
על רקע מבצע 'צוק איתן': על ההשפעה המהפכנית של תוכן גולשים בווידאו
בשונה מרוב העולם, אנחנו הישראלים נמצאים במיני שגרת מלחמה קבועה. לפני כמעט שבועיים החל מבצע צוק איתן ובמחי רקטה, השגרה הפכה למלחמה. בערב יום שלישי לפני כשבועיים נערך חצי הגמר המפורסם בו גרמניה מחצה את ברזיל 7:1, והפך את כלל תושבי ישראל לקופיריייטרים לרגע, כשהחיבור הסוריאליסטי משהו בין מלחמה אמיתית והרקטות לבין מטח הכיבושים של הגרמנים, גרם לכולנו לפרץ של מוזה יצירתית. הביטוי לכך נוצר באמצעות מטח שלישי של סטטוסים בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ על הדמיון בין הכיבושים הברזילאיים ומטח החמאס.
בסדרת הטורים הבאה אסקור בקצרה את הטרנדים המתהווים בעולם הדיגיטלי, וכיצד מותגים משתמשים בטרנדים החדשים ומנסים להכות על הברזל בעודו חם, אך גם כיצד אנחנו הגולשים (אולי כבר צריך לכנות אותנו בשם מעודכן יותר: "משתמשי הערוצים הדיגיטליים" נניח) ביום יום משתמשים בכלים מסוימים ובכך תורמים להפיכתם לטרנדים.
אולי הטרנד המתגבר ביותר בשנים האחרונות, הוא הווידאו ברשת, מאז התגבש יוטיוב בשנת 2005 כמקום מספר אחת בעולם להעלאת סרטונים בני מספר דקות. מאז באו עלינו לטובה הטלפונים הסלולארים, וב-2010 נולד טרנד חדש המודע ליכולות הווידאו בעולם הסלולארי המתפתח, ובעקבות מהפכת הסלולר נוצרו אלפי אפליקציות המשרתות אותנו היטב בכל מגוון תחומי האפשר.
לפי קביעת מכון המחקר וחיזוי הטרנדים Milward Broun, שנת 2014 מתגבשת כשנת ה"מיקרו וידאו". אז מה זה? למעשה, מדובר בסרטוני וידאו קצרים במיוחד המצולמים ברובן על ידינו הגולשים ובאמצעות אפליקציות סלולאריות המיועדות לכך. תפקידן לרוב הוא ללכוד את הרגע ולייצר מעין "באזז ניוז", חדשות אינסטנט מבית היוצר של המשתמש. האפליקציות המובילות בשנה האחרונה הן
מי לא זוכר את
יחד עם הגיגי הסטטוסים הנלווים לזה בכל מקום, אין ספק שהמגמה רק הולכת ומתעצמת לכיוון שימוש והפקת הפרסומות באמצעות תוכן גולשים. אתם יודעים מה? אתקן את עצמי תוך כדי תנועה ואומר - שאלו לא עומדות להיות פרסומות ממש, אלא יותר הפקה אונליינית, שתצולם כמעט תמיד בשטח (גרילה כמו שאנחנו אוהבים) על ידי אנשים שחיים את הווייב החדש. אותם מפיקים ויראליים יעלו עם תסריט גמיש, עריכה מתוך האפליקציה, מובילי הדעה הרלוונטיים יתוייגו והמפרסמים יבחרו את הגולשים היותר ויראליים ובאמצעות אפליקציות חדשניות יותר.
במאמר מעניין שיצא לאחרונה באתר המחקר השיווקי E Marketer, התייחס עורך המשנה ל-2 דברים מעניינים בהקשר לטרנד "המיקרו וידאו". הראשון - אנשים שרואים היום וידאו ברשת, מתייחסים אליו באותה פניות כאילו ראו זאת בטלוויזיה. השנייה - סרטוני הפרסום העתידיים ייראו כמו המציאות המתווכת באפליקציות.
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- חדשות 13 מאבדת רייטינג, כאן 11 עוקפת אותה; קרב צמוד גם בפריים טיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הנה מספר דוגמאות לתוכן ווידאו גולשים מהדור החדש:
לסיכום, נראה שמדורת השבט האמיתית תתגבר בעיתות מלחמה. לא מעט מזה ייזקף ליכולת שיתופי התוכן האינטימיים בין קהילות באמצעות האפליקציות החדשות וגם המסורתיות יותר. השאלה המעניינת פחות מתייחסת לשאלה כיצד אנחנו משתמשים בקיים, אלא יותר מהי הטכנולוגיה החדשה שתייצר את הטרנד הבא וכיצד ייראה התוכן באמצעות הפילטרים שלה.
זיו שיינפלד הוא מנכ"ל
- 4.רועי 22/07/2014 07:45הגב לתגובה זונתקלתי במאמר שלך על המדריך השלם לפרסום בלינקדאין: http://www.askpavel.co.il/blog/linkedin-advertising
- 3.דוקטור נו 21/07/2014 07:33הגב לתגובה זואהבתי את הקישור לאתר releeso
- 2.אוהד 21/07/2014 07:32הגב לתגובה זוכמה זה רלוונטי היום, כנ"ל לגבי ביטחון פנים ובטחון שדה
- 1.מעולה! (ל"ת)אמיר 20/07/2014 15:49הגב לתגובה זו