
צירוף בלתי אפשרי בברייק: ברלד מוכר נאגטס והורים שכולים מגרשים אותנו
בשורה התחתונה: זה לצד זה מופיעות פרסומות שמסיחות את הדעת מהתופת ופרסומות או יותר נכון קליפים שנוגעים במרכזו של הפצע הפתוח. שתיהן לגיטימיות בעת מלחמה. בלי קשר, אחת מהן, הפרסומת לטבעול, כנראה מחטיאה את מטרתה לייצר food appeal.
הפרסומת לטבעול עם ברלד יודעת כנראה משהו שאני לא יודעת*. אבל עד כמה שאני חווה את הפרסומת לחטיפי קראנצ'י של טבעול - התפקיד של ברלד גורם לחטיף להראות דוחה. גם אם אתה מתבגר בן 15.
הקומיקאי ברלד מצטיין ברפרטואר מרשים של דמויות וחיקויים. נכון. הוא עושה "יונה" מצויין, וגם ממטרה ודבורה. נכון, הוא מעולה בתפקיד אשה פוזלת. נכון, ברלד הוא כוכב שהוכיח את עצמו ב'ארץ נהדרת' בעיקר בתפקיד יעקב ("מי הוא? מה הוא? אלן דילון?!") שיושב בתחתונים מול הטלוויזיה. אבל הפרסומת לקראנצ'י נאגטס של טבעול לא עושה חשק לאכול קראנ'צי נאגטס, והיא אפילו לא ממנפת את הכשרון של ברלד למחוזות חדשים שלא לומר ייחודיים לטבעול.
המזון/חטיף יוצא במהדורה מוגבלת לקראת הקיץ תחת הססמא "יסדר לכם את הקיץ" ומופיע בטעמים ברביקיו, אקסטרה ספייסי וקלאסי. אז קודם כל אין שום קשר בין שרשרת הלהטוטים המאולצים של ברלד ("ב.לארד" - טייק אוף על ג.יפית) לחטיף עצמו. יש תחושה שבפורמט של "או שתעשו..... או שתאכלו קראנצ'י נאגטס" פשוט דחפו בכוח את כל מה שהשחקן יודע לעשות, וכי באופציה השניה, הווה אומר, "או..." לאכול את החטיף, אנחנו עדים לטיפול לא אסטטי בחטיף אותו חופן ברלד בידיים ודוחף לפה במחווה חזירית מכוונת.
דוד טמיר ז"ל היה אומר: "תעשו הכל רק - "never mess with the product". מדובר בכלל ברזל שהוא נכון במיוחד למוצרי מזון. ההשתטות לא מצליחה לזכות בהצדקה כי לפרסומת אין פואנטה. אנחנו יושבים ומחכים להבין במה מהווה טבעול 'אלטרנטיבה' אמיתית לשרשרת הליצנויות, ולדאבוננו - הוא לא.
ה-reference הכי טוב הוא דנית והברנפלקס של תלמה. גם פה מדובר בגבר בתפקיד אשה מוגזמת ומגוכחת. גם פה יש הליכה על קצה באופן ש"דנית" מדברת ומתנהגת, אולם ברגע האמת האכילה מגרה והצופה משתכנע שמדובר במשהו טעים ומנחם שמשמש 'אלטרנטיבה' אמיתית לאוכל לא בריא ומשמין. טבעול קראנצ'י נאגטס עלו על "פטנט" שקוראים לו "יסדר לכם את הקיץ" כנראה מתוך היכרות עם צעירים, אולם בין הבסיס ההתחלתי הלא רע בכלל הזה, לבין ברלד ומחוותיו הגסים אין שום קשר והחטיף עצמו מתרסק לו בין הכסאות.
* לאחר כתיבת שורות אלו אכן נתקלתי בתגובות בני נוער לפרסומת, רובן אוהדות ומדווות על כך שהפרסומת הצחיקה אותם. חלקם הגדול טוען שהיא עושה חשק לטעום את החטיף והמיעוט טוען שלא. זר (או מבוגר) לא יבין את ה'ראש' של בני נוער, וכותבת שורות אלו מודה בכך שהביקורת נכתבה בהסתייגות זו, ובכל זאת מאמינה בחלקים ניכרים ממנה.
- חדשות 12 בפער עצום; "הפטריוטים" ממשיכים לבלוט
- קשת שומרת על ההובלה, רשת חוגגת שיא - אבל עם כוכבית
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בתפנית חדה מאין כמותה, אנו נחשפים לפרסומות מלחמה שמציפות את המדיה. חברות ואמצעי מדיה מגוייסים לתמוך בחיילים, במשפחותיהם, בתושבי הדרום ובעם בכללותו. אחד הסרטונים הבולטים הוא "אנחנו לא רוצים אתכם" של פורום הורים שכולים.
במקום לקחת צד ולהחריף את הסכסוך, אפשר להציג צד אחר של הסכסוך שאי אפשר להתווכח איתו. קליפ ראשים מדברים שכל מי שמופיע בו איבד אדם בעקבות הסכסוך מצהיר כי אינו מעוניין בחברים חדשים. השימוש הפרדוקסאלי בנרטיב הממדר, האקסקלוסיבי משמש "הפרעה" יצירתית שמפצירה בנחשף לעצור ולנסות להבין. ברגע שהוא מבין את השלילה הכפולה ואת הלוגיקה של המסר הוא מבין שאת הסכסוך הזה חייבים לסיים. ה"מוצר" - פורום הורים שכולים - מבקש שלא 'יצרכו' אותו. הוא מבקש להשאר בלתי מבוקש. ובצדק וכאב רב.
הסכסוך הישראלי פלסטיני מתקיים על שני מתרסים. מתרס אחד הוא מתרס של מלחמת צד בצד. המתרס השני הוא מתרס המוות והשכול שהופך את המתים ואת השכולים לשווים.
היות שהמתים לא יכולים לדבר, נציגי השכול מדברים בשמם ורוצים להשאר קבוצה ממודרת, אקסקלוסיבית. כזו שלא פותחת דלתות למצטרפים חדשים. המסר הכאילו קר ומתנשא אינו אלא ההיפך הגמור. מדובר בכמה רגעים של הושטת יד לשלום או לפחות - לא למלחמה. הושטת היד משכנעת יותר מכל הסברה שכלתנית והיא חוצה דעה פוליטית, מוצא אתני וצדדים של הסכסוך. "אנחנו לא רוצים אתכם" שופך אור על העובדה שעבור פורום ההורים השכולים המלחמה שאורכת לכאורה ששה או עשרים או שמונים ימים - נמשכת כל החיים.
לדאבוננו, מאז תחילת המבצע, נפתחו דלתות הפורום ל'חברים' חדשים (מכל הצדדים) ויש בכך משום קושי עצום להתייחס בשלוות נפש לקמפיין שמקבל צביון כמעט גרוטסקי. ובכל זאת "אנחנו לא צריכים אתכם/ לכו מפה" קודח בראש ולא מרפה ועשוי להניע צדדים אלה ואחרים לשקול את האופציה לוותר על הסכסוך ביום מן הימים, ולשם כך הוא נועד.
הכותבת היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
- 17.ירון 02/08/2014 23:32הגב לתגובה זוולא בגלל הלחימה בעזה. הם היו ממש גרועים!
- 16.טינק 02/08/2014 23:29הגב לתגובה זושרלטנים!
- 15.גיא 28/07/2014 21:33הגב לתגובה זומי שטוען שהוא "מבין בבני הנוער" עושה כאן את השגיאה הכי גדולה וזה לזלזל בהם. ההומור הזה פונה אולי לילדים בני 8, אבל בני הנוער יותר מתוחכמים מזה וכנראה מזהים פרסומאים שחיפשו "מה בני הנוער אוהבים" וניסו לעשות כזה, אבל זה הכי לא אותנטי שיש... מצד שני, יש דברים הרבה יותר גרועים...
