רשת עצמל'ה מתגרה ב-IKEA בקמפיין מצחיק: הריהוט - KAKA MAYKA
זה לא שרשת הריהוט הישראלית עצמל'ה תצליח לערער כהוא זה את נתח השוק המקומי של IKEA, אבל הנסיון שלה לשים בפרונט את יתרון ה"ישראליות" שלה על פני הרשת השבדית הבינלאומית עשוי למשוך אליה לקוחות פוטנציאליים. כשהיא עושה את זה בדרך מצחיקה וחצופה, היא גם מצליחה לייצר לעצמה בדרך עוד כמה נקודות זכות.
קמפיין חדש של רשת הריהוט הישראלית שיעלה בטלוויזיה ובמודעות מסמן את רשת IKEA ופותח מולה חזית באופן ישיר. קמפיין הטלוויזיה מקדם את טענת עצמל'ה לפיה הריהוט השבדי אינו מתאים לקהל הילדים הישראלי. במשרד הפרסום 'ליאו ברנט' שמלווה את הרשת בחרו להמחיש זאת באופן הומוריסטי באמצעות הדגשת הפער בין אופי הילדים השבדים, לצד מאפייני האיכות של הריהוט השבדי, לילדים הישראלים.
עצמל'ה לא הסתפקה בגזרה הטלוויזיונית והלכה צעד אחד קדימה בפרינט. במקרה הזה היא בחרה לגחך על ענקית הריהוט השבדית, תוך מניפולציה על אחד מסמני ההיכר שלה - שמות הרהיטים שנכתבים בשבדית. במשרד הפרסום שמרו על ה-LOOK & FEEL של IKEA והעניקו לריהוט שמות כמו KAKA MAYKA ("קקמייקה") או MAAFAN ("מעאפן").
מנהל השיווק של הרשת, חיים בשן, התייחס למהלך המתגרה ואמר לאייס: "חברת עצמל'ה מציגה בקמפיין החדש את אחת מנקודות החוזקה של הרשת - החיבור לקהל הישראלי והכרת צרכיו לעומק. בעוד חברות מחו"ל מנסות לקנות את הקהל הישראלי במוצרים בסיסיים במחירים נמוכים אנו מציעים אלטרנטיבה איכותית, עמידה ובמחיר אטרקטיבי לא פחות. הרהיטים מיוצרים בדיוק לפי הצרכים של הצרכן הישראלי, שבמיוחד בנוגע למוצרי ילדים, לא מתפשר על איכות".
לדברי גיא קלנר מנכ"ל 'לאו ברנט': "קמפיין עצמל'ה עושה את הדבר הפשוט ביותר וזה להביא את האמת לידיעת הציבור. עליונות מוצרית אמיתית ובמחיר תחרותי אפילו ביחס ל-IKEA. כמובן שאין לנו שום דבר נגד השבדים. הנקניקיות שלהם היו ונשארו נהדרות".
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: ערן בר יוחאי, סמנכ"ל אסטרטגיה: אסא שפירא, מנהל אסטרטגיה: טל חן, ארט: יעל יעקב, קופי: נגה הראל, מפיק: מני זרחיה, ניהול לקוח: תמר אסרף, רויטל שכן טוב, חברת הפקה: גרין, במאי: יוני מרדכי.
פרינטים: ארט: אסף רבא, קופי: עודד צור
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
21.ענקל 30/06/2014 13:30הגב לתגובה זו0 0ענק!סגור
-
20.מי היה משווק בכיר ב רים מפעל רהיטים מסיבית?YL 30/06/2014 10:30הגב לתגובה זו0 0בגבעת שאול ירושלים היה מפעל לריהוט מ סיבית ש פשט רגל חשוב לציין ש ראש ממשלתנו מר בנימין היה מ מכירי המפעל מוזר אבל אני בטוח שרוב הציבור חש שגם את המדינה הוא מנהל כמו ריםסגור
-
19.יש עוד מי שחושב שישראלי רוצים מוצרים יקריםדור 29/06/2014 16:28הגב לתגובה זו0 0ככל שהקמפיין משעשע, המסר של לקנות מוצר יקר יותר מגיע לשוק הישראלי אחרי זמנוסגור
-
18.איקאה כבר מזמן נתפשים ישראלייםפיליפ 29/06/2014 16:23הגב לתגובה זו0 0הקמפיין נראה מתנשא ועל כלום.... קמפיין הפרינט נראה כבר כל כך הרבה פעמים ובכל כך הרבה ורסיות על הכיתוב שזה כבר נראה מועתק מתיק עבודות של קפי מתחיל. סליחה ותודהסגור
-
17.מדויק ומהוקצע. בקיצור - עבודה שוודית. (ל"ת)רוני 27/06/2014 15:51הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
16.KAKA MAYKA זה גאוני (ל"ת)סם 27/06/2014 13:45הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.מצטער לא קונה מפרזנטורית כל כך ירודהזרזיר ינאי 27/06/2014 13:05הגב לתגובה זו0 0כל ההשקעה ובסוף הפנים שלכם זו המעפנה הזאת?סגור
-
14.אחלהגיל 27/06/2014 10:33הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד ערן, אחלה קריאייטיב לאחלה אסטרטגיה. עבודה טובה מאוד לדעתיסגור
-
13.קמפיין מצוין!רגב 26/06/2014 19:18הגב לתגובה זו0 0קלנר, אתה עדיין רוצה להחליף את הסמנכ״ל קראייטיב שלך? אולי מישהו בליאו ברנט יבין שצריך להחליף את קלנר!סגור
-
12.ישי הדס 26/06/2014 17:11הגב לתגובה זו0 0פשוט אחלה !!סגור
-
11.יופי של עבודה (ל"ת)אורי גנות 26/06/2014 16:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.זה היה יפה אם עצמלה לא היו מייצרים בסיןאחד שיודע 26/06/2014 16:29הגב לתגובה זו0 0הם בכלל לא יצרנים, ואוב המוצרים שהם מוכרים הם מסיבית, כל הקמפיין מבוסס על טעות, יכול להיות שהפרסומאי לא מכיר אותם?סגור
-
המותג הוא ישראלי, גם פוקס וקסטרו מייצרים בסין (ל"ת)אחד שגם יודע 27/06/2014 11:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מייצרים בסין אבל המיטות לא מסיביתערן הולץ 26/06/2014 20:50הגב לתגובה זו0 0המיטות שלהם מעץ מלא והן חזקות מאוד, אני בנאדם גדול ואני ישן על המיטות שלהם כשהילדים חולים. אתה נראה לי סתם שתול מהחברה המתחרהסגור
-
כל השאר ורוב הריהוט מסיבית (ל"ת)גם יודע 28/06/2014 23:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
טעות גדולה בידילענת 26/06/2014 19:09הגב לתגובה זו0 0כל המיטות שלהם הן מעץ מלאסגור
-
כל המיטות שלהם שלא מ MDF אתה מתכוון? (ל"ת)מקצוען מהענף 04/07/2014 09:28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אחד שיש לו 26/06/2014 17:18הגב לתגובה זו0 0מוצרי העץ המלא באמת מיוצרים בסין. מוצרי השבבית הדחוסה מיוצרים בארץ וברמה גבוהה. איך אני יודע? יש לי בבית. דרך אגב, גם אחרי הקניה משלמים עבור 2 הובלות/הרכבות מפני שהרהיטים מגיעים ממקומות שונים ויש מתקינים לכל סוג של חומר. בגדול, מוצרים טובים.סגור
-
9.ספיר 26/06/2014 16:00הגב לתגובה זו0 0הרהיטים של איקיה זה חד פעמיסגור
-
8.כפרות, הלכו היחסים הדיפלומטיים עם שוודיה.שווקי 26/06/2014 15:27הגב לתגובה זו0 0רעיון מקסים. הסרטים קצת פחות.סגור
-
7.מצוין (ל"ת)ענק 26/06/2014 15:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מי שמציק שיידע לשאת בתוצאותDON DRAPER 26/06/2014 14:37הגב לתגובה זו0 0מילא לצחוק על רשתות מחול, אבל עם החברה בליאו ברנט היו דואגים ללקוח שלהם באמת הם היו מספרים לו שבכל סקר שתעשה בארץ תגלה שאיקאה זה לא עוד ענק רהיטים זה מותג שהישראלים אוהבים וגאים לומר יש לי איקאה בבית (אני באופו אישי לא מבין למה) ולכן לא עושים צחוק ממי שהצרכן שלך באמת באמת אוהב. וכנראה זה לא עצ'מלה.סגור
-
וואו איזה נוראית את (ל"ת)אנונימי 26/06/2014 16:05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אהבתייניב 26/06/2014 13:36הגב לתגובה זו0 0עצמלה ולא סיביתלהסגור
-
4.יפה קלנר - הפקה כלל רמת שרוניתהמאחר העצבני 26/06/2014 13:29הגב לתגובה זו0 0אחלה תובנה חבל קצת שמהר מאד עברו להארד סייל בתשדירים. תנו ליהנות קצת מקריאייטיבסגור
-
3.ענק ... (ל"ת)יורגן 26/06/2014 13:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.זה כזה מעולה! ויושב על תובנה מדוייקת :) (ל"ת)היידי 26/06/2014 13:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.קקה מייקה בעברית לא באיקאיתליאורה ברנט הממורמרת 26/06/2014 12:36הגב לתגובה זו0 0הקפיצות של הילדים מזכירים קצת את רהיטי דורון כנ"ל לירוק ברקע. חיים שיחקת אותה התחלת להוציא סוף סוף כסף על פרסוםסגור