
עוד מאסטרפיס מבית drink different שהולך רחוק כדי להגיד "קולה למובגרים"
בשורה התחתונה: עוד מאסטרפיס מבית drink different שהולך הכי רחוק שאפשר רק כדי להגיד "קולה למובגרים".
ההתלהבות שלי מסדרת הפרסומות של שוופס בקונספט Drink different מתחילה בקניבלים במבטא הבריטי, עוברת דרך סרטוני הנונסנס "עם לימון" וכלה ב"אנחנו לא קלישאות" המטורף. הפרסומות של שוופס מצליחות לתת פרשנות 'אדג'ית' למושג השונות או ה"אחרות" שהוא המושג הכי ישן בספר השיווק. הלא הוא הבידול. קשה למנות את המסרים השיווקיים והפרסומיים שאומרים "אני שונה". "סוני זה כל השוני" (בשנות ה 80) היה אחד הסנוניות הראשונות שעשה מחווה יצירתי למושג השונות.
ברגע שאנחנו מתחילים להסביר במה אנחנו שונים - הפסדנו את המערכה. ברגע שאנחנו מבטאים את השונות שלנו - ניצחנו.
לרוב לא עושים שימוש במילה "שונה" או "אחר" כי היא מפתה אותנו להתחיל להסביר ולהשוות. בדיוק בגלל זה נוצרים נרטיבים שמבטאים רעיון או חוויה. כל מה שנעשה בדרך זו או אחרת בעולם המיתוג והפרסום נעשה כדי לבסס בידול. ככל שהבידול טכני - נוכל להפיק ממנו פחות תועלת והוא ישמש ככלי שיווקי נחות יותר. ככל שהבידול מתכתב עם משמעות עמוקה יותר ברמה הרגשית - הוא ישמש כלי להשגת נתח שוק ולהצדקת מחיר.
שוופס מעיזים לשחק עם אש. הססמא drink different מזמינה השוואה יבשה ולא מעניינת עם משקאות קונצנזוס כגון קוקה קולה או ספרייט. אז זהו שמדובר במהלך הרבה יותר נועז ופרובוקטיבי שמצליח לערער על הסטטוס קוו בעולם המשקאות בכל פעם מחדש וגם להפתיע. שוופס בנו מקדש ל"לשתות אחרת" וכן, אני מצפה שהסרט הבא יטלטל אותנו שוב למקום חדש.
המוצר החדש הוא החדשות הכי ישנות בשוק - קולה. החידוש, 22 קלוריות, גם הוא כבר לא יכול לייצר רעש כשהוא עומד בפני עצמו. כבר ראינו קולה עם קלוריה אחת ואפילו קולה עם אפס קלוריות. הרעיון כי קולה עם 22 קלוריות ועוד של שוופס פונה לבוגרים ולא לבני נוער הוא רעיון שיווקי המבוסס על שיקולים פרקטיים ומובנים מאליהם.
אז מה כבר חדש? שוופס. זה מה שחדש. שוופס מבטיח לנו שכל מה שהוא מוציא מהשרוול יהיה אחר במובן שלא לו ציפינו. במקרה של קולה 22 המסר הוא "הילדות זה לא משהו. תגדל".
הסרטון מאפשר הצצה לעולם הגעגועים לילדות, הצצה שבקצה שלה - סטירת לחי מצלצלת. השולחן הקבוע של סרטוני שוופס בבית הקפה הלונדוני דן בסוגית הגעגועים לגיל הנעורים. מגיע הפלשבק על רקע forever young הנוסטאלגי, אלא שהוא הופך כהרף עין לקליפ זוועה. הגיבור שלנו, כך מסתבר, חווה התבגרות אכזרית של ילד כאפות בריטי מחוצ'קן וחיוור. נגזר עליו לחיות חיי מבוכה, השפלה ועלבון בכל אשר פנה. התעמתות בזק זו עם עברו העגום מביאה אותו להכרה כי עדיף להיות בוגר. תובנה זו (שלרוב לוקחת יותר זמן ומקבלת רוח גבית מטיפול פסיכולוגי מעמיק) מביאה את הגיבור לקבל לא רק את גילו אלא לבחור בקולה 22 שהיא קולה בוגרת בניגוד לקוקה קולה ופפסי מקס וRC קולה - אשר פונות לצעירים.
- "ארץ נהדרת" הובילה עם 20.4% רייטינג - חדשות 12 עם פער ענק
- הרייטינג לא משקר: חדשות 12 שומרת על הפסגה, ערוץ 14 לא מצליח להתרומם
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
במקום לעשות סרט פאטתי על בני עשרים וחמש פלוס שעושים בדיוק את מה שבני 15 עושים רק יותר ביוקר ויותר בסטייל - רוקדים, נופשים, עושים ספורט ואוהבים - שזה משעמם ובנאלי ולא ממש מצליח לייצר הבדל, שוופס בוחר לספר לנו סיפור שעושה את כל ההבדל הדרמאטי בין גיל הנעורים לבגרות ומוכר לנו "לגדול". וזו, אם תרצו, התשובה המבריקה לשאלה מה זה to drink different כשמדובר בקולה 22 של שוופס.
- 17.פרסומת מעולה. וזהו ! אין צורך להתפלצף (ל"ת)& 07/06/2014 18:46הגב לתגובה זו
- 16.משקה לציפורים ! (ל"ת)אנונימי 07/06/2014 14:22הגב לתגובה זו
- 15.אבנר 04/06/2014 23:31הגב לתגובה זולמה ההתלהבות של הכותב יוצרת בי דחייה וגועל? כי ניכר שהוא משווע לחוויה רוחנית, אבל כל מה שיש לו זה פרסומת בגובה גרגר אבק.
- 14.r 02/06/2014 23:49הגב לתגובה זוהיתה אלטרנטיבה טובה וזולה לקוקה קולה עד שטמפו עשו טעות ועברו לפפסי.
- 13.אתי 02/06/2014 22:10הגב לתגובה זוהקולה קצת פחות טעימה
- 12.שטויות במיץ חומצה זרחתית. (ל"ת)קוני למל 02/06/2014 15:21הגב לתגובה זו
- 11.טעם חזק של ממתיק (ל"ת)liorain 02/06/2014 14:58הגב לתגובה זו
- 10.ביצוע טוב, חבל שהמוצר קטסטרופה (ל"ת)יפתח 02/06/2014 13:09הגב לתגובה זו
- 9.מחיר של פפסי טעם של קריסטל (ל"ת)לא אהבתי 02/06/2014 13:08הגב לתגובה זו
- 8.חן לב 01/06/2014 17:41הגב לתגובה זווזה פשוט משקה מגעיל עם חצי מהסוכר והרבה טעם לוואי. באשר לפרסומת אני חייב לציין שהמוזיקה נהדרת.
- 7.תודה על הפרשנות. שוופס קנו אותי. פשוט וגאוני. (ל"ת)אני בהחלט אקנה שונה! 01/06/2014 07:43הגב לתגובה זו
- 6.ב 31/05/2014 15:22הגב לתגובה זולחנונים. זהו.
- 5.צביקה 29/05/2014 09:43הגב לתגובה זופרסומת זה סוג של הונאה, אין כאן שום מטרה יצירתית או אומנותית, זה אינטרס של החברה להרויח מאתנו. תרבות הצריכה השטחית במיטבה.
- 4.נתן 27/05/2014 13:39הגב לתגובה זוצבע מאכל,סוכר,חומרי טעם=סרטן
- 3.צוות פותחן לינוקס 26/05/2014 19:24הגב לתגובה זו... אולי הזדהיתי עם ה'גיבור' יתר על המידה, אבל יש כנראה עוד שכך כנראה ומכאן הכח. לא החלפתי את הקפה הבירה והמים בזה, אולי פעמיים בשנה במשפחתי לאירוח התורן ההכרחי אנסה (בדחיפת מבצע שה-ווה). וגם: עובדה ש RC הצליחו אתי לפני כמה שנים עם הדגים.. ונשארתי עם הטעם המשופר שיש להם.
- 2.ג׳יזס 19/05/2014 18:29הגב לתגובה זוג׳יזס זה נחמד, אבל השתוללת.
- 1.YOyO 19/05/2014 11:00הגב לתגובה זועד שקולטים שהביקורת יותר טובה מהפרסומת. *אין קשר לכותרת