מודל התגמול קרס בגלל פייסבוק: משרד הפרסום The wall נסגר והותיר חובות
רק
כמעט בין לילה - החלטה של פייסבוק שהקשיחה את מדיניות השימוש של גורמים מסחריים בפלטפורמה שלה - הובילה את המשרד שנותר בידיו של שדה ו-The time (שהפכה לבעלת המניות העיקרית לאחר שלרידו וברקן פרשו) - לפירוק בפיקוח בית משפט, כשהוא מותיר מאחוריו עשרות גולשים ("וולרים" לפי הגדרת המשרד) ומספר ספקים עם חובות שלא שולמו, כולל טענות מצד אתר וואלה - לו היה שת"פ עם THE WALL. עם זאת, יש לציין כי מדובר בסכומים נמוכים למדי הנאמדים בעשרות אלפי שקלים אותם החברה מתחייבת לשלם בהקדם על פי הוראת בית משפט.
כזכור לפי המודל שהחברה פיתחה - וול-סטרים בנתה מאגר של גולשים מובילי דעה, אליהם הועבר תוכן שיווקי-פרסומי על פי הגדרה מראש של העדפות התוכן שלהם. תוכן זה שותף על ידי החברים ברשתות חברתיות, עם הגבלה על כמות השיתופים הכוללת והגבלה של שיתוף אחד ליום לכל גולש. כל קמפיין ששותף מזכה את הגולש בסכום כסף אותו אפשר לממש באמצעות העברה בנקאית מסכום מינימום של 500 שקלים ומעלה.
סיום דרכו של המשרד לפני מספר חודשים הוביל את ה"וולרים" - אותם גולשים משתפי תכנים שעשו זאת עבור כסף והטבות שוות כסף לפריקת זעמם בעמוד הפייסבוק של הפלטפורמה שם דרשו לדעת מתי ישולם להם עבור פעילותם. את הבשורה המרה קיבלו ה"וולרים" בהודעת פייסבוק מטעם החברה בה נכתב: "חברים יקרים, עקב מדיניות השיתוף החדשה של פייסבוק נכפה עלינו להפסיק לעבוד במתכונת הנוכחית. עקב כך החברה תעבור בחודשים הקרובים שינויים ארגוניים ולכן החל מהשבוע תפסיק להפיץ קמפיינים בתשלום. עמכם הסליחה. וולרים אשר צברו תגמולים יפוצו במהלך החודש הקרוב, בברכה, צוות וולסטרים".
למרות הכוונות הטובות וההצהרות הרשמיות - הכסף לא שולם ל"וולרים" בחודש שלאחר מכן בעקבות כניסת החברה לפירוק ותחילתו של ההליך המשפטי בליווי המפרק שמונה לה. על פי בדיקת אייס, הנושא יידון בבית המשפט בחודש דצמבר הקרוב, אז גם ייקבע הסדר התשלומים מול הגולשים והספקים. מאוחר יותר גם הוסר עמוד הפייסבוק מהאוויר.
עניין נוסף שנותר בסימן שאלה נוגע לשת"פ שבין משרד הפרסום ואתר וואלה. ל"וולרים" - הגולשים שפעלו בחסות וול-סטרים/THE WALL ניתנה האפשרות להמיר את התגמול הכספי שצברו בקופוני קנייה בוואלה שופס וחלק גדול מהם אכן מימש זאת בהתאם להסכם המסחרי בין האתר ומשרד הפרסום. עם פירוקה של החברה המשיכו הגולשים להמיר את התגמול הכספי שצברו בקופונים של וואלה שופס, אך כעת ללא כיסוי.
בוואלה טוענים כי "אכן היה לנו הסכם עם וולסטרים שהם משלמים לנו עבור קופונים שניתן למקדמים שלהם. הקופונים חולקו אך וולסטרים לא שילם עליהם. סמנכ'ל הכספים שלנו, ניסה להגיע עם וולסטרים להסדר שישלמו אך הם סירבו, ולכן נגרעו יתרת הקופונים שהייתה להם באתר אצלנו". בוואלה הסבירו כי הגולשים שהספיקו לנצל את הקופונים הרוויחו למרות שהם (וואלה) לא קיבלו את כספם מוול-סטרים. לדברי וואלה "מאיר (סמנכ"ל הכספים) ביקש להפנות את מי שפונה אלינו, לוולסטרים, שכן הם לא עמדו בהתחייבותיהם והתלונות מופנות אליהם".
