שחר בר דוד. שרוטונים
צילום: אביב חופי

חברת התוכן 'שרוטונים' תפיק סרטונים קצרים לוואטסאפ עבור לקוחות מסחריים

הסרטונים צפויים להופיע בראשית ביוטיוב ולאחר מכן יותאמו לוואטסאפ. שחר בר דוד: "הדגש הוא על כתיבה שתעביר מסר ותעלה חיוך ב-15 שניות"
משה בנימין | (9)

חברת 'שרוטונים' - יצרנית תכני הוידאו תפיק סרטונים שיוקיים קצרים והומוריסטיים תחת השם "מיני שרוטונים" - עבור לקוחות מסחריים המיועדים להפצה ויראלית באפליקציית הוואטסאפ. הסרטונים צפויים להופיע בראשית דרכם ביוטיוב ולאחר מכן יותאמו להפצה בוואטסאפ. לדברי שחר בר דוד מייסד ומנכ"ל שרוטונים "החידוש הוא למעשה בכתיבה ייעודית לפלטפורמות הקצרות: וואטסאפ, אינסטגרם וגם VINE (שמצליח יותר בעולם ופחות בישראל). החומרים עולים ליוטיוב רק 'בנוסף', הדגש הוא על כתיבה שתעביר את המסר ותספיק להעלות חיוך ב-15 שניות בניגוד להתנהלות עד היום שבה כדי לייצר 15 שניות היה נהוג 'לגזור מתוך' תוכן שבפועל נכתב למדיה אחרת לגמרי".

ניב פועל, שותפו של בר דוד להקמת החברה המשמש גם כסמנכ"ל קריאטיב מסביר כי המונח סרטון קצר "מתייחס לעולם שבו טכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר ובכל חודש צצה פלטפורמה חדשה. בתחילת דרכנו לפני 7 שנים כיוונו לעולמות של 2-3 דק', שמהר מאד הפכו ל1.5-2 ובתקופה האחרונה בעיקר בשל חוסר הסבלנות של הצופים, שנולד אולי מריבוי המסרים שהצרכן הממוצע סופג מדי יום בשלל המדיות השונות - זה עולם מהיר וה"סרטון הקצר" זו הבדיחת בזוקה של פעם בעידן הדיגיטלי של 2014, אנחנו קוראים לזה 'שטותונים'".

-איך מודדים את ההצלחה, באילו פרמטרים? לדברי פועל "אפשר לפתח על זה דיון פילוסופי שלם. באופן כללי נכון להיום מנהלי שיווק עדיין מודדים הצלחה בכלים שהם פחות רלוונטיים לתקופה ולמוצר. אי אפשר לרצות להיות במקום הכי נכון, טרנדי ואפקטיבי ובאותה נשימה למדוד את זה בכלים מיושנים. לכן, מבחינתי ההצלחה שלו נמדדת בדיוק כמו ההצלחה של "אחיו הגדול" הסרטון הארוך - בוויראליות והבאזז שהסרטון הצליח לייצר - כמה צפיות הוא גרף ולכמה ציוצים, שיתופים ולייקים הוא הצליח להגיע ברשתות החברתיות". -מה הערך המוסף ללקוח - מה היתרון שבוואטסאפ לצד הערוצים האחרים? בר דוד מסביר כי "הוואטסאפ הוא למעשה הפלטפורמה האישית ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק היום, ובעיני גם הרשת החברתית הפעילה ביותר, במיוחד שזה קרוב לכיס. זה מלא באנשים הקרובים אלינו ביותר ובצ'אטים הפעילים ביותר שלנו מהחברים ועבודה ועד הוואטסאפ המשפחתי. בניגוד למדיות אחרות - שמהר מאד גררו אליהן מפרסמים, תוכן שיווקי וספאמרים - התחושה היא שאת הוואטסאפ עדיין "לא ניסו לחלל" וזאת מכיוון שלמפרסמים ברור שהם מוגבלים לחוקי הספאם ולכן הם נדרשים ליצירתיות מקסימלית ופעילויות שיווקיות ממוקדות ע"מ להשכיל ולנצל את הזירה החזקה ביותר בעולם".

לדבריו "כאן נכנס לתמונה הערך המוסף בעבודה מולנו, מכיוון שאנחנו מגיעים מתוך עולמות התוכן ההומוריסטי, אנחנו תמיד עם היד על הדופק בכל מה שקשור לטרנדים ותופעות רשת, החל מריקודים ויראליים של קוריאנים ועד אתגרי קרח".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מה עושים בשופינג? 09/09/2015 20:19
    הגב לתגובה זו
    שני הבנות הולכות לקניון ורבות אחת אומרת כול הקטע בשופינג זה ליקנות ממתקים השניה אומרת ששופינג זה ביכלל קניות של בגדים ואז מישהו חתיך בא ואומר להם בנות שופינג זה יום כיף בין חברות טובות ואז שניהם מבינות את המשמעות אך הם מתחילות לריב הריאשונה אומרת לבחור אני חשבתי בדיוק כמוך והשניה אומרת לא נכוןןן ואז הם שוב מתחילות לריב אח הם בעצם רבות על הבחור החתיךךך
  • 8.
    איימי 04/09/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    איך הם הצליחו לחשוב על הברקה שכזאת? הם כאלו גאונים!!!
  • 7.
    יוספוס פלאביוס 02/09/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    המשיכו ככה הלאה בדרך למעלה :)
  • 6.
    דורון 01/09/2014 22:02
    הגב לתגובה זו
    אחים על מלא!!!
  • 5.
    חבל על הזמן שהשקיעו ב"כתבה"... קשקוש (ל"ת)
    אלעד 01/09/2014 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין ספק שזה הכיוון הנכון (ל"ת)
    עילי 01/09/2014 19:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי 01/09/2014 18:37
    הגב לתגובה זו
    והאמת שאני שונא לפרגן
  • 2.
    תומר - גיתם 01/09/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 1.
    תותחים אחד אחד (ל"ת)
    איציק 01/09/2014 17:30
    הגב לתגובה זו