יהושע TBWA. מודעת יום הזכרון
צילום: יהושע TBWA

עוד סערה בדרך? יהושע TBWA חוזר למודעת "משתמט מרכין ראש מבושה"

לאחר הפסקה של שנה, המשרד חוזר למודעה השנויה במחלוקת. יהושע: "שירות צבאי הכרחי על מנת לחזק את תחושת שותפות הגורל של כולנו"
משה בנימין | (8)

בשבוע יום הזכרון/יום העצמאות 2012, כשהמודעה הזו עלתה לראשונה לאוויר היא נתפסה כפרובוקטיבית וזכתה לביקורת רבה. לאחר שנה של הפסקה, עם מודעה בנימה ממלכתית ב-2013, משרד הפרסום יהושע TBWA חוזר לטקסט השנוי במחלוקת ויעלה בעיתונות ובאינטרנט עם מודעת "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה זה מבושה" כחלק מסדרת המודעות תחת הקונספט "ישראלי אמיתי לא משתמט".

עם פרסום המודעה באותה שנה, החלו לרוץ בפייסבוק גרסאות פארודיה שלה, שעוצבו באופן דומה עם כיתוב אחר. לדוגמה: "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה, קמפיין פופוליסטי ומתלהם מקבל כנפיים" ו"כשמשתמט לא מרכין את הראש בצפירה, זה בגלל שהוא שוחרר מהצבא על סעיף חירשות ובדיוק נגמרו לו הבטריות במכשיר השמיעה. ישראלי אמיתי לא יוצא מהבית בלי בטריות ספייר" ועוד.

רמי יהושע, סרבן ראיונות ותגובות ידוע, החליט להגיב לפרסום המודעה מתוקף העובדה שמדובר בפרויקט שהוא עומד מאחוריו באופן אישי. לדבריו "זו השנה השביעית בה אנו מובילים את קמפיין ישראלי אמיתי לא משתמט, יום הזכרון הוא יום המאחד את עם ישראל, אך דווקא ביום זה חשוב להזכיר כי לא היינו יכולים לחגוג את יום העצמאות אלמלא טובי בנינו הקריבו את חייהם למען הכלל, צה"ל משמש כור היתוך המאחד את כל חלקי החברה הישראלית, שירות צבאי הכרחי על מנת לחזק את תחושת שותפות הגורל של כולנו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רואה אתכם כמו שאתם 07/05/2014 08:48
    הגב לתגובה זו
    מהמנכל"ית ועד אחרונת התקציבאיות המנוזלות
  • 7.
    המשרד הדוחה ביותר בארץ (ל"ת)
    מבפנים 05/05/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קשקשן ילדותי. כולם גובניקים סביבך (ל"ת)
    אבי 04/05/2014 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אביב 04/05/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    לא מעניין ומרגיש כמו פעולה נואשת לתשומת לב.
  • 4.
    אותה מודעה של לפני שנתיים (ל"ת)
    תתבעו את עצמכם 04/05/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיל 04/05/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    מגעיל
  • 2.
    ג׳יזס 04/05/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    לייצר היא על אותה מודעה של בורים. ועוד חוזר על קריאייטיב משנה שעברה.
  • 1.
    נגמר התקציב לקופירייטרים? (ל"ת)
    שון עטרי 04/05/2014 12:36
    הגב לתגובה זו