אבישי יצחק. teenk
צילום: יח"צ
טור

לא על כל רכבת כמו 'סיקרט' צריך לעלות: אין למותגים שום ערך באפליקצייה הזו

סמנכ"ל התוכן של teenk טוען כי "בעידן שבו הכול מדיד אין שום ערך ליצירת פעילות באפליקצייה. המותג לא יודע לאיזו חשיפה הגיע, מי מגיב ומה התועלת"
אבישי יצחק | (11)

מספר שבועות אחרי שסיקרט - הרשת החברתית המאפשרת להעלות פוסטים באנונימיות נחתה בישראל, משרדי הפרסום וסוכנויות המדיה החברתית צריכים להסתכל ללקוחות בעיניים ולהבין שלא על כל רכבת צריך לעלות.

אז מה היה לנו עד עכשיו, השמצות, וידויים חסרי רסן ובעיקר תחושות מועקה של גולשים שלא מבינים למה משמיצים אותם ומי עומד מאחורי כל זה? בשבועות האחרונים האפליקציה Secret, פלטפורמה לשיתוף פוסטים באופן אנונימי, הפכה לאחת התופעות הלוהטות ביותר של הרשת - מקום שבו יכולים גולשים לכתוב ככל העולה על רוחם בלי שאיש יידע את זהותם.

סיקרט זו לא הרשת החברתית הראשונה שזיהתה את הצורך באפשרות לכתוב סטטוסים באנונימיות וייתכן גם שלא תהיה האחרונה. כמות המשתמשים הישראלים בסיקרט הכפילה את עצמה מספר פעמים בשבועיים האחרונים ולא מעט משרדי פרסום קפצו על הפופולאריות של האפילקציה והובילו את הלקוחות שלהם לזירה שבה אין שליטה לא למנהלי הזירות החברתיות ולא למותג עצמו, כל זאת כדי לנכס לעצמם ראשוניות תוך כדי טפיחת גאווה על החזה.

טכנולוגיה היא אף פעם לא משהו רע, אלא מה שרע הוא השימוש שעושים בה הגולשים בייחוד כשזו הופכת במה לפגוע ולהעליב. בתקופה בה אפליקציות מתרבות כמו פטריות אחרי הגשם וטרנדים שונים שוטפים את חנויות האפליקציות גם למשרדי הפרסום יש אחריות חברתית, היכן ראוי לפרסם, והיכן לא.

בעידן שבו הכול מדיד ומוקפד אין שום ערך ליצירת פעילות באפליקציית סיקרט, אף מותג לא יודע לאיזו חשיפה הוא הגיע? מי מגיב לו? ומה התועלת שיש לו בכניסה לזירה אנונימית רווית אלימות מילולית שאין לו כל שליטה עלייה.

ייתכן ובשבועות הקרובים או אפילו בחודשים הבאים, גם אתם תכנסו לאפליקציה בזהירות, בלי שאף אחד שומע תגללו את הפיד בדממה דקה ותקוו לא לראות את שמכם מתנוסס על גבי אחד הפוסטים ייתכן ותקראו כתבות על לינצ'ים שנעשו לחברים שאתם מכירים, וגרוע מכך ייתכן וזה יגיע למקומות תהומיים יותר ויגמר בעוד סיפור חברתי - טראגי שכולם ידברו עליו.

כל הכותרות

משרדי פרסום צריכים להוקיע אפליקציות כאלה ולא לתת להן במה, סיכוי גדול שגם האפליקציה הזו תעלם במהירות שבה פרצה לחיינו, באבולוציה של עולם האפליקציות קרוב לוודאי שיגיחו גם אפליקציות דומות ואולי אף פרובוקטיביות יותר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לסיכום, רגע לפני שרצים לעשות עוד קמפיין שיווקי, שימו לב לאיזה פלטפורמה אתם ניגשים ואיך ערכי המותג שלכם משתלבים שם, קחו נשימה ותראו איך אפשר להיות טובים יותר גם בפלטפורמות שעושים טוב לקהל שלכם.

הכותב הוא סמנכ"ל התוכן במשרד הפרסום teenk, המתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דויד ג. 11/09/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    טור שטותי לחלוטין , שמדבר בכלליות ואפשר להשליך אותו כמעט על כל פלטפורמה אחרת. אבישי היקר תמשיך לנהל עמודי פייסבוק ולנצל בציניות בני נוער למטרות פרסום. (בסופו של יום גם הילדים שלך יפגעו מאנשים כמוך)
  • 9.
    ליאור 16/08/2014 06:03
    הגב לתגובה זו
    זה בסדר אני משער למרות שהגיע אולי ל 5000 איש...
  • 8.
    מדיד או לא, הבהלה לסושיאל חלפה (ל"ת)
    טל 15/08/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיכל 15/08/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    טור מצויין. אבישי ללא ספק אחד הנכסים של teenk שווה להקשיב לו
  • 6.
    JASON 14/08/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    אבל לעשות פעיליות בווטסאפ עם 2 וחצי גולשים זה יותר טוב ? תעשה טובה Don't patronize us עם כל הכבוד לך ויש כבוד אתה לא מחנך ולא גורו המדיה הדיגטלית בישראל וכל מלחכי הפינכה שלך ישר עושים לך לייק קצת צניעות
  • אבישי 17/08/2014 13:10
    הגב לתגובה זו
    תודה רבה, מעולם לא התיימרתי להיות גורו סך הכל מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר.
  • 5.
    פלי 14/08/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    טינק עושה כל מה שלא מגניב ואיך שהוא מוכרת את זה . לא ברור
  • 4.
    רועי שקל 14/08/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
    בשורה התחתונה אכן מותג יכול לירות לעצמו ברגל ולהזיק לערכים והאג׳נדה שאותה הוא מנסה למצב...את הרכבת הזאת כדי לפספס!כתיבה מבריקה!
  • 3.
    ג'ואי סרוסי 14/08/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    כתבה מדויקת. ריבוי הפלטפורמות המאופיינות בכוכבים עולים ונופלים מצריך להתאים כל פלטפורמה לצרכים ולתקציבים של כל מותג. פעם קראו לזה media neutral planning קרי תכנון מדיה ללא דעות קדומות אלא רק על ידי התאמה. היום קוראים לזה פשוט תכנון חכם.
  • 2.
    טל 14/08/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    כלל אצבע לפני שעושים משהו במדיה החברתית בכלל צריך להיות לשאול את אבישי... טור פשוט וחכם
  • 1.
    נכון ומדוייק (ל"ת)
    הדס 14/08/2014 15:28
    הגב לתגובה זו