- 14.ב.רלד 28/07/2014 10:38הגב לתגובה זוקשה לי להאמין שבני הנוער יאכלו את זה , גם את הפרסומת וגם את החטיף. לא רק שזה לא מצחיק,זה כ"כ מתאמץ, בני הנוער קצת יותר מתוחכמים מזה
- 13.טל 28/07/2014 01:37הגב לתגובה זופשוט סרטון חזק מאין כמוהו. לא נתקלתי בו עד עכשיו. תודה. יש לו כח עצום , הוא מעביר את המסר בצורה כל כך ״חדירה״, בדיוק מהזוית שאפשר להכיל את הסכסוך הזה. לגבי ברלד ומיינדסט של ילדים- לכי תביני ;)
- 12.יורם 27/07/2014 16:33הגב לתגובה זוכולם קיבלו הוראה לטקבק כמה הפרסומת הדוחה הזאת מצויינת. מאד אמין. פרסומת גרועה שמוכיכה לכל הפחות על בורות שיווקית בתוספת שרלטנות
- 11.שי 27/07/2014 16:09הגב לתגובה זואז מה שאת אומרת בעצם זה שניתחת פרסומת שמיועדת לבני 15 בפרספקטיבה של אישה בת 50. אכן מעיד על מקצועיות... "זר לא יבין את הראש של בני נוער..." האם זה לא בדיוק התפקיד של איש אסטרטגיה להבין את הראש של קהל היעד? מחר תצטרכי לפתח אסטרטגיה למותג שמיועד לבני 70+, לגברים, לסטודנטים, למאיון העליון או לכל קהל אחר שאת לא נמנית עליו. האם את הראש של הקהלים האלו את מבינה?
- 10.בועז 27/07/2014 14:31הגב לתגובה זואם אתם מדברים על הפרסומת הזאת ועוד בזמן מבצע "צוק איתן" כנראה שהיא מספיק מעניינת ואני די בטוח שההורים מבינכם גם יקנו את המוצר בביקור הבא בסופר. זה בסדר יהודים רגילים קודם להתלונן ולמצוא את הרע בכול דבר גם אם אין באמת דבר כזה.
- 9.נודלס 27/07/2014 14:12הגב לתגובה זונקרעתי מצחוק!!! ישר רצתי לקנות- טעים בטירוף!!!
- 8.עידן 27/07/2014 13:56הגב לתגובה זוברלד עושה את מה שהוא יודע לעשות. זה מעלה את המוצר לכותרות. זה עובד. ואת לוקחת בזה חלק. :)
- 7.אותי דווקא ברלד קרע מצחוק (ל"ת)גבי 27/07/2014 13:48הגב לתגובה זו
- 6.נו באמת 27/07/2014 13:42הגב לתגובה זואותי הצחיק הברלד הזה
- 5.הדס 27/07/2014 13:42הגב לתגובה זוברלד מצחיק בטירוף!!
- 4.איילה 27/07/2014 13:35הגב לתגובה זוחשוב לזכור שדנית מהפרסומת לברנפלקס היא תולדה של מירי מאחד העם שגם לא השתנתה במיוחד. כמו כן, בימיה הראשונים סבלה הדמות באנטי קשה שקיטלג את הדמות כמזרחית וולגרית. אני מאמינה שבסה"כ, בטח לקהל היעד הצעיר, הפרסומת עושה את העבודה בצורה טובה +
- 3.אורי 27/07/2014 13:32הגב לתגובה זוזה ההומור של ברלד. הרפרטואר שלו כבר שנים אותו דבר אבל זה מה שהמעריצים שלו רוצים לראות. הפרסומות קורעות לטעמי!
- 2.אורי 27/07/2014 13:31הגב לתגובה זולצערי הרב, אנחנו המבוגרים אכן לא מבינים מספיק את עולם הנוער. אני רואה את זה גם בבייתי ואף במוצרים שאנחנו מנסים לכוון לקהל צעיר. צריכים גורם מתווך שידע לקלוע בול למטרה גם אם נראת עבורנו לא נכונה..
- 1.אבי 27/07/2014 12:12הגב לתגובה זושאישר את הזוועה הזאת של ברלד? ואיפה המנכ"ל שלו?
- הנוער של היום 27/07/2014 13:14הגב לתגובה זוביקורת זקנה ומיושנת. תפסיקו להיות כאלה דינוזארים. ברלד קורע ויעבור את סף הרעש של בני הנוער, מה שאף פרסומאי מתחסד לא יצליח לעשות. עם המון כבוד לותיקי הענף.. בכל הקשור לבני נוער - אתם פשוט כבר לא רלוונטיים ולא מבינים את החוקים החדשים.