הכי טוב שהיה ב-Secret? נט"ל חושפת טראומות מ'צוק איתן' ומציעה עזרה

המהלך של סוכנות Twentythree המלווה את נט"ל בהתנדבות משתמש ב"אפליקציית הסודות" כדי לדבר על הפגיעה הנפשית שאנשים מתביישים בה
 | 

ביחס ישר לאימוץ אפליקציית Secret על ידי ברנז'ת ענף הפרסום, תעשיית הסטארט-אפ (עוד לפני הפרסומאים), קהילת התקשורת ושאר הציבור - כך נוספים מדי יום מהלכי הפרסום שמחפשים לנצל את הטרנד כדי לקדם מסרים. זו של עמותת נט"ל מצליחה לייצר הלימה מעניינת בין השירות אותו מעניקה העמותה לרעיון המרכזי של "אפליקציית הסודות".

מהלך 'פרו-בונו' (התנדבותי) של סוכנות הפרסום Twentythree (ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי) עלה בימים האחרונים על מסכי האפליקצייה בצורה של סודות שמגלים את הכאב והטראומה שחשים אנשים בציבור הישראלי על רקע מבצע 'צוק איתן' או הדים של טראומות עבר ממבצעים ומלחמות עבר.

פוחדת נורא - סוד ב-Secret

פוסט ב-Secret
פוסט ב-Secret


החיבור בין האפליקצייה לנט"ל הופכת לרלוונטית והולמת מעצם העובדה שגם העדויות שעולות בשיחות של הפונים לנט"ל נשארות תחת מעטה של אנונימיות. ארז רובינשטיין שותף ב-Twentythree אומר לאייס: "עמותת נט״ל עושה עבודת קודש כל השנה, ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו, בה חלקים נרחבים באוכלוסיה, מבוגרים וילדים כאחד, נזקקים לסיוע נפשי כדי להפיג חרדות, וחיילי עבר הסובלים מפוסט טראומה, חווים ביתר שאת את התופעות הנלוות".

בפוסט עצמו, אחד מיני רבים, נרשם: "פוחדת נורא ולא רוצה להדאיג את ההורים שלי. כל הזמן חושבת על אח שלי שכבר 3 שבועות בעזה. הכי קשה לי בלילה אז מתחילים הסיוטים ולא יכולה לספר על זה לאף אחד". מתחת לפוסט שעלה באפליקצייה נרשמה תגובה שמסבירה למשתמשים שנחשפו ל"סוד" מהי מהות הרעיון, עם הנעה לפעולה עבור אלו שחשים בצורך לדבר עם מישהו ולפרוק את שעל ליבם. "הסוד הזה מבוסס על פנייה אמיתי לנט"ל. אם גם אתם מרגישים ככה אנחנו כאן בשבילכם".

התגובה של נט"ל ל"סוד"
התגובה של נט"ל ל"סוד"


לדברי גלי דגן, סמנכ"לית שיווק והסברה בעמותת נט"ל: "אחד הדברים בתופעה הזאת, של טראומה ופוסט טראומה שהיא סוג של פגיעה נפשית, כמו למשל ב'צוק איתן' ולפניו - הוא שמדובר בפגיעה שנורא קשה לאנשים להודות בה. אצלנו בחברה, ונגיד זאת בזהירות, שהיא גם קצת שובניסטית וגם קצת מיליטריסטית, להודות בפגיעה נפשית זה סוג של בושה. כשמדובר בלוחמים משוחררים זה הופך לעוד יותר מורכב".

דגן מתארת את אופי הפניות שזורמות לנט"ל ומסבירה כי "אנשים חשים שהתגובה שלהם למצב היא לא נורמלית - כאילו שהם השתגעו או שקרה להם משהו. כשהם פונים אלינו אנחנו מראים להם שהתגובה שלהם היא נורמלית למצב לא נורמלי - מלחמה/פיגוע וכו'. כל התגובות במצב כזה הן נורמליות ולכן הפלטפורמה של סיקרט - כמו גם הקהל שלנו שהוא אנונימי כשאנחנו לא יודעים עם מי דיברנו - נותנת אפשרות למתן סיוע בלי למסור יותר מדי פרטים".

על הבחירה ב-Secret אומרת דגן: "שמעתי על זה והיה כבר באזז כלשהו באוויר, אבל החיבור עם Twentythree שהציגה בפנינו את זה הוא מדהים. הם מלווים אותנו בהתנדבות והדבר שהכי חשוב להערכה הוא שהסנסורים שלהם תמיד עובדים". לדבריה "כל דבר שניתן לרתום לטובת העלאת המודעות של התופעה הזו שאין לה נראות - כל דבר שהם יכולים לחשוב עליו הם מציגים בפנינו והרבה פעמים מדובר ביוזמות שלהם".

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    חשיפה
    אורי בר 04/08/2014 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. הקומוניקט הזה באייס, הביא יותר חשיפה מאשר הסטטוס וחצי שפורסמו בסיקרט. ב. מעניין נורא (סתאם, לא באמת מעניין כי התשובה ברורה) אם קהל המטרה של המגה קמפיין הזה - נמצא בסיקרט. ג. לא נמאס כבר מהקומוניקטים האלה של כל נאד קריאייטיבי שתוקעים, מיד מגיע לאייס. חוסר בחומרים טובים, אה? ד. מה לא עושים בשביל פרס... מביך. ה. ממתין לאחת התגובות של יוסי/ארז או שניהם (ר' תגובתם למגיב 2) שיסבירו לי כמה אני צר עין, כמה אני קנאי, כמה אני לא מבין שזה היום הטרנד סוג הפרסום הזה.
    סגור
  • 8.
    אסור
    ניר 04/08/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתת יד ולהוריד את אפליקציות האשפתות הזו, יותר גרוע מטוקבקים אונימיים.
    סגור
  • 7.
    ארז רובינשטיין חמוד וגם יוסי
    אריק 04/08/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוחות גדולים, יעשה לכם רק טוב להעביר חלק מהתקציב שלכם לשם רק טוב
    סגור
  • 6.
    לא נמאס לכם לרדוף אחרי הטרנד
    להסכמה החלק לצד שמאל 04/08/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האפליקציה הזו עוברת התעללות כי 90% מהאנשים שהורידו אותה הם גייז או/ו אנשי שיווק או פרסום או מדיה חברתית. אחרי שבוע זה כבר הקמפיין ה3 שזוכה לחשיפת אפס בפועל אבל מיד רצים להוציא הודעה לאייס. מאמין שאנשי מקצוע אמיתיים פה מבינים שזה ניסיון מביך לנסות ולרדוף אחרי טרנד בכל מחיר. תרגיעו בחייכם. אתם מוציאים שם עוד יותר רע למקצוע פרסום (הרי מומחה מדיה חברתית זו בכלל המצאה)
    סגור
  • 5.
    המהלך הכי טוב מתרחש עכשיו!
    חנן 04/08/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשאים נחשפים בסיקרט. שאפו!!
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    הכי טוב קורה עכשיו!
    חתואל 04/08/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשאים נחשפים בסיקרט! שאפו!
    סגור
  • 3.
    ישר בלב
    michal 04/08/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרגש מאד מאד
    סגור
  • 2.
    מי ראה את זה וכמה פניות זה הביא? (ל"ת)
    פלנר 04/08/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מקווה שיש לך גם עבודת יום
    בטוח שאתה פלנר? 04/08/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו אחד ראה והתקשר? דיינו. מישהו אחד ראה, הבין שהוא/היא לא היחידים? דיינו. אתה ראית? נחשפת עכשיו את השם נט״ל ונחשפת לפועלה של העמותה הזו? דיינו. תפיץ את זה בפייס שלך כדי שגם חברים שלך ייחשפו למסר החשוב? דיינו. ונתן לך השראה לעשות מעשה טוב במקום להוציא תסכולים בטוקבקים אנונימיים? גם דיינו. מקווה מאד שכפלנר, אין לך את הסמכות לסרס רעיונות, כי הטרנד הכי גדול בשנים האחרונות הוא לעשות מהלכים נקודתיים ולקבל את החשיפה דרך המדיה שמספרת ומפיצה את המהלך. בזבזתי עליך יותר מדי מילים. דיינו.
    סגור
  • 1.
    בהחלט הכי טוב. שימוש נכון בפלטפורמה (ל"ת)
    דורה החוקרת 04/08/2014 13:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות