: בכירי התעשייה מסמנים את המהלכים שהולכים לגנוב את ההצגה

גיא בר, טל ריבן, מעיין דר, טל שוויגר ויורם לוי בוחרים את המהלכים שיככבו באירוע הפרסום הגדול של השנה במובייל, דיגיטל, פרינט, אאוטדור וסרטים
 | 
telegram
(3)

אירוע הפרסום הגדול של השנה, פסטיבל קאן ייצא לדרכו ביום ראשון הקרוב, ה-15 ביוני 2014 וימשוך אליו עשרות אלפי מבקרים, שרובם ככולם נמנים על תעשיית הפרסום. נציגים מיותר מ-90 מדינות יעשו את דרכם לריביירה הצרפתית וייקחו חלק במה שהפך לגולת הכותרת של הענף.

רגע לפני שהפסטיבל נפתח, פנינו ל-5 אנשי קריאייטיב מהתעשייה המקומית כדי שיבחרו עבורנו את המהלכים שלדעתם יגנבו את ההצגה השנה בקטגוריות הפרינט, דיגיטל, מובייל וסרטים.

טל שוויגר. מנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל// דיגיטל
הקמפיין בו בחרתי הוא לדעתי כל-כך הרבה יותר מקמפיין עד שקשה להאמין שהוא בכלל הגיע מחברת פרסום. אני מתכוון לקמפיין ההולנדי שניסה והצליח להילחם בתופעת הפדופילים ברשת באמצעות יצירת מודל דיגיטלי של ילדה פיליפינית בת 10 אשר פיתתה עברייני רשת מכל העולם.

קמפיין "sweetie" המדובר הצליח להשיג תוצאות בשני מישורים - הישג נדיר בתחומינו - כאשר באמצעות הדמות הוירטואלית הצליחו הרשויות גם להשיג מידע על אלפי עברייני מין, וגם להעלות את הנושא למודעות בינלאומית. מי כמונו לא צפה בעשרות מהלכי פרסום חברתיים שנעים על הסקאלה שבין פעילות נקודתית במקרה הטוב ו'גוסט' במקרה הרע. אני לא יודע בכמה פרסים המהלך הזה יזכה, אבל מבחינתי הוא משהו אחר שכלל לא שייך לפסטיבל הפרסום בקאן, אלא למשהו גדול הרבה יותר. הקייס הוא 6 דקות, תשקיעו:

Terre des Hommes - Sweetie Case film from Lemz on Vimeo.



גיא בר. מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי ב-y&r// פרינט
כבר כל-כך הרבה שנים שמספידים את הפרינט. אמרו שהוא לא רלוונטי, שבעידן הטאבלטים והסמארפונים אין צורך בעיתון, אמרו שהוא מיושן, שהוא מת. אבל אז הגיעה המודעה של מוטורולה למכשיר moto x והוכיחה שאפשר לחבר בין ישן לחדש ושבאמצעות חדשנות ויצירתיות אפשר לעשות בפרינט דברים יוצאי דופן. כל מי שנחשף למודעה יכל פשוט לגעת בצבעים שנמצאים בתחתית הדף ועל-ידי נגיעה בצבע ספציפי המכשיר שהופיע במודעה שינה את הצבע שלו.



טל ריבן. סמנכ"ל הקריאייטיב באדלר חומסקי GREY// פרינט
אני מעריך שמודעות לגו שנעשו ע"י משרד הפרסום Geometry Global, Hong Kong יצליחו לבלוט השנה בקאן. כמעט בכל שנה מצליחות המודעות של המותג האהוב הזה להרים את הרף ולהביא פיצוח פשוט ומבריק. מבט אחד על סדרת המודעות החדשה שלהם מספיק לי בשביל לקנא מחדש במי שעשה אותה.









יורם לוי. שותף בברוקנר נטע יער// סרטים, אאוטדור, פרומו
נעשו אלפי עבודות להתחממות גלובלית בשנים האחרונות והנה מגיע רעיון שמוכיח שוב שגם נושא לעוס יכול לקבל זווית מרעננת, מפתיעה ובועטת שלא חשבו עליה קודם. לתת לסופות את שמות המחוקקים שטוענים שאין קשר בין הסופות להתחממות הגלובלית. כמה פשוט.



פשוט. הערך המרכזי בפרסום. הנה שילוט חוצות שמשתמש ב-3 מימדים,
גם מיקום בו עוברים המטוסים, גם זמן מדוייק שהם חולפים מעליו וגם האינפורמציה האמיתית של יעדי הטיסה. מבריק. לא פחות.



סיפור אנושי מרגש וכואב מצד אחד, ומצד שני רעיון גדול שמאפשר בתוך הכאב הזה רגע אחד של של אושר, שמאפשר לברוח מהמחלה ומהצרות. פשוט. כבר אמרתי?



מעיין דר. סמנכ"ל קריאייטיב באקליפטוס// מובייל
עם כל שנה שעוברת קשה יותר לעשות את ההפרדה בין קטגוריה לקטגוריה, אם בעבר יכולנו לסמן קמפיין שיוביל בקטגוריית מובייל, כיום הוא יכול בקלות לזלוג לקטגוריית החדשנות או בכלל לפרינט.

הדבר היחיד שנשאר ברור הוא שקמפיינים טובים באמת עונים על צורך, פותרים בעיה, אבל גם קמפיינים כאלה כבר אפשר למצוא כמו זבל ברשימת השורטליסטים בקאן. אז איך יודעים מה יככב? זה פשוט, קמפיינים שזוכים בכל הקופה לא רק עונים על צורך, הם עונים על צורך שלא ידענו שאפשר בכלל לענות עליו.

הקמפיין הנ"ל הוא אחד מיצירות המופת של השנה האחרונה, שיתוף פעולה בין סמסונג ואוניברסיטת וינה יצר אפליקציה בדמות שעון מעורר שעוזרת לפתור את בעיות העולם כגון- המלחמה בסרטן, טיפול באלצהיימר ומחקרים גנטיים.

איך? בזמן שאתם ישנים, ורק לאחר שסוללת הנייד שלכם נטענה לחלוטין, האפליקציה משתמשת במעבד של הנייד שלכם, שעם התקדמות הטכנולוגיה הוא מחשב חזק לכל דבר וענין. כך בזמן שאתם חולמים, הסלולרי שלכם, יחד עם שאר מכשירי הסלולר בהם מותקנת האפליקציה משמשים יחדיו כמחשב על ועוזרים להגיע לפתרון בעיות בדומה למחשבי העל באוניברסיטה.



תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכירי התעשייה ו...מעיין דר.
    ע. צופיה 15/06/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו, זו לא בדיחה? מה היא עשתה שהיא בכירה בענף הפרסום? מה קורה לאייס? איך רוצים שנתייחס ברצינות?
    סגור
  • התעשייה ו....אקליפטוס - זו לא בדיחה? (ל"ת)
    ע. בוכיה 16/06/2014 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רוצה לחלוק את ההשגים שלך?
    זה אני 15/06/2014 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתה מעדיף סתם ללכלך ולהרגיש טוב עם עצמך?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות