
החיים המושלמים בהרוד'ס: מאלתרת על קלישאות מוכרות בטביעת אצבע ייחודית
בשורה התחתונה: סוף סוף מותג בתי מלון שמצליח להתגבר על הפיתוי להציג קולאג' של צילומי נוף ונופש, ומצליח לספר בפשטות מהי התועלת המרכזית שהוא מציע לאורח: אשליה זמנית כי הכל מושלם.
התגובה הראשונה שלי כשראיתי את הפרסומת להרוד'ס (פתאל) היתה "איך לא חשבו על זה קודם?". בית מלון, כמושג, מיועד לתת לאורחיו הרבה יותר ממצרף של שירותי לוקסוס נוחים ומפנקים. הוא מיועד להפוך את הביקור למהנה במיוחד, ואת יומו של האורח - למושלם.
כל מה שסודק את השלמות הזו עבור אדם שמשלם ממיטב כספו - אמור להיות באחריותו של המלון, המחויב לשלמותה של החוויה. ההזדמנות הגדולה של הרוד'ס היא ששום מותג לפניו לא אמר את זה ככה. לפחות לא בקטגוריה. כל בתי המלון שואפים להנעים את זמנו של האורח אבל עד כה נעשו מאמצים לבטא את זה באופן קונקרטי באמצעות צילומים קלישאיים של אנשים יפים, מאוהבים, ששותים יין בג'קוזי, מקבלים מסג'ים על רקע שקיעה ומגיעים לארוחת הערב בלבוש אלגנטי. אפילו הרוד'ס בעצמו חטא בסרטוני פרסומת או תדמית שנראים כמו כל בית מלון אחר כשהוא השיק את הרוד'ס ים המלח.
תפקידה של פרסומת אינה להציג את המוצר עצמו ואת יכולותיו אלא את הסיבה לקיומו לצד מוצרים דומים לו המתחרים בו על נתח השוק. פרסומת אמורה לצלם לא את המוצר אלא ללכוד בשפה יצירתית את התפקיד הרגשי שהוא נוטל בחיי הצרכן.
למעשה, המחוייבות של המותג היא לייצר תמורה רגשית בקרב קהלי היעד שלו. כדי לצלם את זה נדרשת מידה מסויימת של עיוות המציאות לטובת יצירה של סמליות. לסמליות הזו קוראים מיתוג. הפרסומת הנוכחית למותג הרוד'ס מצליחה להעביר רעיון שמתנוסס מעל לתיאורים הפיזיים והמובנים מאליהם של המוצר. הרעיון מדבר על השליחות הייחודית לרשת, הלא היא לייצר ימים מושלמים.
כדי לבטא, קריאטיבית, את הנרטיב הזה, צריך להציג את האתגרים איתם מתמודדת הרשת כדי להפוך יום פחות מושלם ליום מושלם. כדי לעשות את זה חוזרת הפרסומת לקלישאות (בחורה קופצת לבריכה, זוג מתעורר בבוקר) אך מאלתרת עליהן עם טביעת האצבע היחודית לה.
פרחים זה דבר יפה אבל פרחים שניערו מהם את כל האבק - הם יותר מושלמים. ג'קוזי זה דבר נפלא אבל כשהחדר מלא בועות, חווית הג'קוזי מושלמת. כנ"ל לגבי העננים בשמי היום והכוכבים בשמי הלילה, ואדוות הגלים הקלה בבריכת השחיה - כל אלה יכולים לקבל שדרוג קל כי תפקידו של המלון להשלים את המקומות בהם אין בו שלמות אפילו כשמדובר בטבע עצמו.
- לא רק קשת על המסך: מי הצליח להפתיע בפריים טיים?
- חשיפה הובילה בפריים טיים, מי הפתיעה במקום השני?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מדובר במטאפורה כמובן, ולא באמירה קונקרטית. אף אחד לא באמת חושב שצריך לזרוע כוכבים בשמים, אך הסוריאליזם או הבדיה הכרחיים כדי לעבור מעולם של הדגמה לעולם של סיפור. ממנגנון 'מוצרי' למנגנון נפשי.
אנחנו האנשים עושים בחירות באופן לא רציונאלי. הערך המוסף עליו נסכים לשלם פרמיה הוא ערך רגשי. הרוד'ס מציע בדיוק את הערך הזה ואומר לנו בפשטות: "אנחנו מצפים לתת לך יותר משירות, מתקנים ועיצוב. אנחנו מצפים שתאמין, ולו לסוף שבוע אחד, שהחיים מושלמים, ונעשה הכל כדי לעמוד באשליה הזו".
- 2.ירון 22/08/2014 12:14הגב לתגובה זוכמו לקט של פרסומות מלון מהעולם.
- 1.רוני 14/05/2014 05:54הגב לתגובה זופרסומת עשויה היטב. כמו גם הביקורת של עטרה בילר - נעימה, קולחת, בולטת בשקט שהיא מייצרת.