דור 4: כן, כולם מהירים - אבל מי חברת הסלולר שמספרת את זה הכי טוב?

סלקום, פלאפון ואורנג' עלו יחד עם פרסומות דור ה-4-4.5. מי שמרה על ערכי המותג ומי ממש לא? מי מדברת "מתוך" המותג, ומי מכיר את הצרכן שלו מקרוב
 | 

בשורה התחתונה: התחרות על דור 4 העמידה ללא ספק את 3 המפעילות העיקריות בישראל על רגליהן האחוריות, בכל זאת אורנג' ופלאפון שומרות על ערכי המותג בעוד שסלקום לא ממש.

דור 4 או 4.5, מה זה משנה איך קוראים לזה, מבטיח לנו ליהנות ממהירות גלישה פנומנאלית. מאז ה"רגיעה" הקצרה מדי אין איש במדינה שלא יודע את זה. 3 המפעילות רוצות, כל אחת בדרכה, לקחת בעלות על התכונה המוצרית הבנאלית והלא חדשה הזו, ועד כמה צריך לאבד עשתונות כדי להגיד "מהירות" - נתון לשיקולן.

סלקום - חינני אבל לא קשור לזהות הקבועה של סלקום
נתחיל בסלקום שעוזבת הכל כדי להגיד "מהירות" כאילו שמעולם לא אמרה משהו אחר, וכאילו היתה מותג מהירות מקדמת דנא. סדרה של סרטונים מראים תחרות בין רשת דור 4.5 (כי 4 לא מספיק טוב) לבין המציאות. הורדת או העלאת אפליקציות בנושא מסוים כנגד החיים האמיתיים. הורדת משחק מירוצים כנגד הקפת מסלול מירוצים בידי נהג הפורמולה המהיר בישראל.



הורדת אלבום מוזיקלי כנגד נגינת גיטרה בידי נגן הגיטרה המהיר בישראל,


חיתוך סלט של חותך הירקות המהיר בישראל כנגד העלאת מתכון ליוטיוב.


לצד התחרויות מול חותכי הסלט, נהגי המרוץ ונגני הגיטרה, יש "גג" נוסף: סלקום מריצה עבורך את הפרסומות בפאסט-פורווארד כדי לעזור לך להגיע מהר יותר למקומות שאתה רוצה, תחת הטיעון שישראלים לא אוהבים לחכות. חייבת לציין, שהמהלך הזה של גיוס מפרסמים כמו אסם, סונול, שופרסל בברייק זהב כדי לשרת את המהירות של סלקום מבטאת אסטרטגיית מדיה אמיצה ומקורית במיוחד! בסלולארי יש לנו תמונה של "מהיר ומהיר יותר": בחורה, ואחריה אותה בחורה בסיטואציה של מהירות.

סיטואציה של מהירות. סלקום
סיטואציה של מהירות. סלקום


אמנם הקמפיין של סלקום חינני אבל לא קשור לזהות הקבועה של סלקום ובכך הוא מתנהג כקמפיין מכירות צעקני לכל דבר. האסטרטגיה של "מהירות", אגב, קיימת מאז שיש דברים שצריכים להיות מהירים. מכוניות, אינטרנט של פעם, אינטרנט של אחר כך, תקשורת קרקעית, פס רחב, רשתות סלולאריות עוד לפני דור 3, אינטרנט על אייפון במפעילה כזו או אחרת, ועוד.

היריעה קצרה מלתאר פרסומות עתירות ממון שכל מה שיש להן לספר לנו זה שהמוצר מהיר יותר ממה שהוא היה קודם או מדברים מהירים אחרים או ממה שנדמה לנו. הנה דוגמא לאחת הקלאסיות אבל באמת שיש יותר.



ובפרינט
Looks Fast
Looks Fast


פלאפון - מדברים מתוך עולמו של המותג
לצד פולחן המהירות של סלקום, משודרת פרסומת של פלאפון לדור 4. פלאפון לא נכנעו ללחץ להוסיף 0.5 לכינויו של הדור והסתפקו ב "4" בלבד. גם פלאפון מדברים על מהירות אולם פלאפון מתעקשים לבשר אותה מתוך עולמו של המותג.



פלאפון "משדרת" לנו מתוך "העולם החדש' הבדיוני, האוטופי והנאיבי שבו הכל מושלם - אותו יצרה לפני שנים כפלטפורמה למובילות ובידול. הבדייה או המדע הבדיוני ליתר דיוק - משרתים את מטרותיו של המותג באופן שהוא רלוונטי לצרכן. כמו כן, כאשר יש צורך בהעברת מסרים מוצריים כגון מהירות - הפלטפורמה מאפשרת את זה כמו במקרה הנוכחי שמצייר סיטואציה עתידנית מהחלל החיצון שכל כולה אומרת 'מהירות שלא מהעולם הזה'. ה-SCI FI משרת גם את המותג וגם את המסר הספציפי של מהירות דור 4. וכשכולנו נירגע מדור 4, עדיין ישאר לנו משהו מ"פלאפון". את זה אי אפשר לומר על סלקום, כי כשכולנו נירגע מה'מהירות' לא יישאר לנו הרבה מהקמפיין.

ולבסוף אורנג' - שונה לחלוטין מהשיח הבנאלי על מהירות
גם אורנג' מסתפקים בלומר "דור 4". גם אורנג' מודה שמדובר במהירות גלישה, אולם היא אינה מבזבזת את הכדור שיש לה בקנה על סוגיות טכניות, אלא מנצלת את ההזדמנות של מלחמת המהירות דווקא כדי לבסס את מעמדה כמותג האהוב שאנחנו זוכרים מפעם. המותג הזה שיותר מכל הבין אותנו ואהב אותנו ובזכות זאת הפך בעבר להיות המאמי הסלולארי של המדינה.

כדי להזכיר לנו שאנחנו יותר חשובים לה מיכולותיה הטכנולוגיות, בוחרת אורנג' להראות לנו סרט שהוא שונה לחלוטין מהשיח הבנאלי על מהירות. בסרטון הנוכחי מתייחסת אורנג' לתוכן ולא לצורה. לפסיכולוגיה ולסוציולוגיה של הצרכן ולא כמה זמן לוקח לו לבצע מטלות.



הסרטון Hello Israel מצדיע לתת המגזרים שהפכנו כולנו להיות בזכות מה שהאינטרנט מאפשרת. ולגחמות הקטנות שפיתחנו יחד עם הפלטפורמות האינטרנטיות.למעשה ברזלים ואפליקציות יצרו סוגים חדשים של אנשים, ואורנג' שם כדי להבחין בזאת.

בקריינות voice over שמדברת במשקל ובחרוזים של שיר ילדים, סוקר הסרטון את אלה שעושים סלפי, את מצלמי האוכל "רגע אל תאכל", את אלה שהם WTF (עושים אמבט לארנב), את אלה שהם OMG (קופץ באנג'י לאחור), אלה שהם twitters ואלה שהם cheaters (סימוס תחת השולחן), ועוד ועוד - כיסוי מרשים שמפגין היכרות מעוררת השתאות של המיקרו מיקרו סגמנטים שהאינטרנט חרטה בציבור.

הסקירונת הזו מעידה על מותג שמכיר את הצרכן שלו מקרוב מאד ובזכות זאת מציע לו לבחור בו בזכות ולא בחסד, לצד מהירות גלישה שתתמוך בשגעונותיו אלה. ההיכרות המודגמת בסרטון אורנג' שונה מהקלישאות של "משפחה", "זוגיות", "אהבה", "קשר", והיא יורדת לרזולוציות שגורמת לנו להרגיש שמישהו, שם באורנג', רואה אותנו ויגבה אותנו. נכון שהמסר המשני בסגיר מדבר על מהירות גלישה ונכון שמודעות מהירות דור 4 צצות בפרינט ובסלולר, אבל הן מקבלות רוח גבית מנושא הסרט.

ובכל זאת קשה שלא לציין כי באירוע ההשקה הפורמאלי של אורנג' לדור 4 (שדיברו בו רק על מהירות גלישה) גייסו את נגן הגיטרה המהיר בישראל - אותו נגן גיטרה המופיע בפרסומת של סלקום אבל זה לא משנה. כי כבר הבנו בשלב זה שמהירות זו תכונה ג'נרית של דור 4 ותנאי סף הכרחי לשמור על הצדקת הקיום של המפעילות...



הכותבת היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    מוציאים כסף על פרסומות במקום על שירות נורמלי (ל"ת)
    גבי 17/08/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    איין כבר מותגים
    פרספקטיבה 16/08/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כבר נראה פטטי זה כבר כל כך לא רלבנטי. אנחנו כצרכנים יודעים שאנחנו חיים בעולם מהיר. מהמפעילות הצפייה לייצר משהו מעניין. ואולי נמאחב הטלוויזיוני הוא לא המרחה הנכון. מיותר בזבזני. חבורת מרקום ששכחה למי היא פונה ומגיעה לקטרזיס עצמי מנותק.
    סגור
  • 20.
    מה השם של הבחורה בפרסומות של סלקום? (ל"ת)
    אני 14/08/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    לובטון-הגיע הזמן להחליף (ל"ת)
    ממש אחד לאחד 12/08/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    באומן תתביישו
    קריאטיב 12/08/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה להעתיק? תיכף תגידו שזה היה "רפרנס" ו-"סוג של שפה". פחחחח....
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    עוד זווית על ה-4g מעט שונה
    העם עם הגולן 11/08/2014 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.youtube.com/watch?v=nGxcWlrJkD4
    סגור
  • 16.
    חזק מקדונלדס!
    יעקב 11/08/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקדונלדס סרט מרגש!
    סגור
  • 15.
    אורנג'/באומן - פרסומת מועתקת ממקדונלדס
    ריבן 11/08/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי בושה אחד לאחד https://www.youtube.com/watch?v=t_eAT9imjQI
    סגור
  • קריאטיב באומן במלא תפארתו (ל"ת)
    דייויד 11/08/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אופס (ל"ת)
    אנונימי 11/08/2014 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אורנג' ממש גרוע
    יוסי 11/08/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון לבוא מהצרכן טוב- הביצוע מביך
    סגור
  • 13.
    אדלר חזקים בכבל תת ימי, חשבתי יצא תוכי בסוף (ל"ת)
    לוגי 11/08/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    צריך לציין גם כאן שהחרטה של סלקום הוא חרטה
    בנו של הבוקר 11/08/2014 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין 4.5 ובמדינה מתוקנת היו תובעים להם את העכוז על כזבים כאלה
    סגור
  • 11.
    עוד הוכחה שאורנג' היחידים ששמים על הלקוח
    גורן 11/08/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאר עושים את מה שהאחרים עושים ובגלל זה נשארים מאחור. למי לעזאזל עוד באמת באמת אכפת ממהירות???
    סגור
  • 10.
    כרגיל סלקום בימי הביניים
    חיליק 11/08/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולם מאחורי אורנג' בהבנת השוק והלקוחות
    סגור
  • 9.
    זה כי אורנג' מבינים את מה שסלקום שכחו
    אהרון 11/08/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבורים על מהירויות זה טוב ויפה אם אתה בעשור הקודם, הבנת צרכנים זה מה שצריך לקרות ואת זה אורנג' מבינה
    סגור
  • 8.
    שלושתם לא משהו
    מהצד 11/08/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פלאפון משעמם סלקום לא קשור ואורנג' דביקי שלא אומר כלום. עולב!!!
    סגור
  • 7.
    השוואה לא נכונה
    אחד שבאמת יודע 11/08/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקמפיין של סלקום בטלוויזיה הוא ההרצה בלבד והוא לא גג. שאר הסרטונים הם באינטרנט בלבד...
    סגור
  • 6.
    והאם בכלל
    שחר 11/08/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חברות הסלולר לא בזבזו כמויות מטורפות של כסף על כלום? האם מהירות גבוהה יותר, באמת מצדיקה הוצאה של מיליוני שקלים על מנת להגיד ללקוח שיש עכשיו יותר מהר? ואם כל השלוש פרסמו את החדשות המסעירות - האם יש בידול? האם הלקוח בכלל מבין את המשמעות ואת ההבדל? האם זה בכלל משנה לו? ברור שלא. מהצד זה נראה כמו קרבות השיווק של תחילת שנות האלפיים, אבל מאז הנושא כבר הפך ללא רלוונטי. המרוויחים הגדולים מכל המהלכים הללו הם משרדי הפרסום שגוזרים עמלות יפות מחברות ההפקה ומהמדיה. חוץ מזה - אין עניין לציבור. עטרה, מעבר לניתוח הטכני של הפרסומות, אפשר לצפות שתגעי גם בנושא הזה של רלוונטיות הפרסום. העולם השתנה, הטכנולוגיה, האינטרנט, אפליקציות נכנסו, כל המדיה השתנתה ועדיין משתנה. ומצד שני, הפרסומות הללו וגם הטור שלך מתנהגים כמו לפני 10-15 שנה. (חומר למחשבה)
    סגור
  • 5.
    יוסי
    יוסי 11/08/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורנג' מעתיקנים - איכס - מגעילים מספיק עם זה!!! https://www.youtube.com/watch?v=t_eAT9imjQI
    סגור
  • 4.
    גיתם, באומן ואדלר
    מראה לענף הכושל 11/08/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלושה משרדים מפוארים וגדולים מייצרים עבודה קראיטיבית חד ממדית וטקטית הנשענת אצל כולם על זירו אסטרטגיה.הפליאו גיתם עם מהלך מדיה מגוחך ולא ברור.
    סגור
  • 3.
    מה את רוצה?
    נינג'ה 11/08/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי וקראתי ונותרתי בלי שום פואנטה. רק גבב של מילים בלי מסקנה אמיתית. הפרסומת של פלאפון סתמית, צעקנית ומזכירה פרסומות מלפני 15 שנה. הפרסומות של סלקום עשויות טוב וכיפיות לצפייה. הפרסומת של אורנג' טובה, באה מהצרכן אבל לאורנג' אין כבר שפה אמיתית או יכולת לחדש.
    סגור
  • 2.
    מקוריים פלאפון
    גיל 11/08/2014 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    http://youtu.be/1ffF-4M27hs
    סגור
  • נחנקתי מצחוק, או מהאבק שיצא מהמסך. או משניהם! (ל"ת)
    טובבבב 11/08/2014 21:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    למי אכפת בכלל
    צ'עמם 11/08/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מרגיש כאילו לעסו את הקמפיינים של דור 3 הקיאו לצלחת והגישו פושר, בעעעעעע
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות