מנהלי מדיה חברתית - אתם כאן? נמרוד הלוי מציג את פרופיל האמא בפייסבוק
כנס השיווק לאמהות M2M שנערך היום (יום ב') בסינמטק תל אביב על ידי 'איגוד השיווק הישראלי' ו'תפוז אנשים' אירח בין השאר את נמרוד הלוי, מנהל פתרונות מדיה ללקוחות בפייסבוק ישראל. הלוי הציג תובנות מבוססות פייסבוק על אמהות כקהל יעד, הפרופיל הצרכני של אמהות, מקרי בוחן ועוד.
הצעד הראשון של פייסבוק בזיהוי האמהות שגולשות ברשת החברתית הוא מטבע הדברים הצעד הבסיסי והמתבקש ביותר: סטטוס הזוגיות בו הן רשומות ברשת. בנוסף, המידע מגיע באמצעות ציון אירועים משמעותיים כגון לידה, או תגובות מאותו עולם התוכן. על פי נתוני פייסבוק אותם הציג הלוי, בארה"ב בלבד - קהל האמהות נאמד בהיקף של כ-27 מיליון חברות, המהוות כ-15% מסך חברי הפייסבוק במדינה ומציגות נתוני שימוש גבוהים במיוחד – 79% מהן מבקרות בפייסבוק מדי יום.
מבט על היקף המעורבות והחיבור של האמהות ברשת החברתית מצביע אף הוא על נתונים מרשימים. על פי הנתונים הגלובליים אותם הציג הלוי, 67% מהאמהות באוסטרליה הן חברות של הילדים שלהן בפייסבוק. בהשוואה לאוכלוסיית הנשים מעל גיל 18 באוסטרליה, שאינן אמהות, הן מגיבות פי 1.5, מעלות פוסטים פי 1.1 וכן נתון זהה בסטטוסים ושיתוף תמונות. נתון נוסף מלמד על הפלטפורמה העדיפה בקרב אמהות: 62% מהן גולשות לפייסבוק בעיקר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלהן.
הפילוח הדמוגרפי של האמהות בפייסבוק מעלה כי 66% מהן רשומות תחת הסטטוס של נשואות, 19% מהן רווקות, 12% במערכת יחסים ו-3% מאורסות. גילה של האם הממוצעת עומד על 34 כאשר שכבת הגיל שבין 35 ל-44 היא ה"אמהית" ביותר.
הנתונים של פייסבוק מראים עוד כי בתוך שכבת האמהות ישנה שונות בין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער. אמהות לילדים בגילאים נמוכים יותר הן מעורבות יותר ופעילות יותר במובייל. שונות זו כפי שמסביר הלוי היא מטבע הדברים פועל יוצא של העובדה שגילן הממוצע של אמהות אלו קטן ב-8 שנים מאמהות לבני נוער.
ואם בשיווק עסקינן - נתוני פייסבוק מעניקים לחברות, מותגים ומפרסמים רמז עבה ביותר. אמהות, בהשוואה לאוכלוסייה של "לא אמהות", הן קהל שמקיים דו שיח ער עם עמודים מסחריים שאחריהם הן עוקבות. 52% מהן הצהירו כי עשו לייק לפוסט של חברה, לעומת 37% ביתר הקבוצות בממוצע. 45% מהן קוראות פוסט של חברות מסחריות על הפיד שלהן לעומת 32% בקרב ה"לא אמהות". 37% מהאמהות עוברות לגלישה באתרי האינטרנט של החברות המסחריות באמצעות הפייסבוק לעומת 26% בשאר האוכלוסייה.
המידע שסובב את קהל האמהות בפייסבוק מלמד כי יש להן פי 1.4 יותר חברות אמהות מאשר למשתמש הממוצע. אמהות עושות פי 2.79 יותר לייקים לעמודי פייסבוק ופי 3 יותר לייקים לעמודים מסחריים. הנוכחות הבולטת של האמהות נמדדה בעמודים תחת הקטגוריות של ילדים/תינוקות, ציוד לבית, בתים, בריאות, יופי, תכשיטים ושעונים.
השורות התחתונות עבור המפרסמים הפונים לאמהות מצביעות על מספר נקודות מפתח: הבית והמשפחה הם אמנם מרכז עולמה, אך היא עדיין מצליחה לפנות זמן פנוי לעצמה; היא מחפשת אחר אפשרויות שיעזרו לה לפשט את חיי המשפחה העמוסים ולהקל עליה; על המפרסמים להעלות את המובייל לראש סדר העדיפויות שכן הן תמיד מחוברות ותמיד בתנועה; המפרסמים נדרשים לשים דגש על ההבדל שבין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.אנחנו בישראל, לא באוסטרליה. מה לגבי נתונים? (ל"ת)אנונימי 08/07/2014 10:51הגב לתגובה זו0 0סגור