מנסים לשנות את העולם מניו יורק: "120 צעירים מארה"ב ואנוכי הישראלי הבודד"
אני שובר את הראש כבר שעה. איך הופכים את הסיפור הזה של הנסיעה שלי לארה"ב למעניין? למעני, למען האיגוד, למען המשרד. אבל האמת היא שהוא לא מאוד מעניין, אלא פשוט נחמד. ויש לו מוסר השכל ,אז אם זה מספק אתכם, תמשיכו לקרוא ואם לא, אז תלחצו כאן למעלה על אחד הבאנרים וגם אתם תתרמו לתעשייה.
הסיפור שלי מתחיל אי שם לפני שבוע וחצי בצהריים עמוסים של יום עבודה ממוצע בגליקמן נטלר סמסונוב. מייל שנוחת על פתח דלתי ומספר לי על תחרות לצעירים (עד גיל 32 בדיוק) למען מטרה טובה, ואם זה לא מספיק אפשר גם לטוס לניו-יורק, אם המזל יאיר לי פנים כמובן.
כדי לא להאריך במילים הגעתי ל'בצפר' של חברות הפרסום, קבלתי בריף ו-24 שעות. לאחר מכן מצאתי את עצמי מציג רעיון בפני האנשים הכי מוכשרים בתעשייה. רעיון הזוי שבא לי מהלב והצליח לחדור לבטן שלהם. שעתיים אחרי זה טלפון - "גיא זכית".
אני בהלם אני בשוק אני לא מאמין. אין לי ויזה טלפונים, מיילים, מכרים של מכרים, מי יכול לעזור? מי יכול לעזור? והפלא ופלא, תוך 48 שעות (ואולי זה הסיפור המדהים באמת), הייתי עם ויזה ביד, חברה מאושרת שהפתעתי אותה עם כרטיס במתנה, ברכיים רועדות, אנגלית קצת שבורה ותאריך להשתתפות בתחרות ה-
זו פעם הראשונה שנעשתה תחרות כזו בכל העולם, פעם ראשונה שאיגוד הפרסום הישראלי ואיגוד הפרסום האמריקאי משתפים פעולה. זוהי פעם ראשונה, ואף אחד לא באמת יודע להגיד מה הולך להיות שם.
ומיד אחרי כל "ההוא הא", כבר נחתתי בניו יורק. שם פגשתי את שחר פרבר, ישראלי מקסים שעובד ב-Y&R ניו-יורק, ואחד מהיוזמים של התחרות הזו שסיפר לי על מהות התחרות והחזון שלהם. בנקודה הזו אני רוצה להתחיל לשנות את השם מתחרות לאירוע. אירוע חשוב, אירוע טוב ואמיתי עם משמעות וחזון לעולם הפרסום. ADS היא תחרות ללא תארים, ללא אריות וקקטוסים. זה אירוע אחר, אירוע עם אמירה שמטרתו לגדל דור עתידי שמאמין בפרסום ומאמין שאפשר בעזרתו לשנות. באמת לשנות, ונותן לו ליום אחד את הכוח והכלים להוכיח שזה נכון.
ואז נפגשנו. 120 נציגים צעירים מתפקידים שונים מכל רחבי ארה"ב ואנוכי - הישראלי הבודד, שהשילו מעליהם את הכול. ללא עניין אם אתה קריאטיב, תקציבאי, אמריקאי או ישראלי. המטרה משותפת - הולכים לפתור את בעיית הרעב בניו יורק. כן, אנחנו, הפרסומאים הצעירים עם הרעיונות ההזויים שעובדים עבור תאגידי ענק, אנחנו הולכים לפתור את בעיית הרעב.
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- חתונה ממבט ראשון ממשיכה להוביל בפריים טיים עם 21.4% צפייה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בילינו יום שלום יחד, מ-8:00 בבוקר ועד 12:00 בלילה. ישבנו, למדנו, צחקנו, חשבנו וקיללנו. פגשנו את לורן בוש (האחיינית של) שהקימה עסק חברתי ופתחה דלת חדשה לעולם של מותגים עם אג'נדה סוציאלית (
באזור השעה 16:00, אחרי יום שלם של מפגשים דיונים והרצאות התיישבנו בקבוצות של 12 חברים מלווים בטובי האסטרטגיים של ארה"ב, וחשבנו בלי להתבייש על רעיונות כיצד עוזרים ל-City Harvest (ארגון הנזקקים של ניו יורק) לפתור את בעיית הרעב שפוקדת את העיר. הוקצבנו לנו 3 שעות עבור זה. בשעה 18:00 כבר הצגנו את הרעיונות בעל פה ובעזרת בלוק ציור המחשנו אותם לחבר השופטים שכלל נציגים מ-City Harvest ו-AOL.
ועכשיו אתם שואלים את עצמכם בוודאי "נו, ומה הרעיון שזכה?". אז תנו לי לתקן אתכם אם יורשה לי - כמו מהות התחרות הזו אני חושב שזה לא משנה מה היו הרעיונות שהוצגו ואיזה רעיון זכה. אלא המהות. העובדה שעולם הפרסום עצר לשנייה את הטירוף התמידי, והקדיש זמן, כסף ומחשבה לטובת מטרה חשובה. מספיק חשובה כדי שאיגוד הפרסום הישראלי בשיתוף האיגוד האמריקאי ישלח אותי מישראל ועוד עשרות מועמדים מכל רחבי ארה"ב, רק כדי להראות לנו, דור העתיד ולכל העולם, שפרסום באמת יכול לעשות שינוי.
לסיכום חברים, אני מקווה שהאירוע הראשון של ADS הוא הראשון מבין עשרות שיהיו בהמשך, שלאט לאט נראה שם עוד נציגים מישראל עוד נציגים מהעולם. שנדע להמשיך את הדרך, ש-ADS יגדל ויהפוך להיות פסטיבל קאן הבא. יותר מזה, אני מאחל ומקווה שאת הקמפיין של הרעיון הזוכה כולנו נראה בקרוב. נראה שהוא באמת עושה שינוי. ואם לא אז לפחות ניסינו.
הכותב הוא הזוכה באתגר הבינלאומי של איגוד הפרסום הישראלי ומקבילו האמריקאי, ומנהל לקוחות במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב
- 3.מקורב 17/06/2014 09:42הגב לתגובה זואיזה מלך
- 2.נגלר מוכשר! (ל"ת)שער 5 17/06/2014 09:06הגב לתגובה זו
- 1.נסיך לך תציל את העולם (ל"ת)מאוהבת בגיא נגלר 16/06/2014 17:40הגב לתגובה זו