מספרים יפים למטומי של אילן שילוח: הרווח הנקי בחציון ה-1 מזנק ב-329%

החברה רשמה רווח נקי של 13 מ' ד' לעומת 3 מ' דולר אשתקד. עם זאת, עיקר הגידול בסך 7.6 מ' דולר נובע מרווח הון חד פעמי לאחר רכישת טים אינטרנט
 | 
telegram

חברת MATOMY הבינלאומית שמתמחה בפרסום בדיגיטל, פרסמה היום את הדו"חות למחצית ה-1 של 2014 מהם עולה כי בעלי המניות שכוללים בראשם את אילן שילוח עם החזקה של 28.5% יכולים לחייך להנאתם.

החברה שרגליה נטועות בעתיד עולם הפרסום הממוחשב והדיגיטלי מדווחת היום (יום ד') על תוצאות מצוינות למחצית הראשונה של השנה: ה-EBITDA המותאמת (הרווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות ) עלתה ב-61% ל-12.7 מיליון דולר, לעומת 7.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי גדל ב-329% ל-13 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - המחצית הראשונה של 2013. בחברה מציינים כי השיפור בתוצאות נובע בעיקר מעלייה בהכנסות ממנועי הצמיחה: פרסום בוידאו, ברשתות החברתיות ובמובייל. עם זאת יש לציים כי עיקר הרווח נובע מ"משחקים חשבונאיים" ומשויכים לרווח הון חד פעמי כתוצאה מרכישת טים אינטרנט - דהיינו רישום הון לטובת מאטומי על רכישת החברה במחיר נמוך משוויה.


הרווח התפעולי גדל ב-42% ל-6.5 מיליון דולר לעומת 4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. השיפור המשמעותי בהכנסות הקבוצה, נובע מצמיחה בתחומי פעילות אסטרטגיים כגון עלייה של 17% ל-70.1 מיליון דולר בהכנסות מדיספליי ווידאו, גידול של 12% ל-11.3 מיליון דולר בהכנסות מתחום הרשתות החברתיות והמטבעות הוירטואליים, וכן צמיחה של 121% ל-11.3 מיליון דולר מהכנסות ממובייל.

כמו כן, מטומי הגדילה השנה את נתח השליטה שלה בחברת המדיה טים אינטרנט מ-20% ל-70%. כתוצאה מכך גדל סך התחייבויות הקבוצה ל- 21.9 מיליון דולר, לעומת 7.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

כזכור, לפני כחודשיים השלימה החברה את משימת הנפקתה בבורסה של לונדון לאחר ניסיון קודם שנכשל. לפני כחצי שנה 'מטומי' כיוונה להנפקה בבורסה הראשית של לונדון עם יעד גיוס של 100 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 305-390 פני. כאמור, הנפקה זו שלא עלתה יפה, בוטלה לבסוף לאחר שהחברה לא זכתה לביקוש הנדרש של לפחות 25% מהמניות המוצעות על ידי מדינות האיחוד האירופי. בהתאם לזאת הורידה החברה את יעדיה כדי להשלים את המלאכה ואכן הגשימה את היעד לאחר שהצליחה לגייס בהצלחה 70 מיליון דולר לפי שווי חברה של 347 מיליון דולר (אחרי הכסף). בעקבות הביקוש הער נסגרה ההנפקה לאחר יום אחד בלבד, תוך קביעת מחיר של 227 פני למניה. החברה הנפיקה כ-20% ממניותיה למשקיעים החדשים. החברה נסחרת תחת הטיקר MTMY.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי: "אני שבע רצון מהתוצאות שהשיגה הקבוצה במחצית הראשונה של השנה. הסביבה המרתקת בה פועלת מטומי, לצד התחרות הגוברת וההתפתחות של שוק הפרסום הדיגיטלי, מעודדים אותנו להמשיך ולפעול באופן יוזם ויצירתי. בששת החודשים האחרונים עשינו זאת באמצעות הגדלת ההשקעה בתחומי המובייל והוידאו, שיפרנו את יכולות קניית המדיה, השקנו את פעילות ה- pay-per-call, וביצענו רכישה אסטרטגית בדמות רכישתה של חברת טים אינטרנט. מהלכים אלו, בנוסף להמשך הפיתוח העסקי וביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות במחצית השנייה של השנה, מחזקים את מיצובנו בשוק, ותומכים ברווחיות וצמיחת הקבוצה בטווח הארוך. אני מבקש להביע את תודתי לכל השותפים על תרומתם ומחויבותם למהלך החשוב של הנפקת החברה בחודש האחרון"

'מטומי' נמצאת בשליטת אילן שילוח (28.5%) ו קרן ויולה (20.5%) בראשות הראל בית און, שלמה דברת ויונתן קולבר. בעלי מניות נוספים הם המנכ"ל עופר דרוקר (8.8%) וניר טרלובסקי (7.3%), שותפו של שילוח בחממת הסטארטאפים 'דה טיים'. יתר המניות בהיקף של 34.9% מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר, כמו בני הזוג אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמאית הפרסומות נירית ירון.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות