך גם קידום אורגני במנועי החיפוש, יש לבצע כל השנה ולא רק לפני פסח או חגים. רשת צרכנות, עסק או חנות שינסו לקדם עצמם בן רגע, לא יוכלו להיות ממוקמים בתוצאות הגבוהות של גוגל, לשם כך עליהם להיערך מראש ולעבוד על הקמת הנכסים הדיגיטליים שלהם - להשיג את "הנדל"ן" הגוגלי ולהיות נוכחים בתוצאות הגבוהות, לארגן את החנות הוירטואלית, לטפח את ערוץ היוטיוב - ואל תוך המערך המאורגן הזה, "לצקת" את המבצע החדש/ הידיעה/ הסרטון הקשורים במטרות פסח שלהם.
כך למשל, אם ברשותי חנות אלקטרונית לממכר מתנות שאת ביטויי המפתח שלה קידמתי כל השנה, הרי שהיא מקודמת גם בפסח וכל שעלי לעשות הוא להאיר מוצרים רלוונטיים לחג. באופן זה אני מבטיח שהבשורות החדשות שלי לקהל היעד הרלוונטי יצופו ויבלטו על הקרקע האיתנה שהקדמתי לצור.
מעבר לכך, עסק חכם הוא זה המתייחס למגמות השינויים ולדרישות של גוגל באופן עקבי ושוטף, כי את אלו לא ניתן ליישם כהרף עין, זה המיישם מראש, הוא זה שמנצח את קרב הצרכנות ברגע האמת.
כך למשל, אתרי מכירה חכמים, לא מסתפקים בתמונה ובמפרט טכני שיציל אותם בקרב התחרות, אלא נערכים כל השנה עם תכנים מילוליים המשאירים אצלם את הגולש לאורך זמן (לעומתם, מי שיחשוב על התגברות על משוכת לוחות הזמנים על ידי העתקה ושכפולים הרי שהדבר יוריד את דירוגם לא רק לפני החג אלא יגלה אותם לתחתית כל השנה).
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- חתונה ממבט ראשון ממשיכה להוביל בפריים טיים עם 21.4% צפייה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
החכם מנגיש
חנויות חכמות מתאימות עצמן לשפה פשוטה וקומוניקטיבית, ולביטויי מפתח טבעיים עליהם חשבו מראש, במקום שיגיבו בלחץ בצרופים חסרי משמעות של מילים. עסקים נבונים יגדילו לעשות ואף יתאימו עצמם מבעוד מועד לחיפושים בסמארטפונים ובאמצעות תקשורת קולית וישבצו שאילתות וביטויים שכיחים בעל פה. החכמים במיוחד, אף יוסיפו וישכילו בהגדלת כמות הקישורים מאתרים רלוונטיים מוכרים ובעלי תוכן ראוי אל האתר שלהם.
לסיכום, החכם יודע שבתחרות הערנית סביב פסח, צריך להתאמץ לא רק כדי להשיג את תשומת הלב והחשיפה, אלא לקבל גם את ההנעה לפעולה אחרי שקיבל את החשיפה, ולהפעיל לשם כך את כל הערוצים - יוודא שהאתר נגיש לכל קהליו, גם לגולשים עם צרכים מיוחדים, יקדם מבצעים ביוטיוב, בפוסט בבלוג באתר, ומכל ערוץ יוודא שיצר הנעה נוחה וידידותית לפעולה.
אלון זכאי הוא מומחה לקידום והנגשת אתרים, מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט מקבוצת 'פיונט טכנולוגיות'