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- חתונה ממבט ראשון ממשיכה להוביל בפריים טיים עם 21.4% צפייה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מנגד, בסביבת וול-סטרים/THE WALL נטען כי בין הצדדים - וואלה ומשרד הפרסום - נחתם בתחילת השת"פ חוזה שמבהיר כי וואלה לא תחלק ל"וולרים" קופונים שלא שולם עליהם מראש על ידי וול-סטרים - מודל שאכן עבד כך במשך תקופת הפעילות הסדירה כשהקופונים נרכשו מראש על ידי וול סטרים. בסביבת משרד הפרסום טוענים כי וואלה, על פי החוזה, לא היתה אמורה לספק לגולשים קופונים לפני שבדקה עם וול סטרים האם מסגרת האשראי מאפשרת זאת.
לאייס נודע כי נכון להיום, החובות של משרד הפרסום לגולשים ולספקים נאמדים בעשרות אלפי שקלים. היקף הגולשים נאמד בכ-30 איש ומספר הספקים עומד על כ-3 כאשר החוב הגבוה עומד על כ-4,000 שקלים - לא סכום שבעלי המשרד - חברת The time שבבעלותו של אילן שילוח יתקשו לשלם.
תגובת רון שדה, מבעלי משרד הפרסום THE WALL: "בעלי המניות דואגים ועושים הכל, על מנת שבשנה הקלנדרית הזאת כל הכספים עד השקל האחרון ישולמו לוולרים ולספקים".
מחברת The time נמסר: "דה טיים פועלת לפי חוק, ותשתף פעולה ככל שתידרש עם המפרק אשר מונה לחברה".
*הכתבה נעשתה בשיתוף עם אתר MIZBALA ודורי בן ישראל
- 10.Criss 12/09/2014 16:26הגב לתגובה זוI do not know who this guy but he seems to create a lot of problems for many people. Ilan, I love you, why did you do business with people like that? You're known as one who has a sense of people. With the likes of "SADE" you do not do business.
- 9.אפרת ירון 12/09/2014 10:35הגב לתגובה זוכמכרה ותיקה של אילן, על פי התגובות נראה כי הכתבה הזאת בכלל לא קשורה אליו וכי מישהו קרוב לקלחת וכנראה מאוד ממורמר יזם את הכתבה על מנת לחסל חשבונות בעילום שם. ברכה והצלחה למקאן אריקסון תמיד.
- חחח 15/09/2014 14:40הגב לתגובה זוהלקוחות שלהםם חחחחחחחחחחחחחחחח
- 8.ניר 12/09/2014 10:20הגב לתגובה זומתוך עשרות סטארט אפים שנופלים אחרי מספר חודשים הם הצליחו לשרוד ולייצר במשך למעלה משלוש שנים. לא טריוויאלי בכלל.
- 7.מיטלי 11/09/2014 17:37הגב לתגובה זוהעיקר להאשים את פייסבוק ולא את רון שדה נטול יכולות הניהול וההבנה העסקית הבסיסית. שיתבע את צוקרברג...
- 6.מצער לשמוע, אני דווקא נהנתי מהשירות ומהתוצאות (ל"ת)לקוח מרוצה 11/09/2014 16:49הגב לתגובה זו
- 5.אני 11/09/2014 12:37הגב לתגובה זואני קצת בתחום...והם באו והציגו לנו את הרעיון לפני שנתיים והייתי בשוק מזה שאילן שילוח השקיע. לא היה ברעיון עתיד וזה פשוט היה נוראי. הוא לא הבין דבר אחד, שבאינטנרנט התוכן הוא המלך ואם זה לא מעניין, לא יעבוד. בסוף המתחרים שלנו עשו איתם קמפיין ואכלו אותה ביג טיים
- 4.אדיר 11/09/2014 11:36הגב לתגובה זוהצליחו לייצר דברים גאונייים בפייסבוק אך חבל שהסתמכו רק על הפלטפורמה הזאת.
- 3.צופי 11/09/2014 09:33הגב לתגובה זוחבל שקרס המודל, החברה הביאה הרבה חדשנות לענף.
- 2.חנה 11/09/2014 09:12הגב לתגובה זוהחברה לא נסגרה עקב שינוי מדיניות של פייסבוק. אני לא מאמינה שהיזמים והמשקיעים היו שמים את זמנם וכספם במיזם שכל כולו תלוי בגוף אחר שפשוט יום בהיר אחד יכול להיסגר... השמועות בשוק מדברות על ניהול כושל של חברה ודה-טיים ככל הנראה לא עשו הרבה בשביל לעזור ליזמים. חבל.
- 1.ביני 10/09/2014 18:47הגב לתגובה זוהיה שם אחלה חומר אנושי יחד עם זבל אנושי. אנשים מוכשרים בסהכ