אילון זרמון
צילום: יח"צ
טור

ואז הופיע יוטיוב: סיימנו את עידן היהירות - עכשיו "הסיפור של הצרכן" הוא המלך

אילון זרמון, הבעלים של זרמון DDB, ואחד ממעצבי הפרסום בישראל משיק בלוג באתר תפוז, בו יפרסם פוסט שבועי עם הזווית שלו על עולם הפרסום
אילון זרמון | (21)

עידן חדש הגיע לפרסום. אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק, ונוכחות רפטטיבית ופלישה חודרנית לחייו של הצופה, תוך פירוש מוטעה ויהיר של "המדיום הוא המסר" הייתה מבטיחה הצלחה, הרי שאנחנו נכנסים לעידן של "הסיפור של הצרכן" הוא המלך.

בעידן בו לא הותרנו לצופים ברירה אלא לראות פרסום, הומצא הקונספט החלול שנקרא סיפור המותג. זה היה הבון טון של הפרסום. אלא שבינינו, זה לא באמת מעניין אף אחד מה הסיפור של המכונית הזאת או של החטיף ההוא. מי יכול באמת להזדהות עם סיפורים על מוצרים? ידוע שאנשים מזדהים עם סיפורים אנושיים, וגם זה לא תמיד.

האסטרטגיה המוטעית הזאת היא הסיבה המרכזית בגינה המדיה הפכה להיות שחקנית מובילה בשיווק. ככל שהיה לך יותר כסף כך סיכוייך להצליח גדלו. ככל שהיה לך פחות ככה נאלצת להיות יצירתי יותר או להישאר קטן כל חייך.

* לפוסט המלא בבלוג של אילון זרמון בתפוז - לחצו כאן

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    לשונאי 18/06/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה הייתה המלך והמלכה של השיווק" צריך להיות "אם עד עכשיו סיפור המותג והמדיה היו המלך והמלכה של השיווק"
  • 13.
    ...בו יפרסם פוסט שבועי עם ההזיות שלו על... (ל"ת)
    ט.ל.ח 18/06/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    גיא 18/06/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    למרות שנראה לי שעכשיו כש-myspace הגיעו לישראל חבר'ה לא יחזיק מעמד.
  • 11.
    משה דץ 18/06/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    מאז שאילן הביא את עידן פורמן המשרד שלו נסק כלפי מעלה עידנוש, אוהבים אותך
  • 10.
    זרמון לא רלוונטי 18/06/2014 09:28
    הגב לתגובה זו
    תובנות עתיקות של איש עתיק ולא רלוונטי
  • 9.
    לא יודע מה יותר גרוע. הוא או עטרה בילר (ל"ת)
    18/06/2014 00:16
    הגב לתגובה זו
  • עטרה בילר (ל"ת)
    עטרה בילר 18/06/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איש כנה ואמיתי (ל"ת)
    יניב 17/06/2014 23:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ויצו 17/06/2014 23:25
    הגב לתגובה זו
    בדיחה
  • 6.
    מד מן 17/06/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    יותר נכון ,אחד מאלה שהוציאו שם רע לענף הפרסום בקרב הצרכנים ובקרב התעשייה עצמה. נו, בלוג בתפוז ...וואלה גילה את האינטרנט
  • יופי של יחצ ובלוג בתפוז (ל"ת)
    רני 17/06/2014 23:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Dude 17/06/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    להתבלט ולהגיע למסה קריטית של צופים גם עם הסרטון הכי קריאטיבי שתביא. מספר הסרטונים שמגיעים למספרים משמעותיים באמת ביוטיוב בלי השקעה כספית הוא זעום... גם הם צריכים להרוויח. בדיוק כמו פייסבוק
  • 4.
    ביוטיוב הסקסיסטיות יותר נוחה (ל"ת)
    ר.ס 17/06/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דרזי 17/06/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    מאחלים לך שתצליח עם המשרד כמו שהדר הצליח
  • לא באמת דרזי 17/06/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    אבל למה להתחזות? לא לעניין.
  • זו דרזי, דרזי (ל"ת)
    דרזי האמיתית 17/06/2014 23:25
  • 2.
    OMFG בלוג בתפוז! (ל"ת)
    דורי בן ישראל 17/06/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • תפוז? סחתיין, שיוריד icq זה הדבר הבא (ל"ת)
    חבר של 17/06/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
  • רינת 17/06/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    יש בתפוז בלוגים רבים, אמנם לא יודעת אם בנושאים של פרסום, שיש להם יותר קוראים מאשר למזבלה שלך. נכון שזו פלטפורמה ותיקה. אז מה?
  • עזבו שיפתח בישראבלוג עדיף (ל"ת)
    מגיבון 17/06/2014 23:24
  • 1.
    אייס התבלבלתם, פרסמת בטעות ידיעה מ 2004 (ל"ת)
    הדר 17/06/2014 15:39
    הגב לתגובה